Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is schadelijker??
Moderator: moderatorteam
Ik gebruik gewoon een instaptuigje, ik heb al heel wat hondjes gehad in mijn leven maar gelukkig nooit dat soort dingen nodig gehad, met trainen en veel geduld kom je ook al een heel eind.
Maar soms heb ik het idee dat mensen denken dat honden dat soort dingen zenzelf leer, dat is dus niet zo je moet er gewoon tijd in steken om het te leren, er weet ik dat er uitzonderingen zijn, maar de meeste honden kan je het aan leren.
Ik zie hier in mijn omgeving mensen lopen die zich voort laten trekken door de kleinste hondjes echt belachelijk vind ik dat. die riempjes zitten dan om de keeltjes getrokken ik snap daar niks van.
Maar soms heb ik het idee dat mensen denken dat honden dat soort dingen zenzelf leer, dat is dus niet zo je moet er gewoon tijd in steken om het te leren, er weet ik dat er uitzonderingen zijn, maar de meeste honden kan je het aan leren.
Ik zie hier in mijn omgeving mensen lopen die zich voort laten trekken door de kleinste hondjes echt belachelijk vind ik dat. die riempjes zitten dan om de keeltjes getrokken ik snap daar niks van.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
bij mijn Halti zat echt geen boekje hoorloving bulls schreef:Het voor deel van de GL is gewoon(dat als mensen er niet te beroerd voor zijn om het te lezenstarfleet schreef:Ik vind een pennenband sowieso al stuitend, maar wat ik erg vind is dat mensen een GL kopen en denken dat dat veel beter en zachter is dan een slipketting en dan hun hond met GL mishandelen terwijl ze het niet eens doorhebben. Als je een pennenband koopt weet je dat het geen zacht correctiemiddel is neem ik aan.Jaap* schreef: Ik ken ook voorbeelden van stuitend gebruik van een pennenband.
Anne)dat ding word verkocht met een boekje erbij, hoe je hem behoort te gebruiken en wat je vooral niet moet doen!!!

Maar terugkomend op het onderwerp, ik heb alles wel gebruikt zo ongeveer in de loop der jaren en het enige wat ik van die middelen op dit moment nog gebruik is de prikband.
Van de EasyWalker kreeg m'n hond enorm rode geirriteerde oksels, hij had er behoorlijk last van. De Halti werkt alleen als je hem om hebt, zodra die afgaat vervalt de hond in het oude patroon... Hij heeft er dus niks van geleerd, daarnaast vind ik het nekrisico ook te groot om het nog te gebruiken.
Maar ik praat nu dus voor mezelf en mijn honden...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Van het dragen van een hulpmiddel zoals een halti o.i.d. alleen leert een hond ook niets
Je beperkt hem alleen, en als je het ding afdoet gedraagt hij zich weer net zoals voordat je hem omdeed.
Het gaat erom wat je met de hond doet terwijl hij de halti omheeft.
De halti is enkel een middel om te voorkomen dat je met een zichzelf ophangende hond aan de slag moet.
Maar ik ben geen uitgesproken voor- of tegenstander van het één of het ander hoor, de kwoot is trouwens ook uit de context gehaald.
Het ging mij er (alweer) even over dat stoffelijke zaken de schuld krijgen terwijl het de gebruiker is die de eventuele fout maakt.
Als mijn rollade is verbrand kan ik daar moeilijk mijn fornuis de schuld van geven
En als ik heb geprobeerd om mijn rollade te garen met een straalmotor, en dat mislukt, heb ik daar ook zelf schuld aan

Je beperkt hem alleen, en als je het ding afdoet gedraagt hij zich weer net zoals voordat je hem omdeed.
Het gaat erom wat je met de hond doet terwijl hij de halti omheeft.
De halti is enkel een middel om te voorkomen dat je met een zichzelf ophangende hond aan de slag moet.
Maar ik ben geen uitgesproken voor- of tegenstander van het één of het ander hoor, de kwoot is trouwens ook uit de context gehaald.
Het ging mij er (alweer) even over dat stoffelijke zaken de schuld krijgen terwijl het de gebruiker is die de eventuele fout maakt.
Als mijn rollade is verbrand kan ik daar moeilijk mijn fornuis de schuld van geven

