Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trots op je honden?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Trots op je honden?

Ongelezen bericht door Marion. »

Even een stukje van Martijn gepikt uit een ander topic:
Martijn schreef:
Nanna schreef:En als statussymbool heb ik hem nooit gezien, integendeel, de meeste mensen vinden het een lelijke grote ezel...
Het gaat er niet om wat de meeste mensen vinden.
Het gaat er om wat je er zelf van vind en dat je er trots op bent dat jij zo'n hond hebt.
Dat verander niet met welk aspect van de hond je trots veroorzaakt.
Trots zijn op de kracht van je hond is niet veel anders dan trots zijn op hoe snel of hoe mooi hij is.
Het begon dus over statussymbool en pikverlening, en het eindigt in "trots".

En daar ging ik over nadenken. Wat is trots? Ik ben trots op mijn honden, om hoe ze zijn. Over hoe ze zich - schijnbaar moeiteloos - kunnen aanpassen aan de omstandigheden. Dat ze eigenlijk nooit voor problemen zorgen (behalve bij forumweekendjes als vrouwtje laveloos in bed ligt, maar ergens ben ik er dan ook weer trots op... zal niet iedereen met me eens zijn overigens :smile: ).
En ik vind ze prachtig. Maar daar ben ik niet trots op. Ik ben niet trots op het feit dat ik deze honden heb kunnen kopen, ik ben daar alleen maar blij om.

Trots ben ik op dingen waar ik zelf ook een aandeeltje in heb, denk ik. Niet in de kracht, mooïgheid of apporteerdrift die een hond heeft. Net zo min als ik trots ben op de power of de grootte van mijn auto.
Andersom ben ik dan wel weer erg trots als de meneer van Profile mij een compliment geeft dat de winterbanden in 10.000 km zo mooi zijn afgesleten :19:

Zijn jullie trots op je honden? En zo ja, in welke zin?
Laatst gewijzigd door Marion. op 19 mei 2007 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ja, omdat hij gewoon is zoals hij is en hij helemaal bij mij past :mrgreen:
En ik ben trots omdat we samen 2 examens gehaald hebben, met mooie punten! En ik ben trots als ik met hem op straat loop en hij is gewoon zichzelf. Vaak word ik ik door mensen aangesproken dat hij zo lief is en zo mooi en zo gehoorzaam.. Daar ben ik dan wel trots op ja..
En ook op het feit dat hij zo leuk is met mn neefje en eigenlijk alle kinderen..
Eigenlijk ben ik gewoon heel blij met m en trots, dat is een manier om dat uit te drukken..
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik ben trots op Tico als hij mooi aan het rennen is. Ik vind het ook leuk om te vertellen aan geintereseerde hoe hard een Greyhound kan rennen etc.
Trots op Lola als ze er op haar mooist bij zit. Trots op haar karakter.
Maar ook zeker trots op hoe Lola zich hier meteen thuis voelde en aanpaste.
Ik was trots op Tosca en Laika dat het zulke sociale honden waren.
Ik ben ook trots op mijzelf. :pffff: Op hoe ik met mijn honden omga.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik ben trots op hoe ze zich in bepaalde situaties gedragen en dat ze zich zo makkelijk aan kunnen passen.
Ik ben ook wel trots als Moos een reu die uit is op iets anders dan even gezellig spelen, en zich op blijft dringen, toch zover krijgt dat er niet gemat wordt maar leuk achter elkaar aangerend.
Of als Saar speelt met een hele onzekere andere hond, en die hond wat angstig reageert op een aanraking van Saars kant en Saar dan direct daarmee stopt en wacht tot die hond zelf weer toenadering zoekt.
Daar heb ik zelf eigenlijk geen aandeel in, maar dan ben ik toch wel trots :mrgreen:

Het allertrotste ben ik denk ik als de hondjes en ik een momentje van enorm teamwork hebben in een onverwachte situatie. Dan ben ik trots op ons samen denk ik :denken: :wink:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Jawel, ik ben trots op ze.

