Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
in hoeverre..
Moderator: moderatorteam
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Nooit bij nagedacht. En er zijn genoeg mensen die een oordeel hebben over een kleine hond, dat het geen hond is ofzo
En poedels vinden de meeste mensen zowiezo al niks, maar Jip is gewoon leuk en dat is wat voor mij telt

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- bikkel
- Actief
-
jidde
Ik stoor me aan het feit dat alle honden wel zijn gegrepen door een herder en dat ze daarom maar tekeer mogen gaan tegen mijn honden
Altijd heeft de herder het gedaan.
Voorheen liep ik met een kruising golden/labrador, nooit problemen. Maar als je met een herder op straat loopt, nou berg je dan maar :N:
Voorheen liep ik met een kruising golden/labrador, nooit problemen. Maar als je met een herder op straat loopt, nou berg je dan maar :N:
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
jidde schreef:Ik stoor me aan het feit dat alle honden wel zijn gegrepen door een herder en dat ze daarom maar tekeer mogen gaan tegen mijn hondenAltijd heeft de herder het gedaan.
In alle gevallen was het herderbaasje de echte "dader" en diens herder op de keper beschouwd een groter slachtoffer dan onze gebeten hond
Gewoon omdat zo'n baasje dan een hond heeft die niet bij hem past
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
-
Joris
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Over het algemeen vinden mensen Bouviers niet mooi.
Dat kan ik wel begrijpen.
Als ik denk aan een mooie hond denk ik zelf ook aan rassen die toch wat eleganter van bouw zijn als een vierkant gebouwde Bouvier.
Dus ongelijk kan ik ze niet geven
Mensen die ik ontmoet vinden Devlin vaak mooi, daarop antwoord ik standaard: "Dank je/u, maar ze is vooral erg lief, dat vind ik veel belangrijker".
Dat kan ik wel begrijpen.
Als ik denk aan een mooie hond denk ik zelf ook aan rassen die toch wat eleganter van bouw zijn als een vierkant gebouwde Bouvier.
Dus ongelijk kan ik ze niet geven
Mensen die ik ontmoet vinden Devlin vaak mooi, daarop antwoord ik standaard: "Dank je/u, maar ze is vooral erg lief, dat vind ik veel belangrijker".
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Ik krijg bijna alleen maar leuke reactie's op Daan. Een enkele keer een minder leuke. Als het om uiterlijk gaat vind ik het niet erg, als ze iets zeggen over zijn karakter vind ik het minder leuk. Het uiterlijk van een hond vind ik ook niet echt belangrijk maar karakter juist wel. Tuurlijk is Daan soms een mega etter en soms is een opmerking terecht maar 99% van de tijd is hij een schatje en dan is een negatieve opmerking niet leuk.

- Xanthos
- Vaste gebruiker
-
bri
- Zeer actief
iedereen die qua uiterlijk niet op mijn hond valt heeft "dikke" pech, ik vind haar fantastisch. ze lacht altijd met haar tong buiten haar bek (schijnt typisch te zijn..) als ze rent wapperen die haren er zo leuk achteraan en haar lange oren gaan altijd komisch op en neer tijdens het lopen. ik blijf me elke keer weer vermaken. ze is favoriet bij kinderen vanwege haar knuffelige uiterlijk
wat ik minder vind is dat veel mensen (vooral bij de hondenclub waar ik train) bij voorbaat als zoiets hebben van: "oh een franse herder, die hebben altijd zo'n raar karakter, altijd snauwen en onzeker, niet lief voor andere mensen en honden..blablabla" of: "goh, die hebben ook alleen maar zo'n hond vanwege het uiterlijk, ze zal wel totaal niet weten dat het een herder is met gebruiksaanwijzing" dit vind ik helemaal vervelend,alsof ik de eerste de beste onbenul ben...
daar kan ik me wel druk over maken. ik wil altijd wel laten zien dat mijn briard wel een echte schat is en enorm sociaal met andere honden. als de mensen zich erin verdiepen komen ze er ook zelf wel achter.
