Een tweede methode was trouwens om op de hond in te stappen (zodat hij achteruit zou gaan) maar Dante ging toen zitten

Moderator: moderatorteam
Ik wíl helemaal geen freestyle; dat maakt die gup er zelf vanranetje schreef:Rana loopt achteruit, maar ik heb geen goed beeld meer van hoe ik haar dat heb geleerd.![]()
Ik geloof dat ze het uit zichzelf deed toen ik stil bleef staan omdat ze te ver voor me uit liep (aan de lijn).![]()
Daar heb ik op een gegeven moment een commando aan gekoppeld.
Maar hoe je dat met de freestyle clicker zou moeten aanleren????
Bedankt! Maar ik denk dat ik al weet waarom het niet lukte; zie mijn vorig bericht. Dante is tegenwoordig erg hongerig door de medicijnen die hij gebruikt ..Mabeline schreef:Ik heb het aangeleerd door een brokje voor haar neus te houden en dan op stahoogte, heel kleine beetje richting haar borst bewogen en bij de minste aktie direct commando "terug" gegeven (of ander commando wat je wilt gebruiken) en clicken
Na 2 weken kon ze achteruit lopen op alleen het naar het toestappen en het commando. Ik loop nu soms tegen haar in en sta dan ineens stil dan doet zij nog een paar passen en gooi de beloning over haar heen, daardoor wil ze sneller naar achter omdat achter haar die beloning komt (balletje of voertje)
Zoals je leest maak ik dus geen gebruik van de clicker, overigens als ze het goed doet zeg ik alleen juist op een hele uitbundige toon dat is voor haar hetgeen waar jij de clicker voor gebruikt
Hoop dat je er wat mee kan, succes ermee!
Dat probleem heb ik met Xena ook, maar als ik dan nog een extra stap doe dan gaat ze op haar achterpoten staanLysette schreef:Nog een stap extra doen? Dat je bijna op hem gaat staan zeg maar. Meestal proberen ze wel te voorkomen dat je op ze gaat staan(jip was ook zo'n zitter
).
Ah, heb jij het boekje ook?Moon schreef:Goh, zie nu pas dat er op mijn oude vraag nog meer antwoorden zijn gekomen. Ik was niet verder gegaan met het teruglopen, maar ga het nu weer oppakken dmv het nieuwe boek; Hersengymnastiek voor de hond
(zie topic van 'Scooby' in 'Algemeen')
Ik neem jullie tips daarin mee, bedankt