Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

in hoeverre..

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Nanna schreef:
alma2 schreef:Nee het interesseert me niet of iemand mijn niet ras leuk of aardig vindt. Wat me wel irriteert zijn de vooroordelen over mijn ras, dat mensen in het bos met een klein hondje verschrikt, haastig een zijpad inschieten als ze mij aan zien komen lopen met mijn honden. Ik zie dat als een motie van wantrouwen naar mij toe.
In sommige gevallen kan ik me er wat bij voorstellen.
Ik had van de week een mevrouw aan de telefoon die op zoek is naar een teckelpup nadat haar vorige hondje (ook een teckel, 4 jaar oud) door twee Bordeaux Doggen is verscheurd op een terras van een restaurant...
Als je kleine hondje is gegrepen door een grote hond kán ik me voorstellen dat je dat geen tweede keer wilt meemaken.
Die motie van wantrouwen geldt dus niet voor jou, maar puur voor het feit dat je met grote honden loopt die zoiets wéér zouden kunnen doen.
Is dus eigenlijk meer vermijdend gedrag :wink:
Precies , en daarom misschien steeds dat korte lontje , omdat ze dit bijna dagelijks meemaken of horen van mensen met een kleine hond :
hóe anderen op hùn honden reageren.
Het risico op herhaling kàn je gewoon niet nemen,, dat is zo klaar als een klontje . Dat zal iedreen wel begrijpen, toch?
Je wordt ( ook door dit soort echt gebeurde verhalen) veel voorzichtiger, en het is te hopen, dat de "tegenliggers" met grote honden,
dit dan ook wel begrijpen. :19:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

alma2 schreef:
Aimee schreef:
Pak-de-bal schreef: er niet zo gezellig ( dus vijandig) uit ziet, dan zeg ik er wat van ,
.

Nou dat is dan ook fijn als eigenaar :denken: Je hond hoeft er nog maar vervelend uit te zien, en je krijgt een bijdehandte stabij-eigenaar over je heen.... :N:
ik blijf maar uit de buurt van Den Haag, mijn enge herders zien er niet gezellig uit :N: :smile:
Jullie begrijpen best wel wat ik bedoel,

Zie mijn vorige stukje, dat heb ik door schade en schande , en ter bescherming van mij en mijn hond moeten leren ( helaas),
, dan neem ik dus voortaan maar mijn eigen maatregelen, en ik let er nu beter op, ja
Daar schaam ik mij niet voor !

Buiten dat:
kijk, kijk , hebben jullie weer een kort lontje? :smile2:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Chione schreef:
M@ri@nne schreef:Over het algemeen heb ik lak aan wat ze van mij of van mij keuzes vinden.
Maar als de buuf of buuf van buuf vraagt wat voor een kruising Lola is dan zeggen wij toch een Labrador met nog iets. :engel:
Dit om gewoon van een hoop gezeur af te zijn. :roll:
Misschien ook wel zo verstandig, met al die vooroordelen van mensen :wink:

Kreeg je trouwens wel een schouwingsrapport bij haar, van het asiel?
Nee.
Maar Lola voldoet echt niet aan de Rad standaard. :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
nizinny

Ongelezen bericht door nizinny »

Het kan mij ook niks schelen wat men van mijn keuze voor hond vind :ok: .
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Pak-de-bal schreef:
alma2 schreef:
Aimee schreef:
Pak-de-bal schreef: er niet zo gezellig ( dus vijandig) uit ziet, dan zeg ik er wat van ,
.

Nou dat is dan ook fijn als eigenaar :denken: Je hond hoeft er nog maar vervelend uit te zien, en je krijgt een bijdehandte stabij-eigenaar over je heen.... :N:
ik blijf maar uit de buurt van Den Haag, mijn enge herders zien er niet gezellig uit :N: :smile:
Jullie begrijpen best wel wat ik bedoel,

Zie mijn vorige stukje, dat heb ik door schade en schande , en ter bescherming van mij en mijn hond moeten leren ( helaas),
, dan neem ik dus voortaan maar mijn eigen maatregelen, en ik let er nu beter op, ja
Daar schaam ik mij niet voor !

