Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

in hoeverre..

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Nooit bij nagedacht. En er zijn genoeg mensen die een oordeel hebben over een kleine hond, dat het geen hond is ofzo :denken: En poedels vinden de meeste mensen zowiezo al niks, maar Jip is gewoon leuk en dat is wat voor mij telt :pffff: :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
bikkel
Actief

Ongelezen bericht door bikkel »

mij maakt het niets uit wat ze van een bullterrier vinden.de 1 vindt ze eng,de ander lelijk of juist mooi.boeit me totaal niet ik vind ze super en daar gaat het om.
Alleen waar ik me wel eens aan erger zijn die irritante vooroordelen die mensen hebben .maar ach dat zal ook altijd wel zo blijven.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik stoor me aan het feit dat alle honden wel zijn gegrepen door een herder en dat ze daarom maar tekeer mogen gaan tegen mijn honden :19: Altijd heeft de herder het gedaan.
Voorheen liep ik met een kruising golden/labrador, nooit problemen. Maar als je met een herder op straat loopt, nou berg je dan maar :N:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

jidde schreef:Ik stoor me aan het feit dat alle honden wel zijn gegrepen door een herder en dat ze daarom maar tekeer mogen gaan tegen mijn honden :19: Altijd heeft de herder het gedaan.
Voorheen liep ik met een kruising golden/labrador, nooit problemen. Maar als je met een herder op straat loopt, nou berg je dan maar :N:
:knuffel: Wij hebben een aantal akelige ervaringen met Herders achter de rug maar vinden ze nog steeds leuk hoor, en Felix ook :ok:
In alle gevallen was het herderbaasje de echte "dader" en diens herder op de keper beschouwd een groter slachtoffer dan onze gebeten hond :(:
Gewoon omdat zo'n baasje dan een hond heeft die niet bij hem past :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Ik lig er niet wakker van...
Afbeelding
Joris

Ongelezen bericht door Joris »

Mij kan het niet zoveel schelen (hoewel een leuke reactie natuurlijk altijd wel mooi is om te horen :) ) Joris (corgi) is al voor vanalles en nog wat uitgemaakt door (vooral) kinderen, van eekhoorn tot rat dus tsja :)...
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Over het algemeen vinden mensen Bouviers niet mooi.
Dat kan ik wel begrijpen. :wink:
Als ik denk aan een mooie hond denk ik zelf ook aan rassen die toch wat eleganter van bouw zijn als een vierkant gebouwde Bouvier.
Dus ongelijk kan ik ze niet geven :19:

Mensen die ik ontmoet vinden Devlin vaak mooi, daarop antwoord ik standaard: "Dank je/u, maar ze is vooral erg lief, dat vind ik veel belangrijker". :wink:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

kan me echt niet schelen , als het wel zo was , had ik nu geen naakthonden , want de meeste mensen vinden ze lelijk. En had ik geen kwijl doggen , wat iedereen vies vindt.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik krijg bijna alleen maar leuke reactie's op Daan. Een enkele keer een minder leuke. Als het om uiterlijk gaat vind ik het niet erg, als ze iets zeggen over zijn karakter vind ik het minder leuk. Het uiterlijk van een hond vind ik ook niet echt belangrijk maar karakter juist wel. Tuurlijk is Daan soms een mega etter en soms is een opmerking terecht maar 99% van de tijd is hij een schatje en dan is een negatieve opmerking niet leuk.
Afbeelding
Xanthos
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Xanthos »

Zou me werkelijk niks boeien....gelukkig hebben we allemaal een andere smaak :ok:
bri
Zeer actief

Ongelezen bericht door bri »

iedereen die qua uiterlijk niet op mijn hond valt heeft "dikke" pech, ik vind haar fantastisch. ze lacht altijd met haar tong buiten haar bek (schijnt typisch te zijn..) als ze rent wapperen die haren er zo leuk achteraan en haar lange oren gaan altijd komisch op en neer tijdens het lopen. ik blijf me elke keer weer vermaken. ze is favoriet bij kinderen vanwege haar knuffelige uiterlijk

wat ik minder vind is dat veel mensen (vooral bij de hondenclub waar ik train) bij voorbaat als zoiets hebben van: "oh een franse herder, die hebben altijd zo'n raar karakter, altijd snauwen en onzeker, niet lief voor andere mensen en honden..blablabla" of: "goh, die hebben ook alleen maar zo'n hond vanwege het uiterlijk, ze zal wel totaal niet weten dat het een herder is met gebruiksaanwijzing" dit vind ik helemaal vervelend,alsof ik de eerste de beste onbenul ben...

