Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik zag deze op een ander forum, wat voor ras is dit

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

loving bulls schreef:
starfleet schreef:Wat een gedrocht.

Anne
:smile: :smile: :smile: Nee hij heet shorty bull :wink:

maar ik snap je wel, en toch vind ik hem stiekem wel leuk :N: (op de oren na)
Afbeelding

Ik vind deze behoorlijk eng :N: Nou hou ik sowieso al niet zo van Buldoggen, geen Engelse en geen Franse, maar dit hondje is toch wel heel erg, die kan niet normaal lopen.

Anne
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Anne
Mijn idee ook hoor :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

starfleet schreef:
loving bulls schreef:

Anne
:smile: :smile: :smile: Nee hij heet shorty bull :wink:

maar ik snap je wel, en toch vind ik hem stiekem wel leuk :N: (op de oren na)
Afbeelding

Ik vind deze behoorlijk eng :N: Nou hou ik sowieso al niet zo van Buldoggen, geen Engelse en geen Franse, maar dit hondje is toch wel heel erg, die kan niet normaal lopen.

Anne
Grappig, ik vind dit 1 v.d leukste v.d site :wink: Ook qua hoofd, niet zo mega grof en massief.

Zag hem helaas niet voorbij komen op het filmpje, dus geen idee hoe hij beweegt.

Op onderstaande foto staat hij trouwens wat beter.

Afbeelding
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

ladybird schreef:
Nanna schreef:
Zo behoort het front van een Fb eruit te zien. En dus niet overbouwd.
Front heeft niets met rug te maken. En een FB is wel degelijk overbouwd, ze hebben "roach". Een FB met een rechte rug is beslist geen goede rasvertegenwoordiger.
Uiteraard is een FB overbouwd. Dat is nu eenmaal het correcte rastypische voorkomen. Die roach is weggefokt bij de Shorty bull. Overigens wil ik niet zeggen dat dat slecht is :wink:

Ik laat het front zien, simpelweg omdat het in mijn ogen niet gezond is. In die van jou wel dan Martijn?
No offence, maar als ik honden zie op jouw onderschrift krijg ik daar juist een ietwat beklemmend gevoel bij, qua extremen en gezondheid.

~
Afbeelding
~
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Chione schreef:
ladybird schreef:
Nanna schreef:
Front heeft niets met rug te maken. En een FB is wel degelijk overbouwd, ze hebben "roach". Een FB met een rechte rug is beslist geen goede rasvertegenwoordiger.
Uiteraard is een FB overbouwd. Dat is nu eenmaal het correcte rastypische voorkomen. Die roach is weggefokt bij de Shorty bull. Overigens wil ik niet zeggen dat dat slecht is :wink:

Ik laat het front zien, simpelweg omdat het in mijn ogen niet gezond is. In die van jou wel dan Martijn?
No offence, maar als ik honden zie op jouw onderschrift krijg ik daar juist een ietwat beklemmend gevoel bij, qua extremen en gezondheid.
Dat krijg ik ook bij de FB. Maar dat krijg ik bijv. ook bij de extreem magere windhonden.
Ik houd gewoon van een normaal gebouwde hond, ieder zo zijn smaak, toch?
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fiepje »

ik vind ze... uit proportie, tis net of er een te klein koppie op geplakt is in verhouding tot et lichaam... :N:
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Martijn schreef:
ladybird schreef:
Nanna schreef:

Och..ik vind functie belangrijker dan uiterlijk en op de filmpjes kunnen ze behoorlijk uit de voeten hoor.

Trouwens :
Je jokt.
Nee ik jok niet, ik druk me zelf niet goed uit. Dat krijg je als je visite binnen krijgt als je een bericht typed en dan op verzenden drukt :mrgreen:

De zin moet dus zijn : Zo behoort het front van een FB eruit te zien. En dus niet zo extreem overbouwd als van de Shorty bull.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Inderdaad Martijn. Denk dat Ladybird zich nogmaals verkeerd uitdrukt. Ik denk dat ze bedoelt, en daar ben ik het wel mee eens, dat het front overdreven wijd staat en de benen niet meer onder het lichaam, maar ernaast staan. Bij een Engelse Bull gewenst, bij een Franse Bull volgens mij niet.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Nanna schreef:
Branka schreef:Inderdaad Martijn. Denk dat Ladybird zich nogmaals verkeerd uitdrukt. Ik denk dat ze bedoelt, en daar ben ik het wel mee eens, dat het front overdreven wijd staat en de benen niet meer onder het lichaam, maar ernaast staan. Bij een Engelse Bull gewenst, bij een Franse Bull volgens mij niet.
Volgens mij komen ze er bij de EB ook aardig van terug hoor. Ik zie steeds vaker EB's met de voorbenen netjes onder het lichaam ipv ernaast.
Tja, de rasstandaard zegt toch anders.
Afbeelding
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Tja ik had ze ook nog nooit gezien, en vind het dus erg leuke honden, {op de gecoupeerde oren na!}
En op de filmpjes te zien hebben ze geen enkele beperking qua bewegings mogelijkheden, dus al die vermeende gezondheids problemen zullen wel meevallen.
Ik zou zo`n grappig en mooi hondje wel aandurven, :I: maar met intacte oortjes graag.
Chione
Zeer actief

Maxiem schreef:
Chione schreef:
ladybird schreef:
Nanna schreef: Front heeft niets met rug te maken. En een FB is wel degelijk overbouwd, ze hebben "roach". Een FB met een rechte rug is beslist geen goede rasvertegenwoordiger.

