Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
2 ongecastreerde reuen in huis
Moderator: moderatorteam
2 ongecastreerde reuen in huis
Ik heb op het dobermann forum wel gelezen van mensen die 2 reuen samen hielden en wat goed ging. Nando wandelt ook wel eens samen in duin met een ongecastreerde reu van zijn leeftijd en dit is geen probleem (niet ter vergelijken met in huis natuurlijk).
Wat zijn jullie ervaringen met 2 ongecastreerde reuen in huis?
Wat zijn jullie ervaringen met 2 ongecastreerde reuen in huis?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
tot nu toe goed, maar ik weet dat het wel eens kan veranderen, jongste is nu 7,5 mnd, dus verder nog geen enkel probleem
, maar goed, ik ken vele met 2 of meerder ongecastreerde reuen in huis en niet alleen puur dat is van belang, leeftijd, ras enz is ook zeer van belang, 2 reuen van gelijke geslacht, leeftijd en type? dat kan wel eens lastig of zelfs onmogelijk worden 

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russells!
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- saffie
- Zeer actief
ik heb 2 ongecastreerde reuen(argentijnse dog en rottweiler)en 2 gecastreerde reuen rondlopen(rottweiler en X argentijn/rotweiler),en het gaat goed,alleen heel soms gaat het aan de knok,dan vooral de argentijn reu en de gecastreerde kruising,maar dat is een heel oude vete die nooit uitgevochten is,en zo af en toe weer de kop opsteekt...
ik heb bij deze honden vorig jaar een gecastreerde(pas gecastreerd,hechtingen zaten er nog in)dobermann geintroduceerd,dat ging goed,en mijn broer heeft een volle labrador reu,en dat gaat ook goed...
alleen is het wel zo,dat als zo'n intro reu erg dominant is, dat het dan foute boel is,maar als deze onderdanig is,of gewoon geen veschtersbaas,dan is het geen probleem...
ik heb bij deze honden vorig jaar een gecastreerde(pas gecastreerd,hechtingen zaten er nog in)dobermann geintroduceerd,dat ging goed,en mijn broer heeft een volle labrador reu,en dat gaat ook goed...
alleen is het wel zo,dat als zo'n intro reu erg dominant is, dat het dan foute boel is,maar als deze onderdanig is,of gewoon geen veschtersbaas,dan is het geen probleem...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
-
- Actief
- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
- M@scha
- Zeer actief
Martijn schreef:Ik baal altijd een beetje van deze discussie omdat het de schijn wekt dat er iets te vinden valt.
Dat is niet zo. Twee reuen of twee teven in huis geeft een kans op oorlog.
Hoe dichter twee honden op elkaars lip zitten qua eigenschappen (waarvan geslacht er een hele grote is) hoe groter de kans dat het niet gaat.
Daar hoef je niet over te discussiëren. Dat is gewoon zo.
Ik zeg niet dat het niet mag of zo...maar laten we er in vredesnaam een keer overheen stappen dat je wel het risico neemt op een eventuele herplaatssituatie. Dat het bij de buurman en z'n tante wel goed is gegaan heeft daar niets mee te maken.

- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Contacteer:
hier 2 ongecastreerde reuen.
de een is geboren in 2005 de andere in 2007 er zit dus ruim 2 jaar tussen.
ook naar de karakters is gekeken de een heel teruggetrokken en rustig de ander heel speels maar wel onder de indruk van een correctie van een hond die hoger is geplaatst in de rangorde dan hij.
tot op heden gaat het gelukkig goed, wel scheid ik ze bij mijn afwezigheid better safe than sorry is hier dan het motto.
vooral omdat de jongste net begonnen is met puberen en ik wil de kat niet om het spek binden.
mocht het later onverhoopt niet gaan dan heb ik een vangnet achter de hand
de een is geboren in 2005 de andere in 2007 er zit dus ruim 2 jaar tussen.
ook naar de karakters is gekeken de een heel teruggetrokken en rustig de ander heel speels maar wel onder de indruk van een correctie van een hond die hoger is geplaatst in de rangorde dan hij.
tot op heden gaat het gelukkig goed, wel scheid ik ze bij mijn afwezigheid better safe than sorry is hier dan het motto.
vooral omdat de jongste net begonnen is met puberen en ik wil de kat niet om het spek binden.
mocht het later onverhoopt niet gaan dan heb ik een vangnet achter de hand
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hoewel Martijn zeker een punt heeft met zijn opmerking
Hangt het ook sterk af van het karakter van beide honden en in een aantal gevallen is het risico ook groter bij bepaalde rassen.
Ik heb gedurende 20 jaar 2 volle reuen in huis gehad (in wisselende samenstelling, ze zijn geen 20 jaar oud geworden
).
Ik heb ze nooit uit elkaar gezet en er is nooit een vechtpartij geweest.

