Gisteren had ik weer zo'n typisch geval van de doorsnee Golden Retriever met eigenaar. (niet alle Golden eigenaren zijn zo!!! Maar hier in de buurt bijna allemaal)
Ik loop met Romeo samen met een kennis en haar SBT teefje.
Zie ik een man op een bankje zitten en een heel stuk verderop een Golden in het gras liggen.
De Golden loerde al richting ons, dus ik vraag netjes aan die man of zijn hond blijft liggen als ik langs loop.
'nee' is alles dat hij zegt.
Dus ik blijf staan en vraag hem (wederom beleefd) of hij zijn hond alsjeblieft zou willen roepen en aanlijnen, omdat mijn hond niet goed met honden om gaat die hij niet kent.
De man reageert niet, en roept zijn hond ook niet
Dus ik blijf staan, en ineens komt die Golden als een bezetene richting ons gerend.
Ik was heel blij dat die kennis erbij was, want zij is er met haar hond tussen gaan staan zodat ze de Golden af kon leiden.
Maar inmiddels was Romeo al geirriteerd doordat dat ongeleide projectiel zomaar op hem af wilde komen sjezen.
Hij deed niet erg lelijk, maar trok een niet al te vriendelijke kop en stond er erg dominant bij.
Pas toen meneertje dit zag, toen pas kwam hij om zijn hond even vast te pakken.
En dit alles in een gebied met AANLIJNGEBOD!
En na dat ik het hem vriendelijk had gevraagd.
Volgende keer zet ik gewoon weer een grote muil op, want dat heeft tot nu toe altijd nog het beste gewerkt.
Een aso met pitbull schrikt af, een nette dame die zich goed gedraagt niet.....