pippa is een kruising tussen een cane corso en een labrador.
ze lijkt op een slankere versie van de cane corso.
ze heeft de waaksheid en beschermingsdrang van de cane corso..
verder is ze lief voor kinderen, kan ze goed met allerlei andere dieren en is vrij gereserveerd tegenover sommige volwassenen maar bij anderen duikt ze, na goedkeuring, zo bij op schoot..
het lompe, drukke, onvolwassen gedrag van de labrador heeft ze niet meegekregen want ze is altijd rustig..
jessy is een kruising tussen een rottweiler, een herder en een amerikaanse bulldog maar ik vind de amerikaanse bulldog er totaal niet inzitten, niet qua uiterlijk en niet qua gedrag.
ze lijkt het meeste op een herder met flaporen en rottweileraftekeningen.
ze heeft het waakse, de beschermingsdrang, het alerte en het 'drijven' van de rottweiler en hetzelfde heeft ze wel een beetje van de herder mee..het alerte en waaks zijn.
verder is het een vraagteken want ze is mega hyper, een echt zuivere adhd hond die non-stop als een stuiterbal rondspringt..
ze vind alles en iedereen leuk, van andere honden tot kinderen tot andere dieren en volwassenen.
alles word met enorme vreugde en enthousiasme begroet en als ze de kans krijgt geeft ze iedereen een flinke wasbeurt..
ze heeft nooit geen rust in haar lijf en geest en als ze de kans krijgt, vliegt ze de hele dag door.
dus waar dat deel van haar karakter weg komt zou ik ook niet weten..
misschien is ze wel geen kruising rottweiler/herder/amerikaanse bulldog maar een kruising rottweiler/herder/labrador
ik zou in ieder geval geen van mijn beide mormels meer kunnen missen