Dat krijg ik ook bij de FB. Maar dat krijg ik bijv. ook bij de extreem magere windhonden.
Ik houd gewoon van een normaal gebouwde hond, ieder zo zijn smaak, toch?
Jahoor, je hoort mij niet anders beweren, qua smaken verschillen :wink: Maar het ging even om extreme en gezond zijn en dus niet zo zeer over smaak. :wink:

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Yv*nn schreef: En op de filmpjes te zien hebben ze geen enkele beperking qua bewegings mogelijkheden, dus al die vermeende gezondheids problemen zullen wel meevallen.
Filmpjes enzo vind ik niet zo'n bewijs. Je kunt daar een moment aan af zien, niet hoe het van binnen eruit ziet en of ze evt op latere leeftijd last hebben van bepaalde dingen en weet ik veel wat.

Niet gezegd dat deze beessies ongezond zijn, mja je kan er zo weinig van zeggen afgaande op wat foto's enzo alleen. :wink:

~
Afbeelding
~
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik vind ze echt niet mooi hoor...ben al helemaal niet zo gecharmeerd van de bouw van de bulletjes....al vind ik ze wel vreselijk lief.
Maar mooi..nee echt niet.
Maar dat vind ik ook niet van een windhond en daar heb ik er ook 1 van en straks 2 hahaha

Jacqueline
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Nanna schreef:
jacq1970 schreef:Ik vind ze echt niet mooi hoor...ben al helemaal niet zo gecharmeerd van de bouw van de bulletjes....al vind ik ze wel vreselijk lief.
Maar mooi..nee echt niet.
Maar dat vind ik ook niet van een windhond
en daar heb ik er ook 1 van en straks 2 hahaha

Jacqueline
:smile:
Dat vind ik nou juist wel. De windhondengroep is één van de weinige rasgroepen waarin bijna alle exponenten nog hun oorspronkelijke taak kunnen verrichten door hun zeer efficiënte lichaamsbouw.
Goed, niet iedereen houdt van hoogbenig en slank, dat kan (de meeste mannen trouwens weer wel, maar nu dwaal ik af).
Jammer dat sommige windhonden (ik noem de Afghaan, bij uitstek) worden vervormd tot showbarbies met bakken haar.

Maar goed, het gíng helemaal niet over windhonden dus zie deze bijdrage maar als arbitrair. :wink:
Helemaal off topic :wink: maar kan de Afghaan niet meer doen waar hij ooit voor bedoeld is? Is dit ras ook lichamelijk veranderd of bedoel je puur dat het zo lekker tutten is voor sommige met dat haar en that's it ( ofzo ) :wink:

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Nanna schreef:Kijk maar hoe de Afghaan is afgegleden naar showpop....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die met die bak haar zie IK niet meer achter een gazelle aansjezen....
Inderdaad zie ik enkele verschillen :eek: :wink:

~
Afbeelding
~
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Branka schreef:Inderdaad Martijn. Denk dat Ladybird zich nogmaals verkeerd uitdrukt. Ik denk dat ze bedoelt, en daar ben ik het wel mee eens, dat het front overdreven wijd staat en de benen niet meer onder het lichaam, maar ernaast staan. Bij een Engelse Bull gewenst, bij een Franse Bull volgens mij niet.
Maar ook bij een Engelse Bull is het een misvorming, hoewel het gewenst is :wink:

Maxiem schrijft het al, het is ook een kwestie van smaak. Ik houd erg van een beetje no nonsense honden, met een vrij wolfse bouw nog en een gewone snuit met voldoende stop. Extremen vind ik eigenlijk nooit mooi.

Als je van het uiterlijk van Engelse Bulldoggen houdt dan zal je dit hondje beslist ook niet zo erg vinden als ik. Ik heb ze liever gewoon honds gebouwd. Een mix van 1001 rassen, geen overdreven haren, oren, snuiten staarten, hoogte, dat spreekt mij nog het meest aan qua hond.

Ik kan het een twee drie niet meer vinden maar Mol schreef een keer een aardig stuk over dit soort fronten en de problemen die ermee gepaard gingen. Dit in relatie tot de steeds meer Bully bouw van o.a. de Mastiff.

