Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeft een hond met korfje/snoetje niet onder appèl?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Hoeft een hond met korfje/snoetje niet onder appèl?

Ongelezen bericht door Rami »

Vandaag liep ik met Silka en Billy in een gebiedje dat sinds kort 'ontdekt' is door mensen met honden. Is aan de ene kant jammer (ik houd wel van rust :wink: ) maar aan de andere kant: het is een mooi open stukje polder met een weggetje en wat slootjes dus ik kan me voorstellen dat je daar graag loopt of fietst.

Op het moment dat ik een stuk van het weggetje af bij een slootje sta zie ik iemand aan komen fietsen met losse hond. Ik lijn Silka aan (ze kan nogal eens bitchy uit de hoek komen als het om een vreemde teef gaat) en zeg tegen Bill dat 'ie moet blijven.
De hond ziet mijn honden, wijkt van zijn/haar roepende baasje af en stormt op ons af. Ik geef een brul en de hond kiest eieren voor zijn/haar geld en gallopeert achter 't baasje aan. So far so good.
Kom ik op de terugweg dezelfde fietsende baas met hond tegen op dat smalle weggetje. Ik lijn Silka weer aan en laat Bill naast lopen. De hond vliegt weer op Sil en Bill af (baasje fietst door) en klapt zonder pardon op Bill, die door zijn hoeven zakt (ai, ai, zijn knie... :N: ).
Ik weer brullen (nu echt boos) het baasje stopt, draait zich om. Ik zeg haar (niet echt vriendelijk) dat ik het enorm vervelend vind dat ze haar hond niet onder appèl heeft. In eerste instantie zegt ze dat ze zich niet kan voorstellen dat haar hond op Bill klapte. Als ik zeg dat dat toch echt zo is en dat zij dat niet kan weten omdat ze met haar rug naar ons toe gewoon doorfietste, zegt ze dat haar hond een snoetje draagt en er dus: 'niets kan gebeuren'.
Toen viel ik een beetje stil... Want tja, misschien heeft ze gelijk. Qua bijten kan er idd niets gebeuren maar de hond (groot!) klapte wel met zijn/haar volle gewicht op Bill.

Is het nu echt zo dat als je je hond muilkorft dat je dan verder 'vrij spel' hebt? Ik bedoel: ik kan me goed voorstellen dat je kiest voor een snoetje of korfje, maar houdt dat dan dat ook in dat je dan qua appèl en training niets meer hoeft te doen?

Ben wel benieuwd hoe de gedachten en/of ervaringen hierover zijn...
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Lijkt mij niet :roll:

Bij oudere honden, of honden met bijvoorbeeld een gewrichtsprobleem is het ook heel erg rot als een andere hond zomaar bovenop ze klapt lijkt me.
Als een echte groterd bovenop Moos of Saar duikt kunnen ze op die manier ook al flink wat schade aan richten, daar hoeven ze echt niet voor te bijten. :19:

Met het risico dat ik iets 'gevaarlijks' zeg :N: Ik kan me zo voorstellen dat bijvoorbeeld een dwergteckel met een snoetje niet zo heel bar veel schade meer aan kan richten. Die kan wat lastig door zijn gewicht schade toe brengen als hij echt niet kan bijten denk ik? :denken:
Aan de andere kant zou een hondje als Saar wel een rolberoerte krijgen ook van een dwergteckel die het echt overduidelijk op haar gemunt heeft, ook al kan er dan niet meer gebeten worden.
Dus alleen al daarom moet je ook een dwergteckel met muilkorf onder appel (met streepje :mrgreen: ) hebben.
(en ook voor de eigen veiligheid van die kamikaze dwergteckel trouwens :N: ).
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Moos schreef:Lijkt mij niet :roll:

Bij oudere honden, of honden met bijvoorbeeld een gewrichtsprobleem is het ook heel erg rot als een andere hond zomaar bovenop ze klapt lijkt me.
Als een echte groterd bovenop Moos of Saar duikt kunnen ze op die manier ook al flink wat schade aan richten, daar hoeven ze echt niet voor te bijten. :19:

