Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo horen ze te zijn

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Zo horen ze te zijn

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

:mrgreen: Was even een beetje aan het googlen, en ik kwam bij deze labradorfokker uit, wat een geweldige honden :ok: Ik vind persoonlijk dat labradors zo horen te zijn, wat vinden jullie?

Afbeelding

gr Aimee
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Moet eerlijk zeggen dat ik het moeilijk vind te beoordelen op zo'n foto. Maar in vind wel dat de meeste Labradors te dik zijn! Dit ziet er wel beter uit.
Goed gespierd ook volgens mij.
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ook in Nederland wordt de Labrador nog als werkhond gefokt.
Oa door deze kennel.
In de stamboom van de honden zie je regelmatig Ft.Ch. staan. Dat wil zeggen dat de hond werkkampioen is.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ja, doe 's een betere foto plaatsen, Aimee.
Ik vind een labrador mooi als 'ie er uitziet als een vrij atletische hond. Zeker niet te dik maar ook niet te 'iel', bespierd maar ook weer niet te gespierd.
Overigens spreekt blond me het meest aan dus wat dat betreft valt de foto die je hebt geplaatst wel in goede smaak! :wink:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Afbeelding

Afbeelding

verder zijn er geen foto's van deze hond :N: :mrgreen:
Brindlecardi
Zeer actief

Hetgene wat ik vaak jammer vind, is dat als je dan een goede werkhond hebt die goed gespierd is, is vaak de kop niet echt mooi is. :mrgreen:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

:ok: Yep, dat is em :cheer:
Bij ons in de groep ook een Lab die niet als zodanig wordt herkend :wink:
(Ook niet qua gedrag :mrgreen: )
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Rami
Zeer actief

Aimee schreef:Hetgene wat ik vaak jammer vind, is dat als je dan een goede werkhond hebt die goed gespierd is, is vaak de kop niet echt mooi is. :mrgreen:
Vind je de kop van deze lab dan ook niet mooi? Voor zover ik het kan zien vind ik 'm wel een lekkere kop hebben :wink:.
Niet te stomp, niet te spits...
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Rami schreef:
Aimee schreef:Hetgene wat ik vaak jammer vind, is dat als je dan een goede werkhond hebt die goed gespierd is, is vaak de kop niet echt mooi is. :mrgreen:
Vind je de kop van deze lab dan ook niet mooi? Voor zover ik het kan zien vind ik 'm wel een lekkere kop hebben :wink:.
Ja deze wel :mrgreen: maar die link van Elly, vind ik die koppies dan weer niet mooi :mrgreen:
bri
Zeer actief

Ongelezen bericht door bri »

persoonlijk ben ik niet zo dol op labradors, maar dat slanke blonde exemplaar geef ik toch wel een: "wauw"
mooie hond!
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
Rami
Zeer actief

Aimee schreef:
Rami schreef:
Ja deze wel :mrgreen: maar die link van Elly, vind ik die koppies dan weer niet mooi :mrgreen:

Aha! :wink:
Snap wel een beetje wat je bedoelt. Er staat er eentje bij wiens kop me een beetje doet denken aan dat van een Vizsla.
Maar Molly (ook via de link van Elly) vind ik echt een prachthond. Qua kop, bouw en kleur! :ok:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Vaak zie je te lange snuiten en te grote oren naar mijn idee :mrgreen:

Ben is zelf ook uit een werklijn, maar er zit wel een kop op
http://i201.photobucket.com/albums/aa16 ... 1/bg29.jpg

http://i201.photobucket.com/albums/aa16 ... 1/bg12.jpg

gr Aimee
toller
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door toller »

de labradors van de laatste 2 foto's vind ik persoonlijk veel mooier dan de andere! ze zijn allemaal wel mooi op gewicht en gespierd.
de andere van de link vindt ik erg lang en lange oren, niet zo mooi
Auraatje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Auraatje »

Geheel persoonlijk hoor, maar ik vind die andere (springende hond) absoluut niet hoe een lab hoort te zijn, veel te mager en te gespierd en geen typische labradorkop...waar ik iig van smelt.
De labjes op de die site van de link vind ik persoonlijk (qua uiterlijk) helemaal niet mooi, lijken mijn inziens niet eens op een lab.

De hond op de onderste twee links heeft meer mijn voorkeur, zeker qua bouw.