Anne
piep

Ongelezen bericht door piep »

zo zie je maar dat smaken verschillen, die onderste foto vind ik lelijk. geen oordeel over de hond, zal een lief dier zijn etc. maar om naar te kijken trekt het mij niet. terwijl er mensen zijn die er kwijlend bij zullen staan kijken.
ieder zijn ding.
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

dubbel
Laatst gewijzigd door ladybird op 04 mei 2007 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Precies, dat bedoel ik dus. tnx Branka :wink: Idd niet gewenst bij een Fb.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

cool
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Afbeelding

Afbeelding
Ik vind dezen veel mooier dan ... zon dik lichaam en zon smal koppie
Kvind het gevoelsmatig de verhouding veel beter kloppen.
Die 2e van rechts op de 1e foto vind ik mooi.. En lijkt me ook beter in jagen... dan zon "showpop"
En ik hou niet echt van Afghaanse windhonden..
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

kijk daar klopt gevoelsmatig bij mij weer helemaal niets aan, als je ze kaal scheert, heb je een hond die eruit ziet alsof hij/zij anorexia heeft :19:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zie niet echt wat het verschil is bij de meeste hondjes. De bredere Franse bull komt aardig overeen met de minder brede shorty-bull. :wink:

Franse bull:
Afbeelding

Dit soort hondjes:
Afbeelding
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Nanna schreef:Een Afghaan mag van mij best wat showy gefokt worden, het oog wil ook wat natuurlijk :wink:

maar déze verschillen worden mij te groot:
Afbeelding

Afbeelding
Onderstaande hond heeft m.i. niets meer met het ras als zodanig te maken....
Die onderste is echt heel erg lelijk vind ik.
De bovenste vind ik prachtig.

Op de serie van 3 die je even terug plaatste vind ik de 2 honden op de middelste foto het mooiste, de zwarte is echt om te huilen zo lelijk.

Ik vind Afghanen prachtige showhonden als ik ze in de ring zie in Nederland, maar in Amerika maken ze er schijnbaar een enorme puinhoop van (zoals met wel meer rassen)
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

bikkel schreef:leuke hond alleen jammer van die oortjes pfff moest zonodig weer eens omdat de mens dat weer mooier vindt :evil:
ach, zoalng er nog gedrochten als engelse bullen gefokt mogen worden...
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Hier 1 van de schaarse foto,s van mijn moeder met een nest Afghanen die zij in de 40tiger en begin 50tiger jaren gefokt heeft. {foto is gedateerd 17 sept 1945 vandaar ook de iet wat slecht kwaliteit}
Uit dit nest is een internationaal kampioen voortgekomen.
Meerdere van haar puppen zijn in Canada en Amerika terecht gekomen, maar de huidige afstammelingen lijken idd niet echt meer op de oorspronkelijke honden op de foto,s die ik nog heb.

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

massam schreef:
ladybird schreef:Dat is een shortybull. Kruizing Franse Bulldog, Engelse Bulldog en engelse staf. :evil:

http://www.shortybull.com/adults.htm
och germ wat een stumpertjes :jank:
Dat zou toch niet moeten mogen inderdaad. Nog effe en ze zijn breder dan dat ze lang zijn, en dan die rare kleine koppies erop, alle verhoudingen zijn zoek. Vindt iemand dit nou werkelijk nog mooi?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Afbeelding
Goeiemorgen, da's toch geen hond meer... :roll:
Die met die bak haar zie IK niet meer achter een gazelle aansjezen....
Wat je zegt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:
Dat zou toch niet moeten mogen inderdaad. Nog effe en ze zijn breder dan dat ze lang zijn, en dan die rare kleine koppies erop, alle verhoudingen zijn zoek. Vindt iemand dit nou werkelijk nog mooi?
Ja ik dus, vind dit hondje hieronder {op de oortjes na} juist een heel mooi exemplaar!!!

{maar ja ik ben dan waarschijnlijk ook niet zo goed bij m`n hoofd :pffff: }
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Nanna schreef:
Hanneke2 schreef:
massam schreef:
ladybird schreef:Dat is een shortybull. Kruizing Franse Bulldog, Engelse Bulldog en engelse staf. :evil:

http://www.shortybull.com/adults.htm
och germ wat een stumpertjes :jank:
Het gaat niet om MOOI, het gaat om EXCLUSIEF.
En exclusief levert geld op :19:
Zo makkelijk is het.
Kijk maar naar de kattenwereld waar allerlei mafferds in leven worden gehouden met korte poten, gevouwen oren of staartloos. Die zijn óók niet MOOI; ze lijden zelfs onder hun uiterlijk. Maar dat boeit niet, want ze leveren wel leuk centjes op.
Ja of sommige mensen vinden het gewoon mooi :wink:

Lijkt me niets mis mee, zolang het niet te extreem word en daardoor gepaard gaat met allerlei gezondheidsproblemen door bouw etc.

Nu ben ik ook geen fan van de Pixiebob of Munch, maar ik meen dat die verder een 'normaal' katten leven kunnen leiden, in tegenstelling tot bv de Fold, waar de gevouwen oortjes te maken hebben met o.a kraakbeen afwijkingen.

~
Afbeelding
~
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”