Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk ras past bij ons?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

danielle22
geregistreerd lid

Welk ras past bij ons?

Ongelezen bericht door danielle22 »

Hallo mede- hondenliefhebbers,

Ik en mijn vriend zijn nu al een hele poos bezig met zoeken naar de hond die het beste bij ons past. We krijgen in november de sleutel van ons eerste huis, en we willen nu graag een hondje. We hebben een wensenlijstje, hier komt ie:

- Actieve hond, dus niet zo'n grote lobbes die alleen voor eten zijn mand uitkomt.
- Middelgroot tot groot
- Trouw aan de baas, echte maatjes!
- gehoorzaam, (hoeft geen slaaf te zijn)
- lief met kinderen, volwassenen
- geen blaffer
- niet overdreven waakzaam

We hebben een aantal rassen uitgezocht, maar we zien eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Onze voorkeur gaat eigenlijk uit naar een Australian Shepherd, maar ik lees steeds vaker dat je dit beter alleen kunt doen als je een boerderij hebt, of tijd hebt om bijvoorbeeld fly-ball te doen. Ik wil graag gehoorzaamheidscursussen gaan doen, maar fly-ball of agility zit er niet in. Dat zou dus betekenen dat deze hond te veel energie voor ons heeft ondanks dat wij van stevige wandelingen in nabijgelegen natuurgebieden houden en zelf ook behoorlijk actief zijn. ( Is een Collie een betere keuze?)
Ook de Nova Scotia Duck Tolling retriever spreekt ons heel erg aan.

Zo dat was een heel verhaal! hebben jullie tips over een van bovenstaande rassen of misschien wel een totaal ander ras? Ik hoor het graag!

Alvast bedankt :ok:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Je zoekt een actieve hond maar wat ga je allemaal met de hond doen ? Hoeveel tijd heb je voor de dagelijkse bewegeging en hoe vaak wil je naar gehoorzaamheid ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
danielle22
geregistreerd lid

Ik werk overdag en mijn vriend 's avonds en in het weekend, dus de hond zal niet zo veel alleen zijn (kan natuurlijk zo nu en dan eens voorkomen) Een dagelijkse wandeling (naast de gewone blokjes om) van een uur zal de standaard worden. Ook al zit er vast ook wel eens een dag tussen dat dit niet lukt, maar ook wel dagen dat de hond een hele middag mee kan.

Ik weet eigenlijk niet hoe vaak ik naar zo'n cursus wil gaan, daar heb ik me nog niet in verdiept.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Leuk, die zoektocht naar een hond!

M.i. hoort het wel een beetje bij een actief ras dat daar ook activiteiten mee gedaan worden. Het wil niet altijd zeggen dat de hond vervelend wordt als hij niet 'werkt', maar (weer m.i.) doe je hem dan wel tekort. De retriever bijv. wordt vaak als huishond genomen en niet meer dan dat (ik zie ze bij bosjes om mij heen :jank: ). Terwijl deze rassen gefokt zijn om bij wijze van spreken dagenlang met een jager mee te gaan.
Nu is het niet persé noodzakelijk om in clubverband te 'werken' met je hond, zelf kun je ook activiteiten ondernemen. Maar alleen maar een uur wandelen (en dat misschien zelfs niet iedere dag), zou maken dat ik me constant schuldig zou voelen t.o.v mijn actieve hond.
Gr. Marijke
Afbeelding
danielle22
geregistreerd lid

In principe geldt dat van minstens een uur wel voor elke dag, echter sporadisch zal het niet lukken. Dit uur (minimaal!) wandelen is naast de gewone 4 a 5 keer per dag wandelen.

Wat zou je me dan aanraden qua minder actieve honden?
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Misschien is een SBT (staffordshire Bull Terrier) iets voor jullie?

Het zijn geen grote blaffers, zijn ontzettend kind- en mensvriendelijk.
De wandelingen die jij beschrijft zijn voldoende voor dit ras en ze zijn heel erg baasgericht, dus goed op te voeden.
Overdreven waakzaam zijn ze ook niet, meestal blaffen ze alleen als ze echt het idee hebben dat er iets niet pluis is.

