Afgelopen zaterdag de zus van m'n vriendin geboren van een zoontje en nu dus onze pup, beschuit met muisjes is niet aan te slepen hier!!
*foto's op verzoek van fokker verwijderd*
en nu begint het wachten....
Moderator: moderatorteam
jaspervdbeek schreef:ja dat vond ik zelf ook al beetje vreemd, maar als ik de foto's van het vorige nest van deze kruising bekijk dan zien die pups er net zo uit als deze.
bij de volwassen hond zit er wel die rossige kleur doorheen maar bij de pups zie je die (nog) niet...
vindt het niet erg hoor, ik persoonlijk vind zwart/wit altijd het mooiste bij hondjes

fokker van zowel Toller als de Stabij. 3 jaar gelden volgens hun per ongeluk een nestje kruisingen gekregen, maar zo goed bevallen dat ze dat dus nog een keer gedaan hebben...Hutsje schreef:jaspervdbeek schreef:ja dat vond ik zelf ook al beetje vreemd, maar als ik de foto's van het vorige nest van deze kruising bekijk dan zien die pups er net zo uit als deze.
bij de volwassen hond zit er wel die rossige kleur doorheen maar bij de pups zie je die (nog) niet...
vindt het niet erg hoor, ik persoonlijk vind zwart/wit altijd het mooiste bij hondjes
Voor de zekerheid even nagekeken: er kunnen ook bruine en rode Stabijs voorkomen! Hoewel rood zeeer zelden voorkomt.Martijn schreef:Stabijs dragen geen rood.Takkie_Teckel schreef:He? Dan hadden er toch ook een aantal pups wat rode kleur moeten hebben?
Wat apart dat ze dan allemaal de kleur van vaderhond hebben
Meer dan zwart met wit is uit deze combinatie niet mogelijk.
jaspervdbeek schreef:fokker van zowel Toller als de Stabij. 3 jaar gelden volgens hun per ongeluk een nestje kruisingen gekregen, maar zo goed bevallen dat ze dat dus nog een keer gedaan hebben...Hutsje schreef:jaspervdbeek schreef:ja dat vond ik zelf ook al beetje vreemd, maar als ik de foto's van het vorige nest van deze kruising bekijk dan zien die pups er net zo uit als deze.

:sst: :sst:malinois schreef:jaspervdbeek schreef:fokker van zowel Toller als de Stabij. 3 jaar gelden volgens hun per ongeluk een nestje kruisingen gekregen, maar zo goed bevallen dat ze dat dus nog een keer gedaan hebben...Hutsje schreef:jaspervdbeek schreef:ja dat vond ik zelf ook al beetje vreemd, maar als ik de foto's van het vorige nest van deze kruising bekijk dan zien die pups er net zo uit als deze.
Teckelgek schreef::sst: :sst:malinois schreef:jaspervdbeek schreef:fokker van zowel Toller als de Stabij. 3 jaar gelden volgens hun per ongeluk een nestje kruisingen gekregen, maar zo goed bevallen dat ze dat dus nog een keer gedaan hebben...Hutsje schreef:

Willen vast een nieuw ras ontwikkelennathalietjuh schreef:Teckelgek schreef::sst: :sst:malinois schreef:jaspervdbeek schreef: fokker van zowel Toller als de Stabij. 3 jaar gelden volgens hun per ongeluk een nestje kruisingen gekregen, maar zo goed bevallen dat ze dat dus nog een keer gedaan hebben...
Ben in ieder geval blij dat het er zo goed uitziet op de foto's. En als er toch allemaal heerlijke honden uit zijn gekomen de vorige keer, waarom niet?? Ik ken iemand met een mechelaar en een canadees en daar zijn per ongeluk hele leuke pups uitgekomen. Ook allemaal gevolgd tot ze groot waren. Niks mis mee. Afgelopen jaar de combinatie herhaalt en weer hele leuke pups.
welke bijdrage levert deze combinatie dan aan de beide rassen?nathalietjuh schreef:Teckelgek schreef::sst: :sst:malinois schreef:jaspervdbeek schreef: fokker van zowel Toller als de Stabij. 3 jaar gelden volgens hun per ongeluk een nestje kruisingen gekregen, maar zo goed bevallen dat ze dat dus nog een keer gedaan hebben...
Ben in ieder geval blij dat het er zo goed uitziet op de foto's. En als er toch allemaal heerlijke honden uit zijn gekomen de vorige keer, waarom niet?? Ik ken iemand met een mechelaar en een canadees en daar zijn per ongeluk hele leuke pups uitgekomen. Ook allemaal gevolgd tot ze groot waren. Niks mis mee. Afgelopen jaar de combinatie herhaalt en weer hele leuke pups.

Aan de rassen geen enkele, aan de eventuele pupkoers blijkbaar wel want er komen hele leuke hondjes uit. Het gestoorde idee dat stamboek nestjes wél iets 'bij zouden dragen' (hoe vaag kun je het stellen) hangt me intussen ook behoorlijk de keel uit.malinois schreef:
welke bijdrage levert deze combinatie dan aan de beide rassen?
da's dan jammer voor jou voor mij draagt een dergelijke kruising dus niets bijCasey schreef:Aan de rassen geen enkele, aan de eventuele pupkoers blijkbaar wel want er komen hele leuke hondjes uit. Het gestoorde idee dat stamboek nestjes wél iets 'bij zouden dragen' (hoe vaag kun je het stellen) hangt me intussen ook behoorlijk de keel uit.malinois schreef:
welke bijdrage levert deze combinatie dan aan de beide rassen?
Ik herhaal het nog een keertje: het fokken binnen een gesloten populatie heeft uiteindelijk altijd tot gevolg dat de genetische varieteit afneemt. Als er daadwerkelijk alleen maar 'binnen het stamboek' gefokt zou worden dan zouden vanzelf niet alleen alle rassen uitsteven maar zelfs de soort hond. Aan genetische depressie en alle ellende die daar bij mee komt.
Kees

