Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wijkt jou rashond af...
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wijkt jou rashond af...
...van de rasstandaard? Dan heb ik het over karakter. Daar bedoel ik dan geen kleine verschillen mee, maar echt volledig afwijken daarvan?
gr Aimee
gr Aimee
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Nee, Tagor heeft wel de eigenschap kieskeurig te zijn met mensen (wat je op het eerste gezicht niet merkt) en is m.i. meer dan gemiddeld dominant. Maar hij wijkt niet extreem af van de rasstandaard.
Dat hoort als het goed is ook niet bij een rashond
Bij Finn is het nog een beetje uitzoeken hoe zijn karakter is en zich gaat vormen. Het is wel een slimmerikje en hij is niet snel onder de indruk. Maar verder
Dat hoort als het goed is ook niet bij een rashond
Bij Finn is het nog een beetje uitzoeken hoe zijn karakter is en zich gaat vormen. Het is wel een slimmerikje en hij is niet snel onder de indruk. Maar verder
-
tineke
Beide filaheren hebben wel typerende rastrekjes ,Orson heeft het sterker dan Rio maar het is bij beide heren zeker onder bepaalde omstandigheden wel aanwezig
Wat wel afwijkt is dat ze zo goed en makkelijk andere honden in hun huis toelaten ,ook sexegenoten, terwijl dat buiten niet altijd per definitie zo hoeft te zijn.
In huis echter zijn ze de vriendelijkheid zelve tegen iedere hond.
Wat wel afwijkt is dat ze zo goed en makkelijk andere honden in hun huis toelaten ,ook sexegenoten, terwijl dat buiten niet altijd per definitie zo hoeft te zijn.
In huis echter zijn ze de vriendelijkheid zelve tegen iedere hond.
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Dazwa84
-
S@ndr@
- Zeer actief
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
- Greyhound
Vriendelijk, evenwichtig, intelligent, gevoelig, blaft weinig en is nauwelijks waaks, aanhankelijk, niet geschikt voor een omgeving met katten, tenzij hij daarmee is opgegroeid. De Greyhound is minder moeilijk op te voeden dan andere windhonden. Ze leren redelijk snel en zijn gehoorzaam totdat ze iets zien bewegen - dán zijn ze ‘Oostindisch doof’.
- Tibetaanse Terriër
Levendig, charmant, vrolijk en innemend. Makkelijk in de omgang met zijn eigen mensen, met kinderen en met dieren. Maar is niet graag alleen. Waaks, afwijzend tegen vreemden, treedt zo nodig beschermend op.
Ze zoekt juist meestal de mensen op die niet zo veel met honden hebben, dus niet op haar af gaan om te aaien, maar mensen die gewoon gaan zitten en rustig zijn.. ja daar gaat ze altijd naast zitten wachten op een aai
Bekende mensen, zoals familie en vrienden doet ze wel gewoon. Bij vreemden laat ze het wel toe, maar ze wil ook wel d'r rust.
Andere honden is ze wel best bang, alleen voor Gunda en Spriet niet. Sommige honden laat ze wel toe, dan gaat ze haar eigen gang, maar van sommige honden moet ze niks hebben
- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Marion.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
De bullen eigenlijk allemaal wel, het enige wat afweek bij Huts, Pien, Bolletje en CLoris is dat ze erg goed luisterden. Dat heeft Kiefer dus totaal niet
, hoewel hij wel erg op mij gericht is.
Ozzy was typisch Basset behalve dan zijn agressie.
De Flatcoats waren ook wel rastypisch, ook qua karakter.
Ozzy was typisch Basset behalve dan zijn agressie.
De Flatcoats waren ook wel rastypisch, ook qua karakter.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Kloppende hondjes hier zeg
Karaktereigenschappen
Gehoorzaam, intelligent en met een natuurlijke jachtaanleg.
Aard:
Gemoedelijk, vriendelijk en vol zelfvertrouwen.
Gehoorzaam niet bepaald ( eigenwijs ) intelligent en jachtaanleg wel
Gemoedelijk, vriendelijk en vol zelfvertrouwen helemaal
Aard:
Intelligent, aanhankelijk en 'the will to please' is ruim aanwezig. Vriendelijk, zonder een spoor van agressiviteit of angst. Is graag bij de mensen en is een prettige huisgenoot. Wanneer hij veel beweging krijgt in de vrije natuur, is het een rustige huishond, maar getraind als jachthond komt hij toch het meest tot zijn recht.
Intelligent, aanhankelijk, en will to please is er zeker. Vriendelijk naar mensen. Prettige huisgenoot is het ook zeker
jachthond word het nooit.
gr Aimee
Karaktereigenschappen
Gehoorzaam, intelligent en met een natuurlijke jachtaanleg.