Er zijn hier een aantal mensen die SBT hebben, en die kunnen je vast wel meer vertellen over dit ras.
Zelf heb ik twee Amstafs en er zit toch wel wat verschil tussen beide rassen.
:zweep:
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Er zijn zooooveel hondenrassen die in het plaatje zouden kunnen passen. Ik denk dat het handiger is (en ook heel leuk om te doen, vond ik) om naast het karakter ook eens te kijken wat je aantrekkelijk vind (het uiterlijk). Waar val je op? Natuurlijk zijn de eigenschappen en het karakter het allerbelangrijkste, maar als je geen 'klik' hebt met het uiterlijk van een hond, kun je er ook minder van 'hebben'. En ook dingen als harig/niet harig (de mate van onderhoud, vies worden :N: :mrgreen: )....
Dus ga spitten in encyclopedieën, en internet natuurlijk :ok:
Ik zelf heb er 1,5 jaar over gedaan eer ik besloten had welke hond het zou worden (niet dat jij er zo lang over moet doen hoor :wink: ). Was er zowat dagelijks mee bezig; heerlijk!
Gr. Marijke
Afbeelding
danielle22
geregistreerd lid

Vooropgesteld dat het karakter het allerbelangrijkst is, zijn er zoveel honden mooi, Maar de honden die ik dus het mooist vind zijn de Nova Scotia en de Aussie. Voor de rest houden we van langharige honden, maar er zijn ook zeker kortharige die ik mooi vind... Van Hovawart tot kooikerhondje, er zijn zoveel mooie hondjes... Als het maar niet een heel klein hondje is.

Qua vachtverzorging heb ik liever een hond die geen dagelijkse vachtverzorging nodig heeft. ongeveer 1x per week is geen probleem.

Dat zoeken in encyclopedieen en op internet doe ik nu inderdaad ook wel meer dan een half jaar dagelijks! Vandaar mijn bomen en bos verhaal :wink: Gelukkig ben ik niet de enige die de knoop niet door kan hakken! :wink:
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

de engelse springer spaniel past ook heel erg goed binnen jullie plaatje van jullie willen. Maar dan wel de show springer en niet de jacht springer. De showsspringer gaat graag lekker het bos in, gehoorzaamt goed maar is niet slaafs. Ze zijn echte gezinshonden. Als het een dag niet uitkomt voor een lange wandeling vinden ze het ook prima. Buiten kunnen ze zich helemaal uitleven en binnenshuis zijn het rustige honden die niet erg blafferig zijn.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Als je kijkt naar mijn honden zouden de boxer en de Hollandse Herder best in je plaatje passen. Nu heb ik toevallig een erg vocale Hollander, maar dat is niet een standaard gegeven bij het ras. Als je een pup zou halen bij een kennel die niet speciaal werkhonden zegt te fokken is de kans op een blaffer al een stuk minder. :wink:
Er zijn ook langharige Hollanders als je vooral op langharen valt.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge schreef:Als je kijkt naar mijn honden zouden de boxer en de Hollandse Herder best in je plaatje passen. Nu heb ik toevallig een erg vocale Hollander, maar dat is niet een standaard gegeven bij het ras. Als je een pup zou halen bij een kennel die niet speciaal werkhonden zegt te fokken is de kans op een blaffer al een stuk minder. :wink:
Vind je een hollander geschikt voor iemand die voor het eerst een hond krijgt?

Ik heb daar n.l. twee behoorlijke "missers" in gezien, vandaar dat ik het jou vraag :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
danielle22
geregistreerd lid

ranetje schreef:

Ik heb daar n.l. twee behoorlijke "missers" in gezien, vandaar dat ik het jou vraag :wink:

Mijn vriend is opgegroeid met Duitse herders en ik zelf met Beagles. het is dus onze eerste hond samen maar we zijn niet onervaren. Vooral ook omdat onze families allemaal hondenliefhebbers zijn.