Buiten dat:
kijk, kijk , hebben jullie weer een kort lontje? :smile2:
Ik heb van nature helemaal geen kort lontje (en dat is maar goed ook met mijn honden :wink: ) ik moest hier alleen erg om lachen :mrgreen: :smile:
Afbeelding
Agnetha
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

Maakt me helemaal niks uit, de meeste vinden jack's toch van die neurotische rothonden, laat ze maar lekker in die wijsheid :mrgreen:
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

M@ri@nne schreef:
Chione schreef:
M@ri@nne schreef:Over het algemeen heb ik lak aan wat ze van mij of van mij keuzes vinden.
Maar als de buuf of buuf van buuf vraagt wat voor een kruising Lola is dan zeggen wij toch een Labrador met nog iets. :engel:
Dit om gewoon van een hoop gezeur af te zijn. :roll:
Misschien ook wel zo verstandig, met al die vooroordelen van mensen :wink:

Kreeg je trouwens wel een schouwingsrapport bij haar, van het asiel?
Nee.
Maar Lola voldoet echt niet aan de Rad standaard. :wink:
Zo op de foto te zien lijkt ze er wel onder te kunnen vallen, vandaar mijn vraag. :wink:
Maar, jij weet natuurlijk 1001 x beter dan ik hoe ze irl eruit ziet .:mrgreen:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Het boeit me echt niet, wat een ander van onze honden vind. Favo is wel altijd erg in trek. Kijk: een chihuahu. :mrgreen: Maar Favo steld helemaal geen prijs op mensen die haar willen aaien buiten. :evil: :neenee:

En onze kortsnuiten, krijgen vaak genoeg een opmerking. Lekker boeiend, ze lopen bij mij aan de lijn en gaan ook weer met mij mee naar huis. :wink: En voor mij zijn ze de leukste en de liefste :ok:
Afbeelding
Anne
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

nee, mij maakt het ook niet uit dat ze Spriet en Gunda 'niet mooi' vinden, of Tibbie 'een lief klein hondje met veel haar' vinden :smile:

Tis wel grappig, want Gunda en Spriet zijn helemaal gek van mensen en kinderen en beginnen tegen iedereen te kwispelen terwijl Tibbie liever haar eigen gang gaat, zonder te veel drukte :mrgreen:
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ik zat er eens over na te denken, maar ik heb eigenlijk nog nooit iets negatiefs over Dante gehoord :denken: . Eigenlijk alleen maar complimentjes :wink: . Laatst zei een jongen, die het nederlands nog niet geheel machtig was, "dat is een bloedzuiger hè"? Het duurde bij mij even voor het kwartje viel, maar heb toen geantwoord dat het geen BloedHOND was :mrgreen:
Verder is hij af en toe uitgemaakt voor 'Pluto' wegens de zwabberpoten bij het spelen, maar ook dat zie ik als een compliment :wink: . Ook heeft wel eens iemand aangeboden om een hoed voor hem te kopen; 'passend voor een heer van stand' :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Nee, ik geloof niet dat ik me aangesproken zou voelen als mensen negatief over mijn honden zouden denken (zonder dat ze Silka en Billy kennen, dus gebasseerd op mogelijke vooroordelen).

