Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tibbie goes behendigheid!

Moderator: moderatorteam

Anne
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Tibbie goes behendigheid!

Ongelezen bericht door Anne »

Ja, gisteren hadden we dan eindelijk onze eerste les :mrgreen: (ofja, ik ging kijken en m'n moeder liep met Tibbie)
Bij de zelfde vereniging als dat we een paar jaar geleden EG1 hebben gevolgd met Tibbie. Tibbie vond EG toen ook al helemaal geweldig :N: Iedere week ging ze met plezier naar de auto, en als we er bijna waren begon ze te piepen van blijheid.

Nu, 2 of 3 jaar later, op weg naar behendigheid 1, zijn we er bijna en begint ze weer te piepen! En dat na 2-3 jaar.

Toen we daar kwamen regende het. Er was al 1 hond (blafferd) aanwezig. Later kwamen er nog 5 honden waarvan 1 wat banger hondje, en nog 1 grote ook-af-en-toe-blafferd.

Als eerste moesten de honden 'hoog' over zo'n balkje. Het balkje stond op ongeveer 15 cm hoogte. Thuis had ik al eens met Tibbie over 't tuinbankje geoefend ( :mrgreen: ) en ook nu maakte Tibbie dus een mega sprong over dat 15 cm hoge balkje :smile:

Hierna moesten ze ook over een soort blok heen, ook 'hoog'. Ook hier sprong Tibbie wat hoger dan moest, de lerares zei zelfs dat Tibbie met 4 poten tegelijk sprong :N:

Door de tunnel ging minder goed, ze liep er een paar keer naast. 1x kon ze kiezen, naar de lerares (die naast dat ding stond) of door de tunnel, toen rende ze keihard door de tunnel (enge lerares joh! :mrgreen: )

Ook door ( 'in' volgens mij) de paaltjes zigzaggen ging redelijk goed. Ze liep goed achter het koekje aan :wink:

Hierna moest ze nog een paar keer weer over die balkjes+ 't blok en weer sprong ze heel hoog en je merkte dat ze er plezier in had. Toen ze over de 3e (laatste) hindernis was wilde mn moeder een koekje pakken. Ze liep samen met Tibbie wat door en terwijl ze wat tegen mij zei kwam ze langs zo'n blok dat er gewoon lag en niet gebruikt werd. Neemt Tibbie een aanloop en springt er weer heel hoog overheen :smile: Terwijl dat helemaal niet de bedoeling was :smile: :boos:

Op het laatste moest Tibbie ook 'breed' wat ook goed ging :ok:
Helaas begon die grote af-en-toe-ook-blafferd tegen Tibbie te grommen en viel uit :jank: . En dat terwijl wij juist een beetje afstand houden omdat Tibbie meestal eerst wat moet wennen aan zowel de omgeving als honden als mensen. Maarja..

Hierna was de les afgelopen.

Tibbie leek wat moe in de auto, maar eenmaal thuis rende ze vrolijk naar binnen en begon ze Spriet gewoon weer uit te dagen en begon te spelen.

Oei, lang verhaal. maar volgens mij vond Tibbie 't weer hartstikke leuk :ok: :mrgreen: :ok:

Anne
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

:smile: :smile: :smile: Topverhaal :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Les 2

Onderweg was Tibbie weer zenuwachtig, ik zat met haar op de achterbank. Tibbie zat bij me op schoot, maar kroop bijna achter het stuur om zo snel mogelijk daar te zijn :mrgreen:

Eenmaal daar was ze ook aan het piepen, want we waren een kwartiertje te vroeg.

Toen de les begon, eerst 'hoog'. Dit ging natuurlijk weer goed :pffff: . Daarna moesten de honden 'breed'. De hond die de vorige keer Tibbie een snauw gaf (bull-mastif) wilde alleen niet 'breed'(30 cm) maar ging precies tussen de 2 plankjes van 15 cm breed in staan :smile:
Tibbie ging er een keer óp staan, maar daarna ging het weer goed.

Een nieuw toesteln: de schutting.
Tibbie liep er eerst op, maar sprong er weer op. Na een tijdje kort aan de riem (achter het koekje aan) ging het goed :ok:

Door de tunnel moest ook even geoefend worden, alleen dit keer was de tunnel wat langer. Ook dit ging wel redelijk. Niet Tibbie's sterkste punt maar ze ging er door heen!
Tot een hond tot 2 keer toe tegen de tunnel plaste en 1x zelfs over de arm van de lerares :N: :smile:

'In' ging ook weer goed. Zolang het brokje in zicht was zigzagde ze snel tussen de paaltjes door.

