Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

sterkste hond lol

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

MIP
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MIP »

Melanie 74 schreef:
MIP schreef: en hebben later geen last van die grote flappen waaronder een broeihaard kan komen voor ontsteking )
Zou het niet zijn om een andere reden dat de flappers en staart wordt gecoupeerd?

Bv. in een gevecht dat de vijand geen houvast heeft en zekers geen verwondingen aan die delen kunnen oplopen??

Het is maar een suggestie hoor ................ maar ja wat weet ik er nu van.
Je suggestie is juist :ok: en het heeft niets met schoonheid te maken maar alleen functioneel
nu kan je discussieren ja maar hier in Belgie of NL of weet ik waar worden ze niet meer gebruikt voor die taak .....de meeste CAO'S komen meestal uit landen waar ze nog een taak te vervullen hebben en daar worden bijna alle pups gecoupeerd
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Nanna schreef:Mwah, echt mooi vind ik dit ras niet, ze hebben wat paardachtigs in hun hoofd. Maar goed, functioneel (waar ze vandaan komen) zullen ze gerust zijn.
Op zich vind ik een mooi gecoupeerd oor vaak niet eens lelijk maar gewoon finaal afgesneden vind ik lelijk, het is net of die hond niet goed bij zijn hoofd is, ik vind het wat debielerig staan.
dat klopt ook je heb 3 kop types een paard type een beer type en een rock type zoals ze dat noemen, en debielerig is een foute woord keuze, het is zeer bewust dat het gedaan word, het gaat er om dat de oren niet kunnen veraden welke uitdrukking ze geven plus dat ze in een gevecht met wolf of toendertijd tijger niet zwaar beschadigt kunnen worden en leeg kunnen bloeden omdat er in het oor een groot bleod vat loopt waar ze werkelijk op dood kunnen bloeden
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

MIP schreef:
Melanie 74 schreef:
MIP schreef: en hebben later geen last van die grote flappen waaronder een broeihaard kan komen voor ontsteking )
Zou het niet zijn om een andere reden dat de flappers en staart wordt gecoupeerd?

Bv. in een gevecht dat de vijand geen houvast heeft en zekers geen verwondingen aan die delen kunnen oplopen??

Het is maar een suggestie hoor ................ maar ja wat weet ik er nu van.
Je suggestie is juist :ok: en het heeft niets met schoonheid te maken maar alleen functioneel
nu kan je discussieren ja maar hier in Belgie of NL of weet ik waar worden ze niet meer gebruikt voor die taak .....de meeste CAO'S komen meestal uit landen waar ze nog een taak te vervullen hebben en daar worden bijna alle pups gecoupeerd
Ik bedoelde het een beetje sarcastisch, ik heb twee owczarek podhalanski. Ik heb mijn hart verloren aan de kuddebeschermers :wink:
bikkel
Actief

Ongelezen bericht door bikkel »

Mol schreef:
Lemuria schreef:
MIP schreef:en die oortje gaan er af als ze een paar dagen oud zijn (voelen dat bijna niet ,en hebben later geen last van die grote flappen waaronder een broeihaard kan komen voor ontsteking )
Leg me eens uit waarom een pup van een paar dagen oud bijna geen pijn kan voelen :??
Ben het met je eens dat er dan geen broeihaard onder kan ontstaan, maar de oren van levende wezens afsnijden valt bij mij ook al niet onder hondenliefde.
zullen we die discussie laten voor wat het is? want daar gaat het nu ff helemaal niet dat welles nietes verhaal komt me zo onderhand hier de strot uit hangen werkelijk waar dat gezeik over die kut oren :roll:
mooie hond alleen jammer van die oortjes!!!!
Afbeelding
Mol
Zeer actief

bikkel schreef:
Mol schreef:
Lemuria schreef:
MIP schreef:en die oortje gaan er af als ze een paar dagen oud zijn (voelen dat bijna niet ,en hebben later geen last van die grote flappen waaronder een broeihaard kan komen voor ontsteking )
Leg me eens uit waarom een pup van een paar dagen oud bijna geen pijn kan voelen :??
Ben het met je eens dat er dan geen broeihaard onder kan ontstaan, maar de oren van levende wezens afsnijden valt bij mij ook al niet onder hondenliefde.
zullen we die discussie laten voor wat het is? want daar gaat het nu ff helemaal niet dat welles nietes verhaal komt me zo onderhand hier de strot uit hangen werkelijk waar dat gezeik over die kut oren :roll:
goh jij bent ook erg orgineel zeg als je me nu ook nog even kietel zal ik smakelijk om je gaan lachen, spuit 11
bikkel
Actief

