Als er niemand voetbalt, dan training ik hier altijd met onze hond.
(Uiteraard wel eerst even netjes uitlaten, en als er kinderen komen dan gaan wij gewoon weg)
Vandaag was ik met haar op dit veld weer lekker aan het trainen toen plots met veel lawaai een groep van 30 middelbare scholieren het veld letterlijk op kwamen denderen.
Ze hadden kisten met met allerlei pionen, ballen etc bij zich dus kennelijk hadden ze hier hun gym uurtje.
Uiteraard geen probleem, het is hun goed recht en ik hoor daar officieel natuurlijk niet met mijn hond.
Ik was op dat momment "zit en hier komen " los van de lijn aan het oefenen, ik wilde haar bij mij roepen zodat ik haar kon aanlijnen en kon weg gaan.
Toen plost die hele groep naar mijn hond begon te roepen; hondje, kut hond, tarzan etc.. en daar ook allerlei geluiden bij maakten en op haar af liepen.
De hond dacht eerst nog leuk spelen, tot dat er ook ballen haar richting doelbewust op kwamen.
Ze raakte in paniek en rende naar het andere kant van het veld.
Ik werd uitaard wit heet en probeerde me nog enigzinds te beheerse,
en mijn hond weer te pakken te krijgen.
Komt er plost een aantal jongeren heel mans naar mijn toegelopen, waarom mijn "kut hond" op hun veld loopt.
Ik nog met mijn stomme kop verteld dat ze niet doet en dat je een hond ook niet zomaar moet roepen en allerlei dingen naar ze toe moet gooien. (ik weet had beter gewoon weg kunnen lopen)
Die jongeren kwamen al dichter om heen staan, toen ze in eens luid keels kwam aangerend en voor mij ging staan en blafend die jongeren aan de kant dreef.
Ik heb haar toen maar vast gepakt en weg gelopen, maar voelde me op dat moment wel bedreigd en eenmaal thuis zat ik nog te shaken.
Vooral omdat toen ik weg liep er werd geroepen dat de hond vals was, en ze er wel persoonlijk voor gingen zorgen dat de hond werd afgemaakt, omdat ze alles gefilmd hadden.
Een ding weet ik zeker, ze komt in ieder geval voor mij op en was zelf ook een beetje verbaasd, omdat ik dit gedrag nog nooit van haar gezien had.
Wat ik nog steeds niet begrijp is de reactie van die leerlingen, hebben ze dan niet geleerd nooit zomaar een hond te roepen? En waar sloeg hun hele reactie op? Als ze niets hadden gedaan had ik haar gewoon aangelijnt en weg gaan.
Wat ik al helemaal niet snap is waar de leerlaar(es) was op dat moment?

Sorry hoor jullie hebben hier natuurlijk niets aan, maar moest het gewoon even kwijt