Het begon dus over statussymbool en pikverlening, en het eindigt in "trots".Martijn schreef:Het gaat er niet om wat de meeste mensen vinden.Nanna schreef:En als statussymbool heb ik hem nooit gezien, integendeel, de meeste mensen vinden het een lelijke grote ezel...
Het gaat er om wat je er zelf van vind en dat je er trots op bent dat jij zo'n hond hebt.
Dat verander niet met welk aspect van de hond je trots veroorzaakt.
Trots zijn op de kracht van je hond is niet veel anders dan trots zijn op hoe snel of hoe mooi hij is.
En daar ging ik over nadenken. Wat is trots? Ik ben trots op mijn honden, om hoe ze zijn. Over hoe ze zich - schijnbaar moeiteloos - kunnen aanpassen aan de omstandigheden. Dat ze eigenlijk nooit voor problemen zorgen (behalve bij forumweekendjes als vrouwtje laveloos in bed ligt, maar ergens ben ik er dan ook weer trots op... zal niet iedereen met me eens zijn overigens
En ik vind ze prachtig. Maar daar ben ik niet trots op. Ik ben niet trots op het feit dat ik deze honden heb kunnen kopen, ik ben daar alleen maar blij om.
Trots ben ik op dingen waar ik zelf ook een aandeeltje in heb, denk ik. Niet in de kracht, mooïgheid of apporteerdrift die een hond heeft. Net zo min als ik trots ben op de power of de grootte van mijn auto.
Andersom ben ik dan wel weer erg trots als de meneer van Profile mij een compliment geeft dat de winterbanden in 10.000 km zo mooi zijn afgesleten

Zijn jullie trots op je honden? En zo ja, in welke zin?