Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bullmastiff kan vaak niet met geslachtsgenoten

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Pak-de-bal schreef:
MARC_S schreef:Wij wonen nu helemaal in de middle of nowhere, gaan een herder kopen en dan ben ik toch maar wat blij dat die herder niet omgefokt is in een doetje dat dol is op iedere figuur die hier om het huis sluipt. Ik heb echt geen ego-gebrek of complex maar toch wil ik een waakse hond hebben hier.
Als ik bij dit huis een enorme lap grond had en daar stond een hek omheen dan nam ik er misschien wel een kangal bij. Niks mis mee en gelukkig weet ik dan wat ik krijg als ik de rasbeschrijving lees :ok:
Gaan we weer terug naar de jaren 50 , Marc? :denken:

Waar waakhonden nog echtë waakhonden waren?

Leuk idee voor jullie postbode, en visite, :roll:
en mogen we over een tijdje dan een topic verwachten van jullie met de titel:

"Help, onze herder heeft een jogger/kindje in zijn been gebeten, die gewoon langs liep, wat moeten we doen?"
Mijn hemel.. jij bent echt niet gezegend met enige vorm van verstand mbt honden he :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Nanna schreef:
1 van de bekenste BM teror was alles behalve een sosiaale gezins hond, en vroeger werden ze ook wel the dogs from hell genoemdals je stukken lees uit het boek "dagboek van de jacht opziener" (nl vertaalde titel) lees je ook dat de hond gemeulkorft te werk ging en dat deze waneer het gevaarlijk werd afgedaan werd en de hond dus daadwerkelijk moest en mocht bijten.
Er is natuurlijk wèl een verschilletje tussen een waakse BM en een "dog from hell". Dogs from hell (wat een bespottelijke uitdrukking trouwens) hebben in dit tijdsgewricht niets meer te zoeken en zijn een last. Ze zullen vroeger best hun nut gehad hebben maar nu niet meer, in onze drukke en overvolle maatschappij.
En voor mij hoeft echt niet iedere hond in een goedmoedige zak haar te veranderen maar dat gebral over manscherpe naar alles uitvallende monsters en "alles behalve sosiaale gezinshond" komt me lichtelijk de neus uit.
Stoere praat, meer niet.
kijk en daar komt jou onwetenheid van het ras kijken want een hond die scherp is valt niet zomaar uit naar alles en iedereen. toen dertijd ook al niet, de hond luisterde naar zijn baas en comando's daar van zoals het gewoon hoord
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Pak-de-bal schreef:
MARC_S schreef:Wij wonen nu helemaal in de middle of nowhere, gaan een herder kopen en dan ben ik toch maar wat blij dat die herder niet omgefokt is in een doetje dat dol is op iedere figuur die hier om het huis sluipt. Ik heb echt geen ego-gebrek of complex maar toch wil ik een waakse hond hebben hier.
Als ik bij dit huis een enorme lap grond had en daar stond een hek omheen dan nam ik er misschien wel een kangal bij. Niks mis mee en gelukkig weet ik dan wat ik krijg als ik de rasbeschrijving lees :ok:

"Help, onze herder heeft een jogger/kindje in zijn been gebeten, die gewoon langs liep, wat moeten we doen?"

De postbode komt hier niet onverwachts binnen hoor, weet niet welke relatie jij met je postbode hebt :eek:
Verder is mijn bezoek gewoon leuk dus ook daar geen enkel probleem :wink:

En vertel eens, hoe was het in de jaren 50 dan? Ben altijd nieuwsgierig naar een stukje geschiedenis, zeker uit eerste hand :ok:
Afbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Pak-de-bal schreef:

Nou, de postbode komt hier wel binnen hoor, net zoals visite, als je maar even beleefd blijft wachten is er niks om je druk te maken. Mijn herders zijn niet losgeslagen hoor. :roll:

Ik heb bewust voor herders gekozen, omdat we hier toch een beetje afgelegen wonen. Ik vind het een heerlijk idee en wie weet hoeveel ongein er al buiten de hof is gebleven, puur alleen door hun aanwezigheid.
En 2x heb ik onverwachts bezoek gehad waarvan ik me nog steeds afvraag of dit onwelkom bezoek had geworden als ik mijn schatjes niet had gehad.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Joy C schreef:En 2x heb ik onverwachts bezoek gehad waarvan ik me nog steeds afvraag of dit onwelkom bezoek had geworden als ik mijn schatjes niet had gehad.
Wij hadden eergister om 01;30 uur ook gerommel bij het huis. Na kijken en aandoen van de lampen riep iemand een Arabische naam en reed er een brommer weg :N: . Ze riepen nog even JOOODEN! :eek: Gelukkig heeft Dapper de blaf van een mastino en stond hij op het dak te blaffen. Ik denk dat dat meegespeeld heeft in het feit dat ze hem meteen gepeerd zijn.

Helemaal afgelegen wonen zonder de honden zou ik niet prettig vinden zelf. Ben dus ook blij met deze 2 en met de herder erbij ben ik helemaal relaxed :ok:
Afbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

MARC_S schreef:
Joy C schreef:En 2x heb ik onverwachts bezoek gehad waarvan ik me nog steeds afvraag of dit onwelkom bezoek had geworden als ik mijn schatjes niet had gehad.
Wij hadden eergister om 01;30 uur ook gerommel bij het huis. Na kijken en aandoen van de lampen riep iemand een Arabische naam en reed er een brommer weg :N: . Ze riepen nog even JOOODEN! :eek: Gelukkig heeft Dapper de blaf van een mastino en stond hij op het dak te blaffen. Ik denk dat dat meegespeeld heeft in het feit dat ze hem meteen gepeerd zijn.

Helemaal afgelegen wonen zonder de honden zou ik niet prettig vinden zelf. Ben dus ook blij met deze 2 en met de herder erbij ben ik helemaal relaxed :ok:
Ow gats, ik krijg alweer de kriebels van zoiets. Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt dan. En inderdaad, met de honden ben ik een stuk relaxter. :wink:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Joy C schreef: Ow gats, ik krijg alweer de kriebels van zoiets. Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt dan. En inderdaad, met de honden ben ik een stuk relaxter. :wink:
Precies, ik had best even schijt hoor, mag je rustig weten. :ok:
Afbeelding
Wytske
Actief

Ongelezen bericht door Wytske »

Pak-de-bal schreef:
Wytske schreef:Ik weet het niet of jullie ervan op de hoogte zijn dat een BM absoluut niet gefokt is om agressief gedrag te uiten. Ze zijn als zelfwerkende honden gefokt om mee te gaan met jachtopzieners om stropers tegen de grond te werken.
ligt het nou aan mij, of aan de Nederlandse taal, maar wat is hier dan het verschil in? :denken:
" Agressief" mogen ze wèl zijn tegen stropers , maar ze worden zo niet gefokt?
Hierbij was bijten uit den boze!
hoe komt het dan , dat ik wel eens gelezen heb:
kleuter doodgebeten door een BM? :denken:
en waarom zou hij op de bekende lijst dan voorkomen?
Ach ja als het om een Bullachtigen of herders gaat dan komt een bijtincident al vaak in het nieuws. En ik weet niet over welke lijst jij het hebt, maar een BM staat niet op de RAD lijst. Misschien in de war met een ander ras? En ja ze werden gefokt om stropers tegen de grond aan te werken d.m.v. hun lichaamsgewicht. Hierbij behoorden ze niet te bijten.
Ze zijn lomp en onbenullig en luisteren 9 van de 10x niet, maar dan moet je niet aan zo'n ras beginnen als je niet weet wat je in huis haalt.
Laatst gewijzigd door Wytske op 28 aug 2007 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Pak-de-bal schreef:
:eek: OMG Bèn je al zò oud??

