Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zijn alle marktplaatshonden slecht

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

volgende vraag. waarom stáán die honden op MP, waarom zijn die al in nederland? :19:

waarom niet zoals de groep van eline dáár de situatie verbeteren, honden "op bestelling" meenemen naar nederland + nog wat grote kanshebbers i.pvp. 15/20 of meer honden meenemen en nog niks daarvoor geregeld hebben waardoor de kans op sleuren met honden van hot naar her groot is?

en niet komen met dat ik buitenlandertjes niks vind want daar heb ik nog geen woord over gezegd wat mijn mening daarin is.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

massam schreef:volgende vraag. waarom stáán die honden op MP, waarom zijn die al in nederland? :19:

waarom niet zoals de groep van eline dáár de situatie verbeteren, honden "op bestelling" meenemen naar nederland + nog wat grote kanshebbers i.pvp. 15/20 of meer honden meenemen en nog niks daarvoor geregeld hebben waardoor de kans op sleuren met honden van hot naar her groot is?

en niet komen met dat ik buitenlandertjes niks vind want daar heb ik nog geen woord over gezegd wat mijn mening daarin is.
Er wordt "dáár" heel erg veel gedaan voor de honden. Ja, net zoals Eline doet. Denk je echt dat de stichting van Eline daar een uitzondering op is? En buiten dat, ik meen me te herinneren dat ook Eline wat hondjes thuis heeft/heeft gehad die nog geen eigen baas hadden. Honden die alvast naar nederland komen zijn komen hier om eerst goed worden geobserveerd voordat ze geplaatst worden. Zo weet je ook wat je ter adoptie aanbiedt qua karakter ed. Ik maak echter uit je reacties al op dat je er werkelijk geen kaas van gegeten hebt wat stichtingen voor de buitenlandse honden proberen te doen. Valt me overigens op dat het meeste commentaar altijd komt van mensen die zelf keurige fokkershondjes hebben.
*Linda*
Zeer actief

massam schreef:ik vind het storend als men hondjes uit het buitenland trekt hier ergens op een opvang zet
"Ergens op een opvang"?? Ik ben toevallig zélf opvangadres. En neem maar van mij aan dat er heel veel tijd, liefde en emotie zit in het opvangen van zo'n hondje. Niets handel. Niets winstbejag. Gewoon een hond die het superslecht heeft gehad weer vertrouwen geven in de mensen en een goede baas er voor zoeken. Niets meer en niets minder.
*Linda*
Zeer actief

Ook niet geheel onbelangrijk: deze stichtingen draaien op VRIJWILLIGERS. Daar in het buitenland en hier in nederland. Gewone mensen met liefde voor honden. Gewone mensen die in bijvoorbeeld Spanje zijn gaan wonen en zich de verschrikkelijke toestand van de dieren hebben aangetrokken. Vrijwilligers die, veelal náást hun gewone betaalde baan, dit "werk" er uit liefde nog bij doen. Ik heb heel veel respect voor die mensen, god weet wat ze daar dagelijks te zien krijgen.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Tja, ik heb zelf een "keurige" buitenlander dus via St. AAI en destijds vond ik die op Doggynet, bij herplaatsingen.
Alhoewel ook ik mijn voorkeuren heb qua type hond zou ik nooit een pup kopen. Dat is een persoonlijke keuze. :pffff:

Toch zie ik wel degelijk verschil met een paar jaar terug; er komen steeds meer stichtingen bij en ze doen het niet allemaal even integer. Zo zijn er bepaalde stichtingen die steeds vermelden dat honden in een "dodencel" zitten. Ik schrik daarvan, maar tegelijkertijd is het ook een soort pressie............ :N:

Natuurlijk is Marktplaats een mooi medium om mensen te bereiken, maar dan zou ik persoonlijk als stichting een soort advertentie plaatsen met een verwijzing naar de website van die stichting...............
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
M@scha
Zeer actief

Sunnybunny schreef:
massam schreef:volgende vraag. waarom stáán die honden op MP, waarom zijn die al in nederland? :19:

