Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe wordt hier tegenaan gekeken?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Vooral de malttesers en de JR's , je kan zo zien, dat ze altijd veel te vertellen hebben thuis, omdàt ze klein zijn.
( mogen zomaar op de bank enz)
Dat mag Megan hier ook hoor.
Ze zijn allemaal verwend, groot en klein :N:
Maar omdat ze verwend zijn, zijn er wel regels, al zijn het er niet zoveel :pffff:

Misty is een echte tuttebel van zichzelf, wordt liever niet vies enzo.
Maar Megan ook niet echt dus dat heeft niets met formaat te maken.

Bantam daarentegen, die zwemt, vind het heerlijk om vies te worden, hij graaft, maakt graag lange wandelingen enz.
Hij vind zelf dat ie gewoon in een te klein lichaam geboren :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik vind het niks kleine hondjes... dan liever geen hond :19: Ik heb toch liever honden die minimaal rond kniehoogte zitten qua schofthoogte...
Niet dat ik die hondjes niet leuk vind in het algemeen hoor maar niet om zelf te hebben...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
chyta
Actief

Ongelezen bericht door chyta »

[b]Mijn mening WAS tot voor kort ... wat een ellende die kleine KU... Li......S......
Wij hebben alleen maar grote honden gehad .. en Dommel ( golden retriever ) is zeer zeker niet klein .

Maar sinds December hebben we ook een kleintje ..dus loop ik nu ook met zo'n KL tje ,,en we zijn er niet minder gek op als op de "grote ", maar ze krijgt dezelfde opvoeding als een "GROTE "hond ...

En mijn mening is dat mensen met een klein hondje vaak niet beseffen dat het karakter als van een grote hond is .

Maar dit is een persoonlijke mening ,waar ik niemand mee wil krenken !!!![/b]
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Pak-de-bal schreef:
:

Ik kijk niet laag tegen kleine hondjes, maar vind ze wel]altijd ietwat verwend opgevoed. :N:
Vooral de malttesers en de JR's , je kan zo zien, dat ze altijd veel te vertellen hebben thuis, omdàt ze klein zijn.
( mogen zomaar op de bank enz)
En de grote honden vind ik gewoon te groot, veels te veel kracht hebben.
Kleine honden worden niet altijd verwend opgevoed ik vind dat je nu wel heel erg veralgemeniseerd.
Overigens liggen bij mij zowel de grote als de kleine op de bank en ook dat zegt niets over de mate waarin ze verwend worden.
*Daantje*

Ongelezen bericht door *Daantje* »

Ik mag ook niet mee doen.....Ik heb ook een grote (Amerikaanse bulldog :N: ) En ik heb ook klein (jack russell :N: ) En dan nog een jack russell kruising :pffff: ......Maar ik vind het zeker een boeiend onderwerp :ok:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

dat gaat er denk ik meer om dat mensen die kleintjes makkelijker opzij zetten als ze dominant gaan doen,gaan ze grommen zet je ze gewoon opzij terwijl een herder of rottie dan echt niet zomaar meer opzij zal gaan.....
Dat is bij ons ook zo,we dachten heel standvastig in de opvoeding te zijn maar eigenlijk mogen ze hier alles,een vaste plaats hebben ze niet,als ze maar opzij gaan als wij ergens willen zitten of slapen,overal mogen ze komen.
dus ja ik denk dat het ook gemakzucht is wat veel mensen met kleine hondjes hebben.
Overigens heb ik wel training met onze kleine hond gevolgt ben er na een half jaar mee gestopt omdat de hond veel te slim was voor dat langzame gedoe,hij verveelde zich vreselijk.

groetjes eefje
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ik moet eerlijk zeggen : Ik heb er helemaal niets mee. Dat komt denk ik ook door de kleine hondjes die ik hier zie.
Twee Yorkies die totaal niet opgevoed zijn, altijd trekken en gigantisch uitvallen naar elke hond die langs komt. En de baas staat erbij te lachen en kletst rustig verder met de buurvrouw.
Een mormel dat altijd Max aanvalt en zelfs bijt. Toen Max een keer terug snauwde, was Max gevaarlijk en zo'n hond kon ik toch niet los laten lopen :denken: Nou, zo kan ik nog wel even doorgaan.
Nee, geef mij maar groter. Maar ik kijk er niet op neer.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
*Daantje*

Ondanks dat ik allebei heb, wil ik toch graag nog ff reageren.

