Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
werken, wat zou je doen?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou kiezen voor 2 dagen, mits er iemand de hond uit kan laten een beetje op het midden van de dag.
Ik ben iemand die snel 'versnipperd' raakt. Ik heb een periode 5 ochtenden in de week gewerkt maar dat beviel me helemaal niet. Behalve dat je dan elke dag je in je kantoorkleren moet hijsen en er naar toe moet rijden kwam er ook niets terecht van op tijd weg gaan.
Als ik ergens mee bezig ben wil ik het af maken en zit er helemaal 'in'. Dan wil ik zeg maar niet om 13.00 weg om thuis andere dingen te gaan doen, behalve de hond uitlaten interesseert me dat dan niets meer.
Resultaat was dat ik elke ochtend op kantoor opstarttijd nodig had, altijd pas rond 14.00 of daarna weg ging, thuis m'n spijkerbroek aan trok om (destijds) Queenie uit te laten en daarna suf op de bank zat om de omschakeling te maken.
Eer ik begon met huishoudelijk werk was de middag al voorbij.
Ik ben iemand die snel 'versnipperd' raakt. Ik heb een periode 5 ochtenden in de week gewerkt maar dat beviel me helemaal niet. Behalve dat je dan elke dag je in je kantoorkleren moet hijsen en er naar toe moet rijden kwam er ook niets terecht van op tijd weg gaan.
Als ik ergens mee bezig ben wil ik het af maken en zit er helemaal 'in'. Dan wil ik zeg maar niet om 13.00 weg om thuis andere dingen te gaan doen, behalve de hond uitlaten interesseert me dat dan niets meer.
Resultaat was dat ik elke ochtend op kantoor opstarttijd nodig had, altijd pas rond 14.00 of daarna weg ging, thuis m'n spijkerbroek aan trok om (destijds) Queenie uit te laten en daarna suf op de bank zat om de omschakeling te maken.
Eer ik begon met huishoudelijk werk was de middag al voorbij.

- starfleet
- Erelid
Twee dagen als ik goede opvang heb, anders vier ochtenden. Twee dagen de hond negen uur alleen dat zou ik nooit willen.
Ligt trouwens ook aan het werk. Op een kantoor zou ik liever 4 ochtenden werken, bij wat zelfstandiger werk 2 hele dagen. Als je maar twee dagen werkt ben je niet zo betrokken bij het wel en wee en moet je er ook weer inkomen.
Het liefste zou ik 3 dagen van 5 of 6 uur werken, mooi compromis en dan aaneengesloten met de donderdag en vrijdag vrij.
Anne
Ligt trouwens ook aan het werk. Op een kantoor zou ik liever 4 ochtenden werken, bij wat zelfstandiger werk 2 hele dagen. Als je maar twee dagen werkt ben je niet zo betrokken bij het wel en wee en moet je er ook weer inkomen.
Het liefste zou ik 3 dagen van 5 of 6 uur werken, mooi compromis en dan aaneengesloten met de donderdag en vrijdag vrij.
Anne
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
2hele dagen,mits ik een oppas kan vinden voor de meiden en die heb ik nu ook dus dat zit wel goed
met halve dagen doe je niks en kan je ook niet uitgebreid ouwehoeren met je beste vriendin/collega
al zou ik halve dagen werken dan zou het huishouden een ramp worden voordat je thuis ben van je werk en de honden flink het uitgelaten ben je al een end opweg met je middag en moet het huis nog gesopt.dan maar 2dagen geen soppen en lange wandelingen maar die kan je dan 5dagen inhalen.

jemble 5 maanden
-
- Zeer actief
Voor mij zou de keus erg makkelijk zijn. 2 hele dagen. Ik woon vijf minuten van mijn werk af, dus kan in mijn lunchpauze naar huis om de hond uit te laten.
Ik merk zelf dat als ik een ochtend ga werken, ik altijd langer blijf dan gepland, dus het zou niets voor mij zijn, alleen maar voordelig voor mijn baas
Ik merk zelf dat als ik een ochtend ga werken, ik altijd langer blijf dan gepland, dus het zou niets voor mij zijn, alleen maar voordelig voor mijn baas

Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- geregistreerd lid
ik zou gaan voor de vier ochtenden dan kan ik lekker de middagen door brengen met simba lekker lang wandelen en ik weet dat als ik een hele dag vrij ben ik later uit mijn bed kom en de ochtend dan verslaap is toch eigenlijk dan zonder van je dag.
Ik werk nu zelf drie dagen van 4.5 uur en een dag van 7 uur simba vind het prima dat ik dan weg ben als ik dan thuis kom is hij zich uitgebreid aan het uitrekken.Maar 4 ochtenden lijkt mij wel errug lekker ik teken er gelijk voor.

