Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verzekering proteq

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Cleo schreef:
Stang schreef:
Ik heb nog helemaal niets gehoord voor Kaya, wat vreemd :denken:
Wannneer loopt de verzekerde periode af voor Kaya?
Als je nu een on-line een offerte aanvraagt (uiteraarderd niet op verzenden klikken :wink: ) voor een rottweiler, weet je wat je moet gaan betalen als haar nieuwe periode in gaat.

Ik betaal nu voor 2 doggen iets meer dan 36 euro. (5-jarig kontrakt) Als ik on-line een nieuwe offerte inzie, betaal ik dat per hond :eek:

In januari 2007 loopt het contract voor Q af. Dan zal ik ook van 16,nogwat naar ca 36 euro gaan.
Queen haar contract loopt pas over krap 4,5 jaar af. Ben benieuwd of ze binnen die periode al zo'n verhoging er door weten te krijgen.

Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen bij petplan. Vind het wel een nadeel dat je bij een DA-bezoek 35,00 zelf moet betalen. (Je kan dit wel afkopen tot een lager bedrag). Een consult bij mij DA is 27,50. Of je nu met 1 hond of 2 honden komt. Stel dat er 1 slechts medicatie nodig voor een paar euro. Dan kom ik met mijn DA-bezoek bij Petplan erg slecht uit.
Je mag de declaratie's tot een jaar laten liggen.
Wel weer handig als je weet dat je hond in de malle molen terecht komt....tja :denken:
Gijs zat er pas 7 maanden in op een 5 jaar contract. Ik heb gebeld en Gijs zou ook al per 1 september 2007 meer dan 36 euro moeten gaan kosten.

De polis voor Joep is inmiddels opgezegd en die gaat naar het kruidvat voor iets van 14 euro per maand. http://www.kruidvat.nl/domains/default/ ... -home.aspx Het enige verschil is dat dan zijn geslachtsorganen niet meer zijn verzekerd. Maar hij is al gecastreerd en bij een reu is dat risico dat hij daar iets aan krijgt toch kleiner dan bij een teef. En de maximale vergoeding is 2000 euro per jaar. De rest van de voorwaarden zijn volgens mij identiek.
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Klinkt goed, die verzekering van het Kruidvat !
Bedankt :ok:
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

Cleo schreef:
Stang schreef:
Als je nu een on-line een offerte aanvraagt (uiteraarderd niet op verzenden klikken :wink: ) voor een rottweiler, weet je wat je moet gaan betalen als haar nieuwe periode in gaat.

Ik betaal nu voor 2 doggen iets meer dan 36 euro. (5-jarig kontrakt) Als ik on-line een nieuwe offerte inzie, betaal ik dat per hond :eek:

In januari 2007 loopt het contract voor Q af. Dan zal ik ook van 16,nogwat naar ca 36 euro gaan.
Queen haar contract loopt pas over krap 4,5 jaar af. Ben benieuwd of ze binnen die periode al zo'n verhoging er door weten te krijgen.

Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen bij petplan. Vind het wel een nadeel dat je bij een DA-bezoek 35,00 zelf moet betalen. (Je kan dit wel afkopen tot een lager bedrag). Een consult bij mij DA is 27,50. Of je nu met 1 hond of 2 honden komt. Stel dat er 1 slechts medicatie nodig voor een paar euro. Dan kom ik met mijn DA-bezoek bij Petplan erg slecht uit.
Wel weer handig als je weet dat je hond in de malle molen terecht komt....tja :denken:
die 35 euro eigen risico is juist voordeliger dan bij proteq
alleen moet je de rekeningen zoveel mogenlijk opsparen en dan pas insturen, dan betaal je zelf 35 euro en de rest wordt uitbetaald

bij proteq betaal je over iedere rekening 19% zelf
aschra
Zeer actief

Cleo schreef:
Stang schreef:

Kyra de verzekering duurde ook nog 3 jaar voor hij afliep, maar kreeg toch een premie verhoging van 100 euro op jaar basis
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Ik heb nog niks gemerkt van een verhoging, wel vind ik het tegenwoordig bespottelijk lang duren voor ze eens uitkeren. Mijn laatste medicijnnota is al ruim een maand in behandeling :boos:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

bullenmama schreef:Klinkt goed, die verzekering van het Kruidvat !
Die van het Kruitvat is dezelfde als die van Proteq! Kruitvat is alleen een soort tussenpersoon.

http://mistermoney.rtl.nl/kruidvat-stap ... ingen.html
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Sjalot schreef:
Die van het Kruitvat is dezelfde als die van Proteq! Kruitvat is alleen een soort tussenpersoon.