Op de terugweg wilde Tibbie niet meer op schoot.. Ze zat al half te slapen :slaap:
(ik zei nog tegen mn moeder, t lijkt wel een kindje dat terugkomt van een dagje efteling :mrgreen: )

Anne :wink:
Anne, Sasha & Tapas
Afbeelding
basca
Zeer actief

Ongelezen bericht door basca »

echt helemaal geweldig he behendig heid ik doe het ook sinds afgelopen zaterdag
Anne
Zeer actief
Contacteer:

les 3

En dit keer kwam ook mijn vader kijken. Of dit een slim idee was? Kweet niet.. :N:

Eerst weer wat 'hoog'. Tibbie deed het wel goed. Tot ze 2x er niet óver wilde, maar er ónder! :N: Daarna deed ze t wel weer goed gelukkig.

De tunnel ging ook goed. De vorige keer wilde ze er niet doorheen omdat er (regen)water in lag. En daar is Tibbie allergisch voor. Dit had ze goed onthouden, dus dit keer liep ze wel doro de tunnel, maar helemaal aan de rechterkant :smile: Om maar niet in het midden te lopen, waar de vorige keer de plas met water lag.

De schutting ging dit keer ook weer goed.
De paaltjes ( 'in' ) deed ze ook goed.

Telkens als ze klaar was met een oefening, rende ze een stukje richting mij en m'n vader (ze vind mn vader helemaal geweldig :mrgreen: )

Op een moment pakte de 'lerares' het bovenste gedeelte van de katteloop en zette één kant op een verhoginkje, zodat het schuin omhoog ging.
Tibbie liep er gewoon op, tot ze toch ons (mn vader + ik) uit het oog verloor. Wat doe je dan? Juist. Je omdraaien op de katteloop. Tegelijk zei m'n moeder Hé! (niet doen!) en ging Tibbie (als reactie op die 'hé') zitten :smile:
Dus daar zat Tibbie, omgedraaid op de katteloop. :19:

De band deden ze ook nog. Alleen Tibbie had dat niet zogoed in de gaten, dus bleef er zelfs een keer met dr achterpoten in hangen :N: ( :smile: )

Voor de rest ging alles goed :mrgreen:

Anne, Sasha & Tapas
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ontzettend leuk, die verhalen; ik zie het helemaal voor me :mrgreen: .
Echt fijn, als je hond zo van de training geniet!
Wat dat (overdreven :roll: ) hoog springen betreft; Dante deed dat ook altijd; geweldig vond hij dat. Werd er wel altijd hyper van :roll: :mrgreen: . Ik kon springen ook niet meer dan twee keer of zo oefenen, anders ging hij echt door het lint :roll: :wink: .
Gr. Marijke
Afbeelding
Anne
Zeer actief
Contacteer:

les 4 alweer!

Hoog ging weer goed :mrgreen: daar hebben we op geoefend! (tip: neem 2 stoelen en een bezem :smile: )

De schutting ging ook goed :ok: Hoewel mn moeder merkte dat, telkens als ze wat zei (bijvoorbeeld als Tibbie iets goed deed, vrolijk 'goedzo!!'zeggen) dat Tibbie dan sprong :denken: Misschien toch wat te veel 'hoog' geoefend dat ze dat nu bij ieder comando doet :N: ?

De kattenloop ging iets minder, ze wilde iedere keer omdraaien en naar mij rennen :N: dus aan het einde sprong ze er gewoon af terwijl ze nog niet bij het 'witte' was?

Ik heb ondertussen wat foto's gemaakt:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 39#2300639

Op het einde ook nog tussen de paaltjes door ( 'in' ) wat ook goed ging :ok: We kunnen volgens de 'lerares' nu thuis gaan oefenen met wat lagere paaltjes, zodat Tibbie kan leren het in 1x te doen (dus zonder achter t koekje aanlopen, maar echt rennend zigzaggen)

Hierna was de les afgelopen, en kon Tibbie ein-de-lijk naar mij toe :smile: (helemaal blij, terwijl ze me normaal voorbij loopt en naar mn vader rent als we ergens van thuis komen :mrgreen: maarja, die was niet bij behendigheid :wink: )

Groetjes!

Anne
Anne, Sasha & Tapas
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Gaaf dat Tibbie zo enthousiast is... en jij dus ook... :ok:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat leuk zeg! Ik wil het ook al lang met Boomer gaan doen, maar wordt nu helemaal nog enthousiaster.. :mrgreen:
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Annelies schreef:Gaaf dat Tibbie zo enthousiast is... en jij dus ook... :ok:
Echt wel :mrgreen: Tis zo leuk om te zien, Tibbie over allerlei toestellen. Volgens mij vindt ze het ook super om te doen :ok:
marsmallowtjuh schreef:Wat leuk zeg! Ik wil het ook al lang met Boomer gaan doen, maar wordt nu helemaal nog enthousiaster.. :mrgreen:
Leuk leuk leuk! :cheer:
Anne, Sasha & Tapas
Afbeelding
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Les 5 & 6

Van les 5 heb ik geen berichtje getypt, er was eigenlijk niet zoveel 'leuks' te vertellen.. We hadden na les 5 een keer geen les ivm pasen.