Mol schreef:
bikkel schreef:
Mol schreef:
Lemuria schreef: Leg me eens uit waarom een pup van een paar dagen oud bijna geen pijn kan voelen :??
goh jij bent ook erg orgineel zeg als je me nu ook nog even kietel zal ik smakelijk om je gaan lachen, spuit 11
:smile2: :smile: :smile2: gau op je teentjes getrapt of niet.kruip gauw je holletje in molletje :blah:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Jammer van die oortjes :mrgreen:

Sorry hoor, moest gewoon nog even doorgaan haha.
:zweep:
bikkel
Actief

Paulala schreef:Jammer van die oortjes :mrgreen:

Sorry hoor, moest gewoon nog even doorgaan haha.
:neenee: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Djazz
Actief

Ongelezen bericht door Djazz »

hmmm..dan worden bij de pups van Fritz geen oren meer afgehaald, begrijp ik? Die zitten ( bij de laatste link nog filmpje van pups 44 dgn) er namelijk nog aan :roll: ...
wees niet bang om langzaam vooruit te gaan...
Afbeelding
grtz Nicolet
Auraatje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Auraatje »

hahaha Bikkel jij bent echt grappig (NIET sarcastisch bedoeld) Ging stuk hier achter de computer.....
Tja de hond kan er ook niets aandoen dat de mens weer voor hem bepaald...
Maar dat er dan geen discussie over mag komen omdat het blijkbaar al een aantal keer is gebeurd???
Beetje raar....
*De Natuur Doet Niets Zonder Doel*
[img][img]http://i146.photobucket.com/albums/r273/auraatje/auflobaby.jpg[/img][/img]
roy_C
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door roy_C »

mooie honden hoor met of zonder oren

en denken jullie nou echt als jullie hier gaan maauwen over die oren dat er dan minder gecoupeert wordt?

en alls de TS het over couperen wou hebben had hij wel een ander topic geopent
mvg Roy en Don Vito
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

MIP schreef:
nicolioo schreef:Vind ik nog steeds dat het een hond is die in Nederland bijna nergens goed te houden is. Ik denk wel dat de hond erg blij kan worden van een ruime boerderij met een flinke lap grond en een hoop dieren waar hij de hele dag over mag waken, niks mis mee dan.

gr. Nicole
De mijne zit dan ook in Belgie :wink:
En als ik zie hoe die aant rollebollen is dan ben ik ervan overtuigd dat ze het naar haar zin heeft .
En een beter leven heeft als sommigen in hun vaderland waar ze regelmatig aan de ketting gehouden worden of in hokken zitten,akkoord het is geen hond voor een flat of voor in een buurt waar ze op elkaars lip zitten .
Heb jij een CAO ?
Foto's ??!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Mol
Zeer actief

bikkel schreef:
Mol schreef:
bikkel schreef:
Mol schreef: zullen we die discussie laten voor wat het is? want daar gaat het nu ff helemaal niet dat welles nietes verhaal komt me zo onderhand hier de strot uit hangen werkelijk waar dat gezeik over die kut oren :roll:
:smile2: :smile: :smile2: gau op je teentjes getrapt of niet.kruip gauw je holletje in molletje :blah:
ik kruip voor niemand en al helamaal niet voor een persoon zoals jij ik ben dan wel het molletje zoals jij me noemt maar jij bent het wormpje en zoek nou maar eens op wat een molletje doet met wormpjes die hij niet meteen opeet
bikkel
Actief

roy_C schreef:mooie honden hoor met of zonder oren

en denken jullie nou echt als jullie hier gaan maauwen over die oren dat er dan minder gecoupeert wordt?