daar kan ik me wel druk over maken. ik wil altijd wel laten zien dat mijn briard wel een echte schat is en enorm sociaal met andere honden. als de mensen zich erin verdiepen komen ze er ook zelf wel achter.
ik probeer me altijd maar zo min mogelijk aan te trekken van wat andere vinden, maar goed, soms is dat nog wel eens lastig

maar goed, gelukkig hoor ik over het algemeen nog steeds meer positieve reacties dan negatieve dus is het wat makkelijker om de echt negatieve opmerkingen van je af te zetten
Laatst gewijzigd door bri op 15 jun 2007 06:25, 1 keer totaal gewijzigd.
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
Pinkki
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pinkki »

Nou nee, lig er niet wakker van. Met de hollanders plakken mensen toch gauw een sticker "lelijk" of "kruising" er op, en ja, de mechelaars zijn van die engerds...Pika wordt wel mooi gevonden mits die niet te kort of te lang in de vacht zit.
Ik vind wel dat mensen wat meer zich in kunnen houden met commentaar. Mijn oma had vroeger een boxer, en ze was op straat zo'n degelijke echtpaar tegen gekomen, had die man tegen mijn oma gezegd "Oef wat een lelijke hond" had oma met hetzelfde uit-de-hoogte toon geantwoord "Oef wat een lelijke vrouw" :mrgreen:
Ik ga toch ook niet tegen mensen vertellen hoe lelijk hun kinderen zijn?
En de vooroordelen...hou daar maar over op, anders blijf je bezig.
Afbeelding
bri
Zeer actief

Ongelezen bericht door bri »

heej pinkkie,ik las op je website dat je een hollandse smous hebt, leuk!!
wij staan ook op de wachtlijst (nu pas ong een half jaar) dus het duurt nog wel even, maar we kunnen niet wachten tot we zo'n lekker smousje in ons huis kunnen verwelkomen..
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
Marieke en Montana
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marieke en Montana »

Het maakt mij niet uit of ze mijn hond mooi vinden of niet of dat ze bang voor hem zijn.

Ik vind het alleen wel jammer dat mensen hun hond meteen aanlijnen als ik met montana wandel de meeste mensen durven hun honden niet met montana te laten spelen omdat ze bij voorbaat al denken dat hij vals is.
Terwijl hij altijd zo vrolijk en lief is naar andere honden en heel voorzichtig naar kleine hondjes. Pas als ze horen dat hij nog maar acht maanden is dan willen ze hun hond soms los laten om met montana te kunnen spelen.
Echt jammer ..
Afbeelding
Groetjes Marieke en een poot van Tony Montana :)
Pinkki
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pinkki »

heej pinkkie,ik las op je website dat je een hollandse smous hebt, leuk!!
wij staan ook op de wachtlijst (nu pas ong een half jaar) dus het duurt nog wel even, maar we kunnen niet wachten tot we zo'n lekker smousje in ons huis kunnen verwelkomen..
Is de wachtlijst nog zoooo lang? Ik had Pika toen buiten de wachtlijst om, haar fokster deed vroeger behendigheid mat haar tante, en was blij dat iemand een smous wou voor de sport. Pika is showkampioen en behendigheidskampioen en mag dit jaar voor de tweede keer deel maken van de nederlandse IMCA team, ze is echt super intelligent maar wel heel gevoelig, schijnt wel raseigen te zijn maar zij is echt een drama-queen... :wink:
Met Pika gaan we niet fokken vanwege de autoimmuun ziekte binnen het ras.
Afbeelding
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Boeit me echt helemaal niks zijn mijn honden en ik moet er mee leven, waar ik me wel aan stoorde in het begin met Vito is dat men het een gevaarlijke hond vond enz.enz. maar daar trek ik me steeds minder wat van aan.
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Marieke en Montana schreef: Ik vind het alleen wel jammer dat mensen hun hond meteen aanlijnen als ik met montana wandel de meeste mensen durven hun honden niet met montana te laten spelen omdat ze bij voorbaat al denken dat hij vals is.
Weet je zeker dat dat de reden is dat ze hun hond aanlijnen? Als ik niet in een losloopgebied ben (o chips wat zeg ik nu? loslaten waar dat niet mag :eek: ) lijn ik in principe altijd mijn honden aan als er een andere hond aankomt. De enige uitzondering is als de andere hond bekend is en goed omgaat met die van mij. De reden dat ik dat doe is dat ik niet weet hoe die hond op die van mij gaat reageren en andersom. Loslaten kan altijd nog in gezamenlijk overleg, denk ik dan. Bij mij is dat aanlijnen dan ook totaal onafhankelijk van de grootte en het uiterlijk van de andere hond.
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