Ik vind het ook jammer dat veel mensen denken dat een klein hondje meteen verwend en niet opgevoed is.

Mijn kleine hondjes worden net zo opgevoed als mijn grote.....En ze worden ook gewoon aangepakt bij ongehoorzaam gedrag er word hier dus helemaal geen onderscheid gemaakt tussen groot en klein. In mijn ogen zijn ze allemaal het zelfde....Ook doe ik niet "piet luttig" met de kleine doggies....Er word ook gewoon mee gestoeid en gedaan. En hier is het juist zo met de kleintjes.....Hoe harde je met ze speeld hoe leuker of ze het vinden :wink:

En Pak-de-bal......Hier mag iedereen op de bank (groot en klein) en ze mogen hier zelfs in bed :wink: Ohhhh wat ben ik een slechte baas en heb ik mijn honden slecht opgevoed :roll: ....Ik vind het overigens heel vervelend dat jij niks anders doet dan alles en iedereen over één kam te scheren. Je kunt toch gewoon je eigen mening geven en dan hoef je niet meteen iedereen over één kam te scheren.
*Daantje*

Even een kleine toevoeging......

Ik vind ook dat je vaak genoeg "grote honden" ziet die totaal niet zijn opgevoed en maar doen waar ze zelf zin in hebben. Zonder dat de baas ook maar enig sinds overwicht heeft op de hond.

Daar kan ik me ook vreselijk aan storen, net zo goed als dat kleine hondjes totaal niet worden opgevoed en maar kunnen doen waar ze zelf zin in hebben.

Kortom....Ik stoor me net zo goed aan grote als aan kleine honden die totaal niet zijn opgevoed. En het maakt voor mij dus niet uit of ze dan groot of klein zijn.....Niet opgevoede honden vind ik altijd irritand :wink:
Noury
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noury »

Als de doorsnee baas van een kleine hond zich eens wat meer zou beseffen dat hij/zij een Deense Dog in een klein lichaampje heeft dan zou het erg prettig toeven zijn met alle rassen. Helaas kiezen de doorsnee kleine hondeneigenaren de hond vaak voor de kinderen etc en zijn dat wel de laatste die met een hond op cursus gaan of op een forum gaan lezen. Ook weten ze vaak niet wát ze precies in huis halen (kijk naar de vele JR die hun dagen slijten als bankhondje omdat baasjes denken dat ze er niet uit hoeven, kijk naar alle rassen die op dit moment als accesoires worden gekozen en dan heleeee vreselijke wonden achterlaten bij degene die die accesoires dragen). Alle opvoedfouten zie je terug in zo'n hondje. Op zo'n moment ben ik dan ook heel blij dat ze zo'n ukkie hebben ipv mastino del pirineo :smile:

Ondanks dat ik zelf grote honden heb (alleen lucky is middelmatig) zijn er nog wel een paar rassen die op mijn lijstje staan: King Charles Cavalier Spaniel, Markiesje en ach...weet je als ik er een klik mee heb dan heb ik die en komt ie toch in huis LOL. Zo kende ik een hele leuke York kruising die ontzettend goed was in GG. Fantastisch hondje (wel uitvallen aan de riem maar dat was uit angst doordat ook dit hondje een aantal keer al gegrepen was) met een gouden karakter! Had m zo willen hebben zonder me te bedenken hoor haha.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Heb zelf 1,5 jaar een kleintje erbij gehad. En ik heb diep, héél diep respect gekregen voor die kleintjes. Wat een volhouders, wat een bikkels!
En ze vallen ook gewoon te leren en op te voeden hoor, geen probleem.
Birdy had de neiging om te blijven keffen, maar dat is gewoon in goede banen te leiden, ze zijn slim genoeg. Ook al was ze al op leeftijd.

Zelf noemde ik haar ook een 'opgevoerde cavia', spottend, als geintje.

Oké, ik ga liever voor grote honden, lekker stevig. Maar kleintjes blijven m'n hart stelen. :ok: Zal ook nooit zeggen dat er nooit geen kleintje meer komt hier.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Danielle en Joy schreef:Ik vind ook dat je vaak genoeg "grote honden" ziet die totaal niet zijn opgevoed en maar doen waar ze zelf zin in hebben. Zonder dat de baas ook maar enig sinds overwicht heeft op de hond.

