Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hey

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Pak-de-bal schreef:net gelopen met iemand die een king charles cavalier spaniel heeft, met die lange snuit ( is veel mooier )
Een enig hondje en kan heel goed met andere honden opschieten dus ook met kinderen.
Ik zal je dat aanraden.

ze zijn wel wat moeilijk met het eten, eten niet veel of dagen weer niets, maar dat weet je dan.
dat hoort er dan bij.

Bauke kan hier altijd heerlijk mee rennen, ze zijn echt te gek, deze hondejs !
cavalier king charles...

en ik ken er redelijk wat, helemaal geen lastige eters, dus dat is niet iets standaard van het ras. :wink:
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

ils schreef:Bedankt!!!

Ik ga het eens rustig lezen en laten bezinken...en ja,met de rest van het gezin bespreken.. :wink:

Mensen die een markiesje hebben....alle info welkom!!

Renske..alvast heel erg bedankt!
Wat wil je weten van het markiesje
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
ils schreef: Mensen die een markiesje hebben....alle info welkom!!
Markiesjes zijn geweldig leuk, maar passen niet in jouw beschrijving. Het zijn namelijk flinke blaffers :wink:
:pffff: :eek: Hoe kun je dat nu zeggen

Nee zonder flauwekul. mijn markiesje Harley is buiten inderdaad nogal blafferig. Lees is verbaal erg aanwezig en ziet in alles een aanleiding om te blaffen.
Thuis echter hoor je hem nauwelijks. Corrigeer hem daar wel behoorlijk op omdat ik denk dat het anders in huis ook wel anders zou zijn.
Afbeelding
madelonjoy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door madelonjoy »

Je kan ook gewoon een leuk klein hondje uit het asiel halen..
Op www.dierenasiels.com kan je makkelijk bij alle asiels zoeken!
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

*Anita* schreef:
Zoek stok! schreef:
ils schreef: Mensen die een markiesje hebben....alle info welkom!!
Markiesjes zijn geweldig leuk, maar passen niet in jouw beschrijving. Het zijn namelijk flinke blaffers :wink:
:pffff: :eek: Hoe kun je dat nu zeggen

Nee zonder flauwekul. mijn markiesje Harley is buiten inderdaad nogal blafferig. Lees is verbaal erg aanwezig en ziet in alles een aanleiding om te blaffen.
Thuis echter hoor je hem nauwelijks. Corrigeer hem daar wel behoorlijk op omdat ik denk dat het anders in huis ook wel anders zou zijn.
Mag je Markiesjes tegenwoordig exporteren?
Volgens mij was het het Markiesje die een paar jaar geleden niet geexporteerd mocht worden, of ben ik nu in de war met de Smous?
Als Markiesjes niet naar Belgie mogen, dan houdt dit ras natuurlijk op :19:.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Martijn schreef:
ils schreef:Bedankt..

Ik ga afsluiten hier..mijn huisje wil gepoetst worden.. :roll:
Oei..ben je een poetsgarnaal? En je wil een hond? Zeker weten? :N:
ja dan blijft er 1 ras over de swiffer
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief

Renske schreef: Mag je Markiesjes tegenwoordig exporteren?
Volgens mij was het het Markiesje die een paar jaar geleden niet geexporteerd mocht worden, of ben ik nu in de war met de Smous?
Als Markiesjes niet naar Belgie mogen, dan houdt dit ras natuurlijk op :19:.
markiesjes worden inderdaad nog niet geexporteerd.
Had niet gezien dat topicstarter uit belgie kwam.
Afbeelding
ils
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ils »

Bedankt iedereen voor de hulp!! Ik heb uiteindelijk beslist om een pup te kiezen uit een huiselijk nestje..Het is een kruising tussen een maltezer en shi-tzu en chihuahua..maar ik vind het een snoesje!!

Het is een teefje en we gaan haar dipsy noemen!! Op 5 oktober komt ze naar ons! :cheer:

ps. als iemand me ff uitlegt hoe ik een foto moet plaatsen..???
ils
Vaste gebruiker

:denken:
Laatst gewijzigd door ils op 18 sep 2007 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

uh ja... ik snap alleen niet zo goed waarom je voor zo'n pupje gaat?
ils
Vaste gebruiker

euh.....? ja,oke ,geen rashond,maar ook geen broodfok hond,gewoon een pup van bij mensen die geen nestje verwacht hadden(een kadootje van een bevriend koppel met hond),en die toch zochten naar mensen die goed willen zorgen voor een pup.De meesten zijn naar vrienden en kennissen gegaan...