Ik zou zelf kiezen voor 2 dagen, omdat ik voor 4 ochtenden waarschijnlijk alsnog opvang voor mijn kinderen zou moeten regelen, en dan is het voor mij makkelijker om 2 dagen een volle oppas te regelen, dan 4 dagen een halve...
als ik alleen van mijzelf uitga en de hondjes, is 4 halve dagen de beste optie.

als ik alleen van mijzelf uitga en de hondjes, is 4 halve dagen de beste optie.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
-
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Actief
Ik zou dan ook voor de 2 dagen gaan, heb je de rest van de week voor jezelf, wat een luxe!
En als je 'n pup hebt, neem je natuurlijk gewoon vakantie de eerste paar weken en met goede training kan die dan best wat langer alleen zijn en de eerste paar maanden nog naar huis tussen de middag of iemand uitlaten, totdat hij/zij het 'n hele dag kan volhouden.
En als je 'n pup hebt, neem je natuurlijk gewoon vakantie de eerste paar weken en met goede training kan die dan best wat langer alleen zijn en de eerste paar maanden nog naar huis tussen de middag of iemand uitlaten, totdat hij/zij het 'n hele dag kan volhouden.
Ik zou kijken naar het karakter van mijn hond
Zo zou boris met 4 ochtenden het super goed doen. Maar mijn oppashond (klinkt heel raar) wil gewoon af en toe urennnnnnnnnnnn alleen zijn. Hij zit drie dagen lang zo'n 8 á 9 uur alleen thuis per week. Krijgt hij deze dagen niet? Dan gaat hij zich terug trekken, wordt nukkig en wil absoluut niet naar buiten dan 's ochtends om 10.00 en 's avonds rond 22.00. Wat hij normaal geweldig vind.
Vaak ga ik hem nu uitlaten tussen de middag, maar expres laten we hem ook weleens een dag met rust (en deze hond is x ambull am staff en 2 jaar oud en kerngezond en actief).
Zo zou boris met 4 ochtenden het super goed doen. Maar mijn oppashond (klinkt heel raar) wil gewoon af en toe urennnnnnnnnnnn alleen zijn. Hij zit drie dagen lang zo'n 8 á 9 uur alleen thuis per week. Krijgt hij deze dagen niet? Dan gaat hij zich terug trekken, wordt nukkig en wil absoluut niet naar buiten dan 's ochtends om 10.00 en 's avonds rond 22.00. Wat hij normaal geweldig vind.
Vaak ga ik hem nu uitlaten tussen de middag, maar expres laten we hem ook weleens een dag met rust (en deze hond is x ambull am staff en 2 jaar oud en kerngezond en actief).
dat heeft Tirsa ook. Als ik 'n langere periode thuis ben, zoals laatst in de ziektewet of met vakantie, ga ik soms met opzet 'n dag weg, kan ze 'n dagje bijslapen. Anders komt ze aan het einde van de vakantie niet meer vooruit. Het is volgens mij maar net wat ze gewend zijn.boxersien schreef:Ik zou kijken naar het karakter van mijn hond
- sammy87
- Vaste gebruiker
- Lies en co
- Zeer actief
- Noury
- Actief
- Contacteer:
Ook bij mij: 2 dagen. Nu heb ik ook niet alle dagen oppas als ik naar de opleiding moet en dat trekken ze wel (moet alleen geen hele week zijn). Maar een hele week halve dagen en dan zo'n workaholic als ik die niet op tijd zou kunnen stoppen...dat schiet dan ook niet op. Ik zou dan pas rond een uurtje of drie naar huis gaan en dat is niet bepaald halve dag werken. Beter dus 2 dagen en dan verspreid b.v. de maandag en de donderdag.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- bikkel
- Actief
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Martijn schreef:Twwe dagen.
Het spijt me wel maar ik ga echt mijn rooster niet aan de honden aanpassen.
Er is geen enkele reden waarom een goed opgevoede, functionerende hond geen werkdag alleen kan zijn. En anders zoek je toch een oppas?
ik vind dat je groot gelijk heb, en 2 dagen zijn trouwens ook niet veel ik zou er ook voor gaan.

ligt aan de hond welke dan thuis zou moet blijven...
ik heb jarenlang fulltime gewerkt terwijl er een hond thuis was,maar deze lag de hele dag te slapen,kwam ik een keer vroeger thuis,kwam mevr niet eens van de bank af,maar keek ze haast op de klok,van je bent te vroeg hoor..
daarnaast ging deze hond elke avond mee naar stal,en liep ze uren naast het paard,en deed ik 3x per week knpv trainen met haar,dus na het werk liep deze hond heel erg veel.
dus die had er totaal geen problemen mee,dan zou ik 2 hele dagen werken en dan de rest van de hele week thuis zijn...
maar zit je zelf met bv tijdindeling savonds,of een hond welke moeilijk lang alleen kan zijn,dan zou ik kiezen voor 4 halve dagen...
ik heb jarenlang fulltime gewerkt terwijl er een hond thuis was,maar deze lag de hele dag te slapen,kwam ik een keer vroeger thuis,kwam mevr niet eens van de bank af,maar keek ze haast op de klok,van je bent te vroeg hoor..

