ik zou ze meenemen. En ik ga ook geen uren zoeken, of op parkeerplaatsen wachten. Als er in geen velden of wegen een baas te bekennen is neem ik hem dus gewoon mee, en bel thuis gelijk politie en DB.
Ik heb trouwens ooit toen ik bij de dierenambulance werkte een hondje opgevangen, waarvan de eigenaar het beestje pas na 2 weken had gemist

(was in vakantietijd, zou het er iets mee te maken hebben?)
Ik ben zelf mijn hond ook weleens kwijtgeraakt (hond in de achtertuin, kinderen die poort openmaken, weg hond). Die komt gelukkig ook weer terug, maar ik schijt als het gebeurt wel 7 kleuren stront, want je weet nooit wat er kan gebeuren natuurlijk.
1 keer was ie ook weg, ik de politie gebeld, DB gebeld (al had ik verwacht dat die zelf wel zouden bellen, want hij is gechipt), uiteindelijk vrienden gebeld die zijn komen oppassen en zelf op de fiets gesprongen om te gaan zoeken. Bleek ie bij mensen thuis te zitten die hem zagen lopen. Die hebben dus op internet gezocht naar een chipnummer, maar zeiden dat ik hem niet had laten registreren (wel dus), politie en DB hadden ze niet gebeld, en ze hebben toen maar wat rondgevraagd in de buurt.
Hoewel ik het natuurlijk super vind dat ze zich over mijn hond ontfermt hebben en zijn gaan zoeken, vind ik het niet echt handig dat ze niet even instanties gebeld hebben (ze hadden zelf ook een hond trouwens).