:smile:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Nanna schreef:door mongoloïde nitwits met een te korte piemel die stoer willen doen en in de minderheid door juiste eigenaren die het ras op waarde schatten.
Kijk dit bericht maar weer:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=121839
Ah, je kent de eigenaren van die honden en de man des huizes ken je nog 'intiem' ook?
Opvallend hoe je regelmatig totale onzin weet te verkondigen, puur om je eigen vooroordelen naar jezelf toe te bevestigen.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Nanna schreef:
1 van de bekenste BM teror was alles behalve een sosiaale gezins hond, en vroeger werden ze ook wel the dogs from hell genoemdals je stukken lees uit het boek "dagboek van de jacht opziener" (nl vertaalde titel) lees je ook dat de hond gemeulkorft te werk ging en dat deze waneer het gevaarlijk werd afgedaan werd en de hond dus daadwerkelijk moest en mocht bijten.
Er is natuurlijk wèl een verschilletje tussen een waakse BM en een "dog from hell". Dogs from hell (wat een bespottelijke uitdrukking trouwens) hebben in dit tijdsgewricht niets meer te zoeken en zijn een last. Ze zullen vroeger best hun nut gehad hebben maar nu niet meer, in onze drukke en overvolle maatschappij.
En voor mij hoeft echt niet iedere hond in een goedmoedige zak haar te veranderen maar dat gebral over manscherpe naar alles uitvallende monsters en "alles behalve sosiaale gezinshond" komt me lichtelijk de neus uit.
Stoere praat, meer niet.
En wat hebben jouw honden dan te zoeken in deze maatschappij? Een olifant in een rijtjeshuis en je windhond die niet mag jagen? Nog niet eens gesproken over je teckels..... :roll:
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Sunnybunny schreef:
Nanna schreef:
Stoere praat, meer niet.
En wat hebben jouw honden dan te zoeken in deze maatschappij? Een olifant in een rijtjeshuis en je windhond die niet mag jagen? Nog niet eens gesproken over je teckels..... :roll:
Dat vind ik wel een ijzersterke :wink:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Nanna schreef:
Chione schreef:
Nanna schreef:door mongoloïde nitwits met een te korte piemel die stoer willen doen en in de minderheid door juiste eigenaren die het ras op waarde schatten.
Kijk dit bericht maar weer:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=121839
Ah, je kent de eigenaren van die honden en de man des huizes ken je nog 'intiem' ook?
Opvallend hoe je regelmatig totale onzin weet te verkondigen, puur om je eigen vooroordelen naar jezelf toe te bevestigen.
Opvallend hoe jij altijd weet dat het beslist niet het geval is, dat het verantwoordelijke eigenaren zijn die weten wat ze in handen hebben en daarnaar handelen. Puur om te bevestigen dat vechthonden NOOIT iets fout doen maar dat het allemaal (boehoe) de schuld van die stoute media is :pffff:
Wat grappig, ik beweer nl. nergens dingen over de eigenaren in kwestie, daar ik ze niet ken. Jij daarintegen doet weinig anders dan je vooroordelen uiten en denken dat die waarheid zijn. :wink:

Dus tenzij je met feiten over de brug komt dat het hier om 'mongoloïde nitwits met een te korte piemel die stoer willen doen' gaat, ben je simpelweg aan het liegen. Wat niet alleen afbreuk doet aan de feiten, maar voornl aan jezelf. Het is nogal triest nl.

Jammer dat je zo vast geroest zit in je eigen denkbeelden dat je de feiten niet meer kunt zien, daarintegen zie je dan weer prima dingen die er niet zijn en nergens beweerd worden.
*Linda*
Zeer actief

