Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik vraag me af na black en tan jack russell

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

crazyjanita
Actief

Ongelezen bericht door crazyjanita »

boxersien schreef:
starfleet schreef:
crazyjanita schreef:heb al een andere benaming gevonden samen met andere mensen die ook zon hondje hebben
we noemen ze gewoon ezel zijn jullie tevreden dat ze geen jackrussell meer zijn en wij hebben een uniek soort
Ik snap niet waarom je je zo boos maakt. Je wilde zo'n soort hondje toch graag en hebt er nu een. Waarom moet het persé een ras zijn. Je kan toch geen ras hebben met een vader en moeder die helemaal niet op elkaar lijken. De moeder lijkt niet op de vader en ook niet op een Jack Russel, dat moet jij toch ook zien. De broertjes en zusjes verschillen ook heel erg van elkaar, niet alleen in kleur maar in bouw, oren en alles dat kan niet bij een ras, dat kan alleen bij kruisingen.
Misschien dacht je eerst dat Black en tan JR's bestonden, misschien dacht je dat je er een gekocht had al was het ras nog niet erkend maar inmiddels heb je hier het topic (en ook al eerder) gelezen, waarom blijf je dan volhouden, dat begrijp ik niet. Jouw hondje is niet meer of minder met of zonder stamboom, wel of geen ras. Want dat proef ik bij jou, de verdediging tegenover mensen die een rashond hebben, alsof die eigenaren denken adelijke honden te hebben en neerkijken op rasloze honden :piew:

Anne
Ik snap haar dus ook niet om deze reden! Waarom nu de moeite blijven doen om in je eentje vol te blijven houden dat je gelijk heb terwijl het op geen enkele manier bewezen kan worden dat je gelijk heb en het tegendeel kan op 100den manieren bewezen worden.
Snap niet waarom je deze moeite neemt. Wees blij met je leuke kruising en hou het daarbij. Ga niet mensen onzinnige dingen vertellen die later weer rechtgezet moeten worden. De meesten houden er niet van om verkeerde voorlichting te krijgen en op die manier ga je overal "ruzie" krijgen.

Hier lijken 3 van de 4 heel erg op een bepaald ras. Maar hebben allen (op Sem na waarschijnlijk) geen stamboom. Vragen ze naar het ras? Tja, boris is een boxer, dat kan ik gerust zeggen. Maar van Bo? VInd het nog steeds niet helemaal kloppend en dus zeg ik dat ze veel trekt op een st. bernard. Waarom zou ik staan liegen? Mijn hond is echt niet minder dan een met een stamboom!!!!

Stel dat ik ga zeggen dat ze een echte st. bernard is en mensen gaan bij een goede fokker om een pup. Deze blijkt later veel groter te worden en i.p.v 40 kg wel 80 kg te worden. Dan voelen ze zich toch wel een beetje staan denk ik (daarom zou ik zelf nooit op zomaar één persoon af gaan, maar helaas zijn er nog steeds die het wel doen).

Jij roept dat het een echt ras is. Waar kan ik dan zo'n pup kopen MET een stamboom? Ik denk dat dit vreselijk moeilijk gaat worden!!

de moeder heeft papieren de vader weet ik niet en toch lijken ze echt op een jack russell maar ik ga deze discussie echt niet voeren met mensen die denken toch alles beter te weten zolang wij het maar weten en wij der gelukkig mee zijn maakt het ons niet uit wat een ander zegt wel raar want als ik mensen op straat tegen kom is het meteen heee wat een leuke jack russel terwijl jullie zeggen dat ze er niet op lijken dan hebben we hier allemaal een roze bril op zeker ik reageer hier niet meer op ik weet wel beter
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik denk dat veel mensen alles wat klein en terrierachtig is een jack russel noemen en dan heb ik het niet eens over de kleur.

kijk alleen naar de lengte van de rug.

jouw hondje is een kei leuk hondje! echt waar! maar wel degelijk een teckelkruising, wat hem misschien wel nóg leuker maakt! (ik vind teckels leuk... sorry...)

