Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aan de kruisingeigenaars

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

aan de kruisingeigenaars

Ongelezen bericht door schelsey »

Hallo

Ik heb een vuilbakkenras en deze hond is,in mijn ogen dan toch, :mrgreen: echt de max, alles vind ik aan hem leuk, zeker nu hij ook goed los kan en luistert.

Hij is een kruising van husky,malamute,herder en labrador, maar weet niet welk ras er uit valt kwa karakter dat hem zo speciaal maakt in mijn ogen, hij lijkt wel heel erg op de malamute van uiterlijk, maar heeft het lichaam van een labrador,men ziet er wat duitse herder is.

soms hoor ik wel eens dat een kruising het meeste karaktertrekken heeft van het ras waar hij meest op lijkt, maar is dat waar,

daarom wilde ik eens vragen aan de mensen met kruisingen, met wat is je hond gekruist en op welke kruising lijkt hij het meest, lijkt zijn karakter daar ook meest op?

sonja

Afbeelding
Laatst gewijzigd door schelsey op 17 mei 2007 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marieta »

Mijn su heeft een kruising mechelaar met turkse herder. Het lichaam heeft echt van allebei weg. Ze zeggen dat een turkse herder niet goed is met kinderen, en de turkse herders die ik gezien hebt klopt dat ook.

De hond van mn zus is echt heeeeelemaal gek op kinderen. Ziet ze een kind dan rent ze eropaf en springt dan er langsaf en ondertussen krijgen ze een lebber :N: En de kinderen schrikken dan meestal. Sheila ligt de hele dag maar als er kinderen zijn dan is ze de vrolijkste hond die er is!

Mijn kruisinkje whippet fox thuis. Tja net als een whippet heb je soms niet eens in de gaten dat ie in huis is. Maar hij is weer zo eigenwijs als een fox op zijn tijd. Hij luistert vrij goed, maar als ie een keer gecorrigeerd moet worden dan bijt hij van zich af. Dit is weer meer fox gedrag. Al heeft ie het maar 1 keer per jaar nodig hahaha. En ook deze heer is gek op kinderen.

In mijn werk zie ik met herderkruisingen toch altijd wel de herder naar boven komen. Laatst een kruising herder met golden. Ontzettend lief als een golden, maar toch ook in zijn hok de felheid van een herder. (zoals ze bij ons in het hok allemaal zijn, kennelstress).

Het is gewoon echt heel verschillend vindt ik :wink:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Mijn kruising mechelaar/duitse herder heeft absoluut de felheid en temperament van een mechaar maar niet de nerveusiteit die je veel ziet bij mechelaars. Dat rustiger stukje komt denk ik van zijn duitse vader :19: Maar ja je hebt ook rustige mechelaars dus zeker weten zal ik het nooit....
Afbeelding
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Mijn mannekes Bennie en Jerry zijn een kruising van Labrador en Mechelaar.
Als je ze ziet lijken het net twee labradortjes. Toch, als je beter kijkt, zie je dat Bennie het figuur, de ogen en de spitse snuit van een mechelaartje heeft. Hij heeft best wel wat mechelaar-trekjes: Alert, waaks en soms wat nerveus. Van de labrador heeft hij z'n gezonde eetlust, z'n enthousiasme en liefde voor alles wat er op 4 of 2 benen langskomt...
Jerry lijkt op een volbloed labrador en heeft dan ook uitsluitend labrador-trekjes: Gemoedelijk, lomp, enthousiast en vraatzuchtig. Schatten van beesten, alletwee op hun eigen manier.
Dat is juist het leuke aan kruisingen: In hetzelfde nest vind je allerlei combinaties van de uiterlijke en innerlijke eigenschappen van de twee rassen .
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Mijn poolhond/herderachtige mix heeft precies het karakter waar ik gek op ben. Hij heeft wat poolhond trekjes maar meer een herderkarakter.

Het herderkarakter van hem wordt wat minder serieus door de eigenwijzigheid en de manier waarop ik mijn best moet doen om hem toch te motiveren om te luisteren.