Mocht er hier nog ooit een labrador komen, zal deze pup van deze fokker komen: www.hetflorijntje.nl
zo hoort een labrador er voor mij uit te zien..
*De Natuur Doet Niets Zonder Doel*
[img][img]http://i146.photobucket.com/albums/r273/auraatje/auflobaby.jpg[/img][/img]
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

vindt de labrador zoals aimee laat zien absoluut niet mooi,vindt de field trial labjes vaak uit verhouding met een dikke nek en een iel koppie en dan die dunne poten er onder.sommige lijken meer op vizsla als dan op lab. vindt de link die aura geeft mooiere honden hebben met meer bone en een dikke otter staart.iemand bij ons op de kc heeft 2reuen van dat type en dat vindt ik in mijn ogen meer lab zonder te overdrijven naar dikke vetzakken.een andere curssist heeft meer dat werktype,hoog op de poten,dunne staart en zo schriel als je mij zou zeggen dat het een kruising is geloof ik het ook maar ook deze hond heeft een boom.toch zonde dat je bij de lab's zoveel verschil ziet tussen werktype en showtype dat heb je bij de flat's gelukkig minder.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Rami
Zeer actief

Wat een enorme verschillen, zeg! Het lijkt soms wel een heel ander ras.
Ik zou zelf niet zo snel gaan voor die hele smalle 'Vizsla-achtige' labradors maar die hele grove spreken mij toch nog minder aan, geloof ik...

Zo vind ik onderstaande (via de link van Elly) een prachtige hond. Niet te iel, en zeker niet te grof.
Afbeelding

En deze hieronder (via de link van Auraatje) spreekt me veel minder aan, te grof, te ehm... dik? (Nou ja, zo lijkt het).
Afbeelding

Wil ik er nog wel even bij zeggen dat ik absouut geen ras-kenner ben, van geen enkel ras; ik heb zelf twee kruisingen en heb me er eigenlijk nooit echt in verdiept. Ik kijk gewoon naar wat ik mooi vind, wat me aanspreekt.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Afbeelding

deze hond is zo kort in de rug..

ik vind het erg leuke hondjes in de link maar niet labjes zoals ik ze ken. als hebben de labjes uit de link het beter voor elkaar dan alles wat je her ziet lopen. lekkere lange neus wat erg goed is en een buiklijn! :cheer:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik vind het mooi :ok:
De Labjes die je over het algemeen ziet lopen, hebben niks meer weg van de mooie hond die het hoort te zijn. Vet, log of juist veel te klein, helemaal in elkaar gepropte onderdanige slaafjes.
De kop vind ik niet typisch Labrador, maar wel mooi :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
-sanne
Actief

Ongelezen bericht door -sanne »

Tis maar net van wel type je houd. de Engelse zijn veel atletischer en de Amerikaanse types zijn veel groffer van bouw.
Groetjes

Afbeelding
Rami
Zeer actief

massam schreef:Afbeelding

deze hond is zo kort in de rug..

ik vind het erg leuke hondjes in de link maar niet labjes zoals ik ze ken. als hebben de labjes uit de link het beter voor elkaar dan alles wat je her ziet lopen. lekkere lange neus wat erg goed is en een buiklijn! :cheer:
Nu je het zegt, een hele korte rug inderdaad. En een buiklijn (dat woord zocht ik dus) vind ik mooi als 'ie toch wat opgetrokken is. Nogmaals, zonder enig verstand van zaken hoor, gewoon 'op 't oog', wat mij aanspreekt.
Afbeelding
Auraatje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Auraatje »

Even ter verduidelijking (als het nog niet duidelijk was ;) ) Het is voor mij puur hoe ik ze graag zou willen zien, hoe ik het mooi vind. Ik zelf heb natuurlijk de mooiste, leukste en liefste maar ze zijn niet rastypisch qya uiterlijk. Aura is qua standaart te hoog op de poten en te ielig. Floortje is inmiddels te dikkig maar heeft meer de labrador bouw zoals ik het mooi vind, echter heeft ze wel weer een ander koppie.

Aura profiel
Afbeelding

Aura hoofd
Afbeelding

Floortje Profiel
Afbeelding

Floortje hoofd
Afbeelding
*De Natuur Doet Niets Zonder Doel*
[img][img]http://i146.photobucket.com/albums/r273/auraatje/auflobaby.jpg[/img][/img]
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

een "echte" mooie labrador is net zo zeldzaam als een "echte" mooie golden retriever (om maar even 2 populaire jachthonden te noemen).
De meeste zijn moddervet, veel labradors hebben tegenwoordig een kop zo breed als die van een rottweiler en een rug als een salontafel, en dat hoort niet bij een lab of golden.

De blonde lab zoals de ts hier post is een zeldzaamheid zo mooi (voor mij althans...)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Auraatje schreef:Geheel persoonlijk hoor, maar ik vind die andere (springende hond) absoluut niet hoe een lab hoort te zijn, veel te mager en te gespierd en geen typische labradorkop...waar ik iig van smelt.
De labjes op de die site van de link vind ik persoonlijk (qua uiterlijk) helemaal niet mooi, lijken mijn inziens niet eens op een lab.