Daar kan ik me ook vreselijk aan storen, net zo goed als dat kleine hondjes totaal niet worden opgevoed en maar kunnen doen waar ze zelf zin in hebben.
Als grote honden niet opgevoed zijn, is dat nog veel irritanter. Juist door hun grootte. Ik denk wel dat het zo is dat "onervaren bazen" met een grote hond sneller op cursus gaan, dan met een kleine hond.

Dus dat er relatief veel onervaren bazen zijn met kleine hondjes die niet op cursus gaan omdat de hond maar klein is, maar die wel een cursusje hondengedrag kunnen gebruiken :wink:

Laat ik het zo zeggen.... de tekkelfokkers hier aan de overkant denken dat ze alles weten over honden. Die kunnen ze ook rustig met allevier tegelijk in de lucht ophangen (Nee, niet keffen! Sjjjjttt), als wij voorbij komen. Misschien is dat voor hun even 5 minuten 'werken', en gedragen verder thuis de honden zich precies zoals zij het voor ogen hebben.
Mijn idee van hondenbezit is dat niet :19:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

ach ik maak ook welleens grapjes over kleine hondjes of rassen :19:
maar ik vind elke hond gewoon een hond en kan overal wel wat leuks in vinden
mijn tyra is btw ook maar een kleintje imo (net onder de 40 cm)
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

ik heb hier binnen een haard kleedje :wink:
maar buiten geniet hij mijn buddy
dan is het een mooie echte hond , die bijna vliegt :N:

en dan rex de westy , klein maar dapper
en onopgevoed :neenee: :neenee:
die moet je juist aan pakken

toen hij onder die twee benner senners heeft gelegen
en een par tanden in de rug en bil had

plus spierpijn met kneuzingen, was hij de andere dag stijf en stram
en af en toe piepen

heb hem wel even verwent hoor , tot hij de spieren los had
die hond wil niet betutteld worden , en na twee dagen
moest ik hem al weer aan pakken

een echte vent :mrgreen:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik denk dat mensen die al eens een grotere hond hebben gehad en daarna een kleintje hebben, het kleine hondje veel beter opvoeden dan mensen die als eerste hond een kleien hebben.
Omdat na het hebben van een grote hond je veel meer besef hebt van wat het inhoudt.

Zelf heb ik nooit iets met kleine hondjes gehad, ik vond er echt eerlijk waar niets aan.
Te klein, vaak erg irritant gedrag enz.
Maar sinds ik Luna ken (westie van mijn beste vriendin) ben ik er echt heel anders over gaan denken.
Een grote hond spreekt mij veel meer aan, maar er zitten ook heel erg veel nadelen aan.
Daarom willen we na onze staffies ook een kleiner hondje en dat wordt een Manchester terrier. Zit iig wel genoeg karakter in en ze zijn ook weer niet zo vreselijk klein dat je er perongeluk op gaat staan.
Want daar moet ik altijd vreselijk voor oppassen, ik zie ze gewoon weg niet lopen of staan.... :wink:
:zweep:
Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

Ik heb zelf een klein hondje en je hoort inderdaad vaak opmerkingen als 'befteckel' of 'keffertje'...nu is mijn hond geen Teckel en voor dat voorvoegsel is ze niet eens groot genoeg :pffff: :mrgreen:

Ik ben zelf niet méér liefhebber van grote dan van kleine honden of andersom. Ik heb toevallig een klein hondje en ik moet toegeven dat ik het vaak wel handig vind hoor...je tilt d'r zo even op, ze neemt weinig ruimte in op de bank en weinig mensen maken bezwaar als ik haar meebreng, omdat ze klein is.
Over grote of kleine honden heb ik verder geen mening. Een hond is een hond, of 'ie nou in een handtas past of dat je d'r een busje voor moet aanschaffen :wink:
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ik heb 11 jaar een Lakeland terrier gehad en geloof me, die moest je beter opvoeden en in de gaten houden als mijn grote Zwarte Russische terrier. :mrgreen:
Groetjes Els
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

foutje :S
Laatst gewijzigd door Lysette op 04 jun 2007 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