Als het goed is heb je een hond (of honden) naast je die je zelf onvoorwaardelijk leuk en lief vindt. Dus wat een anderen daar van vinden... :19:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik erger me er alleen aan als mensen pippie zielig vinden omdat ze op drie poten rent want dat is ze niet :evil: :evil: :evil:
Zielig waren mijn honden in Spanje, vanaf dat ze die pootjes op nederlandse bodem gezet hebben zijn ze niet meer zielig :boos:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Moon schreef:Ik zat er eens over na te denken, maar ik heb eigenlijk nog nooit iets negatiefs over Dante gehoord :denken: . Eigenlijk alleen maar complimentjes :wink: . Laatst zei een jongen, die het nederlands nog niet geheel machtig was, "dat is een bloedzuiger hè"? Het duurde bij mij even voor het kwartje viel, maar heb toen geantwoord dat het geen BloedHOND was :mrgreen:
Verder is hij af en toe uitgemaakt voor 'Pluto' wegens de zwabberpoten bij het spelen, maar ook dat zie ik als een compliment :wink: . Ook heeft wel eens iemand aangeboden om een hoed voor hem te kopen; 'passend voor een heer van stand' :mrgreen:
Die lichte ogen en die roze neus die Dante en mijn honden hebben komen volgens mij heel niet-bedreigend over. Ik maak het regelmatig mee dat kleine kinders enthousiast op mijn honden afkomen met "Oh dat zijn lieve hondjes!" Ouders zijn dan ook nauwelijks geneigd om de desbetreffende kleuter tegen te houden, terwijl ze bij bepaalde andere ras waarschijnlijk meteen in de stress zouden schieten...

Ik maak het eigenlijk niet of nauwelijks mee dat mensen mijn honden *niet* leuk vinden. :19:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Addy schreef:Ik erger me er alleen aan als mensen pippie zielig vinden omdat ze op drie poten rent want dat is ze niet :evil: :evil: :evil:
Zielig waren mijn honden in Spanje, vanaf dat ze die pootjes op nederlandse bodem gezet hebben zijn ze niet meer zielig :boos:
Als ik mensen hoor zeggen van 'zielig' zonder dat ze gewoon even vragen wat Jack mankeert vind ik dat ook irritant. Ik ben altijd van harte bereid om even uitleg te geven, want het is voor vreemden een eng gezicht, die kromme poten. Maar niet achter mijn rug gaan concluderen dat mijn hond het maar rot heeft dat ik hem zo laat lopen. :roll: Meestal ga ik het dan gewoon ongevraagd uitleggen. :mrgreen:

Eén keer kwam ik een groep jonge meiden op de fiets tegen die meteen begonnen over dierenmishandeling. Toen werd ik pissig en heb ik geroepen van "Zal ik hem effe op je afsturen, trut?" :oeps:

Maar de meeste mensen vragen eigenlijk wel rechtstreeks wat er met Jack is, en daarna krijg ik eigenlijk altijd positieve reacties, vooral omdat hij in de regel toch wel erg blij overkomt. :mrgreen: Ik heb het een tijd geleden voor de lol eens uitgerekend, en ik schat dat ik nu zo'n 8000 à 10.000 keer heb uitgelegd waarom Jack rare poten heeft. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

Het kan mij echt geen drol schelen wat mensen van mijn honden vinden.
Shanti is altijd een varken of een pittbul? en Szandor was altijd de pony................
Ben benieuwd wat ik over een tijdje te horen krijg als Vabian de hoogte in gegaan is. :mrgreen:
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Dat mensen ze lelijk vinden interesseert me niets, erg mooi zijn ze ook niet :mrgreen:
Wat ik wel erg leuk vind is als mensen mijn honden leuk vinden om wie ze zijn en mijnvrolijke, gezellige zachtaardige honden waarderen om hoe ze zijn. Zoals dat oude vrouwtje met rollator die al van ver roept....daar zijn mijn vriendjes weer. Heel erg leuk.
Dat mensen anderen waarschuwen pas op daar heb je haar met die vechthonden weer, irriteert me dan toch. |Ik weet dat ik deze reacties kan krijgen met deze honden maar ik blijf het toch niet leuk en onterecht vinden.
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

