ils schreef:wauw,wat een onvriendelijkheid hier! Ik dacht dat ik vrij was in mijn keuze,en ook dat hondje verdient een goede thuis!
Idd,ik kwam hier om raad,maar mijn eerste keuze was een boomer,en ik heb me verdiept in andere rassen,e, ja,mss ben ik verleid geworden door deze pup(shame on me..),maar ik heb wel geleerd dat geen enkel kennel te vertrouwen(waar ik dan ook nooit ben naar gaan kijken) is en dat pretnestje ook niet het ideaal zijn,maar ze zijn er wel,en ook deze diertjes verdienen een thuis!
En misschien maak ik wel een fout,en zoals sommigen op deze site hebben gedaan,en daar zal ik uit moeten leren,maar wel jammer dat ik dan niet meer bij jullie terecht kan want o wee,ik wou niet luisteren!
Jammer dat sommige vinden dat ik hun tijd heb verspild,ik wist niet dat antwoorden op een vraag zo veel moeite kostte...
Sorry voor mijn reactie ,maar ik voel me echt wel boos...ik heb geluisterd naar jullie,maar soms spreekt je hart..sorry dat ik een hart heb...
Nog 1 bericht dan....ik ben namelijk ook echt wel boos. Je doet voorkomen alsof je je verdiept in het nemen van een hond en vraagt advies. Verschillende mensen steken tijd in het geven van advies en denken met je mee. Dan is het nogal een teleurstelling als je komt melden dat je nou juist voor zo'n pup kiest. Het is niet vreemd dat mensen wat pissig reageren uit teleurstelling.
Je bovenstaande quote duidt juist op een impulsaankoop. Je zag een foto (op marktplaats neem ik aan) en o o o wat zag pupje er lief uit. Alle verstand wordt in 1 keer uitgezet. Waarom koop je een hond alleen op je gevoel en zet je je verstand uit?
Je geeft aan geen enkele kennel te vertrouwen. Wat is er mis met goed nadenken over welke reu je op welke teef zet? En met het doen van gezondheidsonderzoeken naar erfelijke afwijkingen? En met een stamboom? Dat zo'n fokker altijd 20 honden heeft, is een groot misverstand. Er zijn er genoeg die een, twee of drie teefjes hebben. De pups groeien gewoon in huis op bij het gezin. Maar dan dus wel verantwoord gefokt in plaats van zomaar honden boven op elkaar zetten omdat het zo leuk is.
Maar goed, je beslissing is toch al genomen. Ik hoop van harte dat je een gezonde leuke hond krijgt. Maar ik mag ook mijn teleurstelling over je keuze uiten.
Wil je nog eens wat lezen over verantwoord fokken, dan vind je dit hier:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110