Ik ben trots als ik zie dat 3 teven hier toch redelijk harmonieus samenleven.
Ik ben trots als ik een compliment over ze krijg, of dat nou op straat is of zoals afgelopen training dat ik te horen kreeg van de pakwerker dat Biène goed beet.
Ik ben trots als ik zie hoe mijn honden met kinderen omgaan. Nika vind ze geweldig en is een echte kindervriend, Marouck wordt ineens rustig als ze geaaid wordt door kinderen en Biène verraste me laatst door aan de riem te spelen met een kindje en blikjes voor haar te apporteren.
Ik ben trots om ze te hebben en ik ben trots op hoe ze zijn. :pffff:

Tuurlijk ben ik ook weleens minder trots hoor.
Ik baal ervan als Marouck als een idioot over straat loopt aan de riem en op alles wat ze dan ziet reageert door te keffen. :roll:
Ik baal ervan als Nika toch weer eens uitvalt tegen een andere hond.
En ik baal als Biène chagrijnig reageert op andere honden :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Mabeline
Actief

Ongelezen bericht door Mabeline »

Ik ben zeker heel trots op mijn Mabeline

Altijd goede punten gehad op cursus, overal is ze enthousiast voor, door naar wedstrijdgroep van behendigheid vanuit de beginners. Bijna klaar voor ons GGB examen.

En dan nog de complimenten die ik krijg over hoe braaf ze is en dat ze overal graag wordt gezien, dat doet me goed en daar ben ik trots op!
Waar een wil is, is een weg, ook al is hij soms moeilijk
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik ben ape-trots op mijn honden. Het zijn 'tweede-handsjes' met elk een minder leuke achtergrond (om het mild uit te drukken). Ze zijn allebei met een hoop liefde, aandacht en geduld geworden tot wat ze nu zijn. Blije, sociale tevreden honden met 'blije ogen' die van elke wandeling of fietstocht een feest maken, en na afloop moe in hun mand echt gaan liggen slapen in plaats van wantrouwend half wakker te blijven. Ik vind het ook haast ontroerend om mee te maken hoe ze allebei in de loop van de tijd het aandurven steeds meer hun eigen zelfje aan mij te laten zien :wink:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Ik ben trots op mijn hond, omdat ik hem zo'n doorzetter vind. :ok:

....(Hij heeft HD aan beide , en artrose aan 1 heup, en volgens mij is zijn rug ook niet alles wat het moet zijn. ( ben daar nog niet achter)
Maar hij laat het alleen merken, als hij ècht moe is, en slentert dan even achter mij aan,
zo van: "oh, moeten we nòg verder wandlen, ik kàn niet meer ")

Ik ben trots op hem, als hij tòch eventjes wil spelen, maar als het hem te snel wordt , dan houdt hij er ook weer snel mee op,
maar hij wil zo graag !

Ik ben trots op hem, als hij "enge" honden, die wat van hem willen, keurig langsloopt en niets gaat forceren.

Ik ben trots op hem, als hij keurig in de horeca zich al helemaal thuisvoelt en lekker rustig gaat liggen, ( krijg daar complimentjes over)

Korom, ik ben trots op mijn lieverd ! :ok: :ok:
en word nòg meer trotser , als ik complimentjes over hem krijg ! :ok:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 19 mei 2007 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Ja ik ben zeker trots op onze sammy vooral omdat hij nu bij zijn 3de baasjes is en dat het voor hem ook nogal aanpassen was kwa situatie.
Verder ben ik erg trots op hem hoe gemakkelijk hij is en hoe hij het zich altijd maar over zich heen laat komen
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Ik was b.v. vanmorgen trots op Sjors toen 1 van de buurvrouwen die al een jaar of 2 volkomen in haar zelf gekeerd en altijd zwijgend weer eens op het bankje buiten zat opeens tegen hem begon te kletsen.
Zo van jij bent wel een hele bijzondere hond hé en je bent ook wel heel lief toch...... en toen opeens opkeek naar mij en het gesprek met mij voortzette terwijl Sjors gezellig en tevreden tegen haar aan ging zitten toen was ik trots...

Sjors heeft überhaupt een gave om met in zich zelf gekeerde, autistische of demente mensen om te gaan 9 van de 10 x als hij om aandacht vraagt krijgt hij die ook...
Dan staat hij met z`n kont te schudden doet kunstjes en/of trekt gekke bekken of gaat gewoon naast ze zitten zo van volgens mij moet jij even lachen...

Kortom ik ben trots op m`n Sjorsie als hij een glimlach op mensen hun gezicht tovert...
Trots dat we zo`n 2 eenheid zijn, dat hij zich zo makkelijk aanpast aan alle situatie waar ik hem in plaats.
Ben zelfs trots als hij af en toe te kennen geeft dat i er vandaag ff geen zin in heeft om voorbeeldige Sjorsie te zijn en als i zou kunnen z`n middelvinger naar me zou opsteken en zou zeggen NU FF NIET JAH!
Enz enz enz ......

