De trainster zegt dat dat wel goed komt ik hoop het want voor de rest doet hij het goed en vinden we het samen leuk om te doen!!

Moderator: moderatorteam
Ik doe nu zo'n 3 jaar Flyball met mijn Golden, en we vinden het allebei super. Toevallig train ik zelf ook onze Flyballploeg die we momenteel hebben. Mag ik als tip meegeven om voorlopig de bak aan een lange lijn te doen met je hond. Op die manier krijgt hij n.l. de kans niet om ervandoor te gaan. Mijn ervaring is dat als ze dat steeds weer op nieuw "mogen" dat er moeilijk weer uit te krijgen is, en aan een lange lijn krijgt hij die kans niet en kun je hem een beetje helpen met terug naar jou te komen door de lijn in te halen.Sanne!! schreef:Ik zit sinds een tijdje op flyball!! Echt geweldig en zo denkt mijn hond er ook over. Hij leert het apparaat al kennen en de hindernissen gaat ook goed. Het enige probleem het balletje terug komen brengen doet ie niet ik doe het apparaat apart. Dus dan laat ik hem los en rent hij na het apparaat dan vangt hij het balletje en weg is meneer!!
De trainster zegt dat dat wel goed komt ik hoop het want voor de rest doet hij het goed en vinden we het samen leuk om te doen!!
Je hebt een nationale en een internationale bak._rensje_lovesdoggy's schreef:ik wil zoveel sporten met honden gana doen ook nog flyball met het team alleen bestaan ereverschillende apparaten ??