Ik en mijn vriend zijn nu al een hele poos bezig met zoeken naar de hond die het beste bij ons past. We krijgen in november de sleutel van ons eerste huis, en we willen nu graag een hondje. We hebben een wensenlijstje, hier komt ie:
- Actieve hond, dus niet zo'n grote lobbes die alleen voor eten zijn mand uitkomt.
- Middelgroot tot groot
- Trouw aan de baas, echte maatjes!
- gehoorzaam, (hoeft geen slaaf te zijn)
- lief met kinderen, volwassenen
- geen blaffer
- niet overdreven waakzaam
We hebben een aantal rassen uitgezocht, maar we zien eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Onze voorkeur gaat eigenlijk uit naar een Australian Shepherd, maar ik lees steeds vaker dat je dit beter alleen kunt doen als je een boerderij hebt, of tijd hebt om bijvoorbeeld fly-ball te doen. Ik wil graag gehoorzaamheidscursussen gaan doen, maar fly-ball of agility zit er niet in. Dat zou dus betekenen dat deze hond te veel energie voor ons heeft ondanks dat wij van stevige wandelingen in nabijgelegen natuurgebieden houden en zelf ook behoorlijk actief zijn. ( Is een Collie een betere keuze?)
Ook de Nova Scotia Duck Tolling retriever spreekt ons heel erg aan.
Zo dat was een heel verhaal! hebben jullie tips over een van bovenstaande rassen of misschien wel een totaal ander ras? Ik hoor het graag!
Alvast bedankt