Bedankt voor alle tips tot nu toe! Anders kijk je toch alleen maar naar de voor jou bekende rassen!
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Op hondenras.com kan je alle rassen bekijken èn een test doen welk ras bij je past.
ranetje
Zeer actief

hercujess schreef:Op hondenras.com kan je alle rassen bekijken èn een test doen welk ras bij je past.
Die test heb ik een keer gedaan voor de grap :mrgreen:
Er is voor mij niet één hond geschikt :jank: :wink:
danielle22 schreef:Mijn vriend is opgegroeid met Duitse herders en ik zelf met Beagles. het is dus onze eerste hond samen maar we zijn niet onervaren. Vooral ook omdat onze families allemaal hondenliefhebbers zijn.

Bedankt voor alle tips tot nu toe! Anders kijk je toch alleen maar naar de voor jou bekende rassen!
Dan ligt het idd ietsje anders :ok:
Ik ben benieuwd waar jullie op uit komen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Inge schreef:Als je kijkt naar mijn honden zouden de boxer en de Hollandse Herder best in je plaatje passen. Nu heb ik toevallig een erg vocale Hollander, maar dat is niet een standaard gegeven bij het ras. Als je een pup zou halen bij een kennel die niet speciaal werkhonden zegt te fokken is de kans op een blaffer al een stuk minder. :wink:

Geen Hollander uit werklijnen (die zijn doorgaans wat heftiger) maar één uit niet-werklijnen kan prima geschikt zijn als eerste hond bij iemand die zich verdiept heeft in het ras. Op het Hollanderforum zitten verschillende personen die als eerste hond een Hollander hebben en daar gaat het prima.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
ranetje
Zeer actief

Inge schreef:
ranetje schreef:

Geen Hollander uit werklijnen (die zijn doorgaans wat heftiger) maar één uit niet-werklijnen kan prima geschikt zijn als eerste hond bij iemand die zich verdiept heeft in het ras. Op het Hollanderforum zitten verschillende personen die als eerste hond een Hollander hebben en daar gaat het prima.
Bedankt voor de uitleg :ok:
Ik ken ze verder niet goed
Afbeelding
Antoinette_Matzjo
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Antoinette_Matzjo »

Wij hebben een Super Engelse Cocker Spaniel.
Past reuze in je plaatje, alleen de vachtverzorging is wat meer dan je wil.
Natuurlijk vinden we hem geweldig! Fantastische gezinshond. Vandaag had ik even extra tijd, gauw naar het bos. Komt de schat 4 keer naar me toe gerend voor een (zanderig) kusje, omdat het zo gezellig is!
Ieder kind is leuk, spelen altijd fijn en als ik eens wat miner tijd heb is het ook goed! Zo vreselijk lief!
Waarom heft eigenlijk niet iedereen zo"n hond! :smile:
(niet reageren is maar een grapje)
De groetjes van Antoinette, de meiden en Matzjo
reem
Actief

Ongelezen bericht door reem »

Alle wensen die je hebt die passen bij een Aussie.Wanner jij dagelijks 1 uur met je hond buiten kan lopen is dat echt wel te doen.Je kan dan dingen verzinnen om hem/haar geestelijk te prikkelen.Onze fokster doet er nauwelijks iets mee en zij zegt dat haar honden zich daar aan aanpassen.Ken zelfs een Aussie die altijd aan de lijn loopt.Vind ze wel zo makkelijk.Vreselijk maar hij heeft geen gedragsproblemen.Hier in de buurt 2 Aussies.Mensen zijn al rond de 70 jaar.Keer op keer afgewezen door de NL fokkers.Hebben er nu 1 uit Amerike en 1 uit Duitsland.Ze lopen 3 x per dag een ruim een half uur.Gaat prima en maken een erg gelukkige indruk.Onze Aussie doet wel veel maar met praktijk aan huis en sportgekke eigenaren moet hij wel.Heb soms wel eens het idee dat ie constant oververmoeit is.Zn broer doet trouwens alleen gehoorzaamheid en voor de rest een wandeling met de baas na zn werk en gaat ook prima.Toller ziet er ook leuk uit maar weet er niet veel van.Zie ze ook niet zoveel bij de MAP s.Heb je ook weleens aan de Flatcoat retriever gedacht?Ook wel veel van je wensen in deze hond.Die wensen passen natuurlijk nog veel meer honden bij maar ik neem aan dat je iets met een beetje haar erop wilt?Naast de Aussie vind ik de Golden uit de jachtlijn ook erg mooi.Kan je 1 x in de week lekker naar jachttraining ipv gehoorzaamheid.Zoveel leuker.
nooit meer zonder een Aussie
danielle22
geregistreerd lid