Er wordt "dáár" heel erg veel gedaan voor de honden. Ja, net zoals Eline doet. Denk je echt dat de stichting van Eline daar een uitzondering op is? En buiten dat, ik meen me te herinneren dat ook Eline wat hondjes thuis heeft/heeft gehad die nog geen eigen baas hadden. Honden die alvast naar nederland komen zijn komen hier om eerst goed worden geobserveerd voordat ze geplaatst worden. Zo weet je ook wat je ter adoptie aanbiedt qua karakter ed. Ik maak echter uit je reacties al op dat je er werkelijk geen kaas van gegeten hebt wat stichtingen voor de buitenlandse honden proberen te doen. Valt me overigens op dat het meeste commentaar altijd komt van mensen die zelf keurige fokkershondjes hebben.
och germ makkelijk he zo redeneren.. ik weet zelfs erg goed hoe het werkt en daarom word ik er zo ziek van..

heerlijk dat "men" denkt dat er zoveel vooroordelen zijn over die zielige spaanse hondjes terwijl het raarste vooroordeel wordt bedacht dat niemand met fokkershondjes wat mag zeggen :denken:

je hebt mijn stukje ook totaal niet gelezen gezien je antwoord dus ik hou op want dit is heeeeel kortzichtig wat je hier neergetypt hebt
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

yuki schreef:Tja, ik heb zelf een "keurige" buitenlander dus via St. AAI en destijds vond ik die op Doggynet, bij herplaatsingen.
Alhoewel ook ik mijn voorkeuren heb qua type hond zou ik nooit een pup kopen. Dat is een persoonlijke keuze. :pffff:

Toch zie ik wel degelijk verschil met een paar jaar terug; er komen steeds meer stichtingen bij en ze doen het niet allemaal even integer. Zo zijn er bepaalde stichtingen die steeds vermelden dat honden in een "dodencel" zitten. Ik schrik daarvan, maar tegelijkertijd is het ook een soort pressie............ :N:

Natuurlijk is Marktplaats een mooi medium om mensen te bereiken, maar dan zou ik persoonlijk als stichting een soort advertentie plaatsen met een verwijzing naar de website van die stichting...............

bedankt. jij zegt wat ik denk maar jij mag dat wel want jij hebt een hondje van een stichting en ik niet dus ik weet nergens wat van en mag vooral geen mening hebben :roll:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

massam schreef:
Sunnybunny schreef:

och germ makkelijk he zo redeneren.. ik weet zelfs erg goed hoe het werkt en daarom word ik er zo ziek van..

heerlijk dat "men" denkt dat er zoveel vooroordelen zijn over die zielige spaanse hondjes terwijl het raarste vooroordeel wordt bedacht dat niemand met fokkershondjes wat mag zeggen :denken:

je hebt mijn stukje ook totaal niet gelezen gezien je antwoord dus ik hou op want dit is heeeeel kortzichtig wat je hier neergetypt hebt
Zei de kortzichtige zelf :roll:
M@scha
Zeer actief

ben ik trouwens wel een goede hondeneigenaar als je weet dat ik een asielhond (met 15 overleden) en een broodfokpup (12 jaar and still running) heb gehad? :denken:

dat zou ik fijn vinden joh als ik dan wel een echte hondenliefhebben mag zijn :roll:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Sunnybunny schreef:
massam schreef:
Sunnybunny schreef:

niet zielig gaan doen nu. ik ben niet kortzichtig. jij wil niets negatiefs horen over de buitenlandse honden en denkt het te lezen zelfs als het er niet staat.

daarbij staan in je antwoord dingen waarmee je me denkt te steken maar die had ik je zelf ook al aangegeven wat aangeeft dat je mijn stukje niet gelezen hebt en dan heeft het weinig zin om nog een keer uit te leggen wat ik bedoel... maar lees het stukje van yuki even want die zegt wat ik bedoel maar is wel van de goede kant wat jou betreft..

