Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom zijn sommige hondeneigenaren toch zo agressief??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

nance schreef:De enigste mopperende hondenbazen die ik tegen kom is in de wijk, als ik daar eenmaal door ben en in het bos ben, kom ik de vrolijke hondenbazen tegen. Die altijd ver lopen in weer en wind. En dat is gewoon genieten, honden supersociaal, altijd even spelen en dan ieder zn eigen kant op.
En hier is dat net andersom.. ben juist het bos uitgevlucht , mensen schreeuwde moord en brand :eek: als Myra al kwispelend met hun hond(en) wilde spelen. Gelukkig hebben we hier in de woonwijken veel mooie en grote losloopstukken(velden/parken) en daar is het altijd een gezellige (honden)boel :cheer: Zowel honden als baasjes kunnen het prima met elkaar vinden, altijd tijd voor een potje stoeien/rennen/spelen en een praatje
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Marion. schreef:
Benthor schreef:Blij dat ik er niet bij was. Ik hou niet zo van mensen die Benthor of Esther iets aan willen doen. :neenee:
En ik ben blij dat ik niet getrouwd ben met een echte vent zoals jij :eek:
:smile: :smile: :smile:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Ik denk , dat die man erg bang was, omdat hij zijn eigen honden niet vertrouwde met de jouwe, en daarom zo macho deed,
Net als jouw honden doen:
vantevoren gaan keffen, om zo afstand te houden.
zo deed deze man het ook .

Je krijgt hier wel mensenkennis door, hè? :wink:
Gewoon even voortaan een straatje omlopen en dit soort types vermijden om tegen te komen., is mijn advies.

Als je net als ik, in de Randstad woont, kom je bijna dagelijks dit soort macho-gedrag types tegen,
gewoon je neus ophalen en ergens anders gaan lopen, :pffff:
Het heeft verder tòch geen zin !

een gezellig babbeltje komt er tòch niet uit .
:19:
ramona
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ramona »

agressieve houding is in mijn ogen pure onmacht en domheid :denken:
Een dag zonder Igor en Joey is een dag niet geleefd!!!
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

soms groeit dat vanzelf en is iemand helaas degene die de emmer doet overlopen..

nu vind ik het verhaal van die meneer van TS schandalig en die vent met die rotti's spoort niet maar ik persoonlijk word steeds negatiever in de goedwillendheid van de gemiddelde hondenbezitter...

ik loop al nooit in het bos en andere veelgebruikte plekken waar honden loslopen (niet mogen maar wel doen)

aangezien er hier heel veel van die plekken zijn word ik heeeeeeel vervelend als er in mijn straat/wijk wéér honden loslopen die niet terug te roepen zijn, "alleen maar even willen ruiken" etc. want mijn reu wil niet spelen, wil niet ruiken die wil gewoon bijten... ik sta dan als een randdebiel voor de zoveelste keer sam bij me te houden terwijl hij heel goed honden kan passeren zonder uitval/hangen in de riem maar als ze op hem afstormen en gewoon niet op zijn blaf reageren gaat het mis...

als je dan onderweg al 3x zoiets gezien hebt al zijn de baasjes welwillend of niet 80% krijgt zijn hond gewoon niet te pakken... dan kan ik bij nummer 4 bij voorbaat al uit mijn slof gaan ja...
Afbeelding
*Daantje*

Re: Waarom zijn sommige hondeneigenaren toch zo agressief??

Ongelezen bericht door *Daantje* »

Indianpepper schreef:Het lijkt er de laatste tijd op alsof ik allemaal mensen tegenkom die gehaast en agressief en 'verplicht' hun honden uitlaten...
Ik zie nog maar een enkeling met een glimlach of een tevreden gezicht z'n hond uitlaten.