Aard:
Gemoedelijk, vriendelijk en vol zelfvertrouwen.
Gehoorzaam niet bepaald ( eigenwijs ) intelligent en jachtaanleg wel
Aard:
Intelligent, aanhankelijk en 'the will to please' is ruim aanwezig. Vriendelijk, zonder een spoor van agressiviteit of angst. Is graag bij de mensen en is een prettige huisgenoot. Wanneer hij veel beweging krijgt in de vrije natuur, is het een rustige huishond, maar getraind als jachthond komt hij toch het meest tot zijn recht.
Intelligent, aanhankelijk, en will to please is er zeker. Vriendelijk naar mensen. Prettige huisgenoot is het ook zeker
gr Aimee
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 20 mei 2007 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Het karakter van de Boxer is van het grootste belang en verdient onze speciale aandacht. Zijn aanhankelijkheid en trouw t.o.v. zijn baas en zijn gezin en zijn waakzaamheid en onverschrokkenheid als verdediger en beschermer zijn van oudsher beroemd. Hij is betrouwbaar in het gezin, maar wantrouwend tegenover vreemden. Hij heeft een vrolijk en vriendelijk temperament bij het spel maar een angstaanjagend als het hem ernst is. Zijn intelligentie en volgzaamheid, zijn tevredenheids en reinheid maken hem tot een fijne gezins- en gezelschapshond. Zijn karakter is joviaal, niet vals of achterbaks, zelfs tot op hoge leeftijd.
Nika is absoluut niet wantrouwend tegenover vreemden en waaksheid en onverschrokkenheid is haar volgens mij ook vreemd.
En intelligent....dat is ze dus echt niet, heb zelden zo'n domme hond gezien.
Maar toch voldoet ze wel redelijk aan het beeld van de boxer.
Karaktereigenschappen Hollandse Herdershond
Aanhankelijk, gehoorzaam, volgzaam, waakzaam, paraat, zeer trouw en betrouwbaar, weinig eisend met veel uithoudingsvermogen, steeds oplettend, aktief en begaafd met de ware herdershondenaard.
Ja, ik geloof dat Marouck hier behoorlijk aan voldoet.
Ze is alleen drukker dan de gemiddelde Hollander en extreem aanhankelijk, ook tegen vreemden
Gedrag / Karakter: de Belgische Herder is een waakzame en actieve hond, bruisend van vitaliteit en altijd bereid om tot actie over te gaan. Aan zijn aangeboren geschiktheid als bewaker van de kudden paart hij de kostbare goede eigenschappen van de allerbeste waakhond voor huis en erf. Hij is, zonder de minste aarzeling, de hardnekkige en vurige verdediger van zijn meester. Hij verenigt in zich alle vereiste kwaliteiten om een herders-, waak-, verdedigings- en diensthond te zijn. Zijn levendig en alert temperament en zijn zelfverzekerd karakter, zonder ook maar enige vrees of agressiviteit, moeten blijken uit de houding van zijn lichaam en de fiere en opmerkzame uitdrukking van zijn fonkelende ogen. Tijdens het keuren zal men rekening houden met een `rustig` en `onverschrokken' karakter.
Biène voldoet ook in grote lijnen. Ze is wel wat scherp (kun je toch als een stukje agressie zien) in bepaalde omstandigheden maar daar valt prima mee te leven. Af en toe kan ze ook wat onzeker uit de hoek komen, met name in onbekende situaties, maar in het algemeen is ze juist heel zelfverzekerd.
Nika is absoluut niet wantrouwend tegenover vreemden en waaksheid en onverschrokkenheid is haar volgens mij ook vreemd.
Karaktereigenschappen Hollandse Herdershond
Aanhankelijk, gehoorzaam, volgzaam, waakzaam, paraat, zeer trouw en betrouwbaar, weinig eisend met veel uithoudingsvermogen, steeds oplettend, aktief en begaafd met de ware herdershondenaard.
Ja, ik geloof dat Marouck hier behoorlijk aan voldoet.
Ze is alleen drukker dan de gemiddelde Hollander en extreem aanhankelijk, ook tegen vreemden
Gedrag / Karakter: de Belgische Herder is een waakzame en actieve hond, bruisend van vitaliteit en altijd bereid om tot actie over te gaan. Aan zijn aangeboren geschiktheid als bewaker van de kudden paart hij de kostbare goede eigenschappen van de allerbeste waakhond voor huis en erf. Hij is, zonder de minste aarzeling, de hardnekkige en vurige verdediger van zijn meester. Hij verenigt in zich alle vereiste kwaliteiten om een herders-, waak-, verdedigings- en diensthond te zijn. Zijn levendig en alert temperament en zijn zelfverzekerd karakter, zonder ook maar enige vrees of agressiviteit, moeten blijken uit de houding van zijn lichaam en de fiere en opmerkzame uitdrukking van zijn fonkelende ogen. Tijdens het keuren zal men rekening houden met een `rustig` en `onverschrokken' karakter.
