Mee eens, ik ken een Golden die niet mag zwemmen.Nanna schreef:Ik word wel eens ernstig niet goed van mensen die zaniken over hun hond, en dan met name als het gaat over rasgebonden eigenschappen.
"ik heb een Fila en hij waakt zo en hij kan niet met andere reuen"
"ik heb een Greyhound en die jaagt zo achter konijnen aan"
"ik heb een Husky en die verhaart en loopt weg"
NEEM dan gvd niet zo'n hond!
Als je je een beetje ingelezen hebt weet je wat je kunt verwachten. Ik denk wel eens dat sommige mensen dat allemaal veel te luchtig nemen en denken dat het bij HUN pup wel mee zal vallen, hij is immers nog zo lief en trouw?
De keuze voor een bepaald ras wordt m.i. vaak veel te veel gebaseerd op uiterlijk en image.
Wat vinden jullie hier van?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gemauw over raseigenschappen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: gemauw over raseigenschappen
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Mijn honden hebben nul will to please, die doen waar ze zin in hebben. Als het iets goeds oplevert, willen ze nog wel eens doen wat ik wil, en al met al heb ik dus een grotere will to please dan het stel hier.Pak-de-bal schreef:omdat de meeste honden, die eigenschap vertonen, het leek even , als of ALLEEN de BC het had :pffffBordertje schreef:Pak-de-bal schreef: BC staan niet bekend als "will to please"waar haal je dat in 's hemelsnaam???

Ze staan geloof ik op nr. 98 van de lijst met intelligente honden, maar ik vind ze *eigenlijk* wel heel erg slim.

Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- starfleet
- Erelid
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Toevallig gisteren nog over gehad met vriendlief.pepim schreef:
Mee eens, ik ken een Golden die niet mag zwemmen.
Wij hadden het een beetje over de toekomt en over honden etc etc.
Nu weten wij dat in onze situatie zoals die binnenkort is een herder er niet in zit qua tijd voor trainen etc, ook niet alsik minder ga werken in de zaak.
Dus we kwamen eigenlijk uit bij een golden retriever

Ik heb wel gewaarschuwd dat goldens modder monsters zijn en als een magneet tot water aangetrokken worden.
Nou zegt hij.. je kunt hem toch wel vast houden of afleren :N:
Neehee!!!! dat kan zo af en toe wel, maar het is zijn drang.... dat vintie leuk, begrijp dat dan

Dus als hier een golden komt dan maak ik hoogstpersoonlijk een eigen modderpoel achter het huis

-
- Zeer actief
"Het is toch algemeen bekend dat wartjeseigenaren oogkleppen ophebben?Inge O schreef:ik acht keer, en nooit een bc als beste gezien.starfleet schreef:Ik twee keer en kooiker + dochter de besteAddy schreef:Hoe vaak heb jij puppy-klas gelopenPak-de-bal schreef: ze zijn niet voor niets altijd : de beste van de puppy-klas, en dat valt op.![]()
Anne (er zat wel geen bordercollie bij.

Edit: de quotes gingen fout
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
- Actief
Zo zijn er idd alsmaar meerHutsje schreef:Op de cursus ken ik alleen maar BC's met gedragsproblemenPak-de-bal schreef:hoe vaak , had jij een BC in jòuw puppy-klas?Addy schreef:Hoe vaak heb jij puppy-klas gelopen

intellectuele neuroten

He looks into my eyes. I see devotion and trust,in the eyes of my best friend: the DOG, which I love so much......
ik acht keer, en nooit een bc als beste gezien.[/quote]Inge O schreef:Ik twee keer en kooiker + dochter de bestestarfleet schreef:Hoe vaak heb jij puppy-klas gelopenAddy schreef:[quote="Pak-de-bal
ze zijn niet voor niets altijd : de beste van de puppy-klas, en dat valt op.![]()
Anne (er zat wel geen bordercollie bij.
Ik heb op school eens een training gehad met het ouwe Jack Russeltje van m'n moeder. Onder de andere deelnemers bevonden zich o.a. Golden Retrievers en Border Collies. Mooi dat ik met m'n ouwetje tweede werd. De eerste plaats ging naar een Retriever pup, wiens eigenaar een hondentrainster was

De Borders eindigden allemaal ergens achteraan, dus dat ras is niet zaligmakend

-
- Zeer actief
jenny* schreef:Toevallig gisteren nog over gehad met vriendlief.pepim schreef:
Nu weten wij dat in onze situatie zoals die binnenkort is een herder er niet in zit qua tijd voor trainen etc, ook niet alsik minder ga werken in de zaak.
Dus we kwamen eigenlijk uit bij een golden retriever![]()
Ik heb wel gewaarschuwd dat goldens modder monsters zijn en als een magneet tot water aangetrokken worden.
Neehee!!!! dat kan zo af en toe wel, maar het is zijn drang.... dat vintie leuk, begrijp dat dan!
Dus als hier een golden komt dan maak ik hoogstpersoonlijk een eigen modderpoel achter het huis
Wat leuk zeg.