Vanochtend bijvoorbeeld, werd de toon van mijn dag gelijk gezet, toen ik een eigenaar van 2 rottweilers tegenkwam. Hij liep aan de overkant van het water, aan de kant waar ik naar toe aan het lopen was. Er is dan echter een smal pad waar je langs moet en aangezien ik zelf ook met 2 hondjes liep dacht ik: ik wacht even vriendelijk want met 4 honden aan de lijn langs zo'n pad is geen pretje (vooral niet omdat eentje van mij erg bang is voor donkere grote honden en dus een grote bek op zet, maar zo bang is als een kip!). Die meneer stopte ook opeens midden op het pad. Dus hij zegt: loop door. Ik zeg: ja, maar ik moet die kant uit. Zegt hij opeens met een hele luide stem en echt agressief: ja, en ik moet die kant uit (wijzend naar mijn kant)!!! Dus loop godverdomme door! Dus ik schrok een beetje van die reactie en zeg nog rustig: nou meneer, ik stond eigenlijk te wachten hier zodat u er langs kon.
Schreeuwt ie opeens: godverredomme, stom rotwijf!! loop godverredomme met die rotkeffers van je door voordat er ongelukken gebeuren!!!
Nou jaaaa!!!! :eek:

En dan te bedenken dat het al een bejaarde man betrof! Ik zei maar niets want ik had opeens de indruk dat hij zo tegen mij schreeuwde omdat hij zelf bang was dat hij straks zijn eigen hond niet meer zou kunnen houden. Ben maar uit de weg gegaan zodat hij, zoals hij wilde, langs me kon lopen. Maar wat doet ie daarna?! Schreeuwt ie me nog na dat ik een stom rotwijf was en dat ik die keffers bij me moest houden etc.
Ik heb de honden gewoon aan de lijn!! :denken:

Echt, soms begrijp ik de mensen niet hoor!! Het lijkt wel of niemand, althans hier in mijn buurt, z'n honden meer met plezier uitlaat...
Ik heb soms ook een monster aan de lijn en zou ook wel eens willen dat hij normaal deed, maar ik heb nog wel plezier bij het uitlaten en sta niet voor niets maar ruzie te maken met mensen...
Ik dacht me gewoon aan de regels te houden en die meneer voor te laten....
je krijgt bijna de neiging om maar even asociaal te doen als de anderen...

Die was dus duidelijk met het verkeede been uit bed gestapt :mrgreen:

Ja, ik vind dat ook heel jammer, ik zie hier in de buurt ook vaak mensen lopen, die de hond aan zo'n 1.10 meter lijn hebben, die honden krijgen nauwelijks de kans om te snuffelen of hun behoefte te doen. Dan denk ik ook vaak bij me zelf....Waarom neem je dan in godsnaam een hond....Als het je al zoveel moeite kost om er gewoon normaal mee te wandelen. :boos:
Gerda16
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Gerda16 »

Tja, als iemand voor de 3de keer haar roedel van 7 kleine honden op mijn aangelijnde hond laat afstormen, en keffend om mij en mijn hond heen springen, ben ik ook net een viswijf :mrgreen:

Helaas krijg je dan meteen weer de link met een rottweiler (=valse hond) met een agressiefe eigenaar........

Meestal blijf ik wel netje's en beleefd (kunnen die mensen vaak niet hebben, die willen juist dat je terug gaat tieren) maar soms loopt mijn emmer met geduld ook over.
Mijn linker toest naast de X werkt niet.
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

massam schreef:soms groeit dat vanzelf en is iemand helaas degene die de emmer doet overlopen..

nu vind ik het verhaal van die meneer van TS schandalig en die vent met die rotti's spoort niet maar ik persoonlijk word steeds negatiever in de goedwillendheid van de gemiddelde hondenbezitter...

ik loop al nooit in het bos en andere veelgebruikte plekken waar honden loslopen (niet mogen maar wel doen)

aangezien er hier heel veel van die plekken zijn word ik heeeeeeel vervelend als er in mijn straat/wijk wéér honden loslopen die niet terug te roepen zijn, "alleen maar even willen ruiken" etc. want mijn reu wil niet spelen, wil niet ruiken die wil gewoon bijten... ik sta dan als een randdebiel voor de zoveelste keer sam bij me te houden terwijl hij heel goed honden kan passeren zonder uitval/hangen in de riem maar als ze op hem afstormen en gewoon niet op zijn blaf reageren gaat het mis...

als je dan onderweg al 3x zoiets gezien hebt al zijn de baasjes welwillend of niet 80% krijgt zijn hond gewoon niet te pakken... dan kan ik bij nummer 4 bij voorbaat al uit mijn slof gaan ja...

