Precies , en daarom misschien steeds dat korte lontje , omdat ze dit bijna dagelijks meemaken of horen van mensen met een kleine hond :Nanna schreef:In sommige gevallen kan ik me er wat bij voorstellen.alma2 schreef:Nee het interesseert me niet of iemand mijn niet ras leuk of aardig vindt. Wat me wel irriteert zijn de vooroordelen over mijn ras, dat mensen in het bos met een klein hondje verschrikt, haastig een zijpad inschieten als ze mij aan zien komen lopen met mijn honden. Ik zie dat als een motie van wantrouwen naar mij toe.
Ik had van de week een mevrouw aan de telefoon die op zoek is naar een teckelpup nadat haar vorige hondje (ook een teckel, 4 jaar oud) door twee Bordeaux Doggen is verscheurd op een terras van een restaurant...
Als je kleine hondje is gegrepen door een grote hond kán ik me voorstellen dat je dat geen tweede keer wilt meemaken.
Die motie van wantrouwen geldt dus niet voor jou, maar puur voor het feit dat je met grote honden loopt die zoiets wéér zouden kunnen doen.
Is dus eigenlijk meer vermijdend gedrag
hóe anderen op hùn honden reageren.
Het risico op herhaling kàn je gewoon niet nemen,, dat is zo klaar als een klontje . Dat zal iedreen wel begrijpen, toch?
Je wordt ( ook door dit soort echt gebeurde verhalen) veel voorzichtiger, en het is te hopen, dat de "tegenliggers" met grote honden,
dit dan ook wel begrijpen.