Met het risico dat ik iets 'gevaarlijks' zeg :N: Ik kan me zo voorstellen dat bijvoorbeeld een dwergteckel met een snoetje niet zo heel bar veel schade meer aan kan richten. Die kan wat lastig door zijn gewicht schade toe brengen als hij echt niet kan bijten denk ik? :denken:
Aan de andere kant zou een hondje als Saar wel een rolberoerte krijgen ook van een dwergteckel die het echt overduidelijk op haar gemunt heeft, ook al kan er dan niet meer gebeten worden.
Dus alleen al daarom moet je ook een dwergteckel met muilkorf onder appel (met streepje :mrgreen: ) hebben.
Nou, gewicht en grootte heeft er toch wel mee te maken, lijkt me. Deze hond was best groot, formaat Duitse herder. Dus wat dat betreft zeg je niets gevaarlijks! :mrgreen:
En natuurlijk weet die hond (of eigenlijk de baas) niet dat Bill aan zijn poot is geopereerd en is het aan mij om 'zo voorzichtig mogelijk' te zijn. Maar dit kon ik gewoon niet voorkomen.
De orthopeed zei nog: "Laat 'm nog maar even niet met 'foute vrienden' spelen" En dit was nog niet eens een vriend... :wink:

Edit: hele stomme tikfouten...
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Rami schreef:
Moos schreef:Lijkt mij niet :roll:

Nou, gewicht en grootte heeft er toch wel mee te maken, lijkt me. Deze hond was best groot, formaat Duitse herder. Dus wat dat betreft zeg je niets gevaarlijks! :mrgreen:
En natuurlijk weet die hond (of eigenlijk de baas) niet dat Bill aan zijn poot is geopereerd en is het aan mij om 'zo voorzichtig mogelijk' te zijn. Maar dit kon ik gewoon niet voorkomen.
De orthopeed zei nog: "Laat 'm nog maar even niet met 'foute vrienden' spelen" En dit was nog niet eens een vriend... :wink: :mrgreen:
Maar zelfs al zou iemand dan nog niet zo snugger zijn om te kunnen bedenken dat er pas geopereerde of oude honden met lichamelijke klachten rondlopen, dan zouden ze in ieder geval toch moeten weten dat er ook klein grut rondloopt :mrgreen: :wink:
Je kan het echt niet maken vind ik om je hond formaat Duitse Herder een snoetje om te doen en hem dan gewoon op een teckeltje ofzo te laten klappen :19:
(en dus ook niet op bijvoorbeeld Bill, maar stel dat de baas niet zo ver nadenkt :roll: ).

En dan heb je het nog niet eens over de wat onzekere honden (van willekeurig formaat) die totaal in de stress gaan van een overduidelijke aanval.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Een muilkorf of snoetje is toch juist bedoeld als extra maatregel en niet als vervanging van?

Pff...'t wordt steeds mooier in de hondenbazenwereld. :N:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Re: Hoeft een hond met korfje/snoetje niet onder appèl?

Ongelezen bericht door Tamara. »

Rami schreef:Is het nu echt zo dat als je je hond muilkorft dat je dan verder 'vrij spel' hebt?
Absoluut niet!!

De hond kan lekker loslopen en je hond moet je zeker onder appèl hebben maar mocht je hond een keer bananen in zijn oren hebben dan zie ik dat als een voorzorgsmaatregel om gaatjes te voorkomen.

Maar er zijn 101 andere dingen die geen gaatjes veroorzaken maar wel ander leed waar een snuitje niet tegen helpt.