Les 6 was wel weer leuk :wink:
Het 'inlopen' (warming-uppen zoals ik dat noem, we kregen een artikel hierover gemailt dus ja, dan doen we dat maar he :mrgreen: ) liep ik even met Tibbie. Toen riep mijn moeder Tibbie en Tibbie begint op haar af te rennen en aan de riem te trekken.. Wat ze ook altijd naar mij doet als mijn moeder haar vast heeft :smile:

Er werden dit keer ook meer dingen achter elkaar gedaan, bijvoorbeeld drie keer 'hoog' (waarvan één keer over een soort blokken toren) en dan door de tunnel en dan door de ring.

De tunnel was weer wat langer gemaakt en Tibbie deed dat weer goed. Ook de schutting deed ze dit keer goed.

Door de paaltjes ( 'in' ) deed ze ook weer goed en wéér telkens van die sprongetjes :mrgreen: 't ziet er niet uit, maar ach ja.. Als ze er maar lol in heeft nietwaar?

Tibbie is wel de rustigste van de groep, er zijn een paar honden héél druk, terwijl Tibbie altijd netjes blijft zitten en eigenlijk nooit blaft behalve als een hond uit de tunnel komt rennen en keihard op haar afstuift
:N:

Afbeelding

Toen ze een keer door de tunnel moest wilde ik een foto maken als ze uit de tunnel gerent kwam. Ik was er een beetje geconcentreerd mee bezig (op tijd op het knopje drukken! Heb ik de goede instellingen?) dus ik knip de foto en bekijk of 'ie gelukt is als ik wat tegen mijn benen voel springen..
Tibbie ging dus héél snel door de tunnel om daarna meteen de afslag naar mij te nemen :smile: Tja, wat moet je dan zeggen? 'Nee' ? Of bráve Tibbie, ze is er tenslotte toch wel snel doorheen gerent :smile2:

Dit is de bewuste foto: (waarbij ik dus, zoals je kunt zien, niet echt de goede instellingen heb gebruikt :wink: )
Afbeelding

Voor de rest heeft ze zich goed gedragen hoor :pffff: Behalve dat twee honden naar haar uitvlogen, er 3 honden vanuit de tunnel rondjes op het veld gingen rennen (waarvan 1 hond dat 3 keer voor elkaar kreeg) en dat ze in het begin even gevolgd werd door een JR (waar ze 3 jaar tegen uitviel/begon te blaffen en nu helemaal niks deed :cheer: ) ging de les heel goed :mrgreen:

Oja, ik heb nog een foto (bréééd) :
Afbeelding
Een hond dat ook behendigheidles volgt, net als Tibbie (prachtige hond om te zien)

Groetjes,
Anne, Sasha & Tapas
Afbeelding
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Afgelopen dinsdag was dan weer een les.

Tijdens de vorige les (in de schoolvakantie) waren er maar 3 honden aanwezig, dus er werden eigenlijk veel dingen herhaald.

De meeste honden waren bang voor de wip, terwijl Tibbie (en nog een hond) er gewoon over heen ging(en).

Tibbie wilde alleen niet in de tunnel, terwijl ze er normaal keihard door heen rent..
Tibbie is telkens heel erg op mij gericht (mn moeder volgt met haar de les, ik kijk ;) ) maar deze keer was het erger, ze wilde eigenlijk náást de tunnel en dan naar mij rennen.. Na een paar keer proberen ging ze dan toch eindelijk door de tunnel.

De 'schutting' ging wel goed, hoewel ze zich 1x weer naar mij wilde omdraaien, deed ze het de keren erna wel goed. Ook de 'kattenloop' ging goed!
Afbeelding

**stukje geschiedenis**
Een keer moesten de honden door een tunnel. 1 hond (bull mastiff) deden ze los en die rende door de tunnel. Toen hij er eenmaal uitwas rende hij op Tibbie af (Tibbie deed niks, niet blaffen, niet grommen, ze zat daar gewoon). Deze hond sprint dus op Tibbie af, Tibbie schiet van angst een beetje onder de schutting terwijl die hond er aan komt. Mijn moeder probeert die Bull nog tegen te houden..
In iedergeval, de bull gaat Tibbie achterna terwijl Tibbie schiet weg (aan de riem) en de Bull blijft haar achterna gaan.
Gelukkig kon mijn moeder Tibbie snel oppakken...
Tibbie is sowieso al redelijk angstig naar honden, ze blaft dan altijd wel heel stoer, maar zodra een hond dichterbij komt schiet ze wat angstig weg.
** **

Deze keer hield de eigenaar de hond gelukkig wel goed bij zich, en ze lette beter op.
Wat me wel opviel was dat Tibbie dit keer bij een hondje gewoon in de buurt bleef. Normaal als een hond wat dichterbij kwam gaat ze wat achteruit, maar nu bleef ze gewoon staan. Behalve toen ze die Bull Mastiff zag, die 30 meter verder op liep, toen begon ze te grommen.. :19:

Nou, voor de rest ging eigenlijk alles wel goed!