Maar de prijs scheelt wel :denken:

Ik zie bij Kruidvat alleen geen uitgebreide voorwaardes staan? :19: Wat is precies verzekerd en wat niet?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
Sjalot schreef:

Ik zie bij Kruidvat alleen geen uitgebreide voorwaardes staan? :19: Wat is precies verzekerd en wat niet?
O wacht, ik kijk met m'n neus :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
Stang schreef:
Sjalot schreef:

O wacht, ik kijk met m'n neus :mrgreen:
Klinkt niet slecht.
Het enige dat slechter af is, is het gebit: hieraan wordt totaal niets vergoed.
Maar als de premie aanzienlijk scheelt, dan is deze verzekering zo gek nog niet volgens mij :denken:

En ik zie in de voorwaardes dat het bij Ohra is en niet bij Proteq :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Het is trouwens vreemd, want de laatste wijziging die ik heb gekregen was op 18 februari jl.
Nog steeds voor max. euro 2500 per jaar.
Ik had de polis afgesloten voor 5 jaar en dit was 1 maart jl. verstreken.
Op de nieuwe polis staat geldig tot 01-03-2012 :19:

Nou, er zal nog ergens wel wat volgen dan :denken:
Afbeelding
A good dog never dies...

Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Stang schreef:Het is trouwens vreemd, want de laatste wijziging die ik heb gekregen was op 18 februari jl.
Nog steeds voor max. euro 2500 per jaar.
Ik had de polis afgesloten voor 5 jaar en dit was 1 maart jl. verstreken.
Op de nieuwe polis staat geldig tot 01-03-2012 :19:

Nou, er zal nog ergens wel wat volgen dan :denken:
Ik weet niet, ik zit nog steeds te wachten op het nieuwe jaar voor Tirsa. Dat moet volgens mij juni of juli zijn.....
Marloes

Ongelezen bericht door Marloes »

Hmmm...
Robbie is ook bij Proteq.
Is 13-01-2007 ingegaan.
Maximale vergoeding is ook 3500 euro.
Hij heeft ook de extra en ik betaal 15,89 per maand.
Heb laatst nota's opgestuurd omdat ie toen ziek was. Ben benieuwd of er wat vergoed wordt. Volgens de assistente moest ik gewoon alles opsturen dus dat heb ik gedaan.
Ik heb nog geen post gehad dat het verhoogd wordt.
Marloes

En de Franse Bull van mijn zusje heeft loszittende knieschijven... Wordt zoiets dan wel vergoed?? :N:
aschra
Zeer actief

Marloes schreef:En de Franse Bull van mijn zusje heeft loszittende knieschijven... Wordt zoiets dan wel vergoed?? :N:
ja dat wordt vergoed
Marloes

aschra schreef:
Marloes schreef:En de Franse Bull van mijn zusje heeft loszittende knieschijven... Wordt zoiets dan wel vergoed?? :N:
ja dat wordt vergoed
Dankjewel!
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Neeltje schreef:Bellen heeft weinig zin. De premie voor de Franse Bulldog is gigantisch gestegen. Kon je hem eerst nog voor 'n 14 euro in de maand verzekeren, nu is dat 23,95. Ik denk dat wij met onze bulletjes ietwat te vaak bij de dierenarts komen......

Iedereen heeft zo'n verhoging gekregen. Het enige dat je er tegen kunt doen is opzeggen. Ik zal eens zien wat ik in juni in de bus krijg.

Een Franse Bulldog is toch een heel kwetsbare hond/vaak veel ziektekosten?
Ik denk dat ze daarnaar kijken en dit heeft niets te maken met indexering ed.
Maar je kunt kijken naar het gegeven dat je al klant bent en of je hier niet onderuit kan. :19: Ik vrees van niet.

Zorgverzekeringen van mensen doen hetzelfde: dure behandelingen worden gewoon uit de aanvullende verzekering gezet en de polisvoorwaarden gewijzigd in het lopende poliscontractjaar. :denken:
aschra
Zeer actief

AnneMarie schreef:
Neeltje schreef:Bellen heeft weinig zin. De premie voor de Franse Bulldog is gigantisch gestegen. Kon je hem eerst nog voor 'n 14 euro in de maand verzekeren, nu is dat 23,95. Ik denk dat wij met onze bulletjes ietwat te vaak bij de dierenarts komen......

Iedereen heeft zo'n verhoging gekregen. Het enige dat je er tegen kunt doen is opzeggen. Ik zal eens zien wat ik in juni in de bus krijg.

Een Franse Bulldog is toch een heel kwetsbare hond/vaak veel ziektekosten?
Ik denk dat ze daarnaar kijken en dit heeft niets te maken met indexering ed.
Maar je kunt kijken naar het gegeven dat je al klant bent en of je hier niet onderuit kan. :19: Ik vrees van niet.

Zorgverzekeringen van mensen doen hetzelfde: dure behandelingen worden gewoon uit de aanvullende verzekering gezet en de polisvoorwaarden gewijzigd in het lopende poliscontractjaar. :denken:
Maar dit geld dan voor iedereen, nu wordt alleen bepaalde soorten rashonden extra belast
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

aschra schreef:Maar dit geld dan voor iedereen, nu wordt alleen bepaalde soorten rashonden extra belast
Onder mensen is discriminatie verboden. Wet nummer zoveel (1 ofzo) van het Burgelijk Wetboek.
Maar verzekeringen mogen wel de premies aanpassen naar gelang men gewoon een dakpannenhuis heeft of een huis met een rieten dak. Zo tellen honden hetzelfde voor de wet. Als ding. En een kruising loopt nu eenmaal minder risico op een operatie dan een bulletje :19:
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Marion. schreef:
aschra schreef:Maar dit geld dan voor iedereen, nu wordt alleen bepaalde soorten rashonden extra belast
Onder mensen is discriminatie verboden. Wet nummer zoveel (1 ofzo) van het Burgelijk Wetboek.
Maar verzekeringen mogen wel de premies aanpassen naar gelang men gewoon een dakpannenhuis heeft of een huis met een rieten dak. Zo tellen honden hetzelfde voor de wet. Als ding. En een kruising loopt nu eenmaal minder risico op een operatie dan een bulletje :19:
Dit is prima, dan sluit je als verzekering dus voor de Engelse Bulldog een aantal zaken uit, maar waarom dan nog een premie verhoging van 100 euro terwijl ik voor mijn Collie 30 euro meer moet betalen en dat ras kent die uitsluitingen niet.
Groetjes van Charlotte
Bullenmama

Marloes, ik ben bang dat die loszittende knieschijven onder "skelet " vallen qua dekking.
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

bullenmama schreef:Marloes, ik ben bang dat die loszittende knieschijven onder "skelet " vallen qua dekking.
Maar het gaat om een Franse Bulldog en geen Engelse.
Groetjes van Charlotte
Bullenmama

Nou, gelukkig dat er bij de fransjes niet zo nauw gekeken wordt als bij de engelsen !
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Marion. schreef:
ONVZ, de mensenzorgverzekering, heeft momenteel andere polisvoorwaarden voor de verzekerde artsen en tandartsen dan de overige verzekerden.
Mensen die chronisch ziek zijn, worden geweerd. krijgen vergoedingen niet die anderen wel krijgen.

In disco's worden gekleurde mensen eerder geweerd dan witte mensen, en in winkels worden gekleurde mensen eerder gewantrouwd dan witte mensen.
Bij sollicitaties wordt je sneller aangenomen als Piet Jannsen dan als Mohammed Uchbi Anan.

Dus, discriminatie is verre van weggeweest en voor sommigen anno 2007 opnieuw ingevoerd.
:denken:
Babsiej
Actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Babsiej »

Ik heb voor allebei mn honden een proteq verzekering, en mn twee katten ook, heb ze allemaal voor 5 jaar afgesloten,.

Nu heb ik pas geleden een brief gehad dat de polis voor mn ene hond met 4,50 omhoog ging en voor mn andere beesten nog niks ontvangen vind het in ieder geval belachelijk die verhoging, zou me bijna 20 euro per maand meer gaan kosten :eek: :boos:
Marloes

En inenten dan?
Robbie is net geweest voor kennelhoest (neusdruppels!) en toen hebben we meteen de jaarlijkse prik er ook bij gedaan.
Volgens assistente wordt het niet vergoed.
aschra
Zeer actief

Marloes schreef:En inenten dan?
Robbie is net geweest voor kennelhoest (neusdruppels!) en toen hebben we meteen de jaarlijkse prik er ook bij gedaan.
entingen worden niet vergoed
Marloes

aschra schreef:
Marloes schreef:En inenten dan?
entingen worden niet vergoed
Dankjewel, kon het niet vinden op het papier...
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

Bijna 3 maanden verder en nog steeds geen verhoging, zouden de dogo's vergeten zijn? :mrgreen:
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Lars schreef:Bijna 3 maanden verder en nog steeds geen verhoging, zouden de dogo's vergeten zijn? :mrgreen:
Goh, dat dacht ik ook. Totdat ik alleen voor Queen gisteren op papier een verhoging kreeg van ca 100% meer :boos:
Voor Queen heb ik nog geen enkele declaratie verzonden.

Voor Q heb ik nog niets ontvangen :19:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

Cleo schreef:Goh, dat dacht ik ook. Totdat ik alleen voor Queen gisteren op papier een verhoging kreeg van ca 100% meer :boos:
Voor Queen heb ik nog geen enkele declaratie verzonden.

Voor Q heb ik nog niets ontvangen :19:
Ik heb nog steeds niks ontvangen maar mocht dat wel het geval zijn dan zeg ik de verzekering direct op. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”