Belachelijk, zo'n mens.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Rami schreef: Is het nu echt zo dat als je je hond muilkorft dat je dan verder 'vrij spel' hebt? ..
tuurlijk niet, maar het is wel een opinie die past bij een doorfietsende en niet om kijkende baas met een los lopende hond ( ik hou daar niet zo van ).
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Tamara en Bowie schreef:
Rami schreef:Is het nu echt zo dat als je je hond muilkorft dat je dan verder 'vrij spel' hebt?
Absoluut niet!!

De hond kan lekker loslopen en je hond moet je zeker onder appèl hebben maar mocht je hond een keer bananen in zijn oren hebben dan zie ik dat als een voorzorgsmaatregel om gaatjes te voorkomen.

Maar er zijn 101 andere dingen die geen gaatjes veroorzaken maar wel ander leed waar een snuitje niet tegen helpt.

Belachelijk, zo'n mens.
Helemaal mee eens.
Overigens zie ik dit 'fenomeen' steeds vaker. Mensen op de fiets maken hun hond aan het begin van het bos los, fietsen er met fikse vaart doorheen en kijken niet op of om wat hun hond aan het doen is. Ik heb de laatste tijd al een aantal malen een patsreu van de mijne moeten wegschreeuwen terwijl baas-met-fiets in geen velden of wegen meer te bekennen was.
Een hond doe je niet voor niets een snoet of muilkorf om: extra voorzichtigheid en oplettendheid lijkt mij dan de boodschap :19:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

tuurlijk moet die onder appel, hij kan misschien niet bijten, maar wel de ander tegen de gornd werken en blessures veroorzaken. en de andere hond kan ook nog uitvallen, jij lijnde je teef ook niet voor niets aan
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Eens met de voorgangers :ok:
Een muilkorf is geen vervanging van appèl, maar een hulpje om bijtschade te voorkomen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Ook helemaal eens met mijn voorgangers. Queen zou met een gedegen muilkorf haar gewicht van ca 70 kg in de strijd gooien :N:
Moet er niet aan denken dat ze op een andere hond klapt omdat ik niet niet goed op let. Bijten kan ze dan idd niet meer maar wel schade aanrichten middels haar gewicht.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Rami
Zeer actief

Shibby schreef:Een muilkorf of snoetje is toch juist bedoeld als extra maatregel en niet als vervanging van?
Ja, ik ben echt gek op honden hoor, maar bij sommigen zouden geen bazen moeten horen... :roll: :wink:
Tamara en Bowie schreef:
Absoluut niet!!
Belachelijk, zo'n mens.
Inderdaad, stom dat ik toch gewoon met mijn hond vol tanden stond...
Zoie schreef:tuurlijk niet, maar het is wel een opinie die past bij een doorfietsende en niet om kijkende baas met een los lopende hond ( ik hou daar niet zo van ).
Je hebt gelijk, 't past inderdaad bij het plaatje van iemand die 't allemaal niet zo veel lijkt te schelen...
alma2 schreef:Overigens zie ik dit 'fenomeen' steeds vaker. Mensen op de fiets maken hun hond aan het begin van het bos los, fietsen er met fikse vaart doorheen en kijken niet op of om wat hun hond aan het doen is. Ik heb de laatste tijd al een aantal malen een patsreu van de mijne moeten wegschreeuwen terwijl baas-met-fiets in geen velden of wegen meer te bekennen was.
Een hond doe je niet voor niets een snoet of muilkorf om: extra voorzichtigheid en oplettendheid lijkt mij dan de boodschap :19:
Ja, ik zie het idd ook steeds vaker: bazen op fietsen met loslopende die niet op of om kijken of het wel of niet goed gaat met hun hond... :boos:
JEANNETTEBO schreef:tuurlijk moet die onder appel, hij kan misschien niet bijten, maar wel de ander tegen de gornd werken en blessures veroorzaken. en de andere hond kan ook nog uitvallen, jij lijnde je teef ook niet voor niets aan
Klopt hoor. Ik vind het soms ook wel eens onhandig om Silka te moeten roepen en aan te lijnen. Maar als ik het niet vertrouw (dus bij nadering van onbekende honden die we moeten passeren) doe ik het wel, zonder morren.
De kans dat ze een hond verjaagt (want meer doet ze niet) is klein maar ik wil het gewoon niet hebben.
ranetje schreef:Eens met de voorgangers :ok:
Een muilkorf is geen vervanging van appèl, maar een hulpje om bijtschade te voorkomen.
In die zin - hulpje tegen bijtschade - vind ik een snoetje of korfje ook prima. Goed dat iemand zijn of haar verantwoording neemt.
Maar het lijkt er op dat deze baas zo op deze voorzorgmaatregel vertrouwt dat er verder niet opgelet hoeft te worden... :19:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Rami schreef:
In die zin - hulpje tegen bijtschade - vind ik een snoetje of korfje ook prima. Goed dat iemand zijn of haar verantwoording neemt.
Maar het lijkt er op dat deze baas zo op deze voorzorgmaatregel vertrouwt dat er verder niet opgelet hoeft te worden... :19:
Dan heeft ze het dus niet begrepen.
Die muilkorf heeft hij vast niet om zodat hij geen gras kan eten.