en alls de TS het over couperen wou hebben had hij wel een ander topic geopent
ik mauw hier niet over geef hier gewoon duidelijk een mening hier over en of iemand er nou mee eens is of niet dat maakt mij niet uit.iedreen mag een mening geven of niet soms?en als iemand daar niet tegen kunt en zulke kinderachtige antwoorden er op geeft tja :denken: das niet mijn probleem toch?
Afbeelding
bikkel
Actief

Mol schreef:
bikkel schreef:
Mol schreef:
bikkel schreef:mooie hond alleen jammer van die oortjes!!!!
ik kruip voor niemand en al helamaal niet voor een persoon zoals jij ik ben dan wel het molletje zoals jij me noemt maar jij bent het wormpje en zoek nou maar eens op wat een molletje doet met wormpjes die hij niet meteen opeet
brrrrrrrrrrrrrr wordt er heel erg bang van hoor :smile2: :smile2: :smile2: :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

bikkel schreef:
Mol schreef:
bikkel schreef:
Mol schreef: goh jij bent ook erg orgineel zeg als je me nu ook nog even kietel zal ik smakelijk om je gaan lachen, spuit 11
brrrrrrrrrrrrrr wordt er heel erg bang van hoor :smile2: :smile2: :smile2: :smile: :smile: :smile:
bang ? waarom moet je bang zijn? de baas gaat immers op zijn hond lijken toch? het ras wat jij heb is te dom om bang te worden
maar goed het is jammer dat het topic weer in dit soort dingen moet verzanden, door een stel wereld verbeterraars zoals jij, vind het ook jammer hoor, dat je je niet eerst om je eigen ras bekomert voor dat je een ander met jou visie van het couperen aan komt
bikkel
Actief

Mol schreef:
bikkel schreef:
Mol schreef:
bikkel schreef: :smile2: :smile: :smile2: gau op je teentjes getrapt of niet.kruip gauw je holletje in molletje :blah:
bang ? waarom moet je bang zijn? de baas gaat immers op zijn hond lijken toch? het ras wat jij heb is te dom om bang te worden
maar goed het is jammer dat het topic weer in dit soort dingen moet verzanden, door een stel wereld verbeterraars zoals jij, vind het ook jammer hoor, dat je je niet eerst om je eigen ras bekomert voor dat je een ander met jou visie van het couperen aan komt
zielig figuur :smile2: maar dat dringt niet door je mollekop heen he dat je best wel zielig maar vooral lachwekkend bent om die reacties die jij elke keer weer geeft :smile2: :smile2: :smile2:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

bikkel schreef:
Mol schreef:
bikkel schreef:
Mol schreef: ik kruip voor niemand en al helamaal niet voor een persoon zoals jij ik ben dan wel het molletje zoals jij me noemt maar jij bent het wormpje en zoek nou maar eens op wat een molletje doet met wormpjes die hij niet meteen opeet
zielig figuur :smile2:
zielig ik nee hoor de persoon die blijft janken over het couperen in dit topic terwijl er al genoeg topics zijn over couperen, dan ben je pas zielig, en je bent pas zielig als je dus zo bezig bent met couperen dat je de elende in je eigen ras niet ziet dan ben je helemaal zielig
bikkel
Actief

Mol schreef:
bikkel schreef:
Mol schreef:
bikkel schreef:brrrrrrrrrrrrrr wordt er heel erg bang van hoor :smile2: :smile2: :smile2: :smile: :smile: :smile:
zielig ik nee hoor de persoon die blijft janken over het couperen in dit topic terwijl er al genoeg topics zijn over couperen, dan ben je pas zielig, en je bent pas zielig als je dus zo bezig bent met couperen dat je de elende in je eigen ras niet ziet dan ben je helemaal zielig
ellende bedoel je zeker :smile2: leg me even uit hondenkenner wat voor ellende daar ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar :denken: :denken: :denken:ik heb mezelf al wat te drinken in gedaan dus ja vertel maar dan :mrgreen:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