De keuze van mijn ras is mijn keuze en niet die van een ander dus het interreseert me ook niet wat ze ervan vinden.
Wat ik vaak hoor is jeetje wat veel vacht daar ben je lekker lang meebezig en dat zijn lieve honden die doen toch niks.
En het laatste wat ik hoorde was Bowie is geen collie want die zijn er niet in het zwart meestal antwoord ik dan nee die heeft telang in de zon gelegen hij is verkleurd :mrgreen:
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Het maakt me ook niet zoveel uit of mensen m'n Huskies mooi vinden of niet. Maar toch zijn er erg veel mensen die ze dood eng vinden..zeker toen er een baby was doodgebeten door een Husky kreeg je de meest stompzinnige dingen naar je kop ("als jij een baby krijgt doe je die beesten toch weg he??" & "Pas op [insert naam kind], NIET dat hondje aaien, die is vals!!"). Als je me giftig wil krijgen moet je dat soort dingen over m'n honden vertellen :evil:.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hanneke2 schreef:
Addy schreef:Ik erger me er alleen aan als mensen pippie zielig vinden omdat ze op drie poten rent want dat is ze niet :evil: :evil: :evil:
Als ik mensen hoor zeggen van 'zielig' zonder dat ze gewoon even vragen wat Jack mankeert vind ik dat ook irritant. Ik ben altijd van harte bereid om even uitleg te geven, want het is voor vreemden een eng gezicht, die kromme poten. Maar niet achter mijn rug gaan concluderen dat mijn hond het maar rot heeft dat ik hem zo laat lopen. :roll: Meestal ga ik het dan gewoon ongevraagd uitleggen. :mrgreen:

Eén keer kwam ik een groep jonge meiden op de fiets tegen die meteen begonnen over dierenmishandeling. Toen werd ik pissig en heb ik geroepen van "Zal ik hem effe op je afsturen, trut?" :oeps:

Maar de meeste mensen vragen eigenlijk wel rechtstreeks wat er met Jack is, en daarna krijg ik eigenlijk altijd positieve reacties, vooral omdat hij in de regel toch wel erg blij overkomt. :mrgreen: Ik heb het een tijd geleden voor de lol eens uitgerekend, en ik schat dat ik nu zo'n 8000 à 10.000 keer heb uitgelegd waarom Jack rare poten heeft. :mrgreen:
Ik denk dat het daar met pip ook wel een beetje op uitkomt :smile: :smile: :smile:
Overigens zijn hier ook Destiny en Mellemans favo bij mensen, zou het inderdaad door dat schattige roze neusje komen :denken:
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Lemuria schreef:Het maakt me ook niet zoveel uit of mensen m'n Huskies mooi vinden of niet. Maar toch zijn er erg veel mensen die ze dood eng vinden..zeker toen er een baby was doodgebeten door een Husky kreeg je de meest stompzinnige dingen naar je kop ("als jij een baby krijgt doe je die beesten toch weg he??" & "Pas op [insert naam kind], NIET dat hondje aaien, die is vals!!"). Als je me giftig wil krijgen moet je dat soort dingen over m'n honden vertellen :evil:.
Ik heb juist een heel andere ervaring.. Mensen doken op Joep af om te aaien, want hij lijkt zo op een knuffel(speelgoed) hond :denken: Terwijl Myra juist als gevaarlijk wordt bestempelt.
Joep moest er juist niks van weten en werd wel eens kribbig, dus ik maar waarschuwen,"niet zomaar aaien..als hij geaaid wilt worden komt hij vanzelf wel".
Myra zou het liefst bij iedereen een knuffel halen :smile:
Verder kan het me geen zier schelen of mensen mijn honden mooi of lelijk vinden.
Lemuria

Chione schreef:Cartoon en Tara zijn 2 blue merles met blauwe ogen,er zijn er die denken dat het Husky's zijn :smile2:
Oh ja zo kreeg ik eens te horen dat mijn jongste hond onmogelijk een Husky kan zijn omdat niet allebei zijn ogen blauw zijn (hij heeft parti-eyes) :cheer:. Jaja, ok. Als zij het zeggen :ok:!

@ Muis: Mijn overbuurvrouw is dol op onze oudste hond (met 2 blauwe ogen) maar doodsbenauwd voor onze jongste hond (met z'n parti-eyes). Verder vindt iedereen die mijn honden kent ze helemaal geweldig, alleen de onwetenden die hier als toerist komen zijn soms wat terughoudend, evenals bepaalde types die hier bij de supermarkt rondhangen (kennelijk worden in het land van herkomst honden met blauwe ogen gezien als duivels, haha).
Laatst gewijzigd door Lemuria op 14 mei 2007 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Gordonsetter23 schreef:
Marion. schreef:Of ze ze mooi of niet mooi vinden, kan me geen donder schelen.