Dus ja Marion ik ben erg trots op m`n hondenziel....
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik ben apetrots op mijn mannen, en op bijna alles wat ze doen, daarom doet het ook zo`n pijn als ik eens met mijn neus op de feiten word gedrukt, en ze heel gewoon eens uitvallen naar een andere hond.

Het gebeurd bijna nooit, maar als het gebeurd, heb ik een slechte dag :N:

ze zijn verder zo lief voor ons en ons gezin, en iedereen die hier binnen komt, en voor elkaar en de katten :ok:
ik vind ze prachtig om te zien, en ze zijn voor mij een droom die is uitgekoemen

altijd al een bull willen hebben, en nu heb ik er 2 :cheer: :cheer:
Marion.

Nanna schreef:En tsja, de Deerhound is groot, maar moet ik daar trots op zijn? Is dat mijn verdienste? Nee, dus.
Dat bedoel ik dus ook. Ik vind de vlaggen van bijna iedere Golden prachtig, maar heb ik daar iets aan gedaan? Nee. Dus dan is het geen trots, dan is het gewoon genieten van iets wat jij mooi vind. En Greyhounds kunnen prachtig rennen, maar is dat iets om trots op te zijn? Vind ik dus niet :19:
M@ri@nne
Zeer actief

Marion. schreef:
Nanna schreef:En tsja, de Deerhound is groot, maar moet ik daar trots op zijn? Is dat mijn verdienste? Nee, dus.
Dat bedoel ik dus ook. Ik vind de vlaggen van bijna iedere Golden prachtig, maar heb ik daar iets aan gedaan? Nee. Dus dan is het geen trots, dan is het gewoon genieten van iets wat jij mooi vind. En Greyhounds kunnen prachtig rennen, maar is dat iets om trots op te zijn? Vind ik dus niet :19:
In mijn ogen heb je dus 2 soorten van trots zijn.
Trots omdat je iets maar mooi geflikt hebt of trots in de zin van bewondering voor de schoonheid van iets hebben.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Marion.

M@ri@nne schreef:In mijn ogen heb je dus 2 soorten van trots zijn.
Trots omdat je iets maar mooi geflikt hebt of trots in de zin van bewondering voor de schoonheid van iets hebben.
In dat laatste geval zal ik nooit het woord trots gebruiken :19:
M@ri@nne
Zeer actief

Marion. schreef:
Ik wel.
Ik ben dan trots op wat een ander (dier) presteert bijvoorbeeld.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Marion. schreef:
Ik wel. :19: Ik was trots op Wuilus dat ze zo'n keiharde tante was die mij tot het uiterste verdedigde. Daar was ik gewoon helemaal blij mee en dat maakte dat ik zo van die hond hield. Ze zou door het vuur gaan voor mij en dat maakte mij apetrots op die hond. IK was trots op het feit dat ik zo'n mooie sterke hond had.
Ik ben ook trots op Cleo dat ze zo keihard kan rennen en er dan zo mooi uitziet. Net als Marianne dat heeft met Tico denk ik :ok:

Ik ben trots op Dapper dat hij zo'n patsertje is omdat ik dat mooi vind om te zien en omdat ik gewoon van moedige strijdlustige honden lijk te houden. Niet dat dat handig is of dat ik dat niet liever anders had maar ik vind het wel mooi om te zien.

Ik zou ook trots zijn op een heel mooie hond. Dat geeft mij ook een mooier gevoel als ik er mee loop.

Ik denk dat heel veel meer mensen dat hebben alleen geven ze het wat moeilijker toe. Natuurlijk kan je dat pikverlenger noemen maar waarom zou dat niet mogen? Moet ik me op straat zo armetierig mogelijk begeven zodat ik niet van pikverlenging beschuldigd kan worden? Dacht het niet :neenee:

Als ik bij mijn tante ben ga ik meteen een drukke straat in met een mooi stel kleren aan en dan neem ik haar kanon van een DH-reu mee. Voelt gewoon lekker en daar hou ik wel van :ok:

Of je nu een paar schoenen van prada aan gaat trekken of met een goed gezonde Duitse herder op straat loopt lijkt mij weinig uitmaken. :wink:
Afbeelding
Marion.