En als ik heb geprobeerd om mijn rollade te garen met een straalmotor, en dat mislukt, heb ik daar ook zelf schuld aan

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
-
- Zeer actief
ja, het aller gevaarlijkste is een baas die niet nadenkt, met welk hulpmiddel dan ook.

is toch weer anders dan de halti
en ik grijp afentoe terug op de GL, zeker bij Baco, een bijna probleemloze hond, die alleen bij bepaalde honden vanuit het niets kan gaan proberen een andere hond te demonteren.
En eigenlijk hoeft ik niets te doen als hij hem om heeft, hij voelt dat ie niet weg kan, en blijft naast me-en dan prijzen we hem de hemel in en heeft hij de jackpot verdient.
als mijn man met Baco loopt dan slijt het er soms weer uit, en dan doe ik hem afentoe op herhaling
dat zijn wandelingen met de GL waarin we ander opzoeken en ieder hond die normaal bejegend word krijgt hij iets lekkers voor.
iedere vijand(tussen haakjes, )waar hij gewoon langs loopt, Jackpot
maar zonder geweld en zonder rukken,
Bij Ducain gebruik ik hem helemaal nooit meer, die snapt het zo wel
bij een GL zit een heel boekwerkjebij mijn Halti zat echt geen boekje hoor

is toch weer anders dan de halti
en ik grijp afentoe terug op de GL, zeker bij Baco, een bijna probleemloze hond, die alleen bij bepaalde honden vanuit het niets kan gaan proberen een andere hond te demonteren.
En eigenlijk hoeft ik niets te doen als hij hem om heeft, hij voelt dat ie niet weg kan, en blijft naast me-en dan prijzen we hem de hemel in en heeft hij de jackpot verdient.
als mijn man met Baco loopt dan slijt het er soms weer uit, en dan doe ik hem afentoe op herhaling

dat zijn wandelingen met de GL waarin we ander opzoeken en ieder hond die normaal bejegend word krijgt hij iets lekkers voor.
iedere vijand(tussen haakjes, )waar hij gewoon langs loopt, Jackpot
maar zonder geweld en zonder rukken,
Bij Ducain gebruik ik hem helemaal nooit meer, die snapt het zo wel

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee dan gebruik je hem verkeerd... ik heb op straat een paar keer een prikker omgehad en daarna niet meer, als je een prikker of slipketting moet blijven gebruiken dan gebruik je hem dus verkeerdChatterbox schreef:Maar geldt dat niet voor alle hulpmiddelen?malinois schreef:De Halti werkt alleen als je hem om hebt, zodra die afgaat vervalt de hond in het oude patroon... Hij heeft er dus niks van geleerd

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik had geen boekjeMartijn schreef:Bij de mijne wel.malinois schreef: bij mijn Halti zat echt geen boekje hoor![]()
Dan heb je hem niet goed gebruikt. Het is de bedoeling dat je de halti gebruikt om oogcontact te kunnen maken met een hond die zonder halti ergens anders op gefixeerd blijft.De Halti werkt alleen als je hem om hebt, zodra die afgaat vervalt de hond in het oude patroon.
Door oogcontact te kunnen maken kun je hem ander gedrag aanleren en dat aangeleerde gedrag blijft aangeleerd als je de halti afdoet.
Voor wat betreft het nekrisico; in mijn boekje van de halti stond dus heel duidelijk dat je de halti naast een normale halband en riem gebruikt. Twee riemen dus. Geen extra risico op nekblessures dus.

- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Maar dat is dan met een halti of gl net zo? Je moet hulpmiddelen toch afbouwen?malinois schreef:nee dan gebruik je hem verkeerd... ik heb op straat een paar keer een prikker omgehad en daarna niet meer, als je een prikker of slipketting moet blijven gebruiken dan gebruik je hem dus verkeerdChatterbox schreef:Maar geldt dat niet voor alle hulpmiddelen?malinois schreef:De Halti werkt alleen als je hem om hebt, zodra die afgaat vervalt de hond in het oude patroon... Hij heeft er dus niks van geleerd
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dat werkte alleen dus nietChatterbox schreef:Maar dat is dan met een halti of gl net zo? Je moet hulpmiddelen toch afbouwen?malinois schreef:nee dan gebruik je hem verkeerd... ik heb op straat een paar keer een prikker omgehad en daarna niet meer, als je een prikker of slipketting moet blijven gebruiken dan gebruik je hem dus verkeerdChatterbox schreef:Maar geldt dat niet voor alle hulpmiddelen?malinois schreef:De Halti werkt alleen als je hem om hebt, zodra die afgaat vervalt de hond in het oude patroon... Hij heeft er dus niks van geleerd

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Martijn schreef:malinois schreef:ik had geen boekjeMartijn schreef:Bij de mijne wel.malinois schreef: bij mijn Halti zat echt geen boekje hoor![]()
Dan heb je hem niet goed gebruikt. Het is de bedoeling dat je de halti gebruikt om oogcontact te kunnen maken met een hond die zonder halti ergens anders op gefixeerd blijft.De Halti werkt alleen als je hem om hebt, zodra die afgaat vervalt de hond in het oude patroon.
Door oogcontact te kunnen maken kun je hem ander gedrag aanleren en dat aangeleerde gedrag blijft aangeleerd als je de halti afdoet.
Voor wat betreft het nekrisico; in mijn boekje van de halti stond dus heel duidelijk dat je de halti naast een normale halband en riem gebruikt. Twee riemen dus. Geen extra risico op nekblessures dus.![]()

mijn honden, behalve de pup lopen aan de lijn met een halfcheck, een vriendelijk uitziende slip dus.
Dat doen ze prima, maar ik heb na mijn laatste dierenartsbezoek met de grootste besloten ze in zulke gevallen zoals dierenartsbezoek, een heel hondonvriendelijk tuig aan te doen.
Mijn geclickerde hond, altijd enorm volgzaam besloot dat ze weg-weg-weg wilde.
Dus daar ging ik.
En op de parkeerplaats liep oma met een keesje, waar 80 kilo hond op af denderde (doet ze anders nooit
)
Hond had zich los gerukt, Keesje snauwde, hond snelde gelukkig terug naar mij, oma compleet overstuur, en ik neem de volgende keer mijn tuig mee.
Ik ben totaal voor het positief opvoeden van mijn hond.
Maar als er situaties zijn dat ik mijn hond niet 100% onder appel heb, zorg ik er in het vervolg voor dat ik dat afdwing.
En dan maar met zo'n zo'n tuig.
Dat doen ze prima, maar ik heb na mijn laatste dierenartsbezoek met de grootste besloten ze in zulke gevallen zoals dierenartsbezoek, een heel hondonvriendelijk tuig aan te doen.
Mijn geclickerde hond, altijd enorm volgzaam besloot dat ze weg-weg-weg wilde.
Dus daar ging ik.
En op de parkeerplaats liep oma met een keesje, waar 80 kilo hond op af denderde (doet ze anders nooit

Hond had zich los gerukt, Keesje snauwde, hond snelde gelukkig terug naar mij, oma compleet overstuur, en ik neem de volgende keer mijn tuig mee.
Ik ben totaal voor het positief opvoeden van mijn hond.
Maar als er situaties zijn dat ik mijn hond niet 100% onder appel heb, zorg ik er in het vervolg voor dat ik dat afdwing.
En dan maar met zo'n zo'n tuig.