Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nog meer flyballfans???

Moderator: moderatorteam

Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Nog meer flyballfans???

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik zit sinds een tijdje op flyball!! Echt geweldig en zo denkt mijn hond er ook over. Hij leert het apparaat al kennen en de hindernissen gaat ook goed. Het enige probleem het balletje terug komen brengen doet ie niet ik doe het apparaat apart. Dus dan laat ik hem los en rent hij na het apparaat dan vangt hij het balletje en weg is meneer!!
De trainster zegt dat dat wel goed komt ik hoop het want voor de rest doet hij het goed en vinden we het samen leuk om te doen!! :ok:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
_rensje_lovesdoggy's

??

Ongelezen bericht door _rensje_lovesdoggy's »

ik wil zoveel sporten met honden gana doen ook nog flyball met het team alleen bestaan ereverschillende apparaten ??
Dylan
Actief
Contacteer:

Re: Nog meer flyballfans???

Ongelezen bericht door Dylan »

Sanne!! schreef:Ik zit sinds een tijdje op flyball!! Echt geweldig en zo denkt mijn hond er ook over. Hij leert het apparaat al kennen en de hindernissen gaat ook goed. Het enige probleem het balletje terug komen brengen doet ie niet ik doe het apparaat apart. Dus dan laat ik hem los en rent hij na het apparaat dan vangt hij het balletje en weg is meneer!!
De trainster zegt dat dat wel goed komt ik hoop het want voor de rest doet hij het goed en vinden we het samen leuk om te doen!! :ok:
Ik doe nu zo'n 3 jaar Flyball met mijn Golden, en we vinden het allebei super. Toevallig train ik zelf ook onze Flyballploeg die we momenteel hebben. Mag ik als tip meegeven om voorlopig de bak aan een lange lijn te doen met je hond. Op die manier krijgt hij n.l. de kans niet om ervandoor te gaan. Mijn ervaring is dat als ze dat steeds weer op nieuw "mogen" dat er moeilijk weer uit te krijgen is, en aan een lange lijn krijgt hij die kans niet en kun je hem een beetje helpen met terug naar jou te komen door de lijn in te halen.

Het doel van Flyball is eigenlijk (in mijn ogen) niet: Ik moet het balletje halen, maar.... Ik moet het balletje halen en dat zo snel mogelijk terug brengen naar de baas, en dan vooral dat laatste is erg belangrijk. Balletje halen doen de meeste wel (mits ze balgek zijn natuurlijk) Dus train juist heel erg goed op dat terug komen met de bal :ok:

Heel veel plezier met het Flyballen, en let op........Het is verslavend :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Dylan
Actief
Contacteer:

Re: ??

Ongelezen bericht door Dylan »

_rensje_lovesdoggy's schreef:ik wil zoveel sporten met honden gana doen ook nog flyball met het team alleen bestaan ereverschillende apparaten ??
Je hebt een nationale en een internationale bak.

De nationale (ook wel nederlandse bak genoemd) is deze:
Afbeelding

En de internationale ziet er zo uit:
Afbeelding
Afbeelding
Jorda
Actief

Flyball

Ongelezen bericht door Jorda »

Ja hier naast de agility ook fanatiek met de flyball. We hebben drie jaar in de competitie "gestreden", hahahaha, en dit jaar hebben we met het team besloten in de C klasse te lopen zodat we niet meer alle wedstrijden hoeven te lopen. Is ook weleens heel erg leuk!

Afbeelding

Groetjes van Jorda.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb jaren geflyballd en ook heel wat wedstrijden gelopen. Als je hond het leuk vindt is het een geweldige sport (wel in combinatie met wedstrijden vind ik). Helaas denkt Jip daar anders over :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Elsbeth
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elsbeth »

Voor Flyball kan je mijn honden wel wakker maken hoor!! Wij trainen in Dordrecht en lopen wedstrijden bij de FHN
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”