MARC_S schreef:
Marion. schreef:
Ik wel. :19: Ik was trots op Wuilus dat ze zo'n keiharde tante was die mij tot het uiterste verdedigde. Daar was ik gewoon helemaal blij mee en dat maakte dat ik zo van die hond hield. Ze zou door het vuur gaan voor mij en dat maakte mij apetrots op die hond. IK was trots op het feit dat ik zo'n mooie sterke hond had.
Ik ben ook trots op Cleo dat ze zo keihard kan rennen en er dan zo mooi uitziet. Net als Marianne dat heeft met Tico denk ik :ok:

Ik ben trots op Dapper dat hij zo'n patsertje is omdat ik dat mooi vind om te zien en omdat ik gewoon van moedige strijdlustige honden lijk te houden. Niet dat dat handig is of dat ik dat niet liever anders had maar ik vind het wel mooi om te zien.

Ik zou ook trots zijn op een heel mooie hond. Dat geeft mij ook een mooier gevoel als ik er mee loop.

Ik denk dat heel veel meer mensen dat hebben alleen geven ze het wat moeilijker toe. Natuurlijk kan je dat pikverlenger noemen maar waarom zou dat niet mogen? Moet ik me op straat zo armetierig mogelijk begeven zodat ik niet van pikverlenging beschuldigd kan worden? Dacht het niet :neenee:

Als ik bij mijn tante ben ga ik meteen een drukke straat in met een mooi stel kleren aan en dan neem ik haar kanon van een DH-reu mee. Voelt gewoon lekker en daar hou ik wel van :ok:

Of je nu een paar schoenen van prada aan gaat trekken of met een goed gezonde Duitse herder op straat loopt lijkt mij weinig uitmaken. :wink:
Het maakt mij niet uit, maar ik heb het gewoon niet. Ik voel me niet beter met dure schoenen of met machtige honden naast me. Ik voel me niet beter als iemand zegt dat Miep een mooie kop heeft, ik voel me wèl beter als ik complimentjes krijg over haar glansvacht. Of als we complimentjes krijgen over hoe ze zich gedragen.

Als ik loop met mijn honden is omdat ik daar zelf van geniet. Ik heb geen blikken van anderen nodig, zeg maar. Liever niet eigenlijk. Ik geniet tig keer zoveel als we met z'n drietjes alleen in de velden zijn, zonder dat iemand ons gade slaat :19:
M@ri@nne
Zeer actief

Trots :pffff:
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenb ... oord=trots

Jij Marion gebruikt dus zeg maar 1 versie er van en ik meerdere. :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Marion. schreef:
MARC_S schreef:
Marion. schreef:

Het maakt mij niet uit, maar ik heb het gewoon niet. Ik voel me niet beter met dure schoenen of met machtige honden naast me. Ik voel me niet beter als iemand zegt dat Miep een mooie kop heeft, ik voel me wèl beter als ik complimentjes krijg over haar glansvacht. Of als we complimentjes krijgen over hoe ze zich gedragen.

Als ik loop met mijn honden is omdat ik daar zelf van geniet. Ik heb geen blikken van anderen nodig, zeg maar. Liever niet eigenlijk. Ik geniet tig keer zoveel als we met z'n drietjes alleen in de velden zijn, zonder dat iemand ons gade slaat :19:
Maar nu haal je verschillende soorten trots door elkaar.
Ik voel mij niet beter omdat Tico zo mooi kan rennen, of mijn vriend zo mooi mensen kan opmaken, of Lotte zo leuk in haar fantasie kan opgaan tijdens het spelen. Maar ben er wel supertrots op.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ja, ik denk dat ik in zekere zin trots op Max ben. Ik denk vooral op wat wij samen bereikt hebben. Als ze naar me toekomt en zich lekker uitgebreid laat knuffelen, en dat ik dan denk: Goh, een half jaar geleden durfde je dit niet.

Maar ik ben ook trots als iemand zegt: Wat is ze gehoorzaam. Of : Wat ziet ze er mooi uit.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Marion.

M@ri@nne schreef:Trots :pffff:

Als bijwoord gebruik ik het niet, nee. "Daar ben ik te trots voor". Nee, zo gebruik ik het woord nooit :wink:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Natuurlijk ben ik trots op mijn honden :wink:

Ik ken alletwee de soorten trots wel.