Biène voldoet ook in grote lijnen. Ze is wel wat scherp (kun je toch als een stukje agressie zien) in bepaalde omstandigheden maar daar valt prima mee te leven. Af en toe kan ze ook wat onzeker uit de hoek komen, met name in onbekende situaties, maar in het algemeen is ze juist heel zelfverzekerd.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Rasstandaard
Karakter
Vrolijk maar niet luidruchtig, zeer op zijn omgeving gesteld, vriendelijk, goedaardig en attent.
Daar wijkt Bram niet vanaf, alhoewel ik Bram nou niet direct als 'goedaardig' zou omschrijven. De rasstandaard wijkt wel af van het gros van de Kooikers, maar da's een ander verhaal
Ik vind het eigenlijk vreemd dat 'terughoudend' en 'gevoelig' niet in de rasstandaard staat, want daar herken je Kooikers toch wel aan.
Karakter
Vrolijk maar niet luidruchtig, zeer op zijn omgeving gesteld, vriendelijk, goedaardig en attent.
Daar wijkt Bram niet vanaf, alhoewel ik Bram nou niet direct als 'goedaardig' zou omschrijven. De rasstandaard wijkt wel af van het gros van de Kooikers, maar da's een ander verhaal

Linda, Izzie en Bram
- Mol
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Ik vond Rimpel een jaar of wat terug behoorlijk a-Sharpei- typisch. Dat is de laatste jaren toch behoorlijk bijgetrokken.
Rimpel voldoet eigenlijk compleet aan het plaatje.
Karakter en aard van de Shar-Pei
Goede waakhond - hij slaat aan ja.
Trouw - is hij
Zachtaardig - is hij ook - binnen wel teverstaan
Staat zijn mannetje als hij wordt uitgedaagd - yep...present
Eigenzinnig - als in MIDDELVINGER ja
plus zijn af en toe A-sociale gedrag waarbij hij doet alsof iedereen poep is
Intelligent - hmmm, heb ik zo mijn twijfels over
Lief voor kinderen - lief...tja...hij vreet ze niet op en toleert ze, daar is wel alles mee gezegd want verder moet hij er niets van weten TENZIJ ze babyvoer of plakjes kippenworst in hun handen
Actief - NIET aanwezig
Onafhankelijk - yep
Aanhankelijk - wanneer het meneer uitkomt, zie puntje "eigenzinnig"
De aanhankelijkheid voor "zijn gezin", de opmerkelijke intelligentie en kindvriendelijkheid maken de Shar-Pei tot een bijzonder fijne huishond. Door hun uiterst schone instelling kunnen ze heel vroeg en gemakkelijk zindelijk gemaakt worden. Hun persoonlijkheid en trotse houding maken hen, met hun ingeboren waakinstinct, tot een goede "verdediger van huis en haard". Tegenover vreemden gedragen ze zich terughoudend. Ze bepalen zelf of en wanneer ze door iemand aangehaald willen worden of niet. Iemand die ze niet mogen of "niet willen" wordt eenvoudigweg genegeerd. Mogen ze iemand wél dan zal diegene het ook weten ook!
Bovenstaand stukje klopt ook VOLLEDIG.
wat ik alleen graag toegevoegd zou zien op de site van de SCN is het dominante en soms grenzend aan terroristische neigingen naar andere honden toe. Dat mag wel wat duidelijker naar voren worden gebracht. Want er lopen wat 'monsters' tussen hoor...
Rimpel valt relatief gezien nog mee als ik veel andere peitjes zie...
Wat ik ook graag toegevoegd zou zien is dat ze niet stabiel zijn in hun stemming en gemoedstoestand. Ik zie erg veel peitjes die om een pis en een scheet uit hun doen zijn.
Rimpel voorrop
DOORDAT ze zo stoicijns zijn ( iets wat naast het woordje eigenzinnig zeker gebruik mag worden en waarbij het woord autistische-trekjes om mij ook genoemd mag worden) en vaak moeilijk bereikbaar zijn in hun koppie is het heel lastig om een neerwaartse spriaal te doorbreken.
Peitjes slecht in hun vel zitten daar vaak lang in en blijven behoorlijk hangen.
Rimpel voldoet eigenlijk compleet aan het plaatje.