dan nog graag een reden waarom ik kortzichtig ben
Afbeelding
yuki
Zeer actief

massam schreef:
Sunnybunny schreef:
massam schreef:
Sunnybunny schreef: Er wordt "dáár" heel erg veel gedaan voor de honden. Ja, net zoals Eline doet. Denk je echt dat de stichting van Eline daar een uitzondering op is? En buiten dat, ik meen me te herinneren dat ook Eline wat hondjes thuis heeft/heeft gehad die nog geen eigen baas hadden. Honden die alvast naar nederland komen zijn komen hier om eerst goed worden geobserveerd voordat ze geplaatst worden. Zo weet je ook wat je ter adoptie aanbiedt qua karakter ed. Ik maak echter uit je reacties al op dat je er werkelijk geen kaas van gegeten hebt wat stichtingen voor de buitenlandse honden proberen te doen. Valt me overigens op dat het meeste commentaar altijd komt van mensen die zelf keurige fokkershondjes hebben.

niet zielig gaan doen nu. ik ben niet kortzichtig. jij wil niets negatiefs horen over de buitenlandse honden en denkt het te lezen zelfs als het er niet staat.

daarbij staan in je antwoord dingen waarmee je me denkt te steken maar die had ik je zelf ook al aangegeven wat aangeeft dat je mijn stukje niet gelezen hebt en dan heeft het weinig zin om nog een keer uit te leggen wat ik bedoel... maar lees het stukje van yuki even want die zegt wat ik bedoel maar is wel van de goede kant wat jou betreft..

dan nog graag een reden waarom ik kortzichtig ben
:mrgreen: Yuki wordt gewoon niet gelezen............. :wink:
Nou ik geef aan de stichtingen die ken en een warm hart toedraag graag geld en meermaals per jaar. Ben ze dankbaar voor mijn "juweeltje". :I: Toch kennen we allemaal de verhalen van een bepaalde stichting waar het een potje was.............
Ik bedoel wel te zeggen dat ze momenteel als paddestoelen uit de grond rijzen. Ik zou liever zien dat sommige stichtingen de krachten zouden bundelen en samenwerken i.p.v. steeds weer een nieuwe erbij..............
Bepaalde stichtingen hebben al wat naamsbekendheid en daar zouden de hondjes van kunnen profiteren...............

ps en Yuki ligt bij te komen van zijn acupunctuurbehandeling van zojuist, degene die zich tegen dit topic aanbemoeit is Esther. :mrgreen:

Esther
M@scha
Zeer actief

idd. het lijkt erop dat veel mensen met hun eigen naar de messias uit willen hangen terwijl krachten bundelen veel beter zou zijn én veel meer teweeg zou brengen.. het is nu eenmaal een feit dat 1x 100 euro meer doet dan 5x 20....
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

massam schreef:idd. het lijkt erop dat veel mensen met hun eigen naar de messias uit willen hangen terwijl krachten bundelen veel beter zou zijn én veel meer teweeg zou brengen.. het is nu eenmaal een feit dat 1x 100 euro meer doet dan 5x 20....
Zodra er wat negatiefs over de Staff wordt gezegd ben jij degene die het hardste steigert! En terecht, je houdt van je ras, das alleen maar goed.

Kun jij dan niet inzien dat er mensen zijn die gek zijn op de buitenlandse hond? Waarom dan deze honden zo afkraken terwijl als t over jouw ras gaat, dan ben je diep verontwaardigd!
Kunnen we elkaar niet respecteren voor de keuzes die we maken?
Zoals je weet heb ik van alles wat, mn rashondje waar ik weg van ben, mn heropvoedertje wat is blijven hangen EN mn buitenlandertje, ze zijn me alle3 even lief. Ik zal altijd een rashond blijven houden(daar val ik nu eenmaal op) maar ook een buitenlandertje.
Net zoals jij altijd een Staff zal hebben en tegen de vooroordelen blijft vechten.....
Afbeelding
yuki
Zeer actief

nance schreef:
massam schreef:idd. het lijkt erop dat veel mensen met hun eigen naar de messias uit willen hangen terwijl krachten bundelen veel beter zou zijn én veel meer teweeg zou brengen.. het is nu eenmaal een feit dat 1x 100 euro meer doet dan 5x 20....
Zodra er wat negatiefs over de Staff wordt gezegd ben jij degene die het hardste steigert! En terecht, je houdt van je ras, das alleen maar goed.

