Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
poep opruimen ja of nee
Moderator: moderatorteam
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Actief
-
- Actief
-
- Zeer actief
Ik laat het altijd liggen
Tenzij ze per ongeluk op een plaats poepen waar huizen staan of waar kinderen spelen.
We hebben hier een aantal plaatsen waar eigenlijk alle honden uitgelaten worden, niemand ruimt het op.
En daar spelen ook geen kinderen.
En zolang er geen klachten komen maak ik me er echt niet druk om.
Als mensen er geen last van hebben vind ik het dus niet nodig om het op te ruimen, hoewel het wel verplicht is.

Tenzij ze per ongeluk op een plaats poepen waar huizen staan of waar kinderen spelen.
We hebben hier een aantal plaatsen waar eigenlijk alle honden uitgelaten worden, niemand ruimt het op.
En daar spelen ook geen kinderen.
En zolang er geen klachten komen maak ik me er echt niet druk om.
Als mensen er geen last van hebben vind ik het dus niet nodig om het op te ruimen, hoewel het wel verplicht is.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Hier net zo, inclusief mezelf voor gek verklaren.Zoek stok! schreef:Opruimen natuurlijk. Alhoewel ik mezelf ook weleens voor gek verklaar als ik Brams poep opruim terwijl op hetzelfde veldje dertig andere drollen liggen. Die ga ik overigens niet opruimen, dat gaat me te ver
De mentaliteit "hullie ruimen het niet op dus ik ook niet" gaat gelukkig hier ook op

-
- Zeer actief
Ligt eraan waar ze poepen. Als ze het ergens ver in het bos doen, dan ga ik daar echt niet achteraan om het op te ruimen.
Taro heeft de vervelende gewoonte om het midden op de stoep of fietspad te doen, en dat ruim ik wel op of werk het met een takje in de bosjes.
Taro heeft de vervelende gewoonte om het midden op de stoep of fietspad te doen, en dat ruim ik wel op of werk het met een takje in de bosjes.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
dat is nu juist wat ik zo verveledn vind en waarom ik het juist wel op ruim.Zoek stok! schreef:Opruimen natuurlijk. Alhoewel ik mezelf ook weleens voor gek verklaar als ik Brams poep opruim terwijl op hetzelfde veldje dertig andere drollen liggen. Die ga ik overigens niet opruimen, dat gaat me te ver
Kom je op een veldje of hondenstrand, kun je niet eens lekker gaan zitten omdat al die drollen blijven liggen. Na een tijdje is het dan toch echt niet leuk meer je hond daar uit te laten?
- Cheryl87
- Zeer actief
Ik ruim het zelden op, Beetle poept namelijk altijd in de daarvoor bestemde stukjes groen. Nog nooit op de stoep gepoept of op straat, altijd in het gras en vaak ook in de daarvoor bestemde stukjes.
Mocht hij toevallig poepen in een niet daarvoor bestemd stukje, dan ruim ik het wel op.
Mocht hij toevallig poepen in een niet daarvoor bestemd stukje, dan ruim ik het wel op.

Made by Spriet
-
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Lijkt me reuze simpel: gewoon opruimen. Tja op de grote stille heide is het soms een ander verhaal ( kan t niet meer terugvinden ) maar zeker in de gewone bebouwing vind ik het niet meer dan normaal dat je het opruimt. Denk alleen maar aan die keren dat je kinderen met poep aan de schoenen thuiskomen. Nu staan hier ook overal prullebakken met hondenpoepzakjes dus is het een kleine moeite. Daarnaast: mijn honden kregen KVV dus zulke enorme bergen poep hoef ik niet op te ruimen 

- Palmuk
- Actief
Ik hoor veel mensen zeggen dat de hond het op het (ervoor bestemde) groen doet. Maar is het niet zo dat kinderen er geen rekening mee houden, dat andere honden daardoor eerder poep gaan vreten en dat je van het uitlaten eerder zelf een vieze schoen haalt (tenminste, hier zijn de uitlaatstroken zo breed dat je er zelf op loopt)? Wat mij betreft is het dus heel normaal om het gewoon altijd op te ruimen!
Enige uitzonderingen zijn voor mij onder bosjes waar je echt niet bij kan en van die hondentoiletten met houtsnippers.
Enige uitzonderingen zijn voor mij onder bosjes waar je echt niet bij kan en van die hondentoiletten met houtsnippers.
- Biko
- Zeer actief
Sja, dan kan je haast niet anders als het opruimen.
Ik woon gelukkig aan de grens van de bebouwde kom, dus oversteken en hij kan lekker los en doen wat hij wil.
Ik vind het vreselijk om met zakjes rond te lopen. Heb ze dan ook niet eens..
Ik heb dan ook weleens met mn sok
zijn drol moeten opruimen omdat hij opeens midden op de stoep was gaan 'zitten'.. in de Koopgoot in Rotterdam 
Ik woon gelukkig aan de grens van de bebouwde kom, dus oversteken en hij kan lekker los en doen wat hij wil.
Ik vind het vreselijk om met zakjes rond te lopen. Heb ze dan ook niet eens..
Ik heb dan ook weleens met mn sok

hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ja, die van mij steken ook regelmatig hun kont in de struiken hoor en dan kan ik er niet bij dan ruim ik het ook niet opblondie schreef:Slecht excuus misschien, maar de mijne doet t altijd hoog in de struiken.. loopt een helling op en gaat tussen de bosjes zitten.. ik moet dan zelf door de hondenpoep om die hoop van mijn hond tussen de brandnetels door vandaan te plukken.. dat doe ik dus niet.. op open veld doet ie t niet en op strand ook niet.. loop altijd eerst naar plekken waar hij de behoefte kan doen zonder dat mensen er last van hebben..Brigitte schreef:Ik ruim het altijd op of het nou moet of niet.
Heb wel een zakje bij me.. mocht het eens per abuis gebeuren dan zal ik het wel opruimen.. ik vind het ook vies hondenpoep op straat, op t pad of op strand en zeker in recreatiegebieden wil er zelf niet intrappen en wil ook niet dat mensen in mijn honds derrie trappen..

-
- Zeer actief
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Nou inderdaad! Ik word zelfs wel eens wat meewarig aangekeken als ik met mijn zakje Dante's poepje loop te zoekenTamara en Bowie schreef:Hier net zo, inclusief mezelf voor gek verklaren.Zoek stok! schreef:Opruimen natuurlijk. Alhoewel ik mezelf ook weleens voor gek verklaar als ik Brams poep opruim terwijl op hetzelfde veldje dertig andere drollen liggen. Die ga ik overigens niet opruimen, dat gaat me te ver
De mentaliteit "hullie ruimen het niet op dus ik ook niet" gaat gelukkig hier ook opEen betere wereld, begin bij jezelf is ver te zoeken.

Gr. Marijke

-
- Vaste gebruiker
toen ik even op een speelveldje met kelly aan het balgooien was en in mijn andere hand braaf een zakje poep meetilde, kwam er een klein ventje op me toe gelopen, knijpt in het zakje en vraagt ;"wat is dat" (met een heel nieuwsgierig koppie. POEP zeg ik
dat koppie van hem.
Heb uitgelegd dat het wel zo fijn is dat ik het opruim en hij het dus tijdens het voetballen tusssen zijn tenen krijgt. :N: Is mij als kind wel eens overkomen YAK
Heb uitgelegd dat het wel zo fijn is dat ik het opruim en hij het dus tijdens het voetballen tusssen zijn tenen krijgt. :N: Is mij als kind wel eens overkomen YAK
- Palmuk
- Actief
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Opruimen, altijd een ander hoeft geen last te hebben van jou rotzooi of je nu hondenbelasting betaald of niet, het is en blijft jou afval. Het is niet leuk als je in de troep van een ander trapt en wat een ander doet moet hij/zij weten, ik wil niet dat een ander last heeft van mijn zooi!
Groetjes Annette en een paar flinke lebbers van Beau en Schumi

