gr Aimee
Moderator: moderatorteam

Ja deze welRami schreef:Vind je de kop van deze lab dan ook niet mooi? Voor zover ik het kan zien vind ik 'm wel een lekkere kop hebbenAimee schreef:Hetgene wat ik vaak jammer vind, is dat als je dan een goede werkhond hebt die goed gespierd is, is vaak de kop niet echt mooi is..
Niet te stomp, niet te spits...
Aimee schreef:Ja deze welRami schreef:Vind je de kop van deze lab dan ook niet mooi? Voor zover ik het kan zien vind ik 'm wel een lekkere kop hebbenAimee schreef:Hetgene wat ik vaak jammer vind, is dat als je dan een goede werkhond hebt die goed gespierd is, is vaak de kop niet echt mooi is..
Niet te stomp, niet te spits...maar die link van Elly, vind ik die koppies dan weer niet mooi

Nu je het zegt, een hele korte rug inderdaad. En een buiklijn (dat woord zocht ik dus) vind ik mooi als 'ie toch wat opgetrokken is. Nogmaals, zonder enig verstand van zaken hoor, gewoon 'op 't oog', wat mij aanspreekt.massam schreef:
deze hond is zo kort in de rug..
ik vind het erg leuke hondjes in de link maar niet labjes zoals ik ze ken. als hebben de labjes uit de link het beter voor elkaar dan alles wat je her ziet lopen. lekkere lange neus wat erg goed is en een buiklijn!

hier zal wel nooit een lab komen denk ikAuraatje schreef:Geheel persoonlijk hoor, maar ik vind die andere (springende hond) absoluut niet hoe een lab hoort te zijn, veel te mager en te gespierd en geen typische labradorkop...waar ik iig van smelt.
De labjes op de die site van de link vind ik persoonlijk (qua uiterlijk) helemaal niet mooi, lijken mijn inziens niet eens op een lab.
De hond op de onderste twee links heeft meer mijn voorkeur, zeker qua bouw.
Mocht er hier nog ooit een labrador komen, zal deze pup van deze fokker komen: www.hetflorijntje.nl
zo hoort een labrador er voor mij uit te zien..

Ik denk dat er nog vrij veel Labradors zijn, waar de instincten nog prima in zitten.Aimee schreef:De labrador is in de loop der jaren zo omgetoverd tot een nutteloze knuffelbeer ( vind ik persoonlijk ) Erg jammer vind ik dat, want er zit in echte labradors ( zoals vroeger ) veel meer, dan in de meeste showlijnen tegenwoordig. Inderdaad de buiklijn die echt niet oploopt etc maar ook het karakter, er lijken geen instincten meer in te zitten.....
Dat kan, maar dan zit je vaak weer met de grote gezondheidsproblemen ( HD en ED ) ( bij de showlijn )ranetje schreef:Ik denk dat er nog vrij veel Labradors zijn, waar de instincten nog prima in zitten.Aimee schreef:De labrador is in de loop der jaren zo omgetoverd tot een nutteloze knuffelbeer ( vind ik persoonlijk ) Erg jammer vind ik dat, want er zit in echte labradors ( zoals vroeger ) veel meer, dan in de meeste showlijnen tegenwoordig. Inderdaad de buiklijn die echt niet oploopt etc maar ook het karakter, er lijken geen instincten meer in te zitten.....
Een vriendin van mij is op jachttraining begonnen met een Labrador uit een showlijn.
Die hond bleek prima te kunnen werken.
Terwijl ze met die hond oefende, waren haar oudere Labradors aanwezig.
En binnen de kortste keren deden die net zo hard mee![]()
Ik vermoed dat veel van die knuffelberen, als ze de kans krijgen, ook nog heel best kunnen werken