ook foutje...
Laatst gewijzigd door Lysette op 04 jun 2007 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Doe mij maar kleine joekels. Makkelijker mee te nemen, vreten niet zo veel, trekken niet zo hard aan de riem (hoewel ze hier meestal wel netjes meelopen), kunnen niks van de tafel jatten en laten je deuren dicht :mrgreen:
Maar ik merk wel dat veel mensen een kleine hond geen "echte" hond vinden. Of ze kwetsbaarder zijn heeft niet zo heel veel met grootte te maken. Floor stond altijd haar mannetje, nooit problemen mee gehad. Job moest ik veel beter in de gaten houden want als ie een hond eng vond kijken sprinte ie er graag vandoor :wink: Floor liep de meeste grote honden er ook altijd uit op vakantie.
Benno is wel wat sneller moe maar dat heeft meer te maken met het feit dat ie het zo snel warm heeft (en een beetje een lambal is :mrgreen: ).

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik ben met kleine honden begonnen. (Teckels) en ik heb nog steeds diep respect voor wat die hondjes allemaal aan kunnen als je er maar goed mee aan de gang gaat (net zoals met grote(re) honden).

Mijn ruwhaartjes werden altijd "schattig" gevonden.
Ik heb dat altijd maar wat afgezwakt.
Die karakters kunnen beter niet in het lijf van een Duitse Dog zitten, dat heb je echt een probleem :mrgreen:
Mijn Teckels waren goed opgevoed, geen vervelende keffers en konden met vrijwel alle honden overweg. :ok:

Ik heb nu een grotere jachthond omdat ik me interesseerde voor het soort werk dat die doen.
Ik heb altijd met mijn honden gewerkt.
Die Teckels waren prima werkers. Regen en wind, zwaar terrein, geen probleem :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Canecorsosultan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Contacteer:

Ongelezen bericht door Canecorsosultan »

Hier lopen 2 grote honden. Ik zou zelf niet voor een kleine hond kiezen, en in mijn ogen is een hond al snel "klein" door de grootte van mijn eigen honden. Ik "heb" niets met kleine honden, ben in hart en nieren een (grote)Mollosser-mens, dus groot en lomp heeft duidelijk mijn voorkeur.
Begrijp dit type hond het beste, kan ze echt lezen, en dat heb ik met andere types/rassen gewoon minder. (hoewel de Amstaff daar weer een uitzondering op is)
Wat mij erg opvalt in onze omgeving, is dat de bazen met kleinere honden regelmatig door hun hond op sleeptouw worden genomen, terwijl ik rustig loop met mijn stel aan de lijn, tesamen toch ruin 100kg.
Ook keffen de kleinere honden hier er op los dat het een lieve lust is, ook al is er niets aan de hand. Ik zou daar zelf helemaal hyper van worden.
Maar ik denk dat dat meer aan de baasjes ligt dan aan de honden, krijg hier toch wel vaak het gevoel dat de kleinere-honden-baasjes minder tijd en aandacht besteden aan opvoeding e.d., met het idee in het achterhoofd, als het niet goed gaat kan ik 'm zo oppakken en meenemen.
Dat vind ik jammer, ook voor de kleine hondjes, want zo word hen een hoop ontnomen. Natuurlijk ben je wat voorzichtiger als je een kleine hond hebt en er komt een hond van een groot ras aan, in het spel en enthousiasme zijn die nu eenmaal vaak wat ruwer.
Laatst kwam ik een vrouwtje tegen met een Malthezer-pup. Ze bleef op ons wachten, ik liep met beide honden, en ze vroeg: mag mijn hondje kennismaken met je honden? Ja hoor, dat mag......natuurlijk!
Ik heb eerst de reu erbij gelaten, een super-sociaal kolos van 68kg, die heel voorzichtig is met kleine pups, dat ging prima!! Daarna rustig aan de teef erbij laten snuffelen, maar pas nadat ik haar reactie had gepeild, zij kan soms wat geirriteerd reageren als het haar niet bevalt. Ze is idolaat van pups, en ook deze pup wekte al haar moedergevoelens op.
Ik heb wel beide kanjers in toom gehouden zodat ze niet al te enthousiast werden met de kleine pup. In verhouding zijn ze natuurlijk mega, en kunnen ook best wel lomp zijn soms. Maar het ging echt helemaal perfect!!
Voor de pup een prima ervaring, niet alle grote honden zijn eng, en voor die van mij een prima ervaring, dat niet alle kleintjes ala minuut gaan staan keffen, waar ze helemaal nerveus van worden.
Al met al was het een hele leuke ontmoeting!
Afbeelding
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Ik heb zelf alleen maar Shih Tzu en zou niets anders willen. Nou, misschien ooit een grote lobbes erbij, vanwege de grootte, maar mijn shih`s doen daar niets aan af.