daarnaast ging deze hond elke avond mee naar stal,en liep ze uren naast het paard,en deed ik 3x per week knpv trainen met haar,dus na het werk liep deze hond heel erg veel.
dus die had er totaal geen problemen mee,dan zou ik 2 hele dagen werken en dan de rest van de hele week thuis zijn...
maar zit je zelf met bv tijdindeling savonds,of een hond welke moeilijk lang alleen kan zijn,dan zou ik kiezen voor 4 halve dagen...
- Auraatje
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ik denk dat ik zelf voor twee dagen zou kiezen.
Het maakt mijn honden nml echt geen ene donder uit hoe vaak ze samen thuis zijn.
Ik werk soms vijf dagen per week (hele dagen), soms maar twee of drie dagen, soms drie tot vijf dagen (maar dan halve dagen)
De honden weten nooit hoe lang ik weg blijf, is de ene keer lang, de andere keer kort.
Ze lopen beide los door het huis, de buren horen ze nooit blaffen of janken (alleen als er iemand langsloopt in de flat slaan ze even aan), ze maken ook nooit iets kapot ofzo. Ze plassen of poepen niet binnen, hebben ze totaal geen moeite mee met ophouden.
Veel mensen op dit forum zullen me wel een dierenbeul vinden dat de honden soms vijf dagen per week 8/9 uur samen thuis zijn.
Maar er wordt wel veel met ze gewandeld als ik thuis ben, en ze mogen altijd heel de nacht bij me op bed slapen, dus in de nacht zijn ze niet alleen. Als ik zou merken aan hun gedrag dat ze er moeite mee zouden hebben zou ik voor andere oplossingen kiezen, maar zolang het goed gaat op deze manier houden we het zo.
Het maakt mijn honden nml echt geen ene donder uit hoe vaak ze samen thuis zijn.
Ik werk soms vijf dagen per week (hele dagen), soms maar twee of drie dagen, soms drie tot vijf dagen (maar dan halve dagen)
De honden weten nooit hoe lang ik weg blijf, is de ene keer lang, de andere keer kort.
Ze lopen beide los door het huis, de buren horen ze nooit blaffen of janken (alleen als er iemand langsloopt in de flat slaan ze even aan), ze maken ook nooit iets kapot ofzo. Ze plassen of poepen niet binnen, hebben ze totaal geen moeite mee met ophouden.
Veel mensen op dit forum zullen me wel een dierenbeul vinden dat de honden soms vijf dagen per week 8/9 uur samen thuis zijn.
Maar er wordt wel veel met ze gewandeld als ik thuis ben, en ze mogen altijd heel de nacht bij me op bed slapen, dus in de nacht zijn ze niet alleen. Als ik zou merken aan hun gedrag dat ze er moeite mee zouden hebben zou ik voor andere oplossingen kiezen, maar zolang het goed gaat op deze manier houden we het zo.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
2dagen,ze liggen toch te slapen als wij weg zijn.
ik heb pas 3weken vakantie gehad en de hond werd helemaal humeurig vanwege onze 24uurs aanwezigheid.
pas hadden we het een beetje druk gehad door de week en dus was ik zaterdags de hele dag thuis gebleven speciaal voor de hondjes,nou diepe rust en totaal geen oog voor mij,daar ging mijn vrije zaterdag
nee hoor die 2dagen moeten vast geen kwaad kunnen.
groetjes eefje
ik heb pas 3weken vakantie gehad en de hond werd helemaal humeurig vanwege onze 24uurs aanwezigheid.
pas hadden we het een beetje druk gehad door de week en dus was ik zaterdags de hele dag thuis gebleven speciaal voor de hondjes,nou diepe rust en totaal geen oog voor mij,daar ging mijn vrije zaterdag

nee hoor die 2dagen moeten vast geen kwaad kunnen.
groetjes eefje
Twee dagen. Ik werk zelf nu 3 dagen en omdat mijn ouders op vakantie zijn (mijn moeder past vaak op) moet ik dus nu wat anders regelen.
Nou, ik voelde me erg lullig als ik Robbie alleen laat. Tot ze op de hondenschool zeiden dat honden iets van 20 uur per dag slapen.
Nou, dan is het dus al weer minder erg als ik de hele dag werk en alleen tussen de middag snel een rondje doe...
Nou, ik voelde me erg lullig als ik Robbie alleen laat. Tot ze op de hondenschool zeiden dat honden iets van 20 uur per dag slapen.
Nou, dan is het dus al weer minder erg als ik de hele dag werk en alleen tussen de middag snel een rondje doe...