Kun jij dan niet inzien dat er mensen zijn die gek zijn op de buitenlandse hond? Waarom dan deze honden zo afkraken terwijl als t over jouw ras gaat, dan ben je diep verontwaardigd!
Kunnen we elkaar niet respecteren voor de keuzes die we maken?
Zoals je weet heb ik van alles wat, mn rashondje waar ik weg van ben, mn heropvoedertje wat is blijven hangen EN mn buitenlandertje, ze zijn me alle3 even lief. Ik zal altijd een rashond blijven houden(daar val ik nu eenmaal op) maar ook een buitenlandertje.
Net zoals jij altijd een Staff zal hebben en tegen de vooroordelen blijft vechten.....
Ik vind op zich niet dat zij de buitenlandse honden "an sich" afkraakt als ik goed lees..........
Alleen deels de manier waarop (nieuwe) stichtingen zich manifesteren door heel marktplaats vol te zetten.
Zelf heb ik daar gemengde gevoelens over ook.
En ja, ik heb ook mijn voorkeuren. Maar ik zal nooit of te nimmer een pup bij een fokker aanschaffen. Daarvoor is het ras dat ik leuk vindt, te verziekt helaas..........
Ik ben sowieso geen fan van marktplaats, dat is persoonlijk. Een aantal dingen heb ik daar gezien waar ik echt goed ziek van werd. Daar gaat dit topic eigenlijk over..............

Esther
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

yuki schreef:
Addy schreef:
Sheila schreef:
nance schreef: Wees gerust, Addy antwoordt je echt wel, zodra ze tijd heeft. t Lijkt er op dat jij erg zit te vissen naar negatieve verhalen over die buitenlandertjes, zodat je weer een verhaal toe kunt voegen aan je verzameling :roll: :roll:
Sorry van mijn kant geen negatieve verhalen, ik geniet iedere dag enorm van mijn eigen buitenlander, mn Griekse reu Ollie, een zalige hond, die ik voor geen goud meer kwijt wil. O en een bijkomend voordeel, hij ziet alleen een da voor zn enting en verder is hij zo gezond als een vis. :pffff:
Ik zit niet te vissen naar negetieve verhalen hoor,maar was er gewoon benieuwd naar!Ik mag dat toch vragen aan haar,zonder een bedoeling hierbij te hebben?
Tuurlijk mag dat, overigens is Pippie geen negatief verhaal hoor, ik ben vreselijk blij met haar en zij met ons :wink:
Wel grappig dat je inderdaad alleen hierna vraagt, ik heb honden van AAI, PAWS, SHINN en PIN en laat ik nou vreselijk happy met allemaal zijn :ok:
Maar hier dan het vervolg van het Pippie verhaal. Pippie was voordat ze naar Nederland kwam al geadopteerd. Baasje was vreselijk enthousiast en mailde me plat :ok: Vlak nadat Pippie bij het nieuwe baasje was constateerde deze een bobbel op de heup, ging naar dierenarts en die vertelde dat de heup geluxeerd was, te vertalen naar kop uit de kom. Zowel bij mens als dier waanzinnig pijnlijk. Baasje verzuimde mij meteen te bellen, gebeurde pas na dag twee. Pip heeft in die twee dagen ook niets tegen de pijn gehad, dierenarts had het niet bedacht en baasje ook niet.
Baasje was vreselijk boos dat hond iets mankeerde, ik vreselijk boos dat ze de hond pijn hadden laten lijden. Resultaat Pippie bij mij en wat ik al schreef, zou mijn monsterkind voor geen goud willen missen.

Afbeelding
Maar dat was dus gewoon niet bekend bij de stichting toch? Dan is het niet alsof ze iets verzwegen hebben zoals werd gesuggereerd?