Als het een bestaand ras was, zou ik voortaan altijd nog alleen maar dit ras willen. Maar er is er maar eentje van. :mrgreen:

Zijn uiterlijk is meer van een poolhond, maar dan minder gedrongen vind ik zelf. Hij heeft de wat rankere lichaamsbouw van een herder. Het is de hond uit mijn onderschrift.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ik denk dat Max een kruising Friese Stabij is, daar lijkt ze het meest op. Ik zou niet weten of het klopt met gedrag, want ik heb geen idee wat het karakter van een Friese Stabij is.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Cheryl87
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

Beetle is een kruising met een Jack Russel.
Daar lijkt hij qua uiterlijk het meest op en qua karakter ook wel denk ik.

Groetjes
Afbeelding

Made by Spriet
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Paco is waarschijnlij keen kruising leonbergerx mastin epanol. Qua karakter is het een mishandelde hond en dit klopt qua verleden. Inmiddels komt steeds meer het gedrag te boven van een mastin epanol (het beschermende gedrag). Leonberger gedrag is niet te vinden.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ruby is voor 75%flat en de rest golden. kwa uiterlijk is het een echte flat alleen de vacht hangt er een beetje tussen in. kwa karakter heeft ze wel dat vrolijke en doenige van een flat maar ze is wat stabieler dat heeft ze meer van een golden. een flat is ook wel stabiel maar toch wat onrustiger in de jonge jaren en dat heeft ruby nooit gehad. maar eigenlijk zie je verder weinig terug van een golden( gelukkig)
Afbeelding

jemble 5 maanden
pippa

Ongelezen bericht door pippa »

pippa is een kruising tussen een cane corso en een labrador.
ze lijkt op een slankere versie van de cane corso.
ze heeft de waaksheid en beschermingsdrang van de cane corso..
verder is ze lief voor kinderen, kan ze goed met allerlei andere dieren en is vrij gereserveerd tegenover sommige volwassenen maar bij anderen duikt ze, na goedkeuring, zo bij op schoot..
het lompe, drukke, onvolwassen gedrag van de labrador heeft ze niet meegekregen want ze is altijd rustig..

jessy is een kruising tussen een rottweiler, een herder en een amerikaanse bulldog maar ik vind de amerikaanse bulldog er totaal niet inzitten, niet qua uiterlijk en niet qua gedrag.
ze lijkt het meeste op een herder met flaporen en rottweileraftekeningen.
ze heeft het waakse, de beschermingsdrang, het alerte en het 'drijven' van de rottweiler en hetzelfde heeft ze wel een beetje van de herder mee..het alerte en waaks zijn.
verder is het een vraagteken want ze is mega hyper, een echt zuivere adhd hond die non-stop als een stuiterbal rondspringt..
ze vind alles en iedereen leuk, van andere honden tot kinderen tot andere dieren en volwassenen.
alles word met enorme vreugde en enthousiasme begroet en als ze de kans krijgt geeft ze iedereen een flinke wasbeurt..
ze heeft nooit geen rust in haar lijf en geest en als ze de kans krijgt, vliegt ze de hele dag door.
dus waar dat deel van haar karakter weg komt zou ik ook niet weten..
misschien is ze wel geen kruising rottweiler/herder/amerikaanse bulldog maar een kruising rottweiler/herder/labrador :mrgreen:

ik zou in ieder geval geen van mijn beide mormels meer kunnen missen :mrgreen:
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik weet niet wat Basco voor kruising is, maar hij ziet eruit als een dog, een CC-kruising. Qua gedrag vind ik meer jachthond, iets herderachtig trekjes. Hij is drukdrukdruk, heel erg blij en stuiterbal (altijd blij), speels hij kan met alles en iedereen behalve kleinvee dat bijt hij dood en eet hij op. Hij is niet waaks of dominant wel baasgericht. Hij kan goed met andere honden zelfs met dominante honden.
Ik vind hem eigenlijk ideaal :wink:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Maxiem schreef:Ik denk dat Max een kruising Friese Stabij is, daar lijkt ze het meest op. Ik zou niet weten of het klopt met gedrag, want ik heb geen idee wat het karakter van een Friese Stabij is.
Doe anders een PB-tje naar Pak-de-Bal, die heeft heeeeeeeel veel verstand van Stabij's :mrgreen:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Lola is een kruising Mastino Napolitano met hoogstwaarschijnlijk een Labrador.
Ze is waaks/beschermend en onverschrokken als een Mastino.
Maar zo zot op stokjes, water, zwemmen als een Lab. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Noa vind ik qua bouw meer Tibetaanse terriër (75%) dan Maltezer (25%) en qua karakter helemaal Tibetaan.

