Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

sterkste hond lol

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Inge O schreef:
Mol schreef: het is zeer bewust dat het gedaan word, het gaat er om dat de oren niet kunnen veraden welke uitdrukking ze geven
en juist daarom komen ze op mij gehandicapt over - zelfs los van het feit of iemand het mooi vind of niet.

verder mooie honden, maar veel te groot, ik kan me niet voorstellen dat zulke extremen lang probleemloos en gezond kunnen blijven (als ras dan, want er zullen best wel individuen zijn die oud worden).
het ras is puur op funtie gefokt en ook goed gezond, omdat ze dus puur funtioneel zijn niet zoals veel reuze rassen show gericht en ziekelijk
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Ik vind ze echt prachtig! :ok:

Zou ik plek genoeg hebben? :idea: :mrgreen:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Inge O schreef:
Mol schreef:
Inge O schreef:
Mol schreef: het is zeer bewust dat het gedaan word, het gaat er om dat de oren niet kunnen veraden welke uitdrukking ze geven
en juist daarom komen ze op mij gehandicapt over - zelfs los van het feit of iemand het mooi vind of niet.

verder mooie honden, maar veel te groot, ik kan me niet voorstellen dat zulke extremen lang probleemloos en gezond kunnen blijven (als ras dan, want er zullen best wel individuen zijn die oud worden).
het ras is puur op funtie gefokt en ook goed gezond, omdat ze dus puur funtioneel zijn niet zoals veel reuze rassen show gericht en ziekelijk
ja, daar kan ik inkomen. maar ik houd mijn hart vast op het moment dat ze niet meer puur functioneel gefokt worden :19: .
nou gelukkig zie je er niet zo heel veel op show simpel weg omdat ze niet te hanteren zijn voor de keurmeester of andere vreemde als ze op show zijn komen ze al gemuikorft de ring in
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Mol schreef:
Inge O schreef:
Mol schreef:
Inge O schreef: en juist daarom komen ze op mij gehandicapt over - zelfs los van het feit of iemand het mooi vind of niet.

Uhhm, ik heb wel eens filmpjes gezien dat dat niet zo is :denken:
ja, daar kan ik inkomen. maar ik houd mijn hart vast op het moment dat ze niet meer puur functioneel gefokt worden :19: .
nou gelukkig zie je er niet zo heel veel op show simpel weg omdat ze niet te hanteren zijn voor de keurmeester of andere vreemde als ze op show zijn komen ze al gemuikorft de ring in
Mol
Zeer actief

Nanna schreef:
Alleen al het simpele feit dat ze gemuilkorfd en grauwend de ring in gaan, zal een bepaald slag mensen aanspreken. En dat zijn dan net die mensen die je niet graag met dit ras ziet.
Nou ja, het probleem zal zich dan uiteindelijk weer vanzelf oplossen (hoor ik RAD wet?)
je ziet het te simpel zeg mar, dit ras is prodominant dit wil zeggen dat het dus echt volwassen word niet zoals wij de honden rassen kennen maar meer terug naar de natuur ze worden net als volwassen wolven echt volwassen als ze grommen of grauwen dan bijten ze ook dus ook de baas om het zo maar evente stellen het is een zeer moeilij ras om te houden. en rad wet neu ben ik niet zo bang voor het ras bestaat al zo lang en het is na al deze tijd niet een mode hond en zal het nooit worden
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Mol schreef:
Nanna schreef:
Alleen al het simpele feit dat ze gemuilkorfd en grauwend de ring in gaan, zal een bepaald slag mensen aanspreken. En dat zijn dan net die mensen die je niet graag met dit ras ziet.
Nou ja, het probleem zal zich dan uiteindelijk weer vanzelf oplossen (hoor ik RAD wet?)
je ziet het te simpel zeg mar, dit ras is prodominant dit wil zeggen dat het dus echt volwassen word niet zoals wij de honden rassen kennen maar meer terug naar de natuur ze worden net als volwassen wolven echt volwassen als ze grommen of grauwen dan bijten ze ook dus ook de baas om het zo maar evente stellen het is een zeer moeilij ras om te houden. en rad wet neu ben ik niet zo bang voor het ras bestaat al zo lang en het is na al deze tijd niet een mode hond en zal het nooit worden
Ik hoop het......
Zag er laatst 1 op dierenasiels.com staan.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Inge O schreef:
Nanna schreef:Een kennis van me in Tsjechië heeft een CAO, voor bij de teckels, als waakhond. Ook al met die enge afgesneden oren... Weinig waakhond, ze danst als een elfje naar de poort, met wapperende armpjes van blijdschap als zich visite aandient :smile:
De teckels zijn 100x betere waakhonden als het er op aankomt.
De CAO wil alleen maar bij iedereen op schoot :wink:
Afbeelding