Tja, als ik een fokker tegenkom die zo'n combinatie herhaalt dan kan ik er in ieder geval vast vanuit gaan dat die niet verbonden is aan een rasvereniging. Die is n.l. geroyeerd. En nee, een rasvereniging is niet zaligmakend, maar bij een fokker die volgens de regels van de rasvereniging fokt weet je in ieder geval wel dat ie zich aan bepaalde eisen aangaande het onderzoeken op bepaalde erfelijke aandoeningen houdt.nathalietjuh schreef:Ben in ieder geval blij dat het er zo goed uitziet op de foto's. En als er toch allemaal heerlijke honden uit zijn gekomen de vorige keer, waarom niet?? Ik ken iemand met een mechelaar en een canadees en daar zijn per ongeluk hele leuke pups uitgekomen. Ook allemaal gevolgd tot ze groot waren. Niks mis mee. Afgelopen jaar de combinatie herhaalt en weer hele leuke pups.
Voor MIJ draagt 99,9% van alle honden, kruising of niet, ook helemaal niets bij. Ook dat is MIJN persoonlijke mening. Verschil tussen jou en mij: ik vind het niet nodig in een topic waarin iemand blij de geboorte van een hondje DAT VOOR MIJ niets bijdraagt (waaraan überhaubt?) te melden dat het betreffende hondje niets bijdraagt. IK snap namelijk dat een hondje dat VOOR MIJ niets bijdraagt, voor iemand anders wel degelijk iets bij kan dragen.malinois schreef:
da's dan jammer voor jou voor mij draagt een dergelijke kruising dus niets bij![]()
Heb je een HH x MH en heb je de hond enkel en alleen voor de africhting, prima... maar een zwitser (want canadees bestaat niet meer) x MH, nee daar zie ik geen nut van in.![]()
MIJN persoonlijke mening dus...
Voor mij is dit het zoveelste pretnest, zoals zoveel op marktplaatsCasey schreef:Voor MIJ draagt 99,9% van alle honden, kruising of niet, ook helemaal niets bij. Ook dat is MIJN persoonlijke mening. Verschil tussen jou en mij: ik vind het niet nodig in een topic waarin iemand blij de geboorte van een hondje DAT VOOR MIJ niets bijdraagt (waaraan überhaubt?) te melden dat het betreffende hondje niets bijdraagt. IK snap namelijk dat een hondje dat VOOR MIJ niets bijdraagt, voor iemand anders wel degelijk iets bij kan dragen.malinois schreef:
da's dan jammer voor jou voor mij draagt een dergelijke kruising dus niets bij![]()
Heb je een HH x MH en heb je de hond enkel en alleen voor de africhting, prima... maar een zwitser (want canadees bestaat niet meer) x MH, nee daar zie ik geen nut van in.![]()
MIJN persoonlijke mening dus...
Kees

en dat is nu juist het probleem, zie marktplaats en dierenasiels.com.Maxiem schreef:Niks mis met kruisingen. Als er leuke honden uitkomen. Als ze goed verzorgd worden en een leuke baas krijgen.
Dit zitten vast ook in het asiel, ook pupsEn ja, het asiel zit vol met ongewilde kruisingen, maar niet iedereen wil een herplaatser. Misschien geedt deze combinatie wel prachtige honden met geweldige karakters.

Voor mij ook. Maar zolang er nog een enorme markt is voor ellendige broodfoksels kan ik werkelijk niet wakker liggen als een enthousiaste partikulier eens een nestje fokt. Ieder partikulier nestje is een nestje dat niet uit het Oostblok hoeft te komen.malinois schreef:
Voor mij is dit het zoveelste pretnest, zoals zoveel op marktplaats

ik vind dit geen toevallig particulier nestje... het is een bewuste fok na aanleiding van het vorige pretnestCasey schreef:Voor mij ook. Maar zolang er nog een enorme markt is voor ellendige broodfoksels kan ik werkelijk niet wakker liggen als een enthousiaste partikulier eens een nestje fokt. Ieder partikulier nestje is een nestje dat niet uit het Oostblok hoeft te komen.malinois schreef:
Voor mij is dit het zoveelste pretnest, zoals zoveel op marktplaats
Kees

als je geen hond kan betalen moet je er geen nemen...nathalietjuh schreef:De puppies waar ik het over had, hebben niet op mp gestaan![]()
Was niet nodig.
En de bijdrage van honden?? Tja, zonde dan als je een "perfecte" rashond hebt waar je niet mee fokt. Zonde van z'n DNA.. Nutteloos issie dan zeker![]()
Sommige mensen kunnen geen rashond met ellenlange stamboom betalen en willen wel graag een hond. Waarom geen kruising dan?
Ik heb van beide twee exemplaren (2x stamboom, en twee geweldige mooie, lieve, leuke kruisingen) Maar alle vier nutteloos en niks toevoegend aan een populatie

de nestaankondiging heeft op alle advertentiesites gestaannathalietjuh schreef:De puppies waar ik het over had, hebben niet op mp gestaan![]()
Was niet nodig.

ok mijn excusesCasey schreef:Natalietjuh had het over een Mechel * Canadees kruising, niet over deze tollers * Stabij.
Kees