Maar opmerkingen over postuur en vooroordelen van Goldens als gezinshonden en haardkleedjes, houden me wel heel erg bezig.
hoe komt dat dan?
als je nou zelf weet dat jij niet aan die vooroordelen meedoet dan hoef je je er toch ook niet mee bezig te houden?
Heb je gelijk in. Als de buuf er opmerkingen over maakt, dan gaat dat ook het ene oor in en het andere oor uit. Anders is het bij bv dierenartsen. Je wordt als Golden-eigenaar gewoon niet geloofd als je met de klacht komt "mijn hond is te dik" en "hij krijgt ècht wel voldoende beweging en niet teveel eten" :19:
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Lemuria schreef:
Chione schreef:Cartoon en Tara zijn 2 blue merles met blauwe ogen,er zijn er die denken dat het Husky's zijn :smile2:
Oh ja zo kreeg ik eens te horen dat mijn jongste hond onmogelijk een Husky kan zijn omdat niet allebei zijn ogen blauw zijn (hij heeft parti-eyes) :cheer:. Jaja, ok. Als zij het zeggen :ok:!

@ Muis: Mijn overbuurvrouw is dol op onze oudste hond (met 2 blauwe ogen) maar doodsbenauwd voor onze jongste hond (met z'n parti-eyes). Verder vindt iedereen die mijn honden kent ze helemaal geweldig, alleen de onwetenden die hier als toerist komen zijn soms wat terughoudend, evenals bepaalde types die hier bij de supermarkt rondhangen (kennelijk worden in het land van herkomst honden met blauwe ogen gezien als duivels, haha).
:smile: :devil: :smile: dan weet ik niet wat Joep was, want hij had 2 bruine ogen :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

tja op zich kun je bij mijn rassen wel het een en ander verwachten
maar toen ik Tyson net had als klein pupje en mensen toen al letterlijk hun kinderen vastgrepen en dicht tegen zich aanhielden of snel wegrenden deed het me toch pijn
op een gegeven moment wordt je huid dikker en zie je het niet eens
bij Tyra krijg ik nauwelijks opmerkingen, eigenlijk alleen maar positief
ze pakt mensen altijd in met dr prachtige verleidelijke bruine ogen
als iemand dan toch eens gillend langsrend denk ik ach wat een dramaqueen
ik kan er zelf echt niet inkomen dat je bang voor zo een klein mutsje kan zijn
andros
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door andros »

het intereseert me helemaal niets wat ze van me honden vinden, alleen bij thirsa word k afentoe kwaad op mensen omdat je van die leuke ( ahum) opmerkingen naar je hoofd krijgt geslingerd... waarscheinlijk alle stafford baasjes hiero wel denk ik....
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Het interesseert me eigenlijk helemaal niks wat anderen van het uiterlijk van m'n honden vinden, ieder z'n smaak.... Bovendien zijn ze allebei niet echt direct op hun uiterlijk uitgezocht :mrgreen:

De enige uitzondering was toen ik een keer met Max aan het wandelen was en iemand tegenkwam met een aantal flatcoated retrievers, die het blijkbaar nodig vond om Max tot de grond toe af te branden :denken: Het is geen letterlijk citaat, maar er zaten dingen tussen als:
"Nou zeg, wat een raar mormeltje.
Vreemd dat koppie, met van die scheve oortjes... en dan die pootjes, ja die staan ook een beetje gedraaid he.
En waarom is die staart gecoupeerd? weet u wel dat dat helemaal niet mag? Waarom zou je dat nou toch doen? Waar moest dit eigenlijk op lijken? op een pinchertje misschien?"

