Wat kan meer kwaad?
Pennenband
Gentle leader/halti
Easy walker.
Ik heb menig gevolg gezien van GL en EW, maar nog nooit bij een pennenband. terwijl ik hier lees alsof het een marteltuig is

Wat vinden jullie???
Moderator: moderatorteam
Ik denk dat het helemaal afhankelijk is van de reden waarom je geen gewone halsband / tuigje kunt gebruiken.jidde schreef:Ik vraag me al enige tijd iets af.
Wat kan meer kwaad?
Pennenband
Gentle leader/halti
Easy walker.
Ik heb menig gevolg gezien van GL en EW, maar nog nooit bij een pennenband. terwijl ik hier lees alsof het een marteltuig isTerwijl ik bij de EW de eeltplekken en wonden heb gezien. Menig nek dubbel zien klappen bij een GL. Ik verkies toch bij sommige honden dan een pennenband
Wat vinden jullie???
Dat hangt er gewoon van af hoe ie gebruikt wordt en wie. Voor alles geldt dat.jidde schreef:ik neem aan dat de meeste zoiets dragen wegens trekken. (jaja tis ook meestal opvoeden)
Maar mijn vraag is meer, wat echt serieus schadelijker is.
jidde schreef:ik neem aan dat de meeste zoiets dragen wegens trekken. (jaja tis ook meestal opvoeden)
Maar mijn vraag is meer, wat echt serieus schadelijker is.
Daar moet je volgens mij de mensen de schuld van geven, niet de middelen.starfleet schreef:De GL vind ik in ieder geval een onding. Hoeveel mensen ik nu al gezien heb die dat ding totaal fout gebruiken: corrigeren en meetrekken met het ding en/of combineren met een flex :N:
Dan denk ik liever een pennenband voor de meeste mensen, dat is minder schadelijk dan een verkeerd gebruikte GL. Ik denk dat ik misschien een of twee keer mensen heb gezien die dat ding op de juiste manier gebruikten.
Anne
Ik vind een pennenband sowieso al stuitend, maar wat ik erg vind is dat mensen een GL kopen en denken dat dat veel beter en zachter is dan een slipketting en dan hun hond met GL mishandelen terwijl ze het niet eens doorhebben. Als je een pennenband koopt weet je dat het geen zacht correctiemiddel is neem ik aan.Jaap* schreef: Ik ken ook voorbeelden van stuitend gebruik van een pennenband.
Met het laatste ben ik het zeker eens, maar dat maakt het nog niet goed. Als mensen er bij elk hulpmiddel van uitgaan dat je er aan moet rukken helpt niks.starfleet schreef:...maar wat ik erg vind is dat mensen een GL kopen en denken dat dat veel beter en zachter is dan een slipketting en dan hun hond met GL mishandelen terwijl ze het niet eens doorhebben. Als je een pennenband koopt weet je dat het geen zacht correctiemiddel is neem ik aan.
Het voor deel van de GL is gewoon(dat als mensen er niet te beroerd voor zijn om het te lezenstarfleet schreef:Ik vind een pennenband sowieso al stuitend, maar wat ik erg vind is dat mensen een GL kopen en denken dat dat veel beter en zachter is dan een slipketting en dan hun hond met GL mishandelen terwijl ze het niet eens doorhebben. Als je een pennenband koopt weet je dat het geen zacht correctiemiddel is neem ik aan.Jaap* schreef: Ik ken ook voorbeelden van stuitend gebruik van een pennenband.
Anne
Sluit me hierbij aan.Martijn schreef:Ik ben best wel met honden bezig maar ben de beruchte nekblessure nog niet tegengekomen. Ik vind het een beetje een ouwewijvenpraatje.
Natuurlijk kun je met een halti een hondennek mollen maar niet zomaar even per ongeluk.
Zou jij die pup van 6 maanden dan een pennenband omdoen en dat wel toejuichen?jidde schreef:Maar ik neem aan dat je menig nek dubbel hebt zien klappen, dat kan toch nooit goed zijn? Pups van 6 maanden die zouden trekken en huppa meteen GL omhonden die ondanks dat ding nog RECHTDOOR willen, waarvan ik dus echt de nek dubbel zie klappen :N: Enige manier om die uit te laten, is dus heel strak hond naast me laten lopen en geen enkele vrijheid geven
ik heb 3 dodelijke ongelukken meegemaakt. zeker in de begin periode van de gl. 1 was zo bijdehand dat ding te gebruiken tijdens de baan nemen van de breitensport, 75 meter met diverse hindernissen w.o. sporgen, a-schutting, soort katteloop, breedte sprong en band. hond rende over deze katteloop (is trouwens bij breitensport maar ongeveer 50 cm. hoog en 2x breder dan die van behendigheid, heeft geen raakvlakken dus geen remobjecten en word in volle snelheid genomen. deze hond was dus eerder aan einde van katteloop dan de baas en rende dus door terwijl baas net struikelde dus zwaar aan de lijn hing, daardoor brak de nek van de hond, dit was een kruising mechelaarMartijn schreef:Ik ben best wel met honden bezig maar ben de beruchte nekblessure nog niet tegengekomen. Ik vind het een beetje een ouwewijvenpraatje.
Natuurlijk kun je met een halti een hondennek mollen maar niet zomaar even per ongeluk.