Ik viel juist zo op de shih tzu omdat het wel kleine hondjes zijn, maar niet zo breekbaar zoals een chi of york etc. Ze kunnen gemakkelijk tegen een stootje, en kunnen je met gemak een fikse knuffel geven ( waar sommige grote honden nog wat van kunnen leren)

Ze zijn sociaal, lief, en spelen dolgraag met andere honden.
Ik heb alleen altijd het probleem, stuk voor stuk, zijn het engeltjes en luisteren ze perfect. Neem ik ze mee, per 2 meestal, en komen we dan een andere hond tegen dan zetten ze het op het blaffen en piepen.
En niet van lelijkheid, nee, ze willen spelen, en zijn gefrustreerd als ze er niet heen kunnen, wat zich blijkbaar uit in lawaai. ( helpt meestal niet maargoed)
Bij de meesten honden hier in de buurt weet ik hoe ze zijn, en dan gooi ik ze los.
Niks aan de hand, en ze rennen net zo hard overel doorheen en mee als de dikke lobbessen hierzo.
Ze zijn alleen stront eigenwijs, en als ik er meer dan 1 bij me heb, luisteren ze vaak voor geen meter, en alleen, heb ik er geen kind aan :denken:

Nu merk je wel dat mensen snel vooroordelen hebben. In het begin hielden veel mensen hun honden kort als ze mij zagen lopen
"ja hij houd niet van dat gespring, hij vind ze eng etc etc"
Ok, goed dat respecteer ik, dan houd ik ze kort. Maar nu vinden al die grote honden het opeens niet meer eng, en kunnen ze wel spelen :19: \

nahjah in ieder geval ben ik blij met mijn kleintjes :mrgreen:
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Hier hebben we een grote kleine hond of moet ik zeggen een kleine grote hond? Hoe dan ook ze zit in een groot lijf , maar zou volgens mij het liefs een schoothondje zijn en de hele dag lekker tutten zou ze heerlijk vinden.
Zelf ben ik een grote honden mens. Toen we weer op zoek gingen naar een hond hadden we 2 eisen.. 1. lief voor de kids( en ons natuurlijk) en 2. boven de knie qua hoogte.
Ik vind het heerlijk te lezen dat er "kleine"hondeneigenaren zijn die hun honden ook echt als hond zien en dus lekker laten ravotten etc etc. De meeste kleintjes hier in de buurt zijn namelijk meer een soort acessoire en worden dus inderdaad vaak 2 m. de lucht ingehesen als ik langs loop met die "enge hedder".
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Tsjah heb op dit moment geen hond maar ik ben ook een echte grote-honden-mens. Neemt niet weg dat ik het geweldig vind dat er mensen zijn die kleine honden leuk vinden en er ook echt mee omgaan als hond..
(ipv in tasjes stoppen etc)
Maar als ik zo om me heen kijk en met de ervaring die ik heb opgelopen, nee ik kan een grote hond veel beter lezen.l
Ik ben iemand die de hond om de heupriem wil doen en dan gewoon een eind wegjoggen of wat dan ook, voor de fiets, step en lekker stoeien..
Kheb het idee dat je dat met een kleine hond niet goed kan, het zal best kunnen maar niet zo goed als een grote hond.
Bovendien heb ik heel veel onopgevoede irritante kleine honden gezien..of opgetutte kleine honden
Ik weet door het hondenforum dat er mensen zijn die met hen kleine honden omgaan alsof het gewoon honden zijn, maar om me heen zie ik dat weinig.. Om mij heen zie ik sowieso weinig niet vette, mooie gespierde luisterende honden.
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ik hou van hónden; klein en groot :pffff: :wink: . Natuurlijk heb ik met de een meer 'klik' dan met de ander. Maar haast iedere hond, vooral als ik ze beter leer kennen, heeft wel iets vertederends, grappigs, moois, etc. Mijn voorkeur gaat ook uit naar wat grotere honden, maar mocht dat op een of andere manier niet meer mogelijk zijn dan weet ik zeker dat een klein hondje mij ook heel veel plezier en geluk zal geven.....
Gr. Marijke
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Het lijkt me bijzonder moeilijk om met een grote hond te lopen die kleintjes niet moet, je bent als de dood dat er iets gebeurt. Maar ook moeilijk is een kleintje dat niet veel moet hebben van bepaalde groterds, dat komt net zo goed vaak door rotervaringen. Ik heb het idee dat dat er niet zo goed inwil bij een aantal grote hondeneigenaren. Hun hond is vervelend tegen kleintjes vanwege rotervaringen, maar een snauwend kleintje is niet opgevoed. Dat is meten met twee maten en ergert me.

