Hector schreef:vraag me alleen af waarom de honden de kans krijgen om zo laag op het been te zitten, zeker je jonge duitser, die is neem ik aan nog in de aanleerfase en toch krijgt hij de kans om op een ongewenste plek te zitten (oa ook op de arm bij de elleboog)
Die op het been is niet mijn hond!
(zie je het verschil niet
)
zag t zo snel ff niet, maar dan nog, een hond die daar kan zitten (en zie er nog 1 zo laag zitten) dat is gewoon iets waar je in mijn ogen aan moet werken en waar je zeker een beginnende helper voor moet beschermen (t is niet ver van de schoen...) maar ieder zn eigen ding, nu is t net goed gegaan, had ie wel op de schoen/hak gezeten was t verhaal heel anders geweest en dan doel ik vooral op motivatie om in de toekomst weer eens het pak aan te trekken...
Op de onderarm wel.
En idd dat was een miscomminicatie tussen Patrick en Hector. Maar das ook wel eens goed. Hij beet en had zelf zoiets van, nee dit is het niet. En verbeet netjes en kwam op de juiste plek... Dus was een goede les voor hem. Maar snap je doelstelling!
overbijten opzich vind ik niet netjes, als ie dan ergens bijt moet ie vasthouden
maar miscommunicatie, je hond is dacht ik ong net zo oud als mijn jonge reu, dus dan heb je het nog niet over sturen, maar eerder over zetten
en de les die de hond geleerd heeft is in mijn ogen dat hij over mag bijten en of dat nou een goede les is....
Voor een hond die snel van slag is, is een nieuwe 'onervaren' pakwerker geen goed idee.

Maar Hector is nooit van slag en liet aan baasje zien hoe het moest!
heb t niet over van slag zijn oid, maar je zit gewoon in een aanleer fase en als je t goed wil leren start je in mijn ogen niet op een onervaren pakwerker.....