Pak-de-bal schreef:bianca.sbt schreef:Er zijn toch wel zat rassen/honden die eerder naar een kind zouden grommen of snaaien als een kind zo op de rug van een hond zit.
dàt is zeker waar, maar weet je ook waarom dat zo is?
Omdat het gewoon niet nodig is !!
Waarom zòu een kind òp de rug moeten gaan zitten, uberhaupt?
Als een kind op mijn kop wil zitten, vind ik het ook niet leuk, hoor !
Tuurlijk, ik zeg toch ook niet dat een kind op de rug van een hond zou moeten gaan zitten, integendeel. Dat is niet nodig en moet gewoon helemaal niet.
Alleen denk ik wel dat wanneer je een hond aan wilt gaan schaffen en je hebt kinderen of hebt een kinderwens binnen afzienbare tijd dat je dan wel bezig moet zijn met raseigenschappen en dus sowieso honden die qua raseigenschappen over het algemeen wat minder tolerant zijn naar kinderen links moet laten liggen.
Geeft geen garanties maar is wel iets wat je zeker mee moet nemen in je beslissing.
Mijn ervaringen met de SBT is dat zij enorme kindgerichte honden zijn
wat is dat toch altijd met jullie Stafford -eigenaren?
Jullie komen altijd met dit soort onderwerp als een speer uit de kast, om maar stevig de Staff te gaan "verdedigen" ,
lijkt het wel.
waar verdedig ik de staff?
Ik vertel enkel wat mijn ervaringen zijn en verdedig het ras niet maar heb het over de ervaring die ik met mijn honden en honden van anderen heb. En die ervaring is nu eenmaal dat het heel kindgerichte honden zijn, meer dan alle andere hondenrassen die ik heb meegemaakt zijn nagenoeg alle sbt's die ik meegemaakt heb ontzettend kindgericht waar andere honden dat veel minder zijn, tenminste in de ervaringen die ik heb met honden dus he.
Hoe verklaar je dan de ernstige bijt-incidenten van Staffs aan kindern?
Volgens jullie kàn dat gewoon niet, maar tòch gebeurd het , hoor .

Als je mij quote moet je mij niet als jullie aan gaan spreken, ik ben 1 persoon en geen jullie.
Waar zeg ik dat er geen ernstige bijtindcidenten met staffs kunnen gebeuren? Volgens mij nergens
Al ben ik wel van mening dat de dingen die er gebeuren voornamelijk gebeuren met kruisingen, stamboomloze honden en broodfokhonden. Zeer zelden zal je tegenkomen dat een raszuivere SBT met stamboom van een goede fokker betrokken is bij een bijtincident naar mensen/kinderen. Ik zeg niet dat het niet voorkomt, maar dat is echt zelden. Dat is m.i. dus te wijten aan verkeerde fok, niet aan het ras. Volgens de standaard en rasbeschrijving op de site van de RVB te lezen zal je zien dat ook daarin geschreven wordt over het kind en mensvriendelijke gedrag wat bij dit ras hoort.
Ik verdedig het ras ook nergens... al moet ik wel zeggen dat ik me bar weinig mens/kind-gerichte bijtincidenten van een raszuivere Staffordshire Bull Terrier naar mensen uit de media voor de geest kan halen