Ik heb er in ieder geval een goed gevoel bij... :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

ach ja, het zal wel aan mij liggen hoor, maar ik word er altijd een beetje kriebelig dat mensen advies vragen, 3 pagina's, zeggen van alles in overweging te nemen en hoppa bij de eerste de beste gelegenheid toch gaan voor het kruisinkje waar je eigenlijk al naar toe hing...

:wink:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

ils schreef:Bedankt iedereen voor de hulp!! Ik heb uiteindelijk beslist om een pup te kiezen uit een huiselijk nestje..Het is een kruising tussen een maltezer en shi-tzu en chihuahua..maar ik vind het een snoesje!!

Het is een teefje en we gaan haar dipsy noemen!! Op 5 oktober komt ze naar ons! :cheer:
Nou meid, veel geluk ermee. :roll:

Je komt hier advies vragen, je laat een hele reeks mensen tijd en energie steken in iets wat dus uiteindelijk volslagen zinloos is, want je haalt gewoon lekker een vage kruisingpup uit een pretnest. :roll:

Mocht je pup nou straks stijf staan van de erfelijke aandoeningen of allerlei vervelende karaktertrekjes blijken te hebben waar je je geen raad mee weet, pleur haar dan lekker direct naar het asiel zonder hier eerst te vragen wat je ermee moet, okee? Scheelt de goedwillende mensen hier een hoop tijd en frustratie.

edit: en kan een modje alsjeblieft iets aan die foto doen?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Het is een schatje :mrgreen:
Wat is dat toch, ik woon in een dorp en breek letterlijk mn nek over de kruising sjitsoe en hatsjoes, en luisteren doet er geen een :19:

Groetjes Els
Afbeelding
ils
Vaste gebruiker

wauw,wat een onvriendelijkheid hier! Ik dacht dat ik vrij was in mijn keuze,en ook dat hondje verdient een goede thuis!

Idd,ik kwam hier om raad,maar mijn eerste keuze was een boomer,en ik heb me verdiept in andere rassen,e, ja,mss ben ik verleid geworden door deze pup(shame on me..),maar ik heb wel geleerd dat geen enkel kennel te vertrouwen(waar ik dan ook nooit ben naar gaan kijken) is en dat pretnestje ook niet het ideaal zijn,maar ze zijn er wel,en ook deze diertjes verdienen een thuis!

En misschien maak ik wel een fout,en zoals sommigen op deze site hebben gedaan,en daar zal ik uit moeten leren,maar wel jammer dat ik dan niet meer bij jullie terecht kan want o wee,ik wou niet luisteren!

Jammer dat sommige vinden dat ik hun tijd heb verspild,ik wist niet dat antwoorden op een vraag zo veel moeite kostte...

Sorry voor mijn reactie ,maar ik voel me echt wel boos...ik heb geluisterd naar jullie,maar soms spreekt je hart..sorry dat ik een hart heb...
ils
Vaste gebruiker

edit: en kan een modje alsjeblieft iets aan die foto doen?[/quote]

zelf verwijderd...
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Hanneke2 schreef: Je komt hier advies vragen, je laat een hele reeks mensen tijd en energie steken in iets wat dus uiteindelijk volslagen zinloos is, want je haalt gewoon lekker een vage kruisingpup uit een pretnest. :roll:
Hier sluit ik me bij aan. Ik zit helemaal na te denken over welk ras bij iemand past en dan gaat ze voor een pretnest van marktplaats. Zonde van m'n energie.
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 18 sep 2007 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

ils schreef:wauw,wat een onvriendelijkheid hier! Ik dacht dat ik vrij was in mijn keuze,en ook dat hondje verdient een goede thuis!

Idd,ik kwam hier om raad,maar mijn eerste keuze was een boomer,en ik heb me verdiept in andere rassen,e, ja,mss ben ik verleid geworden door deze pup(shame on me..),maar ik heb wel geleerd dat geen enkel kennel te vertrouwen(waar ik dan ook nooit ben naar gaan kijken) is en dat pretnestje ook niet het ideaal zijn,maar ze zijn er wel,en ook deze diertjes verdienen een thuis!

En misschien maak ik wel een fout,en zoals sommigen op deze site hebben gedaan,en daar zal ik uit moeten leren,maar wel jammer dat ik dan niet meer bij jullie terecht kan want o wee,ik wou niet luisteren!

