Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Clickervraagje

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Clickervraagje

Ongelezen bericht door Moon »

Ik wilde weer wat 'kunstjes' bij Dante aanleren (uit het boek; 'hondenspelletjes'). Wilde het achteruit lopen aanleren. Maar Dante was veel te enthousiast :mrgreen: . De bedoeling was dat ik een snoepje tussen mijn voeten leg, Dante pakt dat en loopt naar achteren om om een volgend snoepje te vragen.... click! Maar de praktijk loopt soms wat anders :roll: . Dante pakt het snoepje en maakt een speelbuiging, waarbij hij met zijn poot mijn knie aanraakt (zo van 'toe dan baas!' :mrgreen: ). Toen ik niet reageerde haalde hij alles uit de kast; nogmaals buiging, zwaaien, af, enz :roll: . Ik moet zeggen dat ik op zo'n moment dan even met mijn mond vol tanden sta :denken: . Hoe zouden jullie dat oplossen?

Een tweede methode was trouwens om op de hond in te stappen (zodat hij achteruit zou gaan) maar Dante ging toen zitten :roll: steeds opnieuw :smile:
Gr. Marijke
Afbeelding
Mabeline
Actief

Ongelezen bericht door Mabeline »

Ik heb het aangeleerd door een brokje voor haar neus te houden en dan op stahoogte, heel kleine beetje richting haar borst bewogen en bij de minste aktie direct commando "terug" gegeven (of ander commando wat je wilt gebruiken) en clicken

Na 2 weken kon ze achteruit lopen op alleen het naar het toestappen en het commando. Ik loop nu soms tegen haar in en sta dan ineens stil dan doet zij nog een paar passen en gooi de beloning over haar heen, daardoor wil ze sneller naar achter omdat achter haar die beloning komt (balletje of voertje)

Zoals je leest maak ik dus geen gebruik van de clicker, overigens als ze het goed doet zeg ik alleen juist op een hele uitbundige toon dat is voor haar hetgeen waar jij de clicker voor gebruikt

Hoop dat je er wat mee kan, succes ermee! :ok:
Waar een wil is, is een weg, ook al is hij soms moeilijk
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Rana loopt achteruit, maar ik heb geen goed beeld meer van hoe ik haar dat heb geleerd. :denken:
Ik geloof dat ze het uit zichzelf deed toen ik stil bleef staan omdat ze te ver voor me uit liep (aan de lijn). :mrgreen:
Daar heb ik op een gegeven moment een commando aan gekoppeld.

Maar hoe je dat met de freestyle clicker zou moeten aanleren????
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:Rana loopt achteruit, maar ik heb geen goed beeld meer van hoe ik haar dat heb geleerd. :denken:
Ik geloof dat ze het uit zichzelf deed toen ik stil bleef staan omdat ze te ver voor me uit liep (aan de lijn). :mrgreen:
Daar heb ik op een gegeven moment een commando aan gekoppeld.

Maar hoe je dat met de freestyle clicker zou moeten aanleren????
Ik wíl helemaal geen freestyle; dat maakt die gup er zelf van :roll: :mrgreen: . Ik wilde lokken maar hij meende uit mijn nonverbale communicatie van alles te begrijpen; 'moet zeker zitten, o, dan zeker af, ook niet; buiging dan?:mrgreen:

Maar ik ga het vandaag anders doen; minder lekker voertje en ná het eten oefenen.. Ik denk dat hij tè hongerig was en daardoor compleet zijn kop verloor om maar snel die voertjes te verdienen :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Mabeline schreef:Ik heb het aangeleerd door een brokje voor haar neus te houden en dan op stahoogte, heel kleine beetje richting haar borst bewogen en bij de minste aktie direct commando "terug" gegeven (of ander commando wat je wilt gebruiken) en clicken

Na 2 weken kon ze achteruit lopen op alleen het naar het toestappen en het commando. Ik loop nu soms tegen haar in en sta dan ineens stil dan doet zij nog een paar passen en gooi de beloning over haar heen, daardoor wil ze sneller naar achter omdat achter haar die beloning komt (balletje of voertje)

Zoals je leest maak ik dus geen gebruik van de clicker, overigens als ze het goed doet zeg ik alleen juist op een hele uitbundige toon dat is voor haar hetgeen waar jij de clicker voor gebruikt