Is Bill in orde trouwens?
Geen vervelende gevolgen vanwege die stormram?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Rami schreef:
Shibby schreef:Een muilkorf of snoetje is toch juist bedoeld als extra maatregel en niet als vervanging van?
Ja, ik ben echt gek op honden hoor, maar bij sommigen zouden geen bazen moeten horen... :roll: :wink:
Tamara en Bowie schreef:
Absoluut niet!!
Belachelijk, zo'n mens.
Inderdaad, stom dat ik toch gewoon met mijn hond vol tanden stond...
Zoie schreef:tuurlijk niet, maar het is wel een opinie die past bij een doorfietsende en niet om kijkende baas met een los lopende hond ( ik hou daar niet zo van ).
Je hebt gelijk, 't past inderdaad bij het plaatje van iemand die 't allemaal niet zo veel lijkt te schelen...
alma2 schreef:Overigens zie ik dit 'fenomeen' steeds vaker. Mensen op de fiets maken hun hond aan het begin van het bos los, fietsen er met fikse vaart doorheen en kijken niet op of om wat hun hond aan het doen is. Ik heb de laatste tijd al een aantal malen een patsreu van de mijne moeten wegschreeuwen terwijl baas-met-fiets in geen velden of wegen meer te bekennen was.
Ja, ik zie het idd ook steeds vaker: bazen op fietsen met loslopende die niet op of om kijken of het wel of niet goed gaat met hun hond... :boos:
JEANNETTEBO schreef:tuurlijk moet die onder appel, hij kan misschien niet bijten, maar wel de ander tegen de gornd werken en blessures veroorzaken. en de andere hond kan ook nog uitvallen, jij lijnde je teef ook niet voor niets aan
Klopt hoor. Ik vind het soms ook wel eens onhandig om Silka te moeten roepen en aan te lijnen. Maar als ik het niet vertrouw (dus bij nadering van onbekende honden die we moeten passeren) doe ik het wel, zonder morren.
De kans dat ze een hond verjaagt (want meer doet ze niet) is klein maar ik wil het gewoon niet hebben.
Belachelijk! Als je al een snoetje aandoet omdat je de hond niet helemaal vertrouwd.. zo vertaal ik het dan eenmaal.. zorg dan ook dat je de hond bij je houdt.. met je stem of als je daar ook niet op vertrouwd een lijntje erom!
Ook hier een met een rug aandoening.. advies niet overmatig laten "spelen" zeker niet met vreemden.. menig hond die nu op m afdenderd wordt door hem al bij voorbaat gewaarschuwd.. :denken:
Na drie aanvaringen.. doordat anderen door denderden en de uitdaging aangingen.. lijn ik mijn hond tegenwoordig ook maar even aan als er een ander aan komt stormen.. ten eerste om zelf in te grijpen.. ten tweede omdat het ook niet goed is voor hem (en mij...) om weer een gevecht te zien ontluiken...
Helaas... vaak zijn de bazen van de afstormende honden niet te bekennen.. of krijgen de hond niet terug of negeren het feit dat ik me hond uit voorzorg aanlijn of afleid van de naderende hond... :boos:
Rami
Zeer actief

ranetje schreef:
Rami schreef:

Lief dat je daar naar vraagt. Volgens mij valt het wel mee. Hij liep even een beetje mank maar daarna weer gewoon goed. Zojuist zag ik dat hij wel wat stijf is met opstaan maar dat zal morgen wel weer over zijn (hoop ik...).
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Een hond met muilkorf kan wel degelijk schade aanrichten aan een andere hond. Hij gebruikt dan gewoon zijn gewicht, door zich op de andere hond te gooien of met zijn poten de andere hond af te klemmen. De nagels maken daarna het werk af...tot bloedens toe. Ik heb er helaas ervaring mee. :roll:
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Ik vind dat elke hond onder appél behoort te staan, en als je hond "bananen" in de oren heeft hoor je die niet zomaar los te laten lopen, zeker niet met een korf o snoetje.

Ze kunnen dan wel niet bijten, maar wat al geschreven is wel schade aanrichten.
En wat te denken als de gekorfde hond tegen de verkeerde op klapt, dan laat je hem/haar zonder dat er verdediging mogelijk is vechten pfff ik begrijp dat niet hoor.
Jane_bull
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jane_bull »

*knikt* :denken:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Raar mens. Haar hond heeft ze nooit leren luisteren en omdat het ook een etterbak is die nog wel eens mot wil hebben, doet ze hem maar een snuitje om. Ik heb een grote hekel aan fietsers met hond. Ze zijn nooit snel genoeg om in te grijpen. Ik heb meegemaakt dat we Buffy van een Witte herder moesten bevrijden (niet agressief maar wel irritant) terwijl baasje suffig met de fiets in zijn hand stond. "Ja ik heb geen lijn bij en ze wil vandaag niet luisteren"

Overigens bespottelijk vind ik, fietsen met een snuitje. Een snuitje is leuk voor even bij de dierenarts, niet om mee te fietsen, een hond kan niet eens behoorlijk hijgen ermee. Zij hoort verder met haar hond aan een springer te fietsen, de hond kan niet los naast de fiets meelopen blijkbaar.

Anne
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wat een achterlijk gedoe weer. Mooi excuus, doe maar een snuitje om en ze hebben vrij spel.

Er is absoluut nog genoeg schade wat ze mét snuitje ook kunnen aanrichten.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ze wist wel degelijk dat haar hond op een andere hond kan afstormen en bijten, waarom anders die snoet?
Maar ze denkt nu : ik ben goed bezig geweest, en dat is ze ook, moet ik eerlijk zeggen.

Liever een hond tegenkomen met een snoet , dan weer naar de dierenarst, toch? :ok:
Om te laten hechten, bedoel ik.

Maar ik ben er wel mee eens, dat je een hond naast de fiets ook aan de lijn moet houden.
Ik denk dat ze deze hond te sterk vond , en is ze misschien al een paar keer gevallen doordat hij naar andere honden wilde gaan.

Zag je dat niet , die snoet?
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Sjalot schreef:Een hond met muilkorf kan wel degelijk schade aanrichten aan een andere hond. Hij gebruikt dan gewoon zijn gewicht, door zich op de andere hond te gooien of met zijn poten de andere hond af te klemmen. De nagels maken daarna het werk af...tot bloedens toe. Ik heb er helaas ervaring mee. :roll:
die was wel erg agressief bezig dan, niet normaal, toch?
Waarschijnlijk een ex-vechthond geweest, die de techniek nog kende?
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Tjonge, het zal je gebeuren dat je kwetsbare hond weer een stuk achterop is door zo'n onachtzame baas :devil: . Ik kan me voorstellen dat je je hond die wel eens agressief kan zijn ook los wilt laten rennen maar dat kan dan m.i. toch alleen maar als hij zeer goed onder appèl staat! Niet alleen voor andere honden maar ook voor de hond zelf. Door dit soort gedrag loopt hij grote risico's dat de aangevallen hond het 'niet pikt' en dan kan hij zichzelf niet verdedigen!
Ik zou errug boos zijn geweest in jouw geval!
Nu maar duimen dat Billy er niets van overhoudt!!
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Rami schreef:
ranetje schreef:
Rami schreef:

Lief dat je daar naar vraagt. Volgens mij valt het wel mee. Hij liep even een beetje mank maar daarna weer gewoon goed. Zojuist zag ik dat hij wel wat stijf is met opstaan maar dat zal morgen wel weer over zijn (hoop ik...).
En Rami.................valt het idd mee met Bill?
Ik hoop toch zo dat hij hier geen terugval van heeft gekregen!
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Sjalot schreef:Een hond met muilkorf kan wel degelijk schade aanrichten aan een andere hond. Hij gebruikt dan gewoon zijn gewicht, door zich op de andere hond te gooien of met zijn poten de andere hond af te klemmen. De nagels maken daarna het werk af...tot bloedens toe. Ik heb er helaas ervaring mee. :roll:
Dat klinkt ook niet best. Gelukkig hield deze hond wel op toen ik een brul gaf, de schade bleef bepekt tot het 'pletten' van Billy...
starfleet schreef: Overigens bespottelijk vind ik, fietsen met een snuitje. Een snuitje is leuk voor even bij de dierenarts, niet om mee te fietsen, een hond kan niet eens behoorlijk hijgen ermee. Zij hoort verder met haar hond aan een springer te fietsen, de hond kan niet los naast de fiets meelopen blijkbaar.
Daar had ik niet eens aan gedacht. Maar het was inderdaad zo'n nylon muzzle, waarbij de bek op elkaar geklemd wordt.
Het arme dier kon dus niet eens hijgen/afkoelen...
Ik word steeds kwaaier op dat mens! :devil:
Pak-de-bal schreef:ze wist wel degelijk dat haar hond op een andere hond kan afstormen en bijten, waarom anders die snoet?
Maar ze denkt nu : ik ben goed bezig geweest, en dat is ze ook, moet ik eerlijk zeggen.
Liever een hond tegenkomen met een snoet , dan weer naar de dierenarst, toch? :ok:
Om te laten hechten, bedoel ik.
Maar ik ben er wel mee eens, dat je een hond naast de fiets ook aan de lijn moet houden.
Ik denk dat ze deze hond te sterk vond , en is ze misschien al een paar keer gevallen doordat hij naar andere honden wilde gaan.