- Angeniet
- Erelid
Als je een Golden hebt, komt die modderpoel vanzelf.pepim schreef:jenny* schreef:Toevallig gisteren nog over gehad met vriendlief.pepim schreef:
Neehee!!!! dat kan zo af en toe wel, maar het is zijn drang.... dat vintie leuk, begrijp dat dan!
Wat leuk zeg.
Hoef je helemaal niks voor te doen

-
- Zeer actief
Angeniet schreef:Als je een Golden hebt, komt die modderpoel vanzelf.pepim schreef:jenny* schreef:Toevallig gisteren nog over gehad met vriendlief.pepim schreef:
Wat leuk zeg.
Hoef je helemaal niks voor te doen![]()
![]()

- CockerBillie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- ranetje
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
idd.. bij een goedgefokte rashond kun je het karakter al iets inschatten..Nanna schreef:Waanzin. Een leek is beter af met een leuke raspoedel dan met een kruising Mastino/Rottweiler.Maar goed, ik vind dan ook dat het gereedschap rashond slecht past in de hand van een leek. Die zijn beter af met een kruising.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Waarom?Omdat een kruising van alles wat heeft terwijl een rashond dikwijls 1 "speerpunt" heeft waar die mensen niet mee om zouden kunnen gaan of zoiets?Martijn schreef: Maar goed, ik vind dan ook dat het gereedschap rashond slecht past in de hand van een leek. Die zijn beter af met een kruising.
Wat karakter betreft is een kruising meestal een verrassingspakketje terwijl je bij een ras zo ongeveer weet wat je kunt verwachten

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- ranetje
- Zeer actief
Als je tenminste de juiste info krijgt voor je hem aanschaftMartijn schreef:Een kruising dient men reeds volwassen aan te schaffen.marian* schreef:Waarom?Omdat een kruising van alles wat heeft terwijl een rashond dikwijls 1 "speerpunt" heeft waar die mensen niet mee om zouden kunnen gaan of zoiets?Martijn schreef: Maar goed, ik vind dan ook dat het gereedschap rashond slecht past in de hand van een leek. Die zijn beter af met een kruising.
Wat karakter betreft is een kruising meestal een verrassingspakketje terwijl je bij een ras zo ongeveer weet wat je kunt verwachten
Dan is er minder verassing aan een kruising dan aan een raspup.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
Martijn schreef: Het is trouwens gewoon een keuze om je te laten afschepen met verkeerde informatie hoor.

Was dat maar waar.
Maar dit is een beetje off topic geloof ik?
Het ging dacht ik om klachten over gedrag van honden waar je bij het ras al van zou kunnen verwachten dat het zou gebeuren.
Zoals de Golden die graag in elke sloot duikt.

- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Daarmee degradeer je eigenlijk alle mensen die een wat moeilijker en onherleidbaar type hond opvangen of uit een asiel halen tot incompetente figuren als die hond uitvalt of anderszins niet geaccepteerd gedrag vertoont terwijl dat best na een paar weken helemaal over kan zijn of in elk geval een stuk minder kan zijn geworden.Martijn schreef:Ik zie die paar weken eigenlijk eerder als de incubatietijd van de slechte begeleiding door de nieuwe baas.Nanna schreef:Ja, maar zo'n hond laat vaak na een paar weken pas zijn ware gezicht zien....Martijn schreef:Dat is waar.ranetje schreef:![]()
Was dat maar waar.
Het staat een ieder vrij eerst te kijken met wat voor type je te maken hebt voor je het hondje mee naar huis neemt.
Zowel mensen als honden zijn geen robots en hebben dus gevoelens.Gewenning en je op je plek gaan voelen duurt soms een poosje;bij honden betekent dat dat ze vaak na een hele poos pas hun ware karakter laten zien.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
geen een, er liepen alleen maar hoogintelligente duitse herdertjes en van die leuke mecheltjes met die grappige oortjes. Helaas hadden de bc-tjes de intelligentietest niet gehaald, anders hadden ze vast wel mogen meedoenPak-de-bal schreef:hoe vaak , had jij een BC in jòuw puppy-klas?Addy schreef:Hoe vaak heb jij puppy-klas gelopen