Hoop dat je er wat mee kan, succes ermee! :ok:
Bedankt! Maar ik denk dat ik al weet waarom het niet lukte; zie mijn vorig bericht. Dante is tegenwoordig erg hongerig door de medicijnen die hij gebruikt ..
Gr. Marijke
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Nog een stap extra doen? Dat je bijna op hem gaat staan zeg maar. Meestal proberen ze wel te voorkomen dat je op ze gaat staan :mrgreen: (jip was ook zo'n zitter :mrgreen: ).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik heb het Sita aangeleerd vanuit de zit. Eerst moest ze dan gaan staan en dan op haar af lopen. Gelijk bij het eerste pootje wat verzet wordt naar achteren clicken en dit zo verder uitgebreid.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Oh, met een volle buik trainen vind ik eigenlijk wel een hele goeie tip! Ik ben gestopt met clickeren met Jack omdat hij er compleet hyper van werd, hij ging zo ongeveer zelf kunstjes verzinnen zodat ik maar zou clicken. Maar misschien als hij moe en volgevreten is dat hij het geduld op kan brengen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Moon
Zeer actief

Goh, zie nu pas dat er op mijn oude vraag nog meer antwoorden zijn gekomen :mrgreen: . Ik was niet verder gegaan met het teruglopen, maar ga het nu weer oppakken dmv het nieuwe boek; Hersengymnastiek voor de hond :ok: (zie topic van 'Scooby' in 'Algemeen')
Ik neem jullie tips daarin mee, bedankt :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Buffy heeft het ook geleerd met inlopen. Helemaal toevallig ging dat een keer en toen zijn we het bewust gaan leren.

Anne
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Lysette schreef:Nog een stap extra doen? Dat je bijna op hem gaat staan zeg maar. Meestal proberen ze wel te voorkomen dat je op ze gaat staan :mrgreen: (jip was ook zo'n zitter :mrgreen: ).
Dat probleem heb ik met Xena ook, maar als ik dan nog een extra stap doe dan gaat ze op haar achterpoten staan :mrgreen: Doe ik nog een extra stap dan zet ze op haar achterpoten een stap achteruit en valt ze bijna :N: Als ik een brokje voor haar borst houd en naar achteren beweeg (haar kant op) gaat ze liggen :smile:
Naja, gaan we maar weer eens een andere oefening proberen :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moon schreef:Goh, zie nu pas dat er op mijn oude vraag nog meer antwoorden zijn gekomen :mrgreen: . Ik was niet verder gegaan met het teruglopen, maar ga het nu weer oppakken dmv het nieuwe boek; Hersengymnastiek voor de hond :ok: (zie topic van 'Scooby' in 'Algemeen')
Ik neem jullie tips daarin mee, bedankt :ok:
Ah, heb jij het boekje ook?
Is heel leuk hé? :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Op een stoel gaan zitten, snoepje onder de stoel leggen en hem van voren, tussen je benen door het snoepje laten pakken? Er zijn weinig andere mogelijkheden meer dan achteruit onder die stoel uit komen.
ranetje
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Op een stoel gaan zitten, snoepje onder de stoel leggen en hem van voren, tussen je benen door het snoepje laten pakken? Er zijn weinig andere mogelijkheden meer dan achteruit onder die stoel uit komen.
Die ga ik onthouden :ok:
Afbeelding
Mara Roulette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

Op het moment dat je hond allerlei oude/ andere trucjes probeert om zn snoepje te krijgen is hij aan het leren. Het is dan dus aan jou als baas om op precies het juiste moment te clicken... errug lastig haha maar na een tijdje krijg je er wel wat meer feeling voor (tenminste dat had ik)...
Bij totaal hyper gedrag stop ik met trainen, ik laat de hond dan nog een trucje doen dat ze kunnen geef een snoepje en stop.
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
Pinkki
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pinkki »

Een smalle steeg bouwen bvb twee keukenstoelen naast elkaar op 30 cm afstand van een muur. Hond in z'n vooruit erin laten lopen, snoepje in je jaszak/broekzak, inlopen, een halve stap click-koekje.
Of de beloning achter de hond leggen zodat om bij de beloning te komen die in het achteruit moet. Met handhulp kan ook, dan beide handen bij elkaar en dan naar de borstbeen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”