Hier ook een AAI hond, die voor geen goud gemist kan worden.
Bij asiels kreeg ik of geen antwoord, of heel onvriendelijk, vandaar dat ik bij de stichting(en) uitkwam. Was dus niet bewust op zoek naar een "buitenlander".
Overigens zou ik persoonlijk eerder een hond via een stichting nemen dan een herplaatser van marktplaats..............daar loopt de garantie tot de voordeur vaak.
Nee dat was niet bekend bij de stichting, wat ik al schreef, honden die in een hele grote roedel leven zijn meesters in het overleven, zwakte tonen kan de dood betekenen. Adoptant had hier geen begrip voor ondanks dat aangeboden is de medische kosten te vergoeden. Ik had er geen begrip voor dat je een hond pijn laat lijden ! Dus ik heb Pippie lekker zelf gehouden :wink:
Sheila
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sheila »

dank je wel voor je uitleg over Pippi,addy nu is het voor mij ook duidelijk.Het is een vrolijk hondje zo te zien :wink:
*Daantje*

Ongelezen bericht door *Daantje* »

Ik heb Joy en Vito ook via marktplaats.....Maar ik weet niet of ik dat snel weer zou doen....Je hoort tegenwoordig van die rare verhalen.....Broodfokkers, handel..enz.

Dus ik denk dat ik de volgende keer wel eerst even goed nadenk voordat ik weer een hondje via marktplaats aan schaf...Niet dat ze verder niet gezond zijn voor want ze zijn allebei kern gezond......Maar als ik het weer doe dan moet ik er echt wel een heel goed gevoel over/bij hebben.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Danielle en Joy schreef:Ik heb Joy en Vito ook via marktplaats.....Maar ik weet niet of ik dat snel weer zou doen....Je hoort tegenwoordig van die rare verhalen.....Broodfokkers, handel..enz.

Dus ik denk dat ik de volgende keer wel eerst even goed nadenk voordat ik weer een hondje via marktplaats aan schaf...Niet dat ze verder niet gezond zijn voor want ze zijn allebei kern gezond......Maar als ik het weer doe dan moet ik er echt wel een heel goed gevoel over/bij hebben.
Heb je dat nu dan niet ?
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Wij hadden Tara ook via mp.

Ze is nu al weer 3 maanden niet meer bij ons, maar we hebben nog steeds contact met de oude eigenaars.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik heb Shadow ook van marktplaats af, als pup. Heb er nog steeds geen spijt van en ik zou het zo weer doen. Zal ook wel een beetje schelen per ras (populaire rassen als Chihuhua's zou ik er niet van afhalen - als ik het al zou willen).
Zit inderdaad ook wel prut tussen, maar als je een recente gezondheidsverklaring bij de hond vraagt dan is de kans toch al een stuk kleiner dat je een ziek dier in huis haalt.
Sheila
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sheila »

een gezondheidsverklaring zegt ook niet alles hoor
Skye
Actief

Ongelezen bericht door Skye »

Heb Skye ook via marktplaats en ben eerst gaan kijken. Had het me niet bevallen of vertrouwde ik het niet, was ik ook zo weer weggegaan
Afbeelding
Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

Ik heb Suus ook van Marktplaats.

Ik moet wel zeggen dat ze in 'slechte staat' was toen ik haar ophaalde, terwijl in de advertentie stond dat ze helemaal oké was. Ze zat in een kennel ter opvang en die mensen waren heel aardig. Hadden ook nestjes pups en die waren in huis met de kids, zag er allemaal prima uit. Ik denk alleen dat ze snel van haar af wilden, want ze bleek niet alleen 8 jaar ouder te zijn dan ze zeiden (wat mij overigens niet uitmaakte...maar ze heeft een tattoo en je gaat mij niet wijsmaken dat je als professioneel hondenfokker/-trainer die niet gezien had...), ze had dus ook een vachtprobleem en vertoonde duidelijk psychische littekens (heel schrikkerig, extreem onderdanig) en dat stond niet in de advertentie en hadden ze mij tijdens het mailcontact ook niet verteld. Ze zat tijdelijk bij hen omdat iemand haar daar gedumpt had en zo'n extra hondje kost natuurlijk tijd en geld...
Ik heb haar meegenomen omdat het klikte tussen ons, maar als het niet echt geklikt had dan had ik haar ook meegenomen denk ik, zodat ze tenminste een veilig thuis zou krijgen.