Hartstikke bedankt allemaal voor de reacties! Als er nog meer goede tips zijn: Ik hoor het graag!
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

of een welsh springer spaniel! Zijn ook lief, aanhankelijk (ook niet te aanhankelijk) zijn middelgroot, moeten wel regelmatig naar een trimsalon, lekker actieve en sportieve honden.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Re: Welk ras past bij ons?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

danielle22 schreef:Onze voorkeur gaat eigenlijk uit naar een Australian Shepherd, maar ik lees steeds vaker dat je dit beter alleen kunt doen als je een boerderij hebt, of tijd hebt om bijvoorbeeld fly-ball te doen. Ik wil graag gehoorzaamheidscursussen gaan doen, maar fly-ball of agility zit er niet in. Dat zou dus betekenen dat deze hond te veel energie voor ons heeft ondanks dat wij van stevige wandelingen in nabijgelegen natuurgebieden houden en zelf ook behoorlijk actief zijn.
Als hier ooit een tweede hond bij komt, wordt dat waarschijnlijk een Aussie, en ik woon toch echt niet op een boerderij :wink: Okay, ik zou er wel agility mee doen, maar dat kun je ook vervangen door iets anders waarmee je de hond lichamelijk en psychisch bezig houdt. Ken je het ras goed? Ik zou als ik jou was contact zoeken met Aussie liefhebbers en/of fokkers. Kun je kijken of het echt iets voor je is.

En een Schotse Collie, langhaar of korthaar? Misschien ook leuk voor je?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Re: Welk ras past bij ons?

Ongelezen bericht door lieke »

Zoek stok! schreef:
danielle22 schreef:Onze voorkeur gaat eigenlijk uit naar een Australian Shepherd, maar ik lees steeds vaker dat je dit beter alleen kunt doen als je een boerderij hebt, of tijd hebt om bijvoorbeeld fly-ball te doen. Ik wil graag gehoorzaamheidscursussen gaan doen, maar fly-ball of agility zit er niet in. Dat zou dus betekenen dat deze hond te veel energie voor ons heeft ondanks dat wij van stevige wandelingen in nabijgelegen natuurgebieden houden en zelf ook behoorlijk actief zijn.
Als hier ooit een tweede hond bij komt, wordt dat waarschijnlijk een Aussie, en ik woon toch echt niet op een boerderij :wink: Okay, ik zou er wel agility mee doen, maar dat kun je ook vervangen door iets anders waarmee je de hond lichamelijk en psychisch bezig houdt. Ken je het ras goed? Ik zou als ik jou was contact zoeken met Aussie liefhebbers en/of fokkers. Kun je kijken of het echt iets voor je is.