Groetjes
Anne
Anne, Sasha & Tapas
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat maak je steeds leuke verslagen van de lessen :ok: Ik doe zelf geen behendigheid met mijn hond, dat zou een beetje veel worden voor haar denk ik.
Ik blijf hier lezen hoor :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Cheryl87
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

He gaaf joh! Ik zie dit topic nu pas voor het eerst maar ik wil met Beetle ook behendigheid gaan doen, lijkt mij onwijs gaaf. Bij de laatste puppycursus deden we ook een stukje behendigheid. Door de tunnel, door de paaltjes en door de band. De band en de paaltjes gingen super goed.
De tunnel niet :N: Ik deed Beetle in de tunnel, rende ernaast ondertussen ddoooooorrrrr roepen, ben ik aan het einde van de tunnel zie ik Beetle... Die naast de tunnel naar mij toe komt rennen...
Ik koomm baasje ik koomm, maar ik ga NIET door de tunnel :smile:
Ach, de lachertjes kreeg hij op de hand :mrgreen:
Afbeelding

Made by Spriet
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Dank voor de leuke reacties :mrgreen:

Ook dit keer ging het weer goed, een meisje hier uit de buurt wilde komen kijken, dus Tibbie had een hele fanclub :smile: Maar ze werd daardoor misschien wel wat meer afgeleid, omdat ze nog steeds iedere keer mijn kant op keek :N:

Gelukkig deed ze het opzich wel goed, de band deed ze dit keer ook erg goed, terwijl ze er de vorige keren ook wel eens ónderdoor wilde.

De schutting en katteloop gingen ook :ok: en de wip, waar veel honden moeite mee hadden, daar liep Tibbie gewoon overheen zonder enige moeite :cheer:

Ze moest ook over een soort 'hoog' maar dan was er niet alleen een balkje waar ze over moest, maar een heel 'blok'. Daar wilde ze zich nogal eens met haar achterpoten tegen afzetten, wat dus eigenlijk niet de bedoeling is :N:

Voor de rest ging alles wel goed :ok:
Anne, Sasha & Tapas
Afbeelding
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Na in totaal 12 lessen, was dinsdag les 13, de examenles!
Alle honden die aan behendigheid 1 meededen (2 groepen) waren samen, in totaal 10 honden, 6 van 'onze' groep en 4 van de andere groep. Eerst de nummers van de toestellen 1 t/m 8 en daarna verder t/m 17 en daarna een 'wedstrijdje' op tijd alles achter elkaar.

Tibbie deed het goed, hoewel ze bij het laatste toestel (nr 17) tijdens het springen naar mij keek, en dus de 'stok' er af gooide :N: Dat was opzich jammer want anders had ze volgens mij alles goed.

Dus...
Tibbie is geslaagd! (eigenlijk alle honden hoor ;) )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tibbie had een best snelle tijd, alleen jammer van dat foutje dus.
Ze werd in totaal 5e, maar van onze groep was er maar 1 hond die hoger eindigde (3e) dus wij zijn blij! Ze deed het goed dus..

Anne ;)
Anne, Sasha & Tapas
Afbeelding
Cheryl87
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

Gefeliciteerd :cheer: :cheer:
Heel leuk om te lezen!!
Gaan jullie nog verder met behendigheid?
Afbeelding

Made by Spriet
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Goed gedaan van jullie :ok:
Je gaat vast verder hé? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Jammer :wink: , leuke verslagen waren het.
Nee hoor :mrgreen: , gefeliciteerd :ok: :ok:
Mooie foto van Tibbie met z'n diploma :smile: Ik ben ook wel benieuwd of jullie doorgaan... :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef: Mooie foto van Tibbie met z'n diploma :smile: Ik ben ook wel benieuwd of jullie doorgaan... :mrgreen:
:mrgreen: Ik weet niet of we doorgaan, de volgende lessen starten in september.. En mijn moeder doet uiteindelijk de les volgen met Tibbie he :wink: (en ik kijk :mrgreen: ) Dus we moeten nog even kijken...
Anne, Sasha & Tapas
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”