ik probeer me altijd maar zo min mogelijk aan te trekken van wat andere vinden, maar goed, soms is dat nog wel eens lastig
maar goed, gelukkig hoor ik over het algemeen nog steeds meer positieve reacties dan negatieve dus is het wat makkelijker om de echt negatieve opmerkingen van je af te zetten
wat ik minder vind is dat veel mensen (vooral bij de hondenclub waar ik train) bij voorbaat als zoiets hebben van: "oh een franse herder, die hebben altijd zo'n raar karakter, altijd snauwen en onzeker, niet lief voor andere mensen en honden..blablabla" of: "goh, die hebben ook alleen maar zo'n hond vanwege het uiterlijk, ze zal wel totaal niet weten dat het een herder is met gebruiksaanwijzing" dit vind ik helemaal vervelend,alsof ik de eerste de beste onbenul ben...
daar kan ik me wel druk over maken. ik wil altijd wel laten zien dat mijn briard wel een echte schat is en enorm sociaal met andere honden. als de mensen zich erin verdiepen komen ze er ook zelf wel achter.
ik probeer me altijd maar zo min mogelijk aan te trekken van wat andere vinden, maar goed, soms is dat nog wel eens lastig
maar goed, gelukkig hoor ik over het algemeen nog steeds meer positieve reacties dan negatieve dus is het wat makkelijker om de echt negatieve opmerkingen van je af te zetten
Laatst gewijzigd door bri op 15 jun 2007 06:25, 1 keer totaal gewijzigd.
De weg is lang als je blijft struikelen
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
- Pinkki
- Actief
- Contacteer:
Nou nee, lig er niet wakker van. Met de hollanders plakken mensen toch gauw een sticker "lelijk" of "kruising" er op, en ja, de mechelaars zijn van die engerds...Pika wordt wel mooi gevonden mits die niet te kort of te lang in de vacht zit.
Ik vind wel dat mensen wat meer zich in kunnen houden met commentaar. Mijn oma had vroeger een boxer, en ze was op straat zo'n degelijke echtpaar tegen gekomen, had die man tegen mijn oma gezegd "Oef wat een lelijke hond" had oma met hetzelfde uit-de-hoogte toon geantwoord "Oef wat een lelijke vrouw"
Ik ga toch ook niet tegen mensen vertellen hoe lelijk hun kinderen zijn?
En de vooroordelen...hou daar maar over op, anders blijf je bezig.
Ik vind wel dat mensen wat meer zich in kunnen houden met commentaar. Mijn oma had vroeger een boxer, en ze was op straat zo'n degelijke echtpaar tegen gekomen, had die man tegen mijn oma gezegd "Oef wat een lelijke hond" had oma met hetzelfde uit-de-hoogte toon geantwoord "Oef wat een lelijke vrouw"
Ik ga toch ook niet tegen mensen vertellen hoe lelijk hun kinderen zijn?
En de vooroordelen...hou daar maar over op, anders blijf je bezig.

-
bri
- Zeer actief
heej pinkkie,ik las op je website dat je een hollandse smous hebt, leuk!!
wij staan ook op de wachtlijst (nu pas ong een half jaar) dus het duurt nog wel even, maar we kunnen niet wachten tot we zo'n lekker smousje in ons huis kunnen verwelkomen..
wij staan ook op de wachtlijst (nu pas ong een half jaar) dus het duurt nog wel even, maar we kunnen niet wachten tot we zo'n lekker smousje in ons huis kunnen verwelkomen..
De weg is lang als je blijft struikelen
-
Marieke en Montana
- Vaste gebruiker
Het maakt mij niet uit of ze mijn hond mooi vinden of niet of dat ze bang voor hem zijn.
Ik vind het alleen wel jammer dat mensen hun hond meteen aanlijnen als ik met montana wandel de meeste mensen durven hun honden niet met montana te laten spelen omdat ze bij voorbaat al denken dat hij vals is.
Terwijl hij altijd zo vrolijk en lief is naar andere honden en heel voorzichtig naar kleine hondjes. Pas als ze horen dat hij nog maar acht maanden is dan willen ze hun hond soms los laten om met montana te kunnen spelen.
Echt jammer ..
Ik vind het alleen wel jammer dat mensen hun hond meteen aanlijnen als ik met montana wandel de meeste mensen durven hun honden niet met montana te laten spelen omdat ze bij voorbaat al denken dat hij vals is.