Jammer dat sommige vinden dat ik hun tijd heb verspild,ik wist niet dat antwoorden op een vraag zo veel moeite kostte...

Sorry voor mijn reactie ,maar ik voel me echt wel boos...ik heb geluisterd naar jullie,maar soms spreekt je hart..sorry dat ik een hart heb...
Nog 1 bericht dan....ik ben namelijk ook echt wel boos. Je doet voorkomen alsof je je verdiept in het nemen van een hond en vraagt advies. Verschillende mensen steken tijd in het geven van advies en denken met je mee. Dan is het nogal een teleurstelling als je komt melden dat je nou juist voor zo'n pup kiest. Het is niet vreemd dat mensen wat pissig reageren uit teleurstelling.

Je bovenstaande quote duidt juist op een impulsaankoop. Je zag een foto (op marktplaats neem ik aan) en o o o wat zag pupje er lief uit. Alle verstand wordt in 1 keer uitgezet. Waarom koop je een hond alleen op je gevoel en zet je je verstand uit?

Je geeft aan geen enkele kennel te vertrouwen. Wat is er mis met goed nadenken over welke reu je op welke teef zet? En met het doen van gezondheidsonderzoeken naar erfelijke afwijkingen? En met een stamboom? Dat zo'n fokker altijd 20 honden heeft, is een groot misverstand. Er zijn er genoeg die een, twee of drie teefjes hebben. De pups groeien gewoon in huis op bij het gezin. Maar dan dus wel verantwoord gefokt in plaats van zomaar honden boven op elkaar zetten omdat het zo leuk is.

Maar goed, je beslissing is toch al genomen. Ik hoop van harte dat je een gezonde leuke hond krijgt. Maar ik mag ook mijn teleurstelling over je keuze uiten.

Wil je nog eens wat lezen over verantwoord fokken, dan vind je dit hier: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ils
Vaste gebruiker

ik heb me echt verdiept in de hondenrassen,ik deed niet alsof..en ik was dankbaar voor jullie advies(wist enkel niet dat het zoveel moeite had gekost) en ik snap dat je teleurgesteld bent,maar...als echte hondenliefhebber zou ik denken dat je ook blij bent dat dit hondje(dat er zelf niet voor gekozen heeft om geboren te worden)een goede thuis vindt???

Dit pupje komt niet van internet,maar via via (vrienden die vrienden hadden die een nestje hadden..) los daarvan vind ik het jammer dat niemand kan zeggen..:misschien was het niet de juiste beslissing en jammer dat je niet voor een erkende fokker koos,MAAr,ik wens je veel geluk met je pup en ik ben blij dat zij een goede thuis krijgt...

Er wordt meer gedacht over de gekwetste ego's dan de pup die goed terecht komt..jammer!

Soit,iedere zijn keuzes zeker?
Zoek stok!
Zeer actief

ils schreef:ik heb me echt verdiept in de hondenrassen,ik deed niet alsof..en ik was dankbaar voor jullie advies(wist enkel niet dat het zoveel moeite had gekost) en ik snap dat je teleurgesteld bent,maar...als echte hondenliefhebber zou ik denken dat je ook blij bent dat dit hondje(dat er zelf niet voor gekozen heeft om geboren te worden)een goede thuis vindt???

Dit pupje komt niet van internet,maar via via (vrienden die vrienden hadden die een nestje hadden..) los daarvan vind ik het jammer dat niemand kan zeggen..:misschien was het niet de juiste beslissing en jammer dat je niet voor een erkende fokker koos,MAAr,ik wens je veel geluk met je pup en ik ben blij dat zij een goede thuis krijgt...

Er wordt meer gedacht over de gekwetste ego's dan de pup die goed terecht komt..jammer!

Soit,iedere zijn keuzes zeker?
Nu draai je de boel om. Je hebt een goede daad verricht door deze pup te nemen en daar moet 'men' je dankbaar voor zijn? Dat zie ik toch anders. Je kiest deze pup omdat jij er een goed gevoel van krijgt (pupje is zo lieffff en kan lekker snel bij je komen). Op deze keuze spreken mensen jou aan, zo gaat dat met keuzes.

Als je een hond met minder kansen had willen helpen, had dan een hondje uit het asiel genomen. Daar zitten meer dan genoeg kruisingen die op een baasje wachten.

Maar goed, nogmaals, veel plezier met je pup. Ik laat het hierbij.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”