Zag je dat niet , die snoet?
Ja, ik zag het de eerste keer al. Even nog dacht ik dat het een gentle leader was, maar toen de hond vlakbij was zag ik dat het een snoetje was. Maar omdat er toen niets gebeurde (behalve dat de hond niet naar zijn roepende baas luisterde en keihard op ons afrende) heb ik er verder niet over nagedacht.
Ik zie wel vaker honden met snoetjes/muilkorven en vind het - net als jij - alleen maar goed als een baas zijn of haar verantwoordelijkheid neemt.
Pas toen ik ze de tweede keer tegenkwam en de hond weer op ons af kwam denderen en Billy aanviel, werd ik link. :wink:
Moon schreef:Tjonge, het zal je gebeuren dat je kwetsbare hond weer een stuk achterop is door zo'n onachtzame baas :devil: . Ik kan me voorstellen dat je je hond die wel eens agressief kan zijn ook los wilt laten rennen maar dat kan dan m.i. toch alleen maar als hij zeer goed onder appèl staat! Niet alleen voor andere honden maar ook voor de hond zelf. Door dit soort gedrag loopt hij grote risico's dat de aangevallen hond het 'niet pikt' en dan kan hij zichzelf niet verdedigen!
Ik zou errug boos zijn geweest in jouw geval!
Nu maar duimen dat Billy er niets van overhoudt!!
Nou, ik was ook boos (ze vroeg nog: waarom word je nu zo kwaad? :roll: ) en werd alleen maar bozer omdat ze in eerste instantie zei dat ze er aan twijfelde of haar hond wel 'begon'. Terwijl ik er met mijn neus bovenop stond er en zij doorfietste...
Ik viel pas stil toen ze - al weg fietsend - zei dat er toch niets kon gebeuren omdat haar hond een snoetje droeg. :19:
ranetje schreef: En Rami.................valt het idd mee met Bill?
Ik hoop toch zo dat hij hier geen terugval van heeft gekregen!
Ja, het valt gelukkig mee. Hij is wel stijf met opstaan maar de ronde vanmorgen (die ik wel wat korter heb gemaakt) liep 'ie gewoon goed mee.
Het loopt - zo te zien - allemaal met een sisser af, goddank.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Rami schreef:Ja, het valt gelukkig mee. Hij is wel stijf met opstaan maar de ronde vanmorgen (die ik wel wat korter heb gemaakt) liep 'ie gewoon goed mee.
Gelukkig :ok:
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Pak-de-bal schreef:
die was wel erg agressief bezig dan, niet normaal, toch?
Waarschijnlijk een ex-vechthond geweest, die de techniek nog kende?
Nee, twee Lancashire Heeler teven van 7 kilo die elkaars bloed wel konden drinken. Ik heb er 1 dus uiteindelijk moeten herplaatsen.

Maar dat van het gewicht heb ik inderdaad ook wel eens bij mijn Bordeauxdoggen gezien. Die vochten niet met hun bek maar met hun lijf. Er kwam geen druppel bloed aan te pas. Gelukkig vochten ze zelden.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Rami schreef: Ja, het valt gelukkig mee. Hij is wel stijf met opstaan maar de ronde vanmorgen (die ik wel wat korter heb gemaakt) liep 'ie gewoon goed mee.
Hè, gelukkig :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
plop
Zeer actief

Ongelezen bericht door plop »

Rami schreef:

Is het nu echt zo dat als je je hond muilkorft dat je dan verder 'vrij spel' hebt? Ik bedoel: ik kan me goed voorstellen dat je kiest voor een snoetje of korfje, maar houdt dat dan dat ook in dat je dan qua appèl en training niets meer hoeft te doen?

Nee vind ik niet.
Ik weet niet of het een grote hond was, maar als dat wel zo was dan kan hij wel boven op een klein hondje springen, en dat zal ook niet prettig voelen, ondanks dat hij niet kan beten.
Ik vind het al heel vreemd dat die persoon zich niet kan voorstellen dat haar hond begon met aanvallen (die hond heeft voor de lol een snoetje om) Die hond gaf al aan dat hij niet erg gesteld was op soortgenoten dus ik snap niet dat ze hem niet gewoon aan de lijn houdt en lekker een stuk met hem gaat fietsen om zijn energie kwijt te raken.
Afbeelding Afbeelding
ranetje
Zeer actief

plop schreef:
Rami schreef:

Nee vind ik niet.
Ik weet niet of het een grote hond was, maar als dat wel zo was dan kan hij wel boven op een klein hondje springen, en dat zal ook niet prettig voelen, ondanks dat hij niet kan beten.
Ik vind het al heel vreemd dat die persoon zich niet kan voorstellen dat haar hond begon met aanvallen (die hond heeft voor de lol een snoetje om) Die hond gaf al aan dat hij niet erg gesteld was op soortgenoten dus ik snap niet dat ze hem niet gewoon aan de lijn houdt en lekker een stuk met hem gaat fietsen om zijn energie kwijt te raken.
Die dame fietste ook :wink:
Alleen was de hond niet aan de lijn tijdens het fietsen ..............
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”