maar geen JR en dat boeit niet, maar is gewoon zo :wink:
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

ik heb een Boomer........ maar das ook geen erkend ras, waar maak je je zo druk om Janita dat je koste wat kost perse wilt dat jou hondje een Jack Russell is, noem t dan een Jack Hussel ofzo, blijkbaar heb je ook de aangegeven linkjes naar rasstandaarts niet bekeken, zou ik eerst maar eens doen als je er zo prat op gaat
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb een bruine Jack Russell met hier en een wit vlekje :mrgreen:
Hij is duidelijk met een Teckel gekruisd, dus voor mij is hij gewoon een Jack Hussell :mrgreen:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

crazyjanita schreef:

de moeder heeft papieren de vader weet ik niet en toch lijken ze echt op een jack russell maar ik ga deze discussie echt niet voeren met mensen die denken toch alles beter te weten zolang wij het maar weten en wij der gelukkig mee zijn maakt het ons niet uit wat een ander zegt wel raar want als ik mensen op straat tegen kom is het meteen heee wat een leuke jack russel terwijl jullie zeggen dat ze er niet op lijken dan hebben we hier allemaal een roze bril op zeker ik reageer hier niet meer op ik weet wel beter
Nee dat is niet raar dat mensen dat tegen je zeggen. Er zit toch ook duidelijk Jack Russel in, dat maakt hem nog geen zuivere JR ;-)
De mensen die hier reageren menen niet alles beter te weten, ze zijn gewoon beter onderlegd wat dit betreft en weten het beter dan jij. Onwetendheid is helemaal niet erg, je onwetendheid als waarheid willen blijven zien en luid verkondigen, niet willen leren, dat is wel erg. Is ook nergens voor nodig, je doet net of je denkt dat een rasloos hondje of een look a like minder is door zo te blijven volhouden.

Anne
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

crazyjanita schreef:heb al een andere benaming gevonden samen met andere mensen die ook zon hondje hebben
we noemen ze gewoon ezel zijn jullie tevreden dat ze geen jackrussell meer zijn en wij hebben een uniek soort
nee niet mee eens ze heten al jack hussel :pffff:
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik heb ook twee Jack Hussells waarvan er eentje wrsch. Chihuahua bloed in zich heeft, een uniek hondje maar dus geen Jack Russell Terrier.
Deze discussies zijn al zo vaak gevoerd maar toen iemand mij in een topic eens vroeg of mijn man ook een stamboom had en zo niet mijn kinderen dan stamboomloos waren, toen had ik het echt helemaal gehad, tegen zoveel eigenwijsheid is gewoon niet op te boksen. :denken:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

heb ik dan geen berner :jank:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

:smile: :smile: :smile: Ik zou zeker goed luisteren naar de mensen op straat en wat die voor ras zeggen!! Die hebben het zekers goed en wij helemaal fout hoor. Gelukkig voor je, heb je dan toch nog je Jack Russell terrier i.p.v. je Jack Hussel :mrgreen:

Maar in dat geval :pffff: :pffff: :pffff: :pffff: :pffff: heb ik een st. bernard, berner sennenhond, duitse herdershond, labrador (hoe ze daarbij komen???), mastin epanolxleonberger, boxer, rottweiler, bordeaux dog en mastiff.
Deze rassen noemen mensen namelijk regelmatig als ik ze op straat tegen kom. Zit me nog steeds te verbazen dat ik maar één duidelijke kruising heb en maar 4 honden heb en toch 9! rassen.
Maar de mensen op straat hebben helemaal gelijk. Ik ben gewoon de tel kwijt :smile:

Van mij mag je gerust weg uit deze discussie hoor. Ik begrijp heel duidelijk dat je NIET tegen je verlies kan en omdat je weet dat je niet meer terug kan draaien en toegeven wil je niet verdwijn je gewoon. Simpele oplossing :ok:
Ga maar lekker genieten met je super leuk hondje (echt waar, maar is gewoon geen rasechte!) van het mooie weer! :cheer:

Mensen op straat hebben, uitgezonderd van de echte liefhebbers, geen goed oog voor rassen. En zulke hondjes worden nu eenmaal ten onrechte Jack russell genoemd. Zelf zeg ik altijd: wat een leuke JR kruising heeft u zeg! En dan kan ik weerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr het verhaal vertellen dat het geen JR's zijn.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

kitty2 schreef:ik heb een Boomer........ maar das ook geen erkend ras,
jij hebt geen bommer maar een swiffer en dat ras is erkend :pffff:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

massam schreef:hebbuhhebbuhhebbuh!! :cheer: :jank:

beetje bruin erbij en het is een B&T, maar dan wel de mijne! :mrgreen:

Afbeelding
wat een plaatje :I:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

crazyjanita schreef:de moeder heeft papieren, de vader weet ik niet; en toch lijken ze echt op een jack russell.

