Wat betreft de foto's van mijn zoontje met onze honden:
De foto waar hij bovenop Josh zit, is eenmalig geweest. Ik heb toen de foto gauw gemaakt en Bryan er gelijk afgehaald en duidelijk gemaakt dat hij dat niet weer mag doen. Mij ging het gewoon om het feit om te laten zien wat een Stafford allemaal accepteert van kinderen.
Het in de bench liggen en in de mand, tja dat zijn nou eenmaal foto's die je vaak ziet bij mensen met Staffords. De honden hier vinden het heerlijk om bij Bryan te liggen. Als ik het idee heb dat ze hem zat zijn grijp ik zelf in. Ik ben toch wel redelijk in staat om in te schatten met wat mijn honden fijn vinden of niet

Daarbij gingen de honden alleen maar in de mand liggen als Bryan er als eerste in gaat zitten

De mand staat dus ook al een tijdje niet meer in de kamer want het was gewoon een sta in de weg.
Deze week was Bryan ziek en heeft de hele week op de bank gelegen. De honden hebben dan volgens mij diensten afgesproken qua de wacht houden bij hem. Want er lag constant eentje aan zijn voeten op de bank en om de zoveel tijd wisselden de honden van dienst

Ze zijn dus wel degelijk gek met hem en daarom pikken ze dus meer van hem dan dat ze van een ander zouden doen. Maar ja, nogmaals, zoek eens een Stafford site op en je zal alleen maar van dit soort foto's tegenkomen.
En wat betreft Bryan en andere honden: Bryan wil helemaal niks weten van andere honden

Hij heeft zijn eigen 3 vrienden en daar heeft hij meer dan voldoende aan. Hij vind andere honden niet eens leuk en gaat er niet eens uit zichzelf op af om ze te aaien of wat dan ook.
Maar al met al zijn deze foto's momentopnames waarmee ik wil aantonen dat Staffords niet die gevaarlijke monsters zijn zoals de media ze graag wil doen lijken. Het is absoluut niet de normale gang van zaken hier! De bench is van de honden en daar komt Bryan niet bij, met uitzondering van dat ene moment dan.
Daarbij vind ik niet dat jullie van deze foto's kunnen beoordelen of Bryan wel of geen respect heeft of krijgt bijgebracht voor levende wezens. Dat is juist 1 van de punten waar ik druk mee bezig ben omdat het tegenwoordig bedroefend is hoe mensen en kinderen met dieren omgaan. Bryan is de toekomst en kinderen van deze leeftijd kun je juist alles leren wat belangrijk is. Met onze honden wil ik dan ook gaan mee doen met het Kind&Hond project omdat veel te vaak kinderen niet leren omgaan met honden/dieren doordat de ouders die moeite niet nemen of zelfs regelmatig bang zijn voor honden. En juist dit soort kinderen moet je vroeg leren hoe het allemaal wel en niet moet want die krijgen van de ouders geen begeleiding met alle gevolgen van dien. Die kinderen hebben dus inderdaad niet in de gaten dat ze te maken hebben met een dier die ook pijn kan hebben of die bepaalde acties niet geslaagd vinden.
Groetjes Wendy