bikkel schreef:
Mol schreef:
bikkel schreef:
Mol schreef: bang ? waarom moet je bang zijn? de baas gaat immers op zijn hond lijken toch? het ras wat jij heb is te dom om bang te worden
ellende bedoel je zeker :smile2: leg me even uit hondenkenner wat voor ellende daar ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar :denken: :denken: :denken:
als ik jou moet vertellen over de ellende in jou ras dan ben nog zieliger dan ik had verwacht, had ik je toch hoger staan dan je nu doet blijken, maar wees gerust want zo hard kan je niet vallen want zo hoog stond je nog niet.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Willen jullie niet van die giga-quotes maken, ik scroll me suf :mrgreen:
Schitterende honden :ok: En nee ik ga me niet in een coupeer-discussie mengen maar ik ben het met Nanna eens dat het fraaier kan, het doet een beetje afbreuk aan die prachtige koppen.
Afbeelding
bikkel
Actief

"als ik jou moet vertellen over de ellende in jou ras dan ben nog zieliger dan ik had verwacht, had ik je toch hoger staan dan je nu doet blijken, maar wees gerust want zo hard kan je niet vallen want zo hoog stond je nog niet." :smile2: ik zit namelijk ook maar jemig jij weet het zelf niet eens ga eens wat nuttigs doen :blah: :blah: :blah:
Zeer actief

bikkel schreef: ik zit namelijk ook maar jemig jij weet het zelf niet eens ga eens wat nuttigs doen :blah: :blah: :blah:
leer ook eerst eens goed qouten staat zo slordig, maar goed al zou je op je kop staan wat zou mij dat intreseren, verdiep je eerst eens in een ras ongeacht welk ras, voor je die bek van je een duw geeft en je onzin zit uit te blaten, en ga dan ook je eigen ras eens goed leren kennen zo hoef je niet van 3e afhankelijk te zijn om je te vertellen welke fouten er in jou ras zitten.......... :idea:
nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nicolioo »

Weet je waar ik me aan stoor dat mensen als kleine kinderen elkaar te lijf gaan over dingen die naar mijn idee niet bij het topic passen.

Ik vind dat mijn leesplezier bederven en het lijkt wel of die 2 allebei het laatste woord willen hebben en dat het alleen daar nog maar om gaat.

Iedereen denkt anders over couperen en dat moet je op dit forum respecteren vind ik. (is iets anders dan goedkeuren!!!)

Dus alsjeblieft open samen een topic en leef je uit op elkaar maar val anderen er niet mee lastig want dit gaat gewoon te ver.

gr. Nicole.
bikkel
Actief

Mol schreef:
bikkel schreef: ik zit namelijk ook maar jemig jij weet het zelf niet eens ga eens wat nuttigs doen :blah: :blah: :blah:
leer ook eerst eens goed qouten staat zo slordig, maar goed al zou je op je kop staan wat zou mij dat intreseren, verdiep je eerst eens in een ras ongeacht welk ras, voor je die bek van je een duw geeft en je onzin zit uit te blaten, en ga dan ook je eigen ras eens goed leren kennen zo hoef je niet van 3e afhankelijk te zijn om je te vertellen welke fouten er in jou ras zitten.......... :idea:
bah wat een nare taal komt er uit jouw mondje :smile: ga me niet verder verlagen in jouw soort triest en vooral zielig figuurtje met een klein kronkeltje laat ik het hier maar bij houden :mrgreen:
Afbeelding
nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano

Ongelezen bericht door nicolioo »

zucht....................
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Lekker bij mijn rum-colaatje! :ok:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

als je de zoekfunctie gebruikt zijn er tal discussies over couperen :wink:
dit is een topic over een ras, bij onderdeel hondenrassen
beetje zonde dit
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Fritz op de fits :mrgreen: :mrgreen:

Mooie honden hoor !! :ok:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels

Ongelezen bericht door kawa2 »

het zijn indrukwekkendende honden :ok:

maar de kop op 1 van de filmpjes ( alsze achter de pport staan) vondt ik er apart uitzien
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”