Nanna schreef:
Sunnybunny schreef:
Nanna schreef:
Stoere praat, meer niet.
Mijn windhonden en teckels lopen altijd los dankuwel ;-) Ze lopen en snuffelen gemiddeld 3 uur of meer per dag en zijn 's avonds moe en voldaan. Ik woon aan een groot natuurgebied dus ze kunnen hun gang gaan.
Het enige dat ik doe is de Whippet in de schemering vasthouden omdat er dan veel konijnen zijn, that's all. Ik zie dat toch echt niet als een zware inperking op hun welzijn.
Dat lopen mijn honden ook...Ik zie echter niet in waarom dát wel "aansluit" in de nederlandse samenleving volgens jou. Waarom zijn jachthonden die niet mogen jagen anders dan dan waakhonden die niet mogen waken?
laeken
Zeer actief

Sunnybunny schreef:Waarom zijn jachthonden die niet mogen jagen anders dan dan waakhonden die niet mogen waken?
Waarom mag een waakhond niet waken? Van mij mag iedere hond waken. Als ze te beschermend zijn zet je ze onder appel en laat je ze alleen los als het kan. Thuis mogen ze toch doen waar ze zin in hebben lijkt mij.

Dus als ik ooit zou besluiten een Kangal te nemen en ik had er de lap grond bij dan mocht hij blaffen en langs de hekken scheuren als er ongewenst bezoek was. Komt het ongewenst bezoek in de nacht mijn huis in dan lach ik me helemaal kapot als diegene eens flink gebeten wordt. :smile:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Sunnybunny schreef:Waarom zijn jachthonden die niet mogen jagen anders dan dan waakhonden die niet mogen waken?
Waarom mag een waakhond niet waken? Van mij mag iedere hond waken. Als ze te beschermend zijn zet je ze onder appel en laat je ze alleen los als het kan. Thuis mogen ze toch doen waar ze zin in hebben lijkt mij.

Dus als ik ooit zou besluiten een Kangal te nemen en ik had er de lap grond bij dan mocht hij blaffen en langs de hekken scheuren als er ongewenst bezoek was. Komt het ongewenst bezoek in de nacht mijn huis in dan lach ik me helemaal kapot als diegene eens flink gebeten wordt. :smile:
Van mij mag een waakhond absoluut waken. Wel lezen he :wink: Nanna stelt dat "bepaalde honden" niet in de maatschappij horen. Dan vraag ik me dus wat het verschil is tussen niet mogen jagen en bijv. niet mogen waken.
laeken
Zeer actief

Sunnybunny schreef:
MARC_S schreef:

Verkeerd begrepen :wink: Jagen mag nl echt niet en waken wel. Ik snapte het dus even niet :mrgreen: :ok:
Van mij mag een waakhond absoluut waken. Wel lezen he :wink: Nanna stelt dat "bepaalde honden" niet in de maatschappij horen. Dan vraag ik me dus wat het verschil is tussen niet mogen jagen en bijv. niet mogen waken.
Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

Ik zie echter niet in waarom dát wel "aansluit" in de nederlandse samenleving volgens jou.
Dan lees ik het weer anders... Dat sommige rassen niet bij sommige eigenaren thuishoren.
En dan zijn we weer bij het punt "verantwoord hondenbezit" aangeland :W:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

*Linda*
Zeer actief

Nanna schreef:
Ik zie echter niet in waarom dát wel "aansluit" in de nederlandse samenleving volgens jou. Waarom zijn jachthonden die niet mogen jagen anders dan dan waakhonden die niet mogen waken?
Ik zeg nergens dat een waakhond niet mag waken.
Natuurlijk mag hij dat, graag zelfs. Mijn teckel waakt zelfs.
Ik ageer meer tegen de honden die b.v. Mol zo geweldig vindt, van die "dogs from hell" die alleen maar door een zéér select publiek (waaronder hijzelf natuurlijk) gehouden kan worden omdat ze gevaarlijk zijn en eigenlijk niet in deze samenleving thuishoren, want niemand (behalve het selecte publiek) kan ze handelen. Maar wèl stoer zijn, natuurlijk ;-)
Dit soort honden is ronduit gevaarlijk. Want het is een feit dat die natuurlijk niet alleen in handen van kenners blijven (dan zou het niet erg zijn) maar waar dom korte-piemelig volk ook op afkomt, om één en ander te verlengen. Met alle gevolgen van dien.