En zo ging dat nog even door.:eek: Op zo'n belerend toontje, precies waar je op zit te wachten als je een hondje jaren geleden met een leeftijd van 1.5 a 2 jaar uit een asiel gehaald hebt dat het ventje opgevangen had nadat het over straat had gezworven, dus zonder verder bekende voorgeschiedenis.

Ik had natuurlijk kunnen antwoorden wat ik van hem wist, dat ze in Spanje veelal honden gebruiken om hun werkcapaciteiten en het de mensen dan niet kan schelen hoe zo'n hond eruit ziet. Of ik had fijntjes kunnen opmerken dat een van haar honden toch duidelijk een oogprobleem had, wat vast ook niet toegestaan was in de rasstandaard.

Maar toen dacht ik, lul maar lekker verder mens, ik ben tevreden met m'n ventje :mrgreen:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik voel me wel een beetje zweven als ik een compliment krijg over mijn hondjes.
Norwich terriers zie je niet zo vaak en ook dat krijg ik regelmatig te horen,ja ik vind het niet erg hoor dat er niet zo heel veel zijn.

maar ik krijg ook wel eens te horen dat ze denken dat het een vuilnisbakkie is en dat steekt wel hoor,maar ik word er niet boos om,leg gewoon uit wat voor ras het is.

wat mensen vinden moeten ze lekker naar de politie brengen :mrgreen:

groetjes eefje
Lemuria

Gos schreef:"Nou zeg, wat een raar mormeltje.
Vreemd dat koppie, met van die scheve oortjes... en dan die pootjes, ja die staan ook een beetje gedraaid he.
En waarom is die staart gecoupeerd? weet u wel dat dat helemaal niet mag? Waarom zou je dat nou toch doen? Waar moest dit eigenlijk op lijken? op een pinchertje misschien?"
Je vraagt je af waar sommige mensen het léf vandaan halen om andermans dieren zo af te branden... :eek:. Ronduit achterbaks!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik ben toch wel ietsjes gevoelig hiervoor :N: ik denk omdat er zoveel vooroordelen jegens de Rottweiler zijn.
Toen wij een Rottweiler aanschafte, had ik hier geen flauw benul van, maar ik kwam er al snel achter. Als pupje waren de meeste mensen nog enthousiast (alhoewel een enkeling al zei 'ieeeeeee nee niet een Rottweiler!'), maar toen ze wat groter werd kwamen er echt bizarre reacties.
Zeker de eerste paar jaar, was ik enorm snel op mijn tenen getrapt en heb zelfs ruzies hierom gehad.
Tegenwoordig kan ik er wel wat makkelijker mee omgaan, maar af en toe nog niet helemaal :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Morgaine
Zeer actief
Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)

Ongelezen bericht door Morgaine »

Stang schreef:Ik ben toch wel ietsjes gevoelig hiervoor :N: ik denk omdat er zoveel vooroordelen jegens de Rottweiler zijn.
Toen wij een Rottweiler aanschafte, had ik hier geen flauw benul van, maar ik kwam er al snel achter. Als pupje waren de meeste mensen nog enthousiast (alhoewel een enkeling al zei 'ieeeeeee nee niet een Rottweiler!'), maar toen ze wat groter werd kwamen er echt bizarre reacties.
Zeker de eerste paar jaar, was ik enorm snel op mijn tenen getrapt en heb zelfs ruzies hierom gehad.
Tegenwoordig kan ik er wel wat makkelijker mee omgaan, maar af en toe nog niet helemaal :mrgreen:
Dit vind ik ook erg herkenbaar. De meesten vonden Anubis nog wel schattig toen ie klein was maar nu word ie een grote jongen en nu is het een enge hedder he :roll:

Wat me trouwens bij het volgende punt brengt: iedereen denkt dat het een herder is, een duitse of een mechelse het wisselt zich ongeveer gelijk af. Dat vind ik soms wel jammer maarja; komt door zn zwarte neus he, die maakt ook meteen dat ie er (mijns inziens dan) iets angstaanjagender eruit ziet dan standaard Saarlozen. Nog erger vind ik het als ze denken dat het een kruising is maar dat krijg je met een relatief onbekend ras.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”