Anne
Noury
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noury »

Hier in de buurt pik je ze er gelijk uit Anne. Degenen met een klein hondje die wel opvoeden of zo'n eigenaar die dat niet doet. Helaas zijn de eigenaren die het niet doen in de meerderheid en dat zijn allemaal keffende zelfverzekerde terroristjes (JR, Cairns). De eigenaren die hun honden wél opvoeden hebben ook zelfverzekerde keffende terroristjes (maar wel beduidend minder in aantal!) maar die zitten aan de lijn. Ik erger me dus ook niet aan de honden maar puur aan de bazen die er dan bij staan te lachen als hun honden op de mijne afrennen om ze eens flink in hun poten te bijten. Dan is het nl. nog klein maar dapper maar als mijn hond dan snauwt omdat hij pijn heeft dan is mijn hond ineens vals? :denken: :neenee: Veel kleine hondenrassen worden nl. "opgevoed" met het idee dat ze alles mogen. Dat is geen vooroordeel, dat is een feit dat blijkt. Enige onderbouwing die je daarvoor nodig hebt is een praatje te maken met dergelijke mensen en ze te vragen naar hun huisregels en hun kennis over hondentaal. Juist omdat ik me interesseer in de mens achter de hond (ongeacht formaat en ras) hoor je op die manier heel veel en kun je daar een aardig beeld door krijgen. Helaas krijg je alsnog dan vaak "ach joh, mijn kleine hondje maakt geen schade" wat dan ook weer niet klopt. (door zo'n hondje heeft mijn herder een trauma opgelopen bij een teckel waarvan de baas ook "ach joh" dacht. Teckel vliegt uit het niets ineens zijn tuin uit mijn herder aan met als gevolg een flinke spierscheuring, 8 weken benchrust en een trauma voor het leven... Ach joh...)
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Ik vind alle honden leuk :ok: klein of groot maakt me niet uit. Maar zelf heb ik altijd grote honden gehad, bouviers,herders, boxers of kruisingen daarvan. En ik zal hierna ook weer een grote hond nemen ,ik vind een kleine hond niet echt bij me passen.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Noury schreef:Hier in de buurt pik je ze er gelijk uit Anne. Degenen met een klein hondje die wel opvoeden of zo'n eigenaar die dat niet doet. Helaas zijn de eigenaren die het niet doen in de meerderheid en dat zijn allemaal keffende zelfverzekerde terroristjes (JR, Cairns). De eigenaren die hun honden wél opvoeden hebben ook zelfverzekerde keffende terroristjes (maar wel beduidend minder in aantal!) maar die zitten aan de lijn. Ik erger me dus ook niet aan de honden maar puur aan de bazen die er dan bij staan te lachen als hun honden op de mijne afrennen om ze eens flink in hun poten te bijten. Dan is het nl. nog klein maar dapper maar als mijn hond dan snauwt omdat hij pijn heeft dan is mijn hond ineens vals? :denken: :neenee:
Dat is ook bij mij het probleem, en toevallig lopen er bijna alleen maar van de eerste soort hier rond. Het is vervelend als je hond uitvalt, maar als Max dat doet blijf ik niet gezellig staan praten en doe alsof mijn hond niks doet. En ik ga zeker niet op een evt. andere hond schelden als hij terugsnauwt.
Dus eigenlijk heb ik niets tegen kleine hondjes, maar tegen sommige eigenaren van kleine hondjes. Ook met een uitvallende hond kan het netjes, maar hier zijn dat toevallig allemaal grote honden (en hun eigenaren). Zo loopt er hier een Saarloos rond en Max en hij moeten elkaar niet. Maar die eigenaar wacht netjes tot ik er langs ben en andersom doe ik dat ook.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”