boxersien schreef:Ik snap haar dus ook niet om deze reden! Waarom nu de moeite blijven doen om in je eentje vol te blijven houden dat je gelijk heb terwijl het op geen enkele manier bewezen kan worden dat je gelijk heb en het tegendeel kan op 100den manieren bewezen worden.starfleet schreef:Ik snap niet waarom je je zo boos maakt. Je wilde zo'n soort hondje toch graag en hebt er nu een. Waarom moet het persé een ras zijn. Je kan toch geen ras hebben met een vader en moeder die helemaal niet op elkaar lijken. De moeder lijkt niet op de vader en ook niet op een Jack Russel, dat moet jij toch ook zien. De broertjes en zusjes verschillen ook heel erg van elkaar, niet alleen in kleur maar in bouw, oren en alles dat kan niet bij een ras, dat kan alleen bij kruisingen.crazyjanita schreef:heb al een andere benaming gevonden samen met andere mensen die ook zon hondje hebben
we noemen ze gewoon ezel zijn jullie tevreden dat ze geen jackrussell meer zijn en wij hebben een uniek soort
Misschien dacht je eerst dat Black en tan JR's bestonden, misschien dacht je dat je er een gekocht had al was het ras nog niet erkend maar inmiddels heb je hier het topic (en ook al eerder) gelezen, waarom blijf je dan volhouden, dat begrijp ik niet. Jouw hondje is niet meer of minder met of zonder stamboom, wel of geen ras. Want dat proef ik bij jou, de verdediging tegenover mensen die een rashond hebben, alsof die eigenaren denken adelijke honden te hebben en neerkijken op rasloze honden![]()
Anne
Snap niet waarom je deze moeite neemt. Wees blij met je leuke kruising en hou het daarbij. Ga niet mensen onzinnige dingen vertellen die later weer rechtgezet moeten worden. De meesten houden er niet van om verkeerde voorlichting te krijgen en op die manier ga je overal "ruzie" krijgen.
Hier lijken 3 van de 4 heel erg op een bepaald ras. Maar hebben allen (op Sem na waarschijnlijk) geen stamboom. Vragen ze naar het ras? Tja, boris is een boxer, dat kan ik gerust zeggen. Maar van Bo? VInd het nog steeds niet helemaal kloppend en dus zeg ik dat ze veel trekt op een st. bernard. Waarom zou ik staan liegen? Mijn hond is echt niet minder dan een met een stamboom!!!!
Stel dat ik ga zeggen dat ze een echte st. bernard is en mensen gaan bij een goede fokker om een pup. Deze blijkt later veel groter te worden en i.p.v 40 kg wel 80 kg te worden. Dan voelen ze zich toch wel een beetje staan denk ik (daarom zou ik zelf nooit op zomaar één persoon af gaan, maar helaas zijn er nog steeds die het wel doen).
Jij roept dat het een echt ras is. Waar kan ik dan zo'n pup kopen MET een stamboom? Ik denk dat dit vreselijk moeilijk gaat worden!!
de moeder heeft papieren de vader weet ik niet en toch lijken ze echt op een jack russell maar ik ga deze discussie echt niet voeren met mensen die denken toch alles beter te weten zolang wij het maar weten en wij der gelukkig mee zijn maakt het ons niet uit wat een ander zegt wel raar want als ik mensen op straat tegen kom is het meteen heee wat een leuke jack russel terwijl jullie zeggen dat ze er niet op lijken dan hebben we hier allemaal een roze bril op zeker ik reageer hier niet meer op ik weet wel beter