Dat heb ik ook wel eens, heel irritant. Je hebt hier stukken op de dijk waar veel auto's rijden, en ik loop daar altijd met mijn honden aan de lijn, omdat ze daar echt hard rijden.

Laatst kwam ik een vrouw tegen met 2 loslopende honden, ze zag al van een afstand dat mijn honden aan de lijn zaten, en dan toch nog haar hond op die van mij af laten komen. Als mijn honden (2 reuen) aan de riem zitten, zijn ze fel naar andere honden (niet als ze los lopen). Die hond kwam dus op mijn honden aflopen, waarop mijn honden blaffend en uitvallend reageerden, en nog riep die mevrouw haar hond niet bij haar. Toen schoot ik ook even uit me slof, ze ziet dat het niet goed gaat, en dan nog niet ingrijpen :roll:
Ik lijn mijn honden aan als ik zie dat er een andere hond aankomt die aan de lijn zit, vindt ik ook niet meer dan normaal.
@nnelies

Ongelezen bericht door @nnelies »

Indianpepper schreef:Het lijkt er de laatste tijd op alsof ik allemaal mensen tegenkom die gehaast en agressief en 'verplicht' hun honden uitlaten...
Ik zie nog maar een enkeling met een glimlach of een tevreden gezicht z'n hond uitlaten.

Vanochtend bijvoorbeeld, werd de toon van mijn dag gelijk gezet, toen ik een eigenaar van 2 rottweilers tegenkwam. Hij liep aan de overkant van het water, aan de kant waar ik naar toe aan het lopen was. Er is dan echter een smal pad waar je langs moet en aangezien ik zelf ook met 2 hondjes liep dacht ik: ik wacht even vriendelijk want met 4 honden aan de lijn langs zo'n pad is geen pretje (vooral niet omdat eentje van mij erg bang is voor donkere grote honden en dus een grote bek op zet, maar zo bang is als een kip!). Die meneer stopte ook opeens midden op het pad. Dus hij zegt: loop door. Ik zeg: ja, maar ik moet die kant uit. Zegt hij opeens met een hele luide stem en echt agressief: ja, en ik moet die kant uit (wijzend naar mijn kant)!!! Dus loop godverdomme door! Dus ik schrok een beetje van die reactie en zeg nog rustig: nou meneer, ik stond eigenlijk te wachten hier zodat u er langs kon.
Schreeuwt ie opeens: godverredomme, stom rotwijf!! loop godverredomme met die rotkeffers van je door voordat er ongelukken gebeuren!!!
Nou jaaaa!!!! :eek:

En dan te bedenken dat het al een bejaarde man betrof! Ik zei maar niets want ik had opeens de indruk dat hij zo tegen mij schreeuwde omdat hij zelf bang was dat hij straks zijn eigen hond niet meer zou kunnen houden. Ben maar uit de weg gegaan zodat hij, zoals hij wilde, langs me kon lopen. Maar wat doet ie daarna?! Schreeuwt ie me nog na dat ik een stom rotwijf was en dat ik die keffers bij me moest houden etc.
Ik heb de honden gewoon aan de lijn!! :denken:

Echt, soms begrijp ik de mensen niet hoor!! Het lijkt wel of niemand, althans hier in mijn buurt, z'n honden meer met plezier uitlaat...
Ik heb soms ook een monster aan de lijn en zou ook wel eens willen dat hij normaal deed, maar ik heb nog wel plezier bij het uitlaten en sta niet voor niets maar ruzie te maken met mensen...
Ik dacht me gewoon aan de regels te houden en die meneer voor te laten....
je krijgt bijna de neiging om maar even asociaal te doen als de anderen...

Die is wel echt met het verkeerde been uit bed gestapt! :eek:
Van mij kon hij de *&#$ krijgen en ik deed mooi waar ik zin in had!
Niemand commandeerd mij op zo'n manier!!