Hangt het ook sterk af van het karakter van beide honden en in een aantal gevallen is het risico ook groter bij bepaalde rassen.
Ik heb gedurende 20 jaar 2 volle reuen in huis gehad (in wisselende samenstelling, ze zijn geen 20 jaar oud geworden

- M@scha
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
Ik neem even aan dat je op mij reageert?massam schreef:nmartijn zegt niet dat er niet meer factoren meespelen martijn zegt heel plat: hoe meer ze op elkaar lijken (geslacht, leeftijd, gewicht, kracht) dez te groter is het risico.
dat jouw honden nooit gevochten hebben doet daar niks aan af.

Ik zeg dus nergens dat dat Martijn niet zegt dat er meer factoren meespelen

Hier was:
Geslacht hetzelfde
Gewicht hetzelfde
Ras hetzelfde (Teckel ruwhaar)
De eerste twee leeftijdsverschil 1,5 jaar
Beiden zelfverzekerd en stabiel van karakter.
Bij de latere hond was het verschil in leeftijd groter en dat was geen zelfverzekerde hond.
Ik denk dat je bij twee honden van het zelfde geslacht meer alert moet zijn op de onderlinge rangorde tussen de twee honden. Daar moet je op inspelen met je eigen houding naar de honden toe.
Daarbij krijg ik de indruk dat twee teven een groter risico zijn dan twee reuen. Maar dat kan ik mis hebben.
Dat zijn alleen mijn eigen ervaringen en wat ik in mijn omgeving heb gezien.

-
- Actief
-
- Zeer actief
Volgens mij word er gevraagd wat de ervaringen zijn en niet om het wel of niet te doen of wat voor een discussiepunt ook.
Ik heb altijd reuen bij elkaar gehad zonder problemen. De eerste teef die hier kwam bij mijn reu daar kwam rottigheid tussen de meest veilige combi zoals gesteld, reu/teef.
Nu heb ik ook 2 reuen van hetzelfde ras met 2 jaar ertussen en tot nu toe gaat het prima. De jongste is 6 maanden en de oudste ruim 2. in de toekomst kan ik niet kijken, wi eweet steld men over een paar jaar deze vraag weer
Ik heb altijd reuen bij elkaar gehad zonder problemen. De eerste teef die hier kwam bij mijn reu daar kwam rottigheid tussen de meest veilige combi zoals gesteld, reu/teef.
Nu heb ik ook 2 reuen van hetzelfde ras met 2 jaar ertussen en tot nu toe gaat het prima. De jongste is 6 maanden en de oudste ruim 2. in de toekomst kan ik niet kijken, wi eweet steld men over een paar jaar deze vraag weer

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier 3 ongecastreerde reuen in huis, wordt soms best wat afgemopperd maar meer mogen ze ook niet... er wordt hier niet geknokt... dus dat kap ik meteen af... de 4e reu zit dus buiten en kan niet bij de andere heren...
Zeker rond de loopsheid van mn teef moet ik alle zeilen bijzetten om het allemaal gladjes te laten verlopen aangezien ze het allemaal hun meissie vinden....
Zeker rond de loopsheid van mn teef moet ik alle zeilen bijzetten om het allemaal gladjes te laten verlopen aangezien ze het allemaal hun meissie vinden....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Cissy
- Zeer actief
- Contacteer:
Helemaal waar ik heb het aan den lijve ondervonden met twee teven (hounds) en uiteindelijk èèn hond moeten herplaatsen .Martijn schreef:Ik baal altijd een beetje van deze discussie omdat het de schijn wekt dat er iets te vinden valt.
Dat is niet zo. Twee reuen of twee teven in huis geeft een kans op oorlog.
Hoe dichter twee honden op elkaars lip zitten qua eigenschappen (waarvan geslacht er een hele grote is) hoe groter de kans dat het niet gaat.
Daar hoef je niet over te discussiëren. Dat is gewoon zo.
Ik zeg niet dat het niet mag of zo...maar laten we er in vredesnaam een keer overheen stappen dat je wel het risico neemt op een eventuele herplaatssituatie. Dat het bij de buurman en z'n tante wel goed is gegaan heeft daar niets mee te maken.
En teven zijn nog een graadje erger wat dat betreft , reuen vechten om de rangorde maar teven gaan voor de kill.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
misschien is het handig als je eerst alle reacties in het topic leest voor je zo'n bijdehandte reactie geeft? Dit schreef hij nl eerder:reem schreef: de tekst boven de foto s;overbodig![]()
en Naad vroeg naar aanleiding daarvan of hij foto's wilde laten zien.eddie vedder schreef:ik heb 2 ongecastreerde reuen(argentijnse dog en rottweiler)en 2 gecastreerde reuen rondlopen(rottweiler en X argentijn/rotweiler),en het gaat goed,alleen heel soms gaat het aan de knok,dan vooral de argentijn reu en de gecastreerde kruising,maar dat is een heel oude vete die nooit uitgevochten is,en zo af en toe weer de kop opsteekt...
Heb je verder ook nog een zinvolle bijdrage?