En dat is 1000x niet de schuld van die honden, maar van de fokkers die maar aan Jan en alleman verkopen, geld is immers geld niewaar. En ook van de kopers die van hun gezond niet afweten wat ze in handen hebben, maar er alleen maar met hun macho-hond met de pik vooruit over straat willen marcheren om indruk te maken op de buurt.
Het is jammer dat je het zo op "de hond" speelt. Ik vind dat je in deze beter naar de baas kan kijken, de honden die jij uitkotst hebben niet gekozen voor een lamlendige baas. Ik vind het persoonlijk erg kortzichtig dat je niet in staat bent verder te kijken dan naar wat jou niet aanstaat in de personen die deze honden (helaas) vaak aanschaffen. De honden waar we het hier in het algemeen over hebben, is namelijk helemaal niets mis mee, ook niet met de zg. dogs from hell.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nanna schreef: Mijn windhonden en teckels lopen altijd los dankuwel ;-) Ze lopen en snuffelen gemiddeld 3 uur of meer per dag en zijn 's avonds moe en voldaan. Ik woon aan een groot natuurgebied dus ze kunnen hun gang gaan.
Het enige dat ik doe is de Whippet in de schemering vasthouden omdat er dan veel konijnen zijn, that's all. Ik zie dat toch echt niet als een zware inperking op hun welzijn.
Altijd los en hebben daar zoals je zelf weleens verteld hebt de nodige konijnenslachtoffers bij gemaakt.
Uiteraard waren die allemaal oud ziek zwak en misselijk want het is nu eenmaal de gewoonte in konijnenland dat je als je aan bovenstaande voldoet afreist naar Nannaland om uit je lijden verlost te worden :roll:
Ook overdag lopen er konijnen ,minder weliswaar ,maar een hond die bedreven is in de konijnenjacht krijgt ze dan ook wel te pakken.
Overigens is jagen met je honden verboden en is het behoorlijk asociaal als je weet dat je hond zo'n killer is om haar toch te laten jagen regelmatig ,buiten dat is het ook nog eens verboden in Nederland.
Mijn honden hebben nog nooit dierenslachtoffers gemaakt ,zijn die nou gewoon beter opgevoed of hangt er gewoon een verantwoordelijker baasje aan de andere kant van de lijn.
Jij kijkt zo ontzettend naar een kant van een hond kun je je nou echt niet voorstellen dat er meerdere kanten zijn.
Orson kan inderdaad een mindere kant hebben naar vreemde,een kant waar ik hem dus gewoon goed mee in de gaten hou ,maar buiten die kant is het een onvoorstelbare fijne hond die hier in huis alleen maar goedheid uitstrooit en geen enkele vorm van agressie vertoont.
Ook dat is namelijk een kant van hem.
Ik vind ook dat sommige mensen de verkeerde hond hebben gekozen maar enige nuance zou ook op zijn plaats zijn zo af en toe :roll:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Het punt in de beleving van de meeste mensen is dat een bijtincident op een konijn meestal de media niet haalt en een bijtincident op een mens wel.
De jachthond ligt trouwens net zo goed (of slecht) onder het vergrootglas, alleen hoor je daar wat minder over in de media.
Onzorgvuldige omgang met jachthonden in bepaalde gebieden en in bepaalde perioden zorgen wel mede voor een halstarrige opstelling van landschapsbeheerders als het op loslopen aankomt. De goeden moeten het zoals gewoonlijk weer met de kwaden vergelden. En dat heeft de jachthonden eigenaar dan weer gemeen met de "vechthonden" :wink: eigenaar. Ook al heeft menig jachthonden eigenaar dat niet eens in de gaten...
Laatst gewijzigd door Jaap* op 28 aug 2007 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief

Wat ik maar wil zeggen is dat de juist de jachthonden eigenaar veel verantwoording draagt voor hondenbezitters in het algemeen als het op losloop gebieden aankomt.
Net zoals de eigenaar van een vechthond, hoe je het ook wendt of keert, je hebt nu eenmaal een artikel in huis dat de aandacht trekt, of je het nu leuk vindt of niet :19:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Jaap* schreef:Het punt in de beleving van de meeste mensen is dat een bijtincident op een konijn meestal de media niet haalt en een bijtincident op een mens wel.
.
En dat heeft de jachthonden eigenaar dan weer gemeen met de "vechthonden" :wink: eigenaar. Ook al heeft menig jachthonden eigenaar dat niet eens in de gaten...
ik vind niet dat je dit met elkaar mag vergelijken. :evil:
Mijn hond heeft bv in die 5 jaar dat hij leeft nog NOOIT een konijn doodgebeten. En dat zal in de komende 5 jaar ook niet gebeuren !

Het lijkt wel, alsof dat heel normaal is bij àlle jachthonden, het doodbijten van een konijn :roll:
maar ik lees het ook wel eens van géén jachthonden, dat ze met een levend klein diertje in hun bek aan komen zetten.

Vechthonden hebben hele andere genen
en zijn meer gericht op agressie, meer macho-houding, , en dàt meer gericht op mensen of andere honden.
dat is heel wat anders dan de genen van een jachthond.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Jaap* schreef:Wat ik maar wil zeggen is dat de juist de jachthonden eigenaar veel verantwoording draagt voor hondenbezitters in het algemeen als het op losloop gebieden aankomt.
Net zoals de eigenaar van een vechthond, hoe je het ook wendt of keert, je hebt nu eenmaal een artikel in huis dat de aandacht trekt, of je het nu leuk vindt of niet :19:
en dat ben ik met je eens :wink:
Jaap*
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Jaap* schreef:Het punt in de beleving van de meeste mensen is dat een bijtincident op een konijn meestal de media niet haalt en een bijtincident op een mens wel.
.
En dat heeft de jachthonden eigenaar dan weer gemeen met de "vechthonden" :wink: eigenaar. Ook al heeft menig jachthonden eigenaar dat niet eens in de gaten...
ik vind niet dat je dit met elkaar mag vergelijken. :evil:
Mijn hond heeft bv in die 5 jaar dat hij leeft nog NOOIT een konijn doodgebeten. En dat zal in de komende 5 jaar ook niet gebeuren !

Het lijkt wel, alsof dat heel normaal is bij àlle jachthonden, het doodbijten van een konijn :roll:
maar ik lees het ook wel eens van géén jachthonden, dat ze met een levend klein diertje in hun bek aan komen zetten.

Vechthonden hebben hele andere genen
en zijn meer gericht op agressie, meer macho-houding, , en dàt meer gericht op mensen of andere honden.
dat is heel wat anders dan de genen van een jachthond.
Oei, gevoelige snaar? :mrgreen:

Ik geloof dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel, of dat je het niet wilt begrijpen, daar ben ik nog niet over uit.
Ik ken veel jachthonden, maar ik ken er geen die ooit een dier heeft doodgebeten. Zo zullen er ook veel eigenaren van "vechthonden" (het bekt wel lekker) zijn die geen persoonlijke ervaring hebben met bijtproblemen. Van horen zeggen kennen we legio voorbeelden natuurlijk maar die hebben vanwege ontbrekende achtergrondinformatie niet veel waarde.
Echter, de landschapsbeheerder begint al met zijn ogen te rollen als een loslopende jachthond wordt gespot, en de wijkagent doet hetzelfde bij een loslopende "vechthond".
Mijn punt is dat de eigenaren van honden die zwaar de aandacht trekken van beleidsbepalers een extra zware voorbeeldfunctie hebben te vervullen. Dat is stukken constructiever dan steeds maar zeuren over onterechte behandeling door de buitenwereld.
Het feit dat jouw engeltje de lieve konijntjes niets doet geeft je geen rechten. Als je die wel neemt ben je het aan het verprutsen voor de mensen die er verantwoord mee omgaan.
Als je besluit een Ferrari te kopen en je rijdt steeds "per ongeluk" te hard moet je ook niet gaan zeiken over de boete's. Je weet dan dat je de aandacht gaat trekken van de bonnenschrijver. Misschien niet eerlijk, maar zo gaat het nu eenmaal :19:
Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Ik geloof dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel, of dat je het niet wilt begrijpen, daar ben ik nog niet over uit.
Ik ken veel jachthonden, maar ik ken er geen die ooit een dier heeft doodgebeten.
Ha... dan zie je hier de eerste !! :mrgreen: Nog geen muis of molletje gedood in de 2,5 jaar die ik ze nu heb.
Jaap* schreef:Echter, de landschapsbeheerder begint al met zijn ogen te rollen als een loslopende jachthond wordt gespot, en de wijkagent doet hetzelfde bij een loslopende "vechthond".
Mijn punt is dat de eigenaren van honden die zwaar de aandacht trekken van beleidsbepalers een extra zware voorbeeldfunctie hebben te vervullen. Dat is stukken constructiever dan steeds maar zeuren over onterechte behandeling door de buitenwereld.
Precies, de boswachter die ik tegen kwam bedankte me zelfs voor het aanlijnen van de hond :roll:
Bovendien let ik zodanig op, dat ze bij mij de kans niet krijgen om iets te pakken te nemen en dat noem ik dus verantwoord hondenbezit.
Ik zou het niet kunnen verdragen, dat mijn jachthonden (halfwind en windhond) zich tegoed gaan doen aan konijn, haas, egel en/of mol.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

Jaap*
Zeer actief

Mir@n schreef:
Jaap* schreef:Ik geloof dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel, of dat je het niet wilt begrijpen, daar ben ik nog niet over uit.
Ik ken veel jachthonden, maar ik ken er geen (geeneen dus)die ooit een dier heeft doodgebeten.
Ha... dan zie je hier de eerste !! :mrgreen: Nog geen muis of molletje gedood in de 2,5 jaar die ik ze nu heb.
Jaap* schreef:Echter, de landschapsbeheerder begint al met zijn ogen te rollen als een loslopende jachthond wordt gespot, en de wijkagent doet hetzelfde bij een loslopende "vechthond".
Precies, de boswachter die ik tegen kwam bedankte me zelfs voor het aanlijnen van de hond :roll:
Bovendien let ik zodanig op, dat ze bij mij de kans niet krijgen om iets te pakken te nemen en dat noem ik dus verantwoord hondenbezit.
Ik zou het niet kunnen verdragen, dat mijn jachthonden (halfwind en windhond) zich tegoed gaan doen aan konijn, haas, egel en/of mol.
Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

Ik ken veel jachthonden, maar ik ken er geen (geeneen dus)die ooit een dier heeft doodgebeten.
oke verkeerd gelezen *grin*
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

laeken
Zeer actief

Ken je er echt geeneen? :19: Zelfs Dapper en Cleo hebben zo nu en dan een beestje gevangen. Dapper een paar maanden geleden een hele dikke Amsterdamse grachtenrat en Cleo vanmiddag een muis :mrgreen:

Onze pointer ving ook het een en ander en ook Wuilus heeft wel eens een diertje doodgebeten. Ik heb nog nooit een hond gehad die nooit iets ving :N: Waren niet eens jachthonden op 1 na :19:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Hahaha, nee echt niet :mrgreen:
Ik wéét wel van honden etc, maar ik kén er niet eentje. Voor een niet zelfstandig jagende jachthond is het ook geen rastypisch gedrag en de honden die ik ken zijn vaak wel serieus met jacht bezig. Als ik een lange hond zou hebben had die wél allang iets te pakken gehad denk ik. Dat heeft misschien ook iets te maken met waar je woont, ik kan me niet voorstellen dat zo'n hond mij nooit eens zou ontkomen.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”