De hond op de onderste twee links heeft meer mijn voorkeur, zeker qua bouw.

Mocht er hier nog ooit een labrador komen, zal deze pup van deze fokker komen: www.hetflorijntje.nl
zo hoort een labrador er voor mij uit te zien..
hier zal wel nooit een lab komen denk ik :mrgreen: maar dit vind ik weer geen mooie labs... dan vind ik die van die eerder genoemde werkkennel echt veel mooier... maar smaken verschillen gelukkig :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik vind deze hond prachtig gespierd :ok:
Maar een heel klein beetje meer vlees op de ribben zie ik wel graag.
Hij is wel een stuk meer mijn smaak dan de dikkerdjes :ok:
Afbeelding
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Brindlecardi
Zeer actief

De labrador is in de loop der jaren zo omgetoverd tot een nutteloze knuffelbeer ( vind ik persoonlijk ) Erg jammer vind ik dat, want er zit in echte labradors ( zoals vroeger ) veel meer, dan in de meeste showlijnen tegenwoordig. Inderdaad de buiklijn die echt niet oploopt etc maar ook het karakter, er lijken geen instincten meer in te zitten.....

gr Aimee
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Aimee schreef:De labrador is in de loop der jaren zo omgetoverd tot een nutteloze knuffelbeer ( vind ik persoonlijk ) Erg jammer vind ik dat, want er zit in echte labradors ( zoals vroeger ) veel meer, dan in de meeste showlijnen tegenwoordig. Inderdaad de buiklijn die echt niet oploopt etc maar ook het karakter, er lijken geen instincten meer in te zitten.....
Ik denk dat er nog vrij veel Labradors zijn, waar de instincten nog prima in zitten.
Een vriendin van mij is op jachttraining begonnen met een Labrador uit een showlijn.
Die hond bleek prima te kunnen werken.
Terwijl ze met die hond oefende, waren haar oudere Labradors aanwezig.
En binnen de kortste keren deden die net zo hard mee :ok:
Ik vermoed dat veel van die knuffelberen, als ze de kans krijgen, ook nog heel best kunnen werken :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Brindlecardi
Zeer actief

ranetje schreef:
Aimee schreef:De labrador is in de loop der jaren zo omgetoverd tot een nutteloze knuffelbeer ( vind ik persoonlijk ) Erg jammer vind ik dat, want er zit in echte labradors ( zoals vroeger ) veel meer, dan in de meeste showlijnen tegenwoordig. Inderdaad de buiklijn die echt niet oploopt etc maar ook het karakter, er lijken geen instincten meer in te zitten.....
Ik denk dat er nog vrij veel Labradors zijn, waar de instincten nog prima in zitten.
Een vriendin van mij is op jachttraining begonnen met een Labrador uit een showlijn.
Die hond bleek prima te kunnen werken.
Terwijl ze met die hond oefende, waren haar oudere Labradors aanwezig.
En binnen de kortste keren deden die net zo hard mee :ok:
Ik vermoed dat veel van die knuffelberen, als ze de kans krijgen, ook nog heel best kunnen werken :wink:
Dat kan, maar dan zit je vaak weer met de grote gezondheidsproblemen ( HD en ED ) ( bij de showlijn )
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Geef mij maar de labjes uit Aimee der link. Speurneus Carola heeft ook zulke labjes.
Die van Auraatje der link vind ik dus echt gewoon dik te noemen :19: en aimee heeft wel gelijk dat de koppen van de eerste link niet zo mooi zijn
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

De hond van Aimees foto's vind ik echt prachtig!
Ik moet zeggen dat ik in het echt nog nooit zo'n Lab ben tegen gekomen.

Ik heb er verder geen verstand van maar zo op het oog vind ik de hond van de foto's echt een plaatje :wink:
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik heb zelf een Lab. gehad, een showlijn, maar niet overdreven zwaar. Met de meeste showhonden wordt nog steeds getraind voor de jachtdiploma's en de meeste halen zonder problemen een C en een B-diploma. Daarmee zijn het nog geen "jachtlijnen".
De eigenaar van de door mij genoemde link heeft eerst ook showlabradors gehad. Zijn eerste importen uit de jachtlijnen heb ik gezien, wat een showlijn teveel heeft, hadden deze hondjes te weinig. Ik zie er liever iets tussen in.
In de jaren dat ik zelf op de kampioensclubmatch van de Labradorvereniging kwam, vond ik de honden van de tussenklas het mooist in verhouding. helaas worden ze nog veel zwaarder met volwassen worden. De jonge reuen van ca 20 maanden gingen met temperament door de ring, terwijl de meeste volwassen honden daar veel moeite mee hadden. dit zegt mij genoeg.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”