beardie_fan schreef:hey,
ik ben hier nog nieuw maar heb wel al een vraagje.
mijn beardie teefje zou begin juli loops worden en wij willen dan graag een nestje.
ik heb alleen nog geen dekreu benaderd. Dat moet ik nu eigenlijk wel gaan doen want stel dat ze eerder loops wordt!
Heb je dan wel al een dekreu uitgezocht? Normaal ga je eens op shows kijken of bij een presentatie van dekreuen, je vraagt raad bij de de vereniging en heel vaak bij de fokker waar jezelf de hond van hebt. Je moet toch kijken of de lijnen wel bij elkaar passen e.d.
Veel goede dekreuen zitten ook al vol zo half van het jaar. Als ik jou was zag ik ervan af deze keer, je kan toch niet overhaast een reu zoeken, en probeerde het de volgende loopsheid. Werkt je moeder niet buitenshuis, want pups kun je niet zomaar hele dagen alleen laten. Hoe wil je de pups aan een nieuwe baas gaan helpen?
Ik vraag me af hoe goed je hebt nagedacht en vrees ook dat je het wat rooskleurig ziet. De kennelnaam heb je al, maar de dekreu voor je teefje dat binnen twee manden loops wordt nog niet. Het is echt geen spelletje fokken. Als je teef in juli loops wordt heb je geen vrij als de pups geboren gaan worden. Willen je moeder en vader alle pupeigenaren ontvangen en de pups de hele dag over de vloer? Weten zij het e.e.a. over pups of is het echt jouw pakkie an?
Maar wat betreft het benaderen: je zoekt eerst een dekreu uit, misschien een paar en kijkt of de lijnen bij elkaar kunnen. Vervolgens bel je de eigenaar op en zegt dat je een teefje hebt dat je graag door die reu wil laten dekken. Hzij zal naar de gegevens vragen e.d. en kan je ook zeggen of de reu niet al aan zijn dekkingen zit van het jaar. Dat is het gemakkelijkste van het hele traject
Anne