Afbeelding
het waakinstinct zat bij haar waarschijnlijk in haar oorflappen :mann: .
uizonderingen bevestiggen de regel :mrgreen:
MIP
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MIP »

nou gelukkig zie je er niet zo heel veel op show simpel weg omdat ze niet te hanteren zijn voor de keurmeester of andere vreemde als ze op show zijn komen ze al gemuikorft de ring in[/quote]

How how zulke monsters zij het niet hoor ,er zullen er wellicht wel zo zijn.Maar als er geen onraad is ,gedragen ze zich normaal
Mol
Zeer actief

MIP schreef:How how zulke monsters zij het niet hoor ,er zullen er wellicht wel zo zijn.Maar als er geen onraad is ,gedragen ze zich normaal
nou de mensen die ik gesproken heb, e de geen die ik op show gezien heb oke oke het waren er maar 3 vertellen mij iets heel anders dan dat hoor :wink:
MIP
Vaste gebruiker

je kan natuurlijk stoer doen he over je hond
Mol
Zeer actief

MIP schreef:je kan natuurlijk stoer doen he over je hond
:denken: de mensen die ik gesproken heb hier in NL over dit ras zijn mensen die actief zijn bind de RV van dit ras, dit wil natuurlijk niet alles zeggen maar in dit geval toch wel wat stoer doen over hun honden zeker niet nee, en de fokkers die ik gesproken heb via mail in Rusland praten heel open en eerlijk over hin ras en honden, maar ik moet wel zeggen dat ik bewust met fokkers contact heb gezocht waar de honden nog echt werken van man werk tot vee werk
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

sirene schreef:
MIP schreef:
nicolioo schreef:Vind ik nog steeds dat het een hond is die in Nederland bijna nergens goed te houden is. Ik denk wel dat de hond erg blij kan worden van een ruime boerderij met een flinke lap grond en een hoop dieren waar hij de hele dag over mag waken, niks mis mee dan.

gr. Nicole
De mijne zit dan ook in Belgie :wink:
En als ik zie hoe die aant rollebollen is dan ben ik ervan overtuigd dat ze het naar haar zin heeft .
En een beter leven heeft als sommigen in hun vaderland waar ze regelmatig aan de ketting gehouden worden of in hokken zitten,akkoord het is geen hond voor een flat of voor in een buurt waar ze op elkaars lip zitten .
Heb jij een CAO ?
Foto's ??!
Ja ik ben inmiddels ook wel benieuwd naar foto's

Groetjes Els
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Inge O schreef:
Melanie 74 schreef:
Mol schreef:
Inge O schreef:
Uhhm, ik heb wel eens filmpjes gezien dat dat niet zo is :denken:
euhhhhh, je hebt mij tekst in de vingers gelegd die niet uit mijn klavier kwam :denken: :mrgreen: .

Oeps, foutje bedankt :oeps:

Zal wel te verhit zijn geweest door het weer hier
MIP
Vaste gebruiker

Ja ik ben inmiddels ook wel benieuwd naar foto's

Groetjes Els[/quote]

Er zijn toch foto's geplaatst
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1