Zo ben ik trots op Kaya dat ze zo vreselijk lief is in huis met visite, buiten vol engelengeduld naar kinderen. Dat ze zo aanhankelijk is en altijd lief naar ons, haar baasjes toe.
Ik ben trots dat ze ondanks ED en HD ze nog zo'n goed en aktief leven leidt.
Maar ik ben ook trots als ze een krachtige mega-duik in het water neemt, als ik de spieren en kracht zie.
Maar ik ben weer niet trots als ze die kracht gebruik tegenover andere honden :wink:
Gevarieerd trots ben ik over haar beschermingsdrang naar bv Puchu of andere bekende honden waar ik mee oploop. Trots omdat ze die tot haar roedeltje beschouwd en tot in de dood zou verdedigen, maar soms wens ik dat ze dit iets minder in zich had.

Trots was ik op Moritz, mijn bange lieve poeperd, die zich uiteindelijk toch zo goed ontwikkeld had. Die zoveel vertrouwen in mij had, de veerkacht nog had om iemand te vertrouwen.
Trots op zijn lievigheid, nooit niet éénmaal een snauw van hem gekregen, zelfs niet bij zijn ziekte en aanvallen.

Trots op mijn kleine Puchu, die zich als pupseltje staande houdt in de 'grote wereld'. Die zich ontwikkelt tot hele fijne hond, die lekker eigenwijs en eigenzinnig kan zijn, maar desondanks nooit lelijk tegen ons doet.
Die zich weet aan te passen aan regelteef Kaya en niet bang is geworden.

Ik kan trots zijn op karakter, op veerkracht, maar toch ook wel op uiterlijk. Het laatste is voor mij absoluut niet het belangrijkste, maar toch vind ik een mooie hond iets om 'trots' op te zijn.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marion.

M@ri@nne schreef:Maar nu haal je verschillende soorten trots door elkaar.
Ik voel mij niet beter omdat Tico zo mooi kan rennen, of mijn vriend zo mooi mensen kan opmaken, of Lotte zo leuk in haar fantasie kan opgaan tijdens het spelen. Maar ben er wel supertrots op.
Nee, die ene soort trots ken ik niet. Ik ben niet trots op vrienden die iets kunnen. Ik ben niet trots op Pieter die mooi tennist. Ik vind het prachtig, en ik geniet ervan. Ik ben er blij mee dat Pieter mijn ega is, maar ik ben er niet trots mee.

Lotte is een ander verhaal. Daar mag je zeker trots op zijn, dat is mede jouw inbreng namelijk :wink:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ik ben, geloof ik, eerder blij met mijn honden dan trots. Trots kan ik wel zijn over iets wat ik zelf heb gemaakt (en goed gelukt portret bijvoorbeeld) maar mijn honden heb ik (uiteraard) niet 'zelf gemaakt' en ook hetgeen ik heb gedaan qua opvoeding, vind ik nou niet iets om uitgesproken trots op te zijn...

Nou goed, extra blij (grenzend aan trots? :wink: ) ben ik wel hoe het met Silka gaat. Wat een fijne, lieve, trouwe hond zij is. Ooit gevonden met haar drie dode pups, daarna een tijd in een bomvol asiel gezeten en toch zonder problemen een 'Hollandsche' huishond geworden! :ok:
Ben 'blij-trots' dat zij de hond is wie ze is!
Laatst gewijzigd door Rami op 19 mei 2007 18:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ja ik ben ook trots op mijn honden en ook beide soorten trots om het zo maar eens te noemen :wink:
Dat ze zo vreselijk lief zijn in hun eigen roedel en werkelijk alle andere honden accepteren.
Alle opvanghonden die hier geweest zijn groot klein jong oud reu of teef zijn altijd vriendelijk behandeld door de heren en in het verleden ook door dame Tash.
Een Sultan bijv. die uit kimba kwam en zo op een zondagavond laat met mij naar binnen toe komt omdat hij eerst en paarweekjes in opvang gaat alvorens naar zijn nieuwe baasjes toe.
Zo'n oude herdereu die er zonder morren bij mag van de heren en zich binnen no time thuis voelt.
Een kleine Lady ,met nog kleinere pups,die veel vrolijker weg gaat dan ze gekomen is en minder bang en dat allemaal door mijn heren.
Op hun beschermdrift ben ik niet echt trots dat is iets wat gewoon bij ze hoort en waar je rekening mee houd en wat soms ook best lastig kan zijn :mrgreen:
Ook hun aanpassingsvermogen want hun situatie is toch wel veranderd het laatse jaar,een verhuizing een nieuwe ''stiefhondenvader'' met eigen doggies nog wel en dat trekken ze toch prima op wat gehakketak tussen Spok en Micron na. Over hun looks ik ook zeer tevreden ze zien er mooi glanzend uit en dat komt toch ook door mijn zorgvuldige menukeuzes voor hun maak ik me zelf dan wijs :mrgreen:
Deze foto bijv. van Orson en Beau vind ik werkelijk prachtig die krachtige gespierde lijven van zowel Orson als Beau mooi toch :wink:
Bij een andere eigenaar die niet zo zorgvuldig eten samenstelde en ze niet de beweging gaf die ik ze geef waren het misschien ingedutte vleesmassa"s zonder spieren en glans.
Ja ik ben dus op beide zaken trots :wink:

