Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mag een dierenarts een gezonde hond laten inslapen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Maxiem schreef: De DA heeft ons toen een goede GT aangeraden, maar als dat niks was geworden... misschien had ik Max dan ook wel laten inslapen, en de DA had het gedaan denk ik. Zeker omdat ze al een GT had aanbevolen.
Maar dat wordt vaker gedaan bij een hond die mensen nog wel eens wil bijten. Dat is een ander geval dan een hond gewoon maar doodmaken omdat hij "overcompleet" is en de mensen er van af willen.

Anne
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

starfleet schreef:
Maxiem schreef: De DA heeft ons toen een goede GT aangeraden, maar als dat niks was geworden... misschien had ik Max dan ook wel laten inslapen, en de DA had het gedaan denk ik. Zeker omdat ze al een GT had aanbevolen.
Maar dat wordt vaker gedaan bij een hond die mensen nog wel eens wil bijten. Dat is een ander geval dan een hond gewoon maar doodmaken omdat hij "overcompleet" is en de mensen er van af willen.

Anne
Ja precies, dat schreef ik dus al! Ik weet zelfs dat sommige dierenartsen de hond bij dit soort "beschuldigingen" (hij bijt) ZONDER tussenkomst van een gedragsdeskundige, die de hond uitvoerig test, helemaal niet aan zo'n verzoek voldoet..........
Ik ken een gedragsdeskundige die door dierenartsen erbij gehaald wordt om te testen in dit soort gevallen..........
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wij kregen jaren geleden eens op een dinsdag een engelse bull aangeboden met het verhaal dat hij op donderdag zou worden ingeslapen.
Een hond van 5 jaar waar niet iets aan mankeerde alleen zijn bazinnetje was overleden en baasje vond het zo zielig dat hij nu hele dagen alleen zat. :roll:
Dochterlief wilde hem niet want die had nog niet zo lang geleden een mopsje aangeschaft,wetende dat moeder zeer binnenkort zou overlijden,en twee honden was teveel.
Wij hebben hem direct meegenomen ,kregen alles erbij stamboom van een fokker die hier dus niets vanaf wist bleek later.
Ik kon het niet geloven en heb de da gebeld die hier aan mee zou werken en het bleek dus wel zo te zijn tot mijn ontzetting.
Ze was flink pissig ,dat ik het wist waarschijnlijk :mrgreen: ,en vroeg me of ik wel van de privetoestanden van deze meneer afwist.
Ja zijn vrouw is overleden maar kunnne jullie hem dan niet op de mogelijkheid van herplaatsen wijzen of zelf de fokker bellen.
Het gesprek verliep niet meer prettig ,woedend was ik ,en ik heb het afgekapt.
Barend is goed terecht gekomen bij schatten van mensen die hem dolgraag wilde hebben wat bij de meeste herplaats engelse bulls vrij snel te realiseren is en wat voor mij de beslissing nog onbegrijpelijker maakte.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

yuki schreef:nu heb je het over gedrag neem ik aan?
In het gestelde, door topicopener lees ik een gezonde hond (lichamelijk en geestelijk)
Ik vatte gezond op als lichamelijk gezond, niet ziek. Maar geestelijk ook, tja, dan zie ik geen reden.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”