Bliksem zou volledig Tibetaanse terriër zijn, maar die verdenk ik ervan dat er nog iets anders in zit, iets terriër-achtigs (de Tibetaan is eigenlijk geen terriër).
De ware aard van Blik zit nog wat verscholen.
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

kenji heeft eigenlijk van alles wat mee denk ik, het onafhankelijk zijn als de poolhond alsook het jagen maar das al een stuk minder dan tijdens zijn puberperiode, heel vriendelijk tegen alles en iedereen, andere honden mogen bij hem alles doen, hij is nogal lomp met momenten, denk dit dan weer de labrador, hij waakt erg goed aan huis en luistert even goed als mijn 6 jarige herder terwijl hij nog maar 2 moet worden, dan zie ik er weer de duitse herder is.

moets hij een zuiver ras zijn had ik dit ras altijd genomen

sonja
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Maxiem schreef:Ik denk dat Max een kruising Friese Stabij is, daar lijkt ze het meest op. Ik zou niet weten of het klopt met gedrag, want ik heb geen idee wat het karakter van een Friese Stabij is.
Op de onderste foto's lijkt het net of er ook wat Fox inzit, of is dat in het echt niet zo. De Friese Stabij zoals die nog regelmatig van boerderijen komt kan wat erg terughoudend van karakter zijn, dat kan toch wel kloppen met Max? De Stabijs die via de rasvereniging worden gefokt, daar wordt juist sterk op gelet dat ze niet te terughoudend of zelfs angstig naar vreemden zijn.

Anne
leolover
Actief

Ongelezen bericht door leolover »

Mijn kruising leonberger/mechelse herder lijkt qua uiterlijk op een kortharige leonberger maar lijkt qua karakter echt mechelse herder. Druk, alert, waaks dmv blaffen, zenuwachtig. Dit vind ik typisch voor de mechelse herders die ik ken. Daarbij komt dat zijn moeder erg druk was voor een leonberger.
*Daantje*

Ongelezen bericht door *Daantje* »

Joy is een kruising tussen een jack russell en een cairn terrier.......Ze lijkt qua bouw het meeste op een jack russell en qua karakter ook, ze heeft alleen weer meer de vacht van een cairn terrier......Haar vacht is bijna overal ruw en moet ook geplukt worden....maar het haar op haar kop groeit bijna niet en hoeft dus ook niet geplukt te worden......Kortom een echt kruising :wink:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Paco is voor mij ook een super hond en zou ook zeker een favoriet ras van me zijn (achter de boxer)
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Ik weet van mijn beide honden niet helemaal zeker wat er precies in zit.

Saffie's moeder was een stabij en ik (en vele anderen) herken Border Collie in haar. Zowel in uiterlijk, manier van lopen als haar enorme baasgerichtheid en leergierigheid. Ik heb ondertussen ook veel foto's gezien van stabij x border en daar lijkt Saffie vaak ontzettend op. Dus ik houd het maar op een stabij-border kruising. Haar bordereigenschappen heb ik al genoemd, van de stabij zou ze de waaksheid kunnen hebben. Ze zou het goed doen als erfhondje. Ze heeft een beetje jachtinstinct, en als ze iets spot neemt ze wel altijd die 'voorstaan' houding in.

Toen de vorige eigenaren Boy uit het asiel haalden werd hen verteld dat het een Border Collie x Husky was. Maar op zijn papieren staat dat het een gevonden hond is dus zeker weten doen ze het niet. Maar het zou zo maar kunnen dat er poolhond in zit, hij is veel rustiger en lakonieker dan een gemiddelde Border Collie, en ook een stuk zelfstandiger en minder baasgericht. Ook qua uiterlijk is hij groter, grover en hariger.
De Border in hem komt pas boven als je een bal pakt, hij is echt bijna ziekelijk geobsedeerd door ballen. Met een bal voor zijn neus is hij helemaal gefixeerd, hij drijft Saffie als ze een bal heeft, en soms ook de bal zelf.
Toen ik laatst een oude voetbal in het schuurtje had gelegd omdat hij niet meer ophoudt met een bal voor je neus neerleggen heeft hij met zijn bek de schuurdeur losgetrokken. Met een groene neus kwam hij triomfantelijk met de bal aanzetten, tijd voor een spelletje baas :mrgreen:
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
venijntje13
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door venijntje13 »