maar ik ga deze discussie echt niet voeren met mensen die denken toch alles beter te weten. zolang wij het maar weten en wij der gelukkig mee zijn maakt het ons niet uit wat een ander zegt.

wel raar want als ik mensen op straat tegen kom is het meteen: 'heee wat een leuke jack russel', terwijl jullie zeggen dat ze er niet op lijken. dan hebben we hier allemaal een roze bril op, zeker.

ik reageer hier niet meer op. ik weet wel beter
punt. komma. puntkomma.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

crazyjanita schreef: wel raar want als ik mensen op straat tegen kom is het meteen: 'heee wat een leuke jack russel', terwijl jullie zeggen dat ze er niet op lijken. dan hebben we hier allemaal een roze bril op, zeker.
:smile2: :smile2: :smile2: mensen op straat noemen mijn honden ook jack russell, ja zelfs solar met dr 65 cm schofthoogte , nou dat is pas raar :smile:
mensen op straat denken ook dat mijn tricolors dobermanns zijn, of dat de 4 kleintjes pups zijn van de grote, de grote is zelfs uitgemaakt voor japanse vechthond en witte dobermann :smile:

nee die mensen op straat , die hebben er werkelijk verstand van :cheer:

:roll:

ter illustratie
mijn, volgende de kenners van straat: Jack russells :smile:

Afbeelding

en , volgens ook de kenners van straat: de reuze jack met dr vriend:

Afbeelding
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

crazyjanita schreef:
boxersien schreef:
starfleet schreef:
Ik snap niet waarom je je zo boos maakt. Je wilde zo'n soort hondje toch graag en hebt er nu een. Waarom moet het persé een ras zijn. Je kan toch geen ras hebben met een vader en moeder die helemaal niet op elkaar lijken. De moeder lijkt niet op de vader en ook niet op een Jack Russel, dat moet jij toch ook zien. De broertjes en zusjes verschillen ook heel erg van elkaar, niet alleen in kleur maar in bouw, oren en alles dat kan niet bij een ras, dat kan alleen bij kruisingen.
Misschien dacht je eerst dat Black en tan JR's bestonden, misschien dacht je dat je er een gekocht had al was het ras nog niet erkend maar inmiddels heb je hier het topic (en ook al eerder) gelezen, waarom blijf je dan volhouden, dat begrijp ik niet. Jouw hondje is niet meer of minder met of zonder stamboom, wel of geen ras. Want dat proef ik bij jou, de verdediging tegenover mensen die een rashond hebben, alsof die eigenaren denken adelijke honden te hebben en neerkijken op rasloze honden :piew:

Anne
Ik snap haar dus ook niet om deze reden! Waarom nu de moeite blijven doen om in je eentje vol te blijven houden dat je gelijk heb terwijl het op geen enkele manier bewezen kan worden dat je gelijk heb en het tegendeel kan op 100den manieren bewezen worden.
Snap niet waarom je deze moeite neemt. Wees blij met je leuke kruising en hou het daarbij. Ga niet mensen onzinnige dingen vertellen die later weer rechtgezet moeten worden. De meesten houden er niet van om verkeerde voorlichting te krijgen en op die manier ga je overal "ruzie" krijgen.

Hier lijken 3 van de 4 heel erg op een bepaald ras. Maar hebben allen (op Sem na waarschijnlijk) geen stamboom. Vragen ze naar het ras? Tja, boris is een boxer, dat kan ik gerust zeggen. Maar van Bo? VInd het nog steeds niet helemaal kloppend en dus zeg ik dat ze veel trekt op een st. bernard. Waarom zou ik staan liegen? Mijn hond is echt niet minder dan een met een stamboom!!!!

Stel dat ik ga zeggen dat ze een echte st. bernard is en mensen gaan bij een goede fokker om een pup. Deze blijkt later veel groter te worden en i.p.v 40 kg wel 80 kg te worden. Dan voelen ze zich toch wel een beetje staan denk ik (daarom zou ik zelf nooit op zomaar één persoon af gaan, maar helaas zijn er nog steeds die het wel doen).

Jij roept dat het een echt ras is. Waar kan ik dan zo'n pup kopen MET een stamboom? Ik denk dat dit vreselijk moeilijk gaat worden!!

Mag ik die papieren eens zien? Ben wel erg benieuwd. Komt Max soms van Irish Jacks?
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

boxersien schreef: Mag ik die papieren eens zien? Ben wel erg benieuwd. Komt Max soms van Irish Jacks?
Moeder is met die rechtopstaande oren die wat weg heeft van een Corgi toch? Dat kan echt niet dat die een stamboom heeft.