En een Schotse Collie, langhaar of korthaar? Misschien ook leuk voor je?
Schotse herdershonden zijn ideale maatjes, ze houden van bewegen, zijn zeer baasgericht, vriendelijk en verdraagzaam jegens soortgenoten, andere dieren en kinderen en rustig in huis (nou ja, op Cody na dan :mrgreen: ).
Maar dat geldt overigens voor de langhaar, de korthaar zijn veel actiever, beweeglijker en minder sociaal dan de langhaar. Ze zijn dan ook veel langer 'in gebruik geweest' als werkhond.
Overigens valt het onderhoud van de vacht van een langhaar reuze mee, hoor. 1x per week flink borstelen (in de praktijk betekent dit dat ik een kwartier per hond kwijt ben) en alleen in de ruiperiode elke dag de losse plukken eruit kammen (ze ruien maar 1x per jaar).
Afbeelding
danielle22
geregistreerd lid

Wat vinden jullie van een Duitse Herder in onze situatie?

Mijn vriend is hiermee opgegroeid en het blijft zijn favoriete ras. Ik had er echter nooit wat mee, omdat ik niemand kende met een D.H., en een familie heb die behoorlijk bevooroordeeld is over dit ras. In je gedachten is het dan ook een onbetrouwbaar en agressieve hond (Ik weet dat dit niet klopt, en dat er bij elk ras dit soort exemplaren tussen zitten) Onbewust doet dit toch wat met je mening over een ras. We zijn vandaag bij een collega van me geweest die er een hebben. Ik ben behoorlijk onder de indruk! :smile: Wat een prachtige en vriendelijke hond. Hier ga ik me meer in verdiepen! :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

danielle22 schreef:Wat vinden jullie van een Duitse Herder in onze situatie?

Mijn vriend is hiermee opgegroeid en het blijft zijn favoriete ras. Ik had er echter nooit wat mee, omdat ik niemand kende met een D.H., en een familie heb die behoorlijk bevooroordeeld is over dit ras. In je gedachten is het dan ook een onbetrouwbaar en agressieve hond (Ik weet dat dit niet klopt, en dat er bij elk ras dit soort exemplaren tussen zitten) Onbewust doet dit toch wat met je mening over een ras. We zijn vandaag bij een collega van me geweest die er een hebben. Ik ben behoorlijk onder de indruk! :smile: Wat een prachtige en vriendelijke hond. Hier ga ik me meer in verdiepen! :mrgreen:
De Duitser kan een prima keuze zijn denk ik.
Ik denk dat ik in jullie geval (redelijk onervaren) niet voor een pure werklijn zou kiezen maar bv. voor combinatiefok of een kynologische lijn (hoewel daar mijn persoonlijke voorkeur niet ligt :wink: ).
Je zou je voor meer informatie en praktijkervaring kunnen aanmelden bij het Duitse Herderforum, daar zitten ook een aantal fokkers. :wink:

Wat betreft de vooroordelen van familie...ik ken het :wink:
Mijn ouders zijn absoluut geen herderfans en waren dus destijds ook niet blij met mijn keuze voor een Hollander en toen er een Mechelaar bij kwam uit werklijnen moesten ze helemaal fronsen. :mrgreen: Mijn vader is ondertussen echter hevig verliefd op Biène, als zij mijn honden uitlaten op dagen dat ik lang moet werken pikt mijn vader altijd Biène in om een flinke ronde te maken. :wink: :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Persoonlijk vind ik de Aussie natuurlijk geweldig ;) :D
Maar het is geen hond voor iedereen. Ze kunnen heel goed in een gezin, maar het zijn honden die zelfverzekerd zijn en niet alles maar gelaten over zich heen laten komen.
Kinderen bij de hond in de mand, of bij de hond gaan liggen als hij slaapt is dus niet zo'n goed idee.
Ook niet iedereen kan zomaar zijn botje afpaken. Ik zelf vind dit heel normaal hondengedrag en er zijn veel meer honden waarbij dat echt niet zomaar kan.
Maar er zijn mensen die vinden dat dat wel allemaal moet kunnen, dan kun je beter geen Aus nemen.

Verder moeten ze vooral ook mentaal veel bezig zijn. Een kong is daarbij heel goed. En zoekspelletjes spelen enzo.