Terwijl hij altijd zo vrolijk en lief is naar andere honden en heel voorzichtig naar kleine hondjes. Pas als ze horen dat hij nog maar acht maanden is dan willen ze hun hond soms los laten om met montana te kunnen spelen.
Echt jammer ..
Groetjes Marieke en een poot van Tony Montana
- Pinkki
- Actief
- Contacteer:
Is de wachtlijst nog zoooo lang? Ik had Pika toen buiten de wachtlijst om, haar fokster deed vroeger behendigheid mat haar tante, en was blij dat iemand een smous wou voor de sport. Pika is showkampioen en behendigheidskampioen en mag dit jaar voor de tweede keer deel maken van de nederlandse IMCA team, ze is echt super intelligent maar wel heel gevoelig, schijnt wel raseigen te zijn maar zij is echt een drama-queen...heej pinkkie,ik las op je website dat je een hollandse smous hebt, leuk!!
Met Pika gaan we niet fokken vanwege de autoimmuun ziekte binnen het ras.

-
Naad
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
-
Gos
- Zeer actief
Weet je zeker dat dat de reden is dat ze hun hond aanlijnen? Als ik niet in een losloopgebied ben (o chips wat zeg ik nu? loslaten waar dat niet magMarieke en Montana schreef: Ik vind het alleen wel jammer dat mensen hun hond meteen aanlijnen als ik met montana wandel de meeste mensen durven hun honden niet met montana te laten spelen omdat ze bij voorbaat al denken dat hij vals is.
-
miko
- Zeer actief
- roy
- Zeer actief
Hier exact hetzelfde, hoe vaak ik wel niet te horen krijg dat ik mijn enge Hedder even bij me moet houden...jidde schreef:Ik stoor me aan het feit dat alle honden wel zijn gegrepen door een herder en dat ze daarom maar tekeer mogen gaan tegen mijn hondenAltijd heeft de herder het gedaan.
Maar ik denk dat meerdere rassen een vooroordeel hebben, bijvoorbeeld de Rotweiler en de Staffies.
Vaak door de verkeerde baas bij de hond, en wij als keurige baasjes zullen moeten leven met dit vooroordeel en laten zien dat het anders kan en is.
groetjes yvonne
-
Suuz
- Zeer actief
-
Marieke en Montana
- Vaste gebruiker
Nou dit bedoel ik nou ook precies!! Heb precies hetzelfde en dan heb ik een kruising witte herder x rottweiler.roy schreef:Hier exact hetzelfde, hoe vaak ik wel niet te horen krijg dat ik mijn enge Hedder even bij me moet houden...jidde schreef:Ik stoor me aan het feit dat alle honden wel zijn gegrepen door een herder en dat ze daarom maar tekeer mogen gaan tegen mijn hondenAltijd heeft de herder het gedaan.
Maar ik denk dat meerdere rassen een vooroordeel hebben, bijvoorbeeld de Rotweiler en de Staffies.
Vaak door de verkeerde baas bij de hond, en wij als keurige baasjes zullen moeten leven met dit vooroordeel en laten zien dat het anders kan en is.
groetjes yvonne
Groetjes Marieke en een poot van Tony Montana
- Seven6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
- Anselmo
- Vaste gebruiker
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Met Lotje heb nooit niet echt slechte commentaren gehad, eerder altijd positieve, vooral over de kwaliteit van haar vacht.
Maar nu met Kai
Hoeveel keer ik niet te horen krijg dat het lelijk is om een hondje zo te scheren, waarom ik dat doe, waarom ik hem niet gewoon naturel laat. Als ik dan probeer uit te leggen dat dit ras leeuwhondje noemt met een reden en dat het al vanuit de middeleeuwen zo is, dan krijg ik op mijn donder dat je andere praktijken uit de middeleeuwen nu toch ook niet meer doet. Dus ik doe er geen moeite meer voor om het uitleggen, laat ze maar doen en trek mij er niets van aan, ik vind hem mooi en dat is genoeg 
Maar nu met Kai
- Maich
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Contacteer:
- monica
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
- Aantal honden: 2
Ik trek me ook nergens van aan.. wordt toch 9 van de 10x met het woordt aso bestempeld omdat ik met 2 boerboels en een staf rond loop...
Ze kijken maar lekker
Ze kijken maar lekker
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012