Wat dat betreft ben ik nu beter op mijn hoede voor marktplaats. Ik heb wat betreft spullen (dus geen dieren) overigens goede ervaringen met marktplaats, het merendeel van de mensen die daar adverteert en koopt zijn toch mensen zoals jij en ik. Ik zou wel opnieuw op zoek gaan naar een dier via marktplaats, maar ik zou wel extra oplettend zijn. Daarnaast zou ik nooit zomaar toezeggen om een dier te kopen, ik wil hem/haar eerst zien. En wat dat betreft denk ik dat marktplaats even veilig is als andere advertentievormen, want als je gaat kijken zie je toch hoe het echt is. Ik denk dat de enige echt zekere vorm van een hond kopen een erkende fokker is.

Nadeel vind ik trouwens dat erkende fokkers wel schandálig veel geld durven vragen voor een pup, terwijl er net zulke mooie en goede pups bestaan van mensen die voor de hobby een nestje fokken. Als fokkers nou eens wat toegankelijker werden, dan zouden er denk ik minder broodfokkers zijn die hun pupjes wilden slijten via marktplaats. Want als je een goede hond kunt krijgen voor hetzelfde geld en met dezelfde lage drempel als een marktplaats pup, dan zouden veel meer mensen voor de pup van de erkende fokker kiezen. En met 'toegankelijker' bedoel ik niet alleen het verlagen van de prijs, maar ook het verlagen van de drempel. Dus niet doen alsof je alleen een hond van hun fokkerij mee krijgt als je hem voor eeuwig onder een glazen stolp op een fluwelen kussentje bewaart :pffff:
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Yunyah schreef: Ik denk dat de enige echt zekere vorm van een hond kopen een erkende fokker is.
En zelfs daar wordt behoorlijk mee gerotzooid.

Yunyah schreef:Nadeel vind ik trouwens dat erkende fokkers wel schandálig veel geld durven vragen voor een pup, terwijl er net zulke mooie en goede pups bestaan van mensen die voor de hobby een nestje fokken. Als fokkers nou eens wat toegankelijker werden, dan zouden er denk ik minder broodfokkers zijn die hun pupjes wilden slijten via marktplaats. Want als je een goede hond kunt krijgen voor hetzelfde geld en met dezelfde lage drempel als een marktplaats pup, dan zouden veel meer mensen voor de pup van de erkende fokker kiezen. En met 'toegankelijker' bedoel ik niet alleen het verlagen van de prijs, maar ook het verlagen van de drempel. Dus niet doen alsof je alleen een hond van hun fokkerij mee krijgt als je hem voor eeuwig onder een glazen stolp op een fluwelen kussentje bewaart :pffff:
Mee eens!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Yunyah schreef:Nadeel vind ik trouwens dat erkende fokkers wel schandálig veel geld durven vragen voor een pup, terwijl er net zulke mooie en goede pups bestaan van mensen die voor de hobby een nestje fokken. Als fokkers nou eens wat toegankelijker werden, dan zouden er denk ik minder broodfokkers zijn die hun pupjes wilden slijten via marktplaats. Want als je een goede hond kunt krijgen voor hetzelfde geld en met dezelfde lage drempel als een marktplaats pup, dan zouden veel meer mensen voor de pup van de erkende fokker kiezen. En met 'toegankelijker' bedoel ik niet alleen het verlagen van de prijs, maar ook het verlagen van de drempel. Dus niet doen alsof je alleen een hond van hun fokkerij mee krijgt als je hem voor eeuwig onder een glazen stolp op een fluwelen kussentje bewaart :pffff:
denk je? ik denk het niet... mensen willen vaak nu een pup dus niet vanavond maar nu... daar werkt een goede fokker niet aan mee... dus dan gaan mensen toch nog weer naar malafide hondenhandelaren....
Daarnaast zijn de kosten van het houden van honden best hoog, als je de aanschaf al niet eens kan betalen hoe wil je de rest van zijn minimaal 10 jaar hondenleven dan bekostigen? Dan heb ik het over dierenartsbezoeken, voer, hondenbelasting en dan heb ik de helft nog niet gehad denk ik....
Dan spaar je maar wat langer voor een pup, dan wordt een pup ook niet zo snel weer weggedaan denk ik.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
*Linda*
Zeer actief

Ik kreeg gisteren bijna letterlijk een Marktplaatspup in mijn handen geduwd. Ik herkende de vrouw, die stond samen met 1 van de am. bulldogpups op de foto op marktplaats (werden aangeboden in mijn woonplaats). Ze liep met moederhond en 3 pups. 2 waren er al weg, maar die ene hele witte raakte ze maar niet kwijt. Ik was ze aan het aaien (ze blijven onweerstaanbaar tenslotte) en ze zei: voor 200 euro mag je hem zó meenemen, geen geld hoor, normaal zijn ze veel duurder zei ze er nog bij. Ik heb vriendelijk bedankt en ben weggelopen. Niet te geloven toch.
Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

malinois schreef:Daarnaast zijn de kosten van het houden van honden best hoog, als je de aanschaf al niet eens kan betalen hoe wil je de rest van zijn minimaal 10 jaar hondenleven dan bekostigen?
Dat is waar, maar ik ben geen miljonair en heb wel een hond. Ik heb een spaarrekening waar iets op staat voor als er ooit iets mocht gebeuren (operatie bijvoorbeeld), maar om 800 euries te gaan neertellen voor een pupje (en da's dan een kleintje...ik wil niet weten hoeveel grotere en bijzondere rassen kosten!) dat gaat mij wel ver. Voor de gemiddelde mens is dat toch wel even sparen en de gemiddelde mens heeft wat mij betreft evenveel recht op een hond als iemand die dat geld zomaar uit z'n mouw schudt.
En op Marktplaats kosten de pups vaak de helft en dat zijn echt niet allemaal slechte pups. Vaak bijvoorbeeld een nestje van een hobbyfokker met prima gezonde hondjes. Alleen die mensen weten niet exact hoe ze de verkoop moeten aanpakken, omdat het hun enige nestje is. Dus zetten ze een taalkundig incorrecte advertentie op internet met een 06 nummer erbij en een foto van 3 pups in een doos (want anders bleven ze niet stilstaan voor de foto). Dat lijkt dan heel vreemd, maar er is eigenlijk niets mee aan de hand.

Daarnaast vind ik de kosten nog niet eens het ergste hoor. Ik zou zelf best bereid zijn goed te betalen voor een pup die gezond is en goed verzorgd. Maar ik ben voor ik Suus kreeg ook bij fokkers geweest en dat is mij zeer slecht bevallen. Eerst keken ze me nogal vuil aan, blijkbaar omdat ik geen nette blouse aan had ofzo (ik dacht: ik ga naar puppies, dus zal iets aan doen wat vies en kapot mag). Toen kreeg ik te horen dat áls ik een puppy van hen zou mogen, dat ik ze dan wel elke dag vers vlees moest geven en nooit langer dan 1 uur alleen thuis, elke week minstens één keer borstelen en vachtspray erin...etc etc etc :eek: Ik kreeg echt zo'n beeld van een opgetut beestje met strikje in het haar op een fluwelen kussen!
Toen ik vertelde dat mijn vorige hondje prima leefde op brokjes en kuipjes, niet elke maand in bad ging en wat mij betreft lekker kuilen mocht graven in de tuin en dat liefde voor mij belangrijker was dan een perfecte vacht...toen kreeg ze volgens mij zowat een hartaanval! Ze zou er nog eens goed over nadenken of mijn thuis wel geschikt was. Ik heb de volgende dag gemaild dat ik geen interesse meer had. Daarna ben ik nog eens bij een fokker geweest maar die was al net zo. Toen was ik er behoorlijk flauw van...alsof de gewone mens geen hond verdient?

Ik denk dus dat fokkers hun doel (het ras gezond en mooi houden) beter bereiken als ze hun drempel wat verlagen. Ik snap wel dat ze de pups niet zomaar aan iedereen meegeven, maar een mand onder de trap en blikvoer in een liefdevol gezin is volgens mij nog altijd beter dan een fluwelen kussen in een privé serre met elke avond biefstuk bij iemand die je nooit knuffelt omdat haar jurk anders vies wordt...
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Nee.... :mrgreen:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

pepie schreef:Nee.... :mrgreen:
Wat ben je lekker duidelijk ineens :wink: :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Nee niet alle marktplatts honden zijn slecht :ok: Ik heb er hier twee rondlopen dus ..Nee... :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”