Xx
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

Addy schreef:
Marion. schreef:
Benthor schreef:Blij dat ik er niet bij was. Ik hou niet zo van mensen die Benthor of Esther iets aan willen doen. :neenee:
En ik ben blij dat ik niet getrouwd ben met een echte vent zoals jij :eek:
:smile: :smile: :smile:
Ja ik ben heel bang en laf.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

joline schreef:
massam schreef:soms groeit dat vanzelf en is iemand helaas degene die de emmer doet overlopen..

Dat heb ik ook wel eens, heel irritant. Je hebt hier stukken op de dijk waar veel auto's rijden, en ik loop daar altijd met mijn honden aan de lijn, omdat ze daar echt hard rijden.

Laatst kwam ik een vrouw tegen met 2 loslopende honden, ze zag al van een afstand dat mijn honden aan de lijn zaten, en dan toch nog haar hond op die van mij af laten komen. Als mijn honden (2 reuen) aan de riem zitten, zijn ze fel naar andere honden (niet als ze los lopen). Die hond kwam dus op mijn honden aflopen, waarop mijn honden blaffend en uitvallend reageerden, en nog riep die mevrouw haar hond niet bij haar. Toen schoot ik ook even uit me slof, ze ziet dat het niet goed gaat, en dan nog niet ingrijpen :roll:
Ik lijn mijn honden aan als ik zie dat er een andere hond aankomt die aan de lijn zit, vindt ik ook niet meer dan normaal.
Dat vind ik eigenlijk ook gewoon een fatsoensregel.. Als ik aangelijnde honden tegenkom in een losloopgebied roep ik Gol ook altijd bij me en lijn haar aan. Ik heb een jolige lab die blind van verliefdheid word bij de aanblik van alles wat beweegt en leeft en die wil er geheid op af :N:
Daarbij is ze ook nog eens vrij opdringerig onderdanig en daar hebben ook niet alle honden zin in..
Als honden aangelijnd lopen is daar vast een of andere goede reden voor, gewoon ff aanlijnen en doorlopen :19:
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Gollum schreef:
joline schreef:
Dat vind ik eigenlijk ook gewoon een fatsoensregel.. Als ik aangelijnde honden tegenkom in een losloopgebied roep ik Gol ook altijd bij me en lijn haar aan. Ik heb een jolige lab die blind van verliefdheid word bij de aanblik van alles wat beweegt en leeft en die wil er geheid op af :N:
Daarbij is ze ook nog eens vrij opdringerig onderdanig en daar hebben ook niet alle honden zin in..
Als honden aangelijnd lopen is daar vast een of andere goede reden voor, gewoon ff aanlijnen en doorlopen :19:
Helemaal mee eens. Als ik iemand met aangelijnde hond(en) zie lopen, roep ik Bennie en Jerry en lijn ze ook aan.
Wat me wél van het hart moet: Als iemand in een losloopgebied de hond(en) daadwerkelijk laat loslopen, moet die persoon ook niet miepen als er andere honden op af komen en willen spelen.
Sheila
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sheila »

Burnie schreef:
Gollum schreef:
joline schreef:
Helemaal mee eens. Als ik iemand met aangelijnde hond(en) zie lopen, roep ik Bennie en Jerry en lijn ze ook aan.
Wat me wél van het hart moet: Als iemand in een losloopgebied de hond(en) daadwerkelijk laat loslopen, moet die persoon ook niet miepen als er andere honden op af komen en willen spelen.
Als ik met mijn rottie inn een losloop gebied aangelijnd loop en er komt een hond op de mijne af en die zou kwaad willen,dan laat ik mijn hond los en dan kan die dan zich afbijten als dat nodig is.Losloop gebied of niet je kan wel een beetje rekening houden met anderen!!
Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

Ik vraag me ook vaak af wat mensen mankeert hoor...en echt niet alleen mensen met honden.