Karakter en aard van de Shar-Pei
Goede waakhond - hij slaat aan ja.
Trouw - is hij
Zachtaardig - is hij ook - binnen wel teverstaan
Staat zijn mannetje als hij wordt uitgedaagd - yep...present
Eigenzinnig - als in MIDDELVINGER ja
Intelligent - hmmm, heb ik zo mijn twijfels over
Lief voor kinderen - lief...tja...hij vreet ze niet op en toleert ze, daar is wel alles mee gezegd want verder moet hij er niets van weten TENZIJ ze babyvoer of plakjes kippenworst in hun handen
Actief - NIET aanwezig
Onafhankelijk - yep
Aanhankelijk - wanneer het meneer uitkomt, zie puntje "eigenzinnig"
De aanhankelijkheid voor "zijn gezin", de opmerkelijke intelligentie en kindvriendelijkheid maken de Shar-Pei tot een bijzonder fijne huishond. Door hun uiterst schone instelling kunnen ze heel vroeg en gemakkelijk zindelijk gemaakt worden. Hun persoonlijkheid en trotse houding maken hen, met hun ingeboren waakinstinct, tot een goede "verdediger van huis en haard". Tegenover vreemden gedragen ze zich terughoudend. Ze bepalen zelf of en wanneer ze door iemand aangehaald willen worden of niet. Iemand die ze niet mogen of "niet willen" wordt eenvoudigweg genegeerd. Mogen ze iemand wél dan zal diegene het ook weten ook!
Bovenstaand stukje klopt ook VOLLEDIG.
wat ik alleen graag toegevoegd zou zien op de site van de SCN is het dominante en soms grenzend aan terroristische neigingen naar andere honden toe. Dat mag wel wat duidelijker naar voren worden gebracht. Want er lopen wat 'monsters' tussen hoor...
Rimpel valt relatief gezien nog mee als ik veel andere peitjes zie...
Wat ik ook graag toegevoegd zou zien is dat ze niet stabiel zijn in hun stemming en gemoedstoestand. Ik zie erg veel peitjes die om een pis en een scheet uit hun doen zijn.
Rimpel voorrop
DOORDAT ze zo stoicijns zijn ( iets wat naast het woordje eigenzinnig zeker gebruik mag worden en waarbij het woord autistische-trekjes om mij ook genoemd mag worden) en vaak moeilijk bereikbaar zijn in hun koppie is het heel lastig om een neerwaartse spriaal te doorbreken.
Peitjes slecht in hun vel zitten daar vaak lang in en blijven behoorlijk hangen.
-
Melanie 74
Waakt hij?JEANNETTEBO schreef:volgens mij klopt Bo qua karakter wel met de rasomschrijving. wilma? melanie?
Is hij eigenwijs?
Luistert hij?
Zwemt hij?
Even zonder gekheid, wat ik zo van hem meegemaakt hebt is het wel een tatra in karakter
In ieder geval zijn mijn meiden ook rastypisch, Tonnie de oudste is zo eigenwijs dat ze groot is en Dolina begint het apporteren te laten (gelukkig hahahahaha)
- Youp
- Zeer actief
- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Jelka klopt niet. Ze totaal niet terughoudend t.o. vreemden, waakt niet, is niet echt intelligent en niet eigenwijs. Het is wel een ontzettende schat van een hond die ik voor geen goud zou willen missen.
Bij Jurek staat overal 'te' voor.
Is te terughoudend, waakt 'te' goed, is 'te' intelligent en 'te' eigenwijs. Ondanks zijn gebruiksaanwijzing zouden we hem ook voor geen prijs willen missen.
Een mengelmoes van die twee, zou een goeie Tatra zijn maar dat mag en kan helaas niet meer.
Bij Jurek staat overal 'te' voor.
Een mengelmoes van die twee, zou een goeie Tatra zijn maar dat mag en kan helaas niet meer.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
Lemuria
Ik twijfel met Shadow. Ik heb z'n ouders gezien en dat waren Huskies, maar om de 1 of andere reden IS hij een Malamute, hoewel de fokker me heeft verzekerd dat er geen Mal in z'n familieverleden zit. Maar ja, als Shadow dus een Husky moet voorstellen is er iets goed fout gegaan. Hij is een luie donder, hij blaft (dat horen Huskies NOOIT te doen, nou meneer laat zich graag horen) en z'n uiterlijk klopt ook niet 100%
.
Cetan klopt wel helemaal, lekker energiek, eigenwijs, knuffelig en gek met kinderen
.
Cetan klopt wel helemaal, lekker energiek, eigenwijs, knuffelig en gek met kinderen