mij interesseert het nog minder dan niets wat een ander van mijn hond of van wat dan ook denkt waar ik wel achter sta.
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

jidde schreef:Ik stoor me aan het feit dat alle honden wel zijn gegrepen door een herder en dat ze daarom maar tekeer mogen gaan tegen mijn honden :19: Altijd heeft de herder het gedaan.
Hier exact hetzelfde, hoe vaak ik wel niet te horen krijg dat ik mijn enge Hedder even bij me moet houden...
Maar ik denk dat meerdere rassen een vooroordeel hebben, bijvoorbeeld de Rotweiler en de Staffies.
Vaak door de verkeerde baas bij de hond, en wij als keurige baasjes zullen moeten leven met dit vooroordeel en laten zien dat het anders kan en is.

groetjes yvonne
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Ik ben trots op m'n al m'n apies en wat een ander denkt :tong:
Ik vind het natuurlijk wel heel leuk als ik leuke reacties krijg, dan glunder ik :mrgreen:
Marieke en Montana
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marieke en Montana »

roy schreef:
Hier exact hetzelfde, hoe vaak ik wel niet te horen krijg dat ik mijn enge Hedder even bij me moet houden...
Maar ik denk dat meerdere rassen een vooroordeel hebben, bijvoorbeeld de Rotweiler en de Staffies.
Vaak door de verkeerde baas bij de hond, en wij als keurige baasjes zullen moeten leven met dit vooroordeel en laten zien dat het anders kan en is.

groetjes yvonne
Nou dit bedoel ik nou ook precies!! Heb precies hetzelfde en dan heb ik een kruising witte herder x rottweiler.
Afbeelding
Groetjes Marieke en een poot van Tony Montana :)
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie

Ongelezen bericht door Seven6 »

ik trek me er helemaal niets van aan
krijg vaak comentaar dat joy te klein is om bij een dogo canario te kunnen wonen :pffff:
en nu ik een mechelaar heb is dat ook weer niet goed wat zielig zeg zo'n hond alleen voor het werk!!!

ja dat vinden honden heele rg iets doen :pffff:
lekker laten lullen
Anselmo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Anselmo »

Bij Elis krijg ik vaak te horen dat het een 'gevaarlijke en vuile hond' is, maar daar trek ik me niets van aan. Gevaarlijk is ze zeker niet en vuil, tja, als je een BD in huis haalt moet je er rekening mee houden dat ze kwijlt nietwaar?
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Met Lotje heb nooit niet echt slechte commentaren gehad, eerder altijd positieve, vooral over de kwaliteit van haar vacht.
Maar nu met Kai :roll: Hoeveel keer ik niet te horen krijg dat het lelijk is om een hondje zo te scheren, waarom ik dat doe, waarom ik hem niet gewoon naturel laat. Als ik dan probeer uit te leggen dat dit ras leeuwhondje noemt met een reden en dat het al vanuit de middeleeuwen zo is, dan krijg ik op mijn donder dat je andere praktijken uit de middeleeuwen nu toch ook niet meer doet. Dus ik doe er geen moeite meer voor om het uitleggen, laat ze maar doen en trek mij er niets van aan, ik vind hem mooi en dat is genoeg :pffff:
Maich
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maich »

Het zal me eigenlijk een worst zijn wat andere mensen van mijn hond vinden.Ik heb voor mezelf gekozen voor een Engelse Bulldog en niet voor de buren.En ieder die mijn hond lelijk vind mag dat voor zich zelf weten.
Smaken verschillen,en dat is maar goed ook.

Maich.
A Man and his Dog
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door monica »

Ik trek me ook nergens van aan.. wordt toch 9 van de 10x met het woordt aso bestempeld omdat ik met 2 boerboels en een staf rond loop...

Ze kijken maar lekker :ok:
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Het kon me niets schelen wat mensen van mn Rottweilers vonden..en dat ze mn kruising DH/Berner Sennen voor een grot enge hedder aanzien kan me ook niks schelen,ik weet wel beter :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”