Hier in de buurt woont iemand met 2 grote honden, die het niet zo hebben op kleine hondjes. Als die man ze zelf uitlaat is er niets aan de hand, want hij heeft ze onder appèl. Maar soms loopt er ook een meisje met die honden en dan gaan ze als een gek tekeer aan de riem :N: Laatst liep ik met Suus over straat en Suus loopt los, want die blijft keurig in de buurt. Komt dat meisje eraan met die honden en een jongen en roept even stoer: "Ja...hondje vast anders is 'ie weg!!", waarbij ze haar hand op de knip van de riem van die honden hield. Ik was laaiend, maar ben snel doorgelopen, want stel dat ze het echt zou doen, dan was Suus er waarschijnlijk niet goed van af gekomen.

Ik kan me dan dagenlang afvragen wat zo iemand mankeert!! :evil:
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Danielle en Joy schreef: Ja, ik vind dat ook heel jammer, ik zie hier in de buurt ook vaak mensen lopen, die de hond aan zo'n 1.10 meter lijn hebben, die honden krijgen nauwelijks de kans om te snuffelen of hun behoefte te doen. Dan denk ik ook vaak bij me zelf....Waarom neem je dan in godsnaam een hond....Als het je al zoveel moeite kost om er gewoon normaal mee te wandelen. :boos:
Zelf heb ik me honden in de buurt, lees bebouwde kom, ook aan een korte lijn. Zo voorkom ik dat ik mezelf in het zweet moet werken als er een loslopende hond komt buurten of als er een kat uit een tuintje komt zetten. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet normaal wandel met me honden, hooguit dat ik geen zin heb in toestanden. Buiten de bebouwde kom mogen ze snuffelen en doen wat ze willen, en ook laat ik ze dagelijks los op een plek waar niemand komt. Mensen in de buurt zien dit ook niet en denken misschien hetzelfde als jou :wink:
Ik heb me honden voor me eigen plezier, niet om situaties als TS mee te maken, dus laat mij maar gaan met me hondjes aan een lijntje van 1.10m, da's een stuk rustiger.
Mara Roulette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

Ik heb een keer gehad dat ik iets zei waarvan ik achteraf bedacht dat het misschien verkeerd aangekomen was...
Ik noem Jola altijd trutje.. en ik zei dus tegen haar kom loop door trut... helaas net op het moment dat er wandelaars langs liepen :N:

Enige agressieve mensen die ik wel eens tegen kom zijn fietsers of hardlopers die heel hard gaan roepen dat die enge hond aan de lijn moet.. Mja ik snap het ook wel ... als je een keer een niet luisterende hond achter je aangehad hebt... Maar dat terzijde ik loop zelf ook hard en als ik honden zie die los lopen ga ik gewoon even lopen tot ik de situatie kan inschatten..
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Mara Roulette schreef:Ik heb een keer gehad dat ik iets zei waarvan ik achteraf bedacht dat het misschien verkeerd aangekomen was...
Ik noem Jola altijd trutje.. en ik zei dus tegen haar kom loop door trut... helaas net op het moment dat er wandelaars langs liepen :N:
Ach, zo dacht men laatst ook dat ik Shibby keihard schopte. :19:

Ik was met 'm aan het fietsen en moest een hele scherpe bocht maken, maar ik had z'n riem niet op tijd kort gepakt en kon of de bocht maken en tegen shibby aan knallen of m'n been uitsteken en shibby de goede kant op duwen. Het zag er blijkbaar heel schokkend uit, want de mensen waar ik voorbij kwam keken me heel boos aan en na. :roll:

Mensen kijken ook vaak maar vreemd als ik Shibby een stomme sukkel noem of Leia een slome trut.
De hond van vrienden had als bijnaam sletje, die blikken van mensen als je dat keihard door de straat riep en er een hond heel enthousiast begon te kwispelen. :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Mara Roulette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

hahahaha :mrgreen: Ja ergens is het natuurlijk ook wel erg grappig ;)

Zo blijkt P!nk's (de zangeres) hondje fucker te heten :) ook leuk zo op Sunset boulevard hahaha
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Mara Roulette schreef:Zo blijkt P!nk's (de zangeres) hondje fucker te heten :) ook leuk zo op Sunset boulevard hahaha
Pink is dan ook gewoon cool :pffff::D.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”