Branka schreef:Inderdaad Martijn. Denk dat Ladybird zich nogmaals verkeerd uitdrukt. Ik denk dat ze bedoelt, en daar ben ik het wel mee eens, dat het front overdreven wijd staat en de benen niet meer onder het lichaam, maar ernaast staan. Bij een Engelse Bull gewenst, bij een Franse Bull volgens mij niet.
Maar ook bij een Engelse Bull is het een misvorming, hoewel het gewenst is
Maxiem schrijft het al, het is ook een kwestie van smaak. Ik houd erg van een beetje no nonsense honden, met een vrij wolfse bouw nog en een gewone snuit met voldoende stop. Extremen vind ik eigenlijk nooit mooi.
Als je van het uiterlijk van Engelse Bulldoggen houdt dan zal je dit hondje beslist ook niet zo erg vinden als ik. Ik heb ze liever gewoon honds gebouwd. Een mix van 1001 rassen, geen overdreven haren, oren, snuiten staarten, hoogte, dat spreekt mij nog het meest aan qua hond.
Ik kan het een twee drie niet meer vinden maar Mol schreef een keer een aardig stuk over dit soort fronten en de problemen die ermee gepaard gingen. Dit in relatie tot de steeds meer Bully bouw van o.a. de Mastiff.
Anne