Afbeelding
Flip
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flip »

Ik ben trots op Flip omdat hij van een niet gesocialiseerd bang pupje is uitgegroeid naar een dapper, vrolijk en nieuwsgierig ventje.

Zijn staartje gaat altijd heen en weer, hij is niet meer bang voor vreemden, snel tevreden (geef hem een kartonnen doosje en zijn dag kan niet meer stuk) en is gewoon lief.

Als mensen zeggen hoe fantastisch hij luistert maar toch vrij is om zichzelf te zijn kan ik, zeer onbescheiden, opzwellen van trots op Rick en mij.

Ik heb het idee dat ik trots en "gek zijn op" wat door elkaar gooi, maar ik had niet gedacht dat een hond zo vreselijk veel voor mij kan betekenen.

Als Flip als een dolle stier over landweggetjes rent, zo blij en tevreden, kan mijn dag niet meer stuk.

Hij is uitgegroeid tot alles wat ik gehoopt had, vrij, vrolijk, onafhankelijk en nieuwsgierig.
Heerlijk ondeugend maar toch precies wetend waar de grens ligt.

Dus ja, ik ben razend trots op mien jungsken.
Groetjes Marjolijn en Flip
Afbeelding
laeken
Zeer actief

M@ri@nne schreef:Trots :pffff:

Ik ben soms dus ook trots op een mooie hond in mijn bezit inderdaad :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Marion. schreef:Als ik loop met mijn honden is omdat ik daar zelf van geniet. Ik heb geen blikken van anderen nodig, zeg maar. Liever niet eigenlijk. Ik geniet tig keer zoveel als we met z'n drietjes alleen in de velden zijn, zonder dat iemand ons gade slaat :19:
Ik loop ook wel eens met de honden omdat ik trots op ze ben :mrgreen: Dan neem ik expres een route waar veel mensen lopen om mijn honden in goede conditie te pronken.
Deed ik met Wuilus ook. Niet dat dat een basaal onderdeel van het hebben van een hond is bij mij maar het bestaat wel in mijn wereld.

Ik heb met Wuilus heel wat trots door de stad gelopen op zaterdag, puur en alleen omdat we dat samen heerlijk vonden en ik me extra goed voelde met haar aan mijn zijde.

Dat uiteraard gewoon naast de wandelingen waarbij het alleen om het plezier van de hond ging. Lekker buiten en samen.

Volgens mij is daar niks mis mee. Niet dat jij dat zegt hoor :wink: , maar jij zet toch ook het forum vol mooie foto's van je dames? Dan deel je dus wel graag denk ik dan. Iedereen zet mooie actieve leuke foto's van zijn honden neer en geniet vol trots van de reacties :pffff: .
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ook ik ben trots op de honden, op Osa omdat ze gewoon is uitgegroeid tot een aparte maar vooral lieve hond, en dat ze nog steeds bij ons is. En Ben dat we toch vooruitgang hebben geboekt, al gaat dat met muizenstapjes.

Maar kan ook trots op zijn dat ze er beiden goed uitzien, en dat ze beide bepaalde dingen kunnen. Maar dat is toch altijd een anders soort trots.

gr Aimee
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ja,ik ben ook trots op mijn honden.En niet omdat ze allebei mooi zouden zijn(want Max is écht niet echt mooi :mrgreen: )maar wel omdat ze allebei kerngezond zijn en zich over het algemeen prima gedragen.
Dat is namelijk mijn verdienste.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”