-
- Zeer actief
- Marley2016
- Actief
- Contacteer:
ik ruim het enkel op ls het op de stoep is of als er niet gepoept mag worden maar ik ga altijd naar een strook hier en die wordt meerdere malen per week door de gemeente opgeruimd dus daar hoef je het niet op te ruimen en zou ik het ook vast niet doen.
wat ik overigens wel erg vervelend vind is dat er bij mij voor de deur een perkje is waar onze hond haar behoefte wel is deed nu niet meer waarna ik het dus altijd opruimde en het hele perkje maar even harkte.
nu poept mijn hond er niet meer hoor maar wel andere honden en dan zijn die mensen dus te beroerd om het op te ruimen en als hun hondje dan bij mij voor de deur schijt op de stoep is het ook de normaalste zaak het gewoon te laten liggen dat zou ik dus niet doen!!!!ik ruim het dan wel op!!!
mijn zoontje sjeest naar buiten ja hoor met zijn schoenen in de poep lekker met al dat profiel onder zijn schoentjes das er niet makkelijk uit te krijgen.
wat ik overigens wel erg vervelend vind is dat er bij mij voor de deur een perkje is waar onze hond haar behoefte wel is deed nu niet meer waarna ik het dus altijd opruimde en het hele perkje maar even harkte.
nu poept mijn hond er niet meer hoor maar wel andere honden en dan zijn die mensen dus te beroerd om het op te ruimen en als hun hondje dan bij mij voor de deur schijt op de stoep is het ook de normaalste zaak het gewoon te laten liggen dat zou ik dus niet doen!!!!ik ruim het dan wel op!!!
mijn zoontje sjeest naar buiten ja hoor met zijn schoenen in de poep lekker met al dat profiel onder zijn schoentjes das er niet makkelijk uit te krijgen.
- Biko
- Zeer actief
Biko doet het altijd in de bosjes, of ik loop buiten de bebouwde kom in het bos.
Ik ruim het dus zelden op.
Ik vertik het om tussen de struiken te gaan zoeken. Mocht hij het midden op een grasveld doen, waar ook regelmatig andere mensen of kinderen lopen, dan ruim ik het op. Hij heeft ook weleens een 'ongelukje' gehad midden in de koopgoot in Rotterdam
Dat ruim ik dan uiteraard netjes op.
Maar verder heb ik er echt een gruwhekel aan, gelukkig is het ook niet nodig.
Ik ruim het dus zelden op.
Ik vertik het om tussen de struiken te gaan zoeken. Mocht hij het midden op een grasveld doen, waar ook regelmatig andere mensen of kinderen lopen, dan ruim ik het op. Hij heeft ook weleens een 'ongelukje' gehad midden in de koopgoot in Rotterdam

Maar verder heb ik er echt een gruwhekel aan, gelukkig is het ook niet nodig.
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Haha, in het donker poep opruimen is helemaal leuk. Dan sta ik op m'n hurken te turen op een veldje met een zakje in m’n handen. Bram wil doorlopen en zit te trekken, dus ik ‘wacht nou even verdorie’. Andere hondenbezitters kijken dan echt zo vanMoon schreef:Nou inderdaad! Ik word zelfs wel eens wat meewarig aangekeken als ik met mijn zakje Dante's poepje loop te zoekenTamara en Bowie schreef:Hier net zo, inclusief mezelf voor gek verklaren.Zoek stok! schreef:Opruimen natuurlijk. Alhoewel ik mezelf ook weleens voor gek verklaar als ik Brams poep opruim terwijl op hetzelfde veldje dertig andere drollen liggen. Die ga ik overigens niet opruimen, dat gaat me te ver
De mentaliteit "hullie ruimen het niet op dus ik ook niet" gaat gelukkig hier ook opEen betere wereld, begin bij jezelf is ver te zoeken.
![]()
Maar ik heb een paar mensen 'mee gekregen', da's mooi

Linda, Izzie en Bram
Behalve in de omheinde hondenuitlaatplaats (die wordt regelmatig door de gemeente gereinigd) ruim ik het altijd op.
Hier in de straat heb je om de paar meter zo'n viekante bak met een boom erin. Daar deed Chub laatst in het donker z'n poepje in.
Ik m'n mobiel open geklapt om met dat licht(je) zijn poepje op te sporen. Gaat er een raam open : Mevrouw bent U wat kwijt?
Euhh ..tsja... het poepje van m'n hond

Hier in de straat heb je om de paar meter zo'n viekante bak met een boom erin. Daar deed Chub laatst in het donker z'n poepje in.
Ik m'n mobiel open geklapt om met dat licht(je) zijn poepje op te sporen. Gaat er een raam open : Mevrouw bent U wat kwijt?
Euhh ..tsja... het poepje van m'n hond

- Dipsausje
- Actief
- Contacteer:
- Cissy
- Zeer actief
- Contacteer:
- Djazz
- Actief
soms idd wel het gevoel dat je het voor Piet Snot doet, maar blijf het volhouden. Ondanks alle andere hondendrollen er omheen.
Laatst klopte ik ook mijn zakje uit mijn broekzak, om een drol van Djazz op te ruimen. Komt er een oudere heer aan, die al van verre roept; "Geweldig, dat zouden er meer moeten doen!"
Dan denk ik dus maar dat ik het voor die heer doe...doe ik het iig niet voor Piet Snot (of deze heer moet zo heten...)
Laatst klopte ik ook mijn zakje uit mijn broekzak, om een drol van Djazz op te ruimen. Komt er een oudere heer aan, die al van verre roept; "Geweldig, dat zouden er meer moeten doen!"
Dan denk ik dus maar dat ik het voor die heer doe...doe ik het iig niet voor Piet Snot (of deze heer moet zo heten...)
wees niet bang om langzaam vooruit te gaan...
grtz Nicolet

grtz Nicolet
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4