Biko heeft ook heel veel dingen gedaan, zoals behendigheid en speuren, flyball en dogfrisbee. Ook doggydance.
Helaas heeft hij nu een hernia, dus moet ik hem rustig bezig houden en dan zijn die puzzels speciaal voor honden echt super!

Als je m veel liefde en hersenwerk geeft, maar ook zijn rustige eigen plaats, heb je een maatje voor het leven!
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
ranetje
Zeer actief

Biko schreef:Persoonlijk vind ik de Aussie natuurlijk geweldig ;) :D
Maar het is geen hond voor iedereen. Ze kunnen heel goed in een gezin, maar het zijn honden die zelfverzekerd zijn en niet alles maar gelaten over zich heen laten komen.
Kinderen bij de hond in de mand, of bij de hond gaan liggen als hij slaapt is dus niet zo'n goed idee.
Ook niet iedereen kan zomaar zijn botje afpaken. Ik zelf vind dit heel normaal hondengedrag en er zijn veel meer honden waarbij dat echt niet zomaar kan.
Maar er zijn mensen die vinden dat dat wel allemaal moet kunnen, dan kun je beter geen Aus nemen.

Verder moeten ze vooral ook mentaal veel bezig zijn. Een kong is daarbij heel goed. En zoekspelletjes spelen enzo.

Biko heeft ook heel veel dingen gedaan, zoals behendigheid en speuren, flyball en dogfrisbee. Ook doggydance.
Helaas heeft hij nu een hernia, dus moet ik hem rustig bezig houden en dan zijn die puzzels speciaal voor honden echt super!

Als je m veel liefde en hersenwerk geeft, maar ook zijn rustige eigen plaats, heb je een maatje voor het leven!
Dat is nooit een goed idee :wink:
Goed zijn die puzzels hé? als de hond afleiding moet hebben omdat hij even wat minder lichamelijk bezig kan zijn :ok:
Afbeelding
SnowWhite
Actief

Ongelezen bericht door SnowWhite »

Toen ik jullie wensen lijstje zo las dacht ik meteen "die zijn onbewust opzoek naar een herder" ;-)

Ik denk dat een herder idd goed bij jullie zou passen, maar zo als al eerder gezegt zou ik niet voor een echte werklijn gaan.
Wij hebben een echte werker als eerste hond, en je hebt echt je handen er vol aan....

Is een Zwitserse witte herder misschien ook niet iets om over na te denken ? (en nee niet omdat wij die toevallig ook hebben :-)
Laatst gewijzigd door SnowWhite op 09 nov 2007 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

danielle22 schreef: In je gedachten is het dan ook een onbetrouwbaar en agressieve hond (Ik weet dat dit niet klopt, en dat er bij elk ras dit soort exemplaren tussen zitten) Onbewust doet dit toch wat met je mening over een ras. We zijn vandaag bij een collega van me geweest die er een hebben. Ik ben behoorlijk onder de indruk! :smile: Wat een prachtige en vriendelijke hond. Hier ga ik me meer in verdiepen! :mrgreen:
Kan me je vooroordeel heel goed voorstellen, bij mijn ouders woonden ook een aantal DH in de buurt en die waren niet te vertrouwen.
Je hebt ook zwarte DH, misschien dat je zo'n kleur leuker vindt (ik weet het, het karakter is belangrijker, maar dan heb je wel een DH, maar toch net iets anders :wink:)
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wiil je perse een rashond en een pup? Als je op zoek gaat naar een volwassen herplaatser kun je vaak veel beter zien of het de hond is die voldoet aan wat je graag wilt. En dan zit je helemaal niet zo vast aan een ras. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
danielle22
geregistreerd lid

We hebben er wel over nagedacht om een herplaatser te nemen, maar we willen toch graag een pup. Misschien dat we later wel eens een asbakje nemen.

Volgende week gaan we naar een fokker voor de Aussie, en we gaan
nog wat meer D.H´s ontmoeten!

Ons lijstje is inmiddels van de hele hondenencyclopedie verkleind naar een paar rassen! Het begint de goede kant op te gaan :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”