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Klopt helemaal. Wij hadden dus 2 heren die qua karakter veel van elkaar verschilden (elkaar zelfs aanvulden) en waarvan de jongste totaal niet de behoefte had om de ranghoogste te worden. 2e plek voldeed prima.massam schreef:nmartijn zegt niet dat er niet meer factoren meespelen martijn zegt heel plat: hoe meer ze op elkaar lijken (geslacht, leeftijd, gewicht, kracht) dez te groter is het risico.
dat jouw honden nooit gevochten hebben doet daar niks aan af.
Verder verschilden ze genoeg in leeftijd (ruim 2 jaar) waardoor de oudste al een stabiel karakter had ontwikkeld. Daardoor hebben wij dus 10 jaar lang een koppel reuen in huis gehad dat geen enkel conflict had met elkaar.

- Hanneke2
- Zeer actief
Afgezien van het risico, wat volgens mij toch ook sterk rasafhankelijk is, zou het nou ook niet zo zijn dat je een hond veel meer plezier doet met een reu/teef combi? Mijn stel is allebei gecastreerd, dus ik mag niet eens meelullen
, maar ik doe het toch.
Naarmate ze 'volwassener' worden/werden zijn ze eigenlijk allebei buiten steeds meer gaan spelen met honden van het andere geslacht. Ze hebben ook wel vriendjes van hetzelfde geslacht, maar de *dikke* vrienden, dat zijn toch teven voor Jack en stoere reuen voor Lilo.
En binnen kunnen ze best wel eens bekvechten, maar het gaat in mijn ogen veel gemoedelijker dan in een teven- of reuenroedel. Er is wel een rangorde, maar de grenzen zijn heel vaag en ze hoeven nooit echt hun plek te verdedigen ofzo.
Ik heb een beetje de indruk dat honden vaak net wat meer relaxed zijn in een reu/teef-roedel, maar nogmaals, wel afhankelijk van ras en karakter.

Naarmate ze 'volwassener' worden/werden zijn ze eigenlijk allebei buiten steeds meer gaan spelen met honden van het andere geslacht. Ze hebben ook wel vriendjes van hetzelfde geslacht, maar de *dikke* vrienden, dat zijn toch teven voor Jack en stoere reuen voor Lilo.
En binnen kunnen ze best wel eens bekvechten, maar het gaat in mijn ogen veel gemoedelijker dan in een teven- of reuenroedel. Er is wel een rangorde, maar de grenzen zijn heel vaag en ze hoeven nooit echt hun plek te verdedigen ofzo.
Ik heb een beetje de indruk dat honden vaak net wat meer relaxed zijn in een reu/teef-roedel, maar nogmaals, wel afhankelijk van ras en karakter.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ik vond Martijn ook een punt maken, vraag me dan ook af.. degenen waar het inderdaad goed gaat zonder knokpartijen, hoe lang zijn die honden dan bijvoorbeeld overdag alleen en bij elkaar zonder dat de baas in de buurt is?ranetje schreef:Hoewel Martijn zeker een punt heeft met zijn opmerking![]()
Ik heb gedurende 20 jaar 2 volle reuen in huis gehad (in wisselende samenstelling, ze zijn geen 20 jaar oud geworden).
Ik denk nl dat dat ook een rol speelt?
- ranetje
- Zeer actief
Dat zou een rol kunnen spelen.blondie schreef:Ik vond Martijn ook een punt maken, vraag me dan ook af.. degenen waar het inderdaad goed gaat zonder knokpartijen, hoe lang zijn die honden dan bijvoorbeeld overdag alleen en bij elkaar zonder dat de baas in de buurt is?ranetje schreef:Hoewel Martijn zeker een punt heeft met zijn opmerking![]()
Ik heb gedurende 20 jaar 2 volle reuen in huis gehad (in wisselende samenstelling, ze zijn geen 20 jaar oud geworden).
Ik denk nl dat dat ook een rol speelt?
Maar je kunt ook zeggen, dat als de honden elkaar niet accepteren 5 minuten alleen zijn genoeg kan zijn voor een bloedbad

-
- Zeer actief
Waarom?? Omdat jij jezelf graag hoort praten??Martijn schreef:chrico schreef:Volgens mij word er gevraagd wat de ervaringen zijn en niet om het wel of niet te doen of wat voor een discussiepunt ook.
Er worden ervaringen gevraagd en die worden gegeven. de discussie wel of niet doen of wat ook word niet gesteld. Daarbij als je de ervaring van mensen met meerdere reuen naast de theorie legt krijg je een verbazend verschil te zien.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff