Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ons hondje is geboren!!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

jaspervdbeek
Vaste gebruiker

Ons hondje is geboren!!

Ongelezen bericht door jaspervdbeek »

Afgelopen donderdag is onze nieuwe aanwinst, een kruising TollerxStabij geboren!! In totaal 10 pups, geboren tussen 10.15 en 16.00 uur!! Gisteren kregen we het leuke bericht van de fokker :mrgreen:

Afgelopen zaterdag de zus van m'n vriendin geboren van een zoontje en nu dus onze pup, beschuit met muisjes is niet aan te slepen hier!! :mrgreen:

*foto's op verzoek van fokker verwijderd*

en nu begint het wachten....
Takkie_Teckel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Takkie_Teckel »

He? Dan hadden er toch ook een aantal pups wat rode kleur moeten hebben?
Wat apart dat ze dan allemaal de kleur van vaderhond hebben
Het huiveringwekkende Nina monster
Afbeelding
jaspervdbeek
Vaste gebruiker

ja dat vond ik zelf ook al beetje vreemd, maar als ik de foto's van het vorige nest van deze kruising bekijk dan zien die pups er net zo uit als deze.
bij de volwassen hond zit er wel die rossige kleur doorheen maar bij de pups zie je die (nog) niet...

vindt het niet erg hoor, ik persoonlijk vind zwart/wit altijd het mooiste bij hondjes :mrgreen:
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie pupje
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

jaspervdbeek schreef:ja dat vond ik zelf ook al beetje vreemd, maar als ik de foto's van het vorige nest van deze kruising bekijk dan zien die pups er net zo uit als deze.
bij de volwassen hond zit er wel die rossige kleur doorheen maar bij de pups zie je die (nog) niet...

vindt het niet erg hoor, ik persoonlijk vind zwart/wit altijd het mooiste bij hondjes :mrgreen:
:roll:
Afbeelding
jaspervdbeek
Vaste gebruiker

Hutsje schreef:
jaspervdbeek schreef:ja dat vond ik zelf ook al beetje vreemd, maar als ik de foto's van het vorige nest van deze kruising bekijk dan zien die pups er net zo uit als deze.

fokker van zowel Toller als de Stabij. 3 jaar gelden volgens hun per ongeluk een nestje kruisingen gekregen, maar zo goed bevallen dat ze dat dus nog een keer gedaan hebben...

overigens moeten we nog gaan kijken hoor en hebben we nog niks beslist dus mocht het me allemaal niet bevallen wat ik zie kunnen we er altijd nog vanaf zien, maar heb er wel een goed gevoel over!! m'n broer die meer ervaring heeft met honden etc. gaat mee dus die kan ons daarbij helpen...
Laatst gewijzigd door jaspervdbeek op 02 mei 2007 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Veel succes dan maar met je pup. Je weet in ieder geval wat je verwachten kunt. Heb je al een hond uit het vorige nest gezien?

En allemaal zwart is niet zo vreemd hoor. Zwart is dominant over rood, Vader zal fokzuiver voor zijn kleur zijn. Et voila: allemaal zwarte pups.
bieke
Actief

Ongelezen bericht door bieke »

gefeliciteerd nu kan je geginnen aftellen he en wachten duurt zo lang vind ik.
Afbeelding
Honden zijn niet voor even maar voor het leven !
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Martijn schreef:
Takkie_Teckel schreef:He? Dan hadden er toch ook een aantal pups wat rode kleur moeten hebben?
Wat apart dat ze dan allemaal de kleur van vaderhond hebben
Stabijs dragen geen rood.
Meer dan zwart met wit is uit deze combinatie niet mogelijk.
Voor de zekerheid even nagekeken: er kunnen ook bruine en rode Stabijs voorkomen! Hoewel rood zeeer zelden voorkomt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

jaspervdbeek schreef:
Hutsje schreef:

fokker van zowel Toller als de Stabij. 3 jaar gelden volgens hun per ongeluk een nestje kruisingen gekregen, maar zo goed bevallen dat ze dat dus nog een keer gedaan hebben...
:eek:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Da's dat nestje dat op Marktplaats stond zeker. Tja...
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

malinois schreef:
jaspervdbeek schreef:
Hutsje schreef:

:sst: :sst:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Teckelgek schreef:
malinois schreef:
jaspervdbeek schreef:
Hutsje schreef: :roll:

Ben in ieder geval blij dat het er zo goed uitziet op de foto's. En als er toch allemaal heerlijke honden uit zijn gekomen de vorige keer, waarom niet?? Ik ken iemand met een mechelaar en een canadees en daar zijn per ongeluk hele leuke pups uitgekomen. Ook allemaal gevolgd tot ze groot waren. Niks mis mee. Afgelopen jaar de combinatie herhaalt en weer hele leuke pups.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

nathalietjuh schreef:
Teckelgek schreef:
malinois schreef:
jaspervdbeek schreef: fokker van zowel Toller als de Stabij. 3 jaar gelden volgens hun per ongeluk een nestje kruisingen gekregen, maar zo goed bevallen dat ze dat dus nog een keer gedaan hebben...

Ben in ieder geval blij dat het er zo goed uitziet op de foto's. En als er toch allemaal heerlijke honden uit zijn gekomen de vorige keer, waarom niet?? Ik ken iemand met een mechelaar en een canadees en daar zijn per ongeluk hele leuke pups uitgekomen. Ook allemaal gevolgd tot ze groot waren. Niks mis mee. Afgelopen jaar de combinatie herhaalt en weer hele leuke pups.
Willen vast een nieuw ras ontwikkelen :pffff:
Bijtoll of een Staler :idea:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nathalietjuh schreef:
Teckelgek schreef:
malinois schreef:
jaspervdbeek schreef: fokker van zowel Toller als de Stabij. 3 jaar gelden volgens hun per ongeluk een nestje kruisingen gekregen, maar zo goed bevallen dat ze dat dus nog een keer gedaan hebben...

welke bijdrage levert deze combinatie dan aan de beide rassen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

malinois schreef:
Aan de rassen geen enkele, aan de eventuele pupkoers blijkbaar wel want er komen hele leuke hondjes uit. Het gestoorde idee dat stamboek nestjes wél iets 'bij zouden dragen' (hoe vaag kun je het stellen) hangt me intussen ook behoorlijk de keel uit.
Ik herhaal het nog een keertje: het fokken binnen een gesloten populatie heeft uiteindelijk altijd tot gevolg dat de genetische varieteit afneemt. Als er daadwerkelijk alleen maar 'binnen het stamboek' gefokt zou worden dan zouden vanzelf niet alleen alle rassen uitsteven maar zelfs de soort hond. Aan genetische depressie en alle ellende die daar bij mee komt.

Kees
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Casey schreef:
malinois schreef:
Aan de rassen geen enkele, aan de eventuele pupkoers blijkbaar wel want er komen hele leuke hondjes uit. Het gestoorde idee dat stamboek nestjes wél iets 'bij zouden dragen' (hoe vaag kun je het stellen) hangt me intussen ook behoorlijk de keel uit.
Ik herhaal het nog een keertje: het fokken binnen een gesloten populatie heeft uiteindelijk altijd tot gevolg dat de genetische varieteit afneemt. Als er daadwerkelijk alleen maar 'binnen het stamboek' gefokt zou worden dan zouden vanzelf niet alleen alle rassen uitsteven maar zelfs de soort hond. Aan genetische depressie en alle ellende die daar bij mee komt.

Kees
da's dan jammer voor jou voor mij draagt een dergelijke kruising dus niets bij :19:
Heb je een HH x MH en heb je de hond enkel en alleen voor de africhting, prima... maar een zwitser (want canadees bestaat niet meer) x MH, nee daar zie ik geen nut van in. :19:
MIJN persoonlijke mening dus...
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

nathalietjuh schreef:Ben in ieder geval blij dat het er zo goed uitziet op de foto's. En als er toch allemaal heerlijke honden uit zijn gekomen de vorige keer, waarom niet?? Ik ken iemand met een mechelaar en een canadees en daar zijn per ongeluk hele leuke pups uitgekomen. Ook allemaal gevolgd tot ze groot waren. Niks mis mee. Afgelopen jaar de combinatie herhaalt en weer hele leuke pups.
Tja, als ik een fokker tegenkom die zo'n combinatie herhaalt dan kan ik er in ieder geval vast vanuit gaan dat die niet verbonden is aan een rasvereniging. Die is n.l. geroyeerd. En nee, een rasvereniging is niet zaligmakend, maar bij een fokker die volgens de regels van de rasvereniging fokt weet je in ieder geval wel dat ie zich aan bepaalde eisen aangaande het onderzoeken op bepaalde erfelijke aandoeningen houdt.
Afbeelding
CKS
Zeer actief

malinois schreef:
da's dan jammer voor jou voor mij draagt een dergelijke kruising dus niets bij :19:
Heb je een HH x MH en heb je de hond enkel en alleen voor de africhting, prima... maar een zwitser (want canadees bestaat niet meer) x MH, nee daar zie ik geen nut van in. :19:
Voor MIJ draagt 99,9% van alle honden, kruising of niet, ook helemaal niets bij. Ook dat is MIJN persoonlijke mening. Verschil tussen jou en mij: ik vind het niet nodig in een topic waarin iemand blij de geboorte van een hondje DAT VOOR MIJ niets bijdraagt (waaraan überhaubt?) te melden dat het betreffende hondje niets bijdraagt. IK snap namelijk dat een hondje dat VOOR MIJ niets bijdraagt, voor iemand anders wel degelijk iets bij kan dragen.

Kees
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Niks mis met kruisingen. Als er leuke honden uitkomen. Als ze goed verzorgd worden en een leuke baas krijgen.

Wat is er zo verschillend aan rashonden en kruisingen. Het is ook maar een naampje wat een een groep gelijkende honden is gegeven, waarna er naar dat uiterlijk en die eigneschappen gefokt is.

En ja, het asiel zit vol met ongewilde kruisingen, maar niet iedereen wil een herplaatser. Misschien geedt deze combinatie wel prachtige honden met geweldige karakters.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Casey schreef:
malinois schreef:
Voor MIJ draagt 99,9% van alle honden, kruising of niet, ook helemaal niets bij. Ook dat is MIJN persoonlijke mening. Verschil tussen jou en mij: ik vind het niet nodig in een topic waarin iemand blij de geboorte van een hondje DAT VOOR MIJ niets bijdraagt (waaraan überhaubt?) te melden dat het betreffende hondje niets bijdraagt. IK snap namelijk dat een hondje dat VOOR MIJ niets bijdraagt, voor iemand anders wel degelijk iets bij kan dragen.

Kees
Voor mij is dit het zoveelste pretnest, zoals zoveel op marktplaats :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maxiem schreef:Niks mis met kruisingen. Als er leuke honden uitkomen. Als ze goed verzorgd worden en een leuke baas krijgen.
en dat is nu juist het probleem, zie marktplaats en dierenasiels.com.
Deze resultaten van dergelijke pretnestjes zitten weg te kwijnen in asiels of staan gratis af te halen op marktplaats omdat ze als ze groot zijn niet meer zo leuk en poezelig zijn dan een pup...
Ik heb niks tegen een kruising, maar bewust een kruising fokken zonder enige reden, nee dat vind ik kolder.
En ja, het asiel zit vol met ongewilde kruisingen, maar niet iedereen wil een herplaatser. Misschien geedt deze combinatie wel prachtige honden met geweldige karakters.
Dit zitten vast ook in het asiel, ook pups :wink:

vind het overigens ook een behoorlijke prijs voor een kruising, even googlen, helaas zijn alle advertenties al verwijderd maar dit staat bij zoekresultaten:

te koop aangebodenToller X stabij pups verwacht. Prijs: €450,00 Datum: 26-04-2007 Plaats: Megen, NB
Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

gefeliciteerd met je pupje :ok:

hoe serieus ben je als fokker van beiden rassen als je bewust bastaardjes op de wereld zet :denken:

hoe leuk de pups dan ook moge zijn, ik zie het nut niet, ik ben geen voorstander van kruisingen maken just for fun :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
CKS
Zeer actief

malinois schreef:
Voor mij ook. Maar zolang er nog een enorme markt is voor ellendige broodfoksels kan ik werkelijk niet wakker liggen als een enthousiaste partikulier eens een nestje fokt. Ieder partikulier nestje is een nestje dat niet uit het Oostblok hoeft te komen.

Kees
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

De puppies waar ik het over had, hebben niet op mp gestaan :pffff:
Was niet nodig.

En de bijdrage van honden?? Tja, zonde dan als je een "perfecte" rashond hebt waar je niet mee fokt. Zonde van z'n DNA.. Nutteloos issie dan zeker :devil:

Sommige mensen kunnen geen rashond met ellenlange stamboom betalen en willen wel graag een hond. Waarom geen kruising dan?

Ik heb van beide twee exemplaren (2x stamboom, en twee geweldige mooie, lieve, leuke kruisingen) Maar alle vier nutteloos en niks toevoegend aan een populatie :neenee:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Casey schreef:
malinois schreef:
Voor mij ook. Maar zolang er nog een enorme markt is voor ellendige broodfoksels kan ik werkelijk niet wakker liggen als een enthousiaste partikulier eens een nestje fokt. Ieder partikulier nestje is een nestje dat niet uit het Oostblok hoeft te komen.

Kees
ik vind dit geen toevallig particulier nestje... het is een bewuste fok na aanleiding van het vorige pretnest :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nathalietjuh schreef:De puppies waar ik het over had, hebben niet op mp gestaan :pffff:
Was niet nodig.

En de bijdrage van honden?? Tja, zonde dan als je een "perfecte" rashond hebt waar je niet mee fokt. Zonde van z'n DNA.. Nutteloos issie dan zeker :devil:

Sommige mensen kunnen geen rashond met ellenlange stamboom betalen en willen wel graag een hond. Waarom geen kruising dan?

Ik heb van beide twee exemplaren (2x stamboom, en twee geweldige mooie, lieve, leuke kruisingen) Maar alle vier nutteloos en niks toevoegend aan een populatie :neenee:
als je geen hond kan betalen moet je er geen nemen... :19:
hoe kun je dan wel de dierenartskosten, voer etc. betalen...
En nee, een zorgvuldig gefokt stamboomhondje is niet nutteloos als je er niet mee fokt. Een kruising is ook niet nutteloos dat heb ik niet gezegd, ik vraag wat het bijdraagt aan de 2 rassen want dat is blijkbaar heel wat als je een herhalingscombi doet :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nathalietjuh schreef:De puppies waar ik het over had, hebben niet op mp gestaan :pffff:
Was niet nodig.
de nestaankondiging heeft op alle advertentiesites gestaan :roll:

Marktplaats.nl > toller x stabij pups verwacht - Dieren en ...Wij verwachten deze week een nestje Toller x Stabij pups. - In het verleden hebben wij één keer vaker deze combinatie gehad, wij vonden dat een zeer ...
dieren.marktplaats.nl/honden-en-puppies-overige-honden/89672254-toller-x-stabij-pups-verwacht.html - 39k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

friese stabij - te koop aangebodenfriese stabij vind je met AdvertentieZoeker op de alle grootste advertentie websites! ... Toller X stabij pups verwacht. Prijs: €450,00 Datum: 26-04-2007 ...
www.advertentiezoeker.nl/?z=friese-stabij - 181k - In cache - Gelijkwaardige pagi

pup stabij - veilingkijker - nieuw en tweedehands23-04, marktplaats · dier · nb, € 450, toller x stabij pups verwacht. 22-04, marktplaats · dier · ge, € 225, pup reu , mag 5 mei naar zijn nieuwe baasjes ...
www.veilingkijker.nl/pup_stabij.html - 83k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

stabijOmschrijving: Wij verwachten deze week een nestje Toller x Stabij pups. In het verleden hebben wij n keer vaker deze combinatie gehad, wij vonden dat een ...
www.zoekwekker.nl/p94464/stabij.asp - 83k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Natalietjuh had het over een Mechel * Canadees kruising, niet over deze tollers * Stabij.

Kees
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Casey schreef:Natalietjuh had het over een Mechel * Canadees kruising, niet over deze tollers * Stabij.

Kees
ok mijn excuses :oohja:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”