ik heb een mix van een mechelse herder en collie
qua uiterlijk zie je er het meeste de mechelaar in en qua karakter hebben er al enkele mensen gezegt die schepers hebben/hadden dat hij het karakter heeft van de mechelaar
hij is heel waaks, en toch wel wat zenuwachtig maar hij echt druk is hij nooit
en qua collie weet ik het niet
Afbeelding
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Ik heb een kruising mechelse herder met labrador. Ja het is voor mij de beste hond met van beide rassen het allerbeste. Hij is super gehoorzaam, heeft heel erg veel energie en pit maar is ten alle tijden onder appel. Het is een allemans vriendje, maar waakt toch ontzettend goed en laat dus niemand in onze woning of tuin als we weg zijn (ook mensen die hij dagelijks ziet en super leuk vind niet, echt toppie) en beschermd ook ons indien nodig. Maar kan gewoon met hem over de drukste markt ed lopen, hij negeert alle dieren en mensen, tenzij ze hem lief vinden dan is hij een mega knuffel en super enthousiast. Hij maakt geen ruzie met andere honden en houd van katten (hebben er zelf, maar hij gaat ook graag naar vreemde katten), kan mee langs het paard, in de auto, langs de fiets. Hij kan uren rennen en spelen, heeft ook lang behendigheid gedaan, maar helaas heeft hij nu een rugprobleem. Als hij een dagje weinig beweging heeft dan is dat ook ok. Eigenlijk is het een zenuwachtige hond, maar doordat hij altijd overal mee naar toe is geweest merkt een vreemde dit nooit, mensen die hem kennen zien dan wel zijn blik en de snelle beweging van de kop, maar het springen van de linker op de rechter poot dat heeft hij snel afgeleerd evenals het piepen. Mensen zien er zelden een labrador in, behalve dan de reactie: oh is hij daarom zo lief (wat een onzin, alsof alle mechels vals zijn die ik ken zijn alle sociaal). Fokkers van mechels en tervuren die ik ken zien er overduidelijk een mechel in. Dat vonden ze bij de KNPV ook, maar goed hij is wel minder fel en zenuwachtig voor mij dus ideaal.
shadow1
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door shadow1 »

Diesel is een kruising rottweiler/portugeesestraathond
De kleuren heeft hij van een rottweiler,en het karakter ook
De bouw heeft hij van paps,Diesel is heel slank en staat hoog op zijn poten
Afbeelding
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Bowie is een kruising Syb. Husky x Schotse herder. Qua uiterlijk heeft hij een beetje weg van allebei: De kleuren van de collie (iets donkerder), staart van husky, blauw oog (ws van husky), maar qua karakter is het een echte collie (gelukkig) :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
zonneklep

kruizing

Ongelezen bericht door zonneklep »

Pepper is een kruizing cairn terrier x jack russel, ze heeft het uiterlijk van een cairn terrier en waarschijnlijk ook grotendeels het karakter van een cairn terrier (een stuk onbenul hoor :N: ). Maar vreeeselijk lief en dat is heet belangrijkste toch???? :ok:
Renee1983
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Renee1983 »

Ik heb een kruizing cairn terrier / shih tzu. Ze heeft het meeste weg van een terrier. Ze is gek van stokken en ballen en zwemmen. Ik zie een shih tzu dat toch niet vaak doen. Mijn andere hondje is de dochter van deze. De vader ervan is een kruizing malthezer/ westie. Hihi dit hondje heeft dus allemaal kleine rassen door elkaar heen. Zij heeft echt het karakter van een malthezer. Ze houd mee van knuffelen. Mijn laaste hondje is weer de zoon van dit hondje. De vader hiervan is een shih tzu. Hij heeft het uiterlijk van een shih tzu. Zijn karakter is nog niet echt bekend doordat hij erg ziek is geweest. Zijn evenwichtsorgaan was aangetast waardoor zijn hersentjes niet optimaal werken. Hij is al een stuk beter te pas maar ik kan nog niet echt zeggen wat voor karakter hij heeft (hij is tenslotten ook nog maar 9 weken :p)
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”