Anne
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
boxersien schreef: Mag ik die papieren eens zien? Ben wel erg benieuwd. Komt Max soms van Irish Jacks?
Moeder is met die rechtopstaande oren die wat weg heeft van een Corgi toch? Dat kan echt niet dat die een stamboom heeft.

Anne
op dr website kan je zien wie de ouders van max zijn, wat voor papieren mama moet hebben weet ik niet, wellicht printpapier of knipvellen maar erkende stamboompapieren zullen het niet zijn.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Wat de mensen op straat zeggen, is natuurlijk wel erg zwaarwegend. Ik moet nu ook vast bang worden omdat iemand op straat ooit eens over Max (het kleintje van m'n onderschrift) heeft gezegd: "Dat is zeker een pitbull he mevrouw?"

:smile:
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Podenji schreef:ter illustratie

Afbeelding
Nee het zijn geen jr maar die bruines zijn HEEL ZEKER plummer terriers :smile2:
M@scha
Zeer actief

mijn lola is al uitgescholden voor labradorpup, boxerpup, rottweilerzonderbruinpup en ook weer de jack russel...

ook vragen ze of sammy (reu van 4 jaar) de moeder van dat lieve pupje is... (dat lieve pupje is 3 jaar oud!!)

ja op straat weten ze het! :ok:

dit is mijn labradorrottweilerzonderbruinboxer pup van 3 jaar (ik heb haar gekocht met stamboom als staffordshire bull terrier maar dat zal wel nep zijn want op straat zeggen ze wat anders)

Afbeelding
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

loony schreef:
Podenji schreef:ter illustratie

Afbeelding
Nee het zijn geen jr maar die bruines zijn HEEL ZEKER plummer terriers :smile2:
PVD meen je dat? jeetje :eek: dan heb ik er dus mooi de verkeerde stambomen bij gehad :boos: ik ben belazerd!! :devil: :devil: :devil:

anderzijds, ik kom je nu niet tegen op straat, dus het zijn nog steeds gewoon jack russells, ook al zeggen de stamboompapieren wat anders :pffff:
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

yep je bent serieus in de shit genomen :mrgreen:
maare je kan ermee fokkn en ze proberen te verkopen als jr, geen kat die het merkt
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

loony schreef:yep je bent serieus in de shit genomen :mrgreen:
maare je kan ermee fokkn en ze proberen te verkopen als jr, geen kat die het merkt
het zou nog lukken ook :smile: te koop "hoogbenige jacks met van nature gecoupeerde oortjes " :smile: ( ja serieus die opmerking krijg ik regelmatig of de oren gecoupeerd zijn :19: )
M@scha
Zeer actief

cool mar! tricolor! nóg exclusiever! en die bruinen kun je niks voor vangen, kom die maar brengen dan ben jij ervanaf! :ok: :smile:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Podenji schreef:
het zou nog lukken ook :smile: te koop "hoogbenige jacks met van nature gecoupeerde oortjes " :smile: ( ja serieus die opmerking krijg ik regelmatig of de oren gecoupeerd zijn :19: )

ze staan ook wel heel precies rechtop... :pffff:
Afbeelding
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

massam schreef:
Podenji schreef:

das van het tapen
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
cool mar! tricolor! nóg exclusiever! en die bruinen kun je niks voor vangen, kom die maar brengen dan ben jij ervanaf! :ok: :smile:

nog exclusiever, wij gaan samen fokken: staffenjis :pffff:
weet trouwens zeker dat als we zoiets zouden gaan fokken dat "men op straat"het nog voor JR's aan zouden zien :smile:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

loony schreef:
massam schreef:
Podenji schreef:

das van het tapen
ducttape is heel geschikt, wel opassen met het eraf halen :pffff:
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

voor ducktape ook nog een oplossing bij onvoorzichtigheid
heel de hond tapen, alles eraf en verkopen als naakthond
M@scha
Zeer actief

Podenji schreef:
massam schreef:

nog exclusiever, wij gaan samen fokken: staffenjis :pffff:
weet trouwens zeker dat als we zoiets zouden gaan fokken dat "men op straat"het nog voor JR's aan zouden zien :smile:
dat denk ik ook ja :smile:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

loony schreef:voor ducktape ook nog een oplossing bij onvoorzichtigheid
heel de hond tapen, alles eraf en verkopen als naakthond
wauw naakte JR's

owwwww bedankt voor deze commerciele geweldige tip :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”