Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2 ongecastreerde reuen in huis

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Dobervrouw

2 ongecastreerde reuen in huis

Ongelezen bericht door Dobervrouw »

Ik heb op het dobermann forum wel gelezen van mensen die 2 reuen samen hielden en wat goed ging. Nando wandelt ook wel eens samen in duin met een ongecastreerde reu van zijn leeftijd en dit is geen probleem (niet ter vergelijken met in huis natuurlijk).
Wat zijn jullie ervaringen met 2 ongecastreerde reuen in huis?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tot nu toe goed, maar ik weet dat het wel eens kan veranderen, jongste is nu 7,5 mnd, dus verder nog geen enkel probleem :mrgreen: , maar goed, ik ken vele met 2 of meerder ongecastreerde reuen in huis en niet alleen puur dat is van belang, leeftijd, ras enz is ook zeer van belang, 2 reuen van gelijke geslacht, leeftijd en type? dat kan wel eens lastig of zelfs onmogelijk worden ;)
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Geen problemen, ik heb al bijna 20 jaar reuen bij elkaar. Obelix en Rataplan kunnen heel goed samen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Agnetha
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

Ik heb 3 ongecastreerde reuen in huis, ze zijn 4, bijna 3 en 2,5 jaar oud. Het gaat perfect tussen die 3, de jongste 2 trekken echt met elkaar op omdat die heel weinig schelen in leeftijd.
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ligt maar helemaal aan het ras en de karakters van de heren
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou bij Boy geen andere ongecastreerde reu zetten. Misschien gaat het wel goed, maar ik denk niet dat ik hem er een plezier mee zal doen.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik heb 2 ongecastreerde reuen(argentijnse dog en rottweiler)en 2 gecastreerde reuen rondlopen(rottweiler en X argentijn/rotweiler),en het gaat goed,alleen heel soms gaat het aan de knok,dan vooral de argentijn reu en de gecastreerde kruising,maar dat is een heel oude vete die nooit uitgevochten is,en zo af en toe weer de kop opsteekt...

ik heb bij deze honden vorig jaar een gecastreerde(pas gecastreerd,hechtingen zaten er nog in)dobermann geintroduceerd,dat ging goed,en mijn broer heeft een volle labrador reu,en dat gaat ook goed...

alleen is het wel zo,dat als zo'n intro reu erg dominant is, dat het dan foute boel is,maar als deze onderdanig is,of gewoon geen veschtersbaas,dan is het geen probleem...
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

eddie vedder schreef:X argentijn/rotweiler
Foto :mrgreen: ben benieuwd hoe hij eruit ziet namelijk :wink:
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Jennie
Actief

Ongelezen bericht door Jennie »

Ik heb 3 ongecastreerde reuen.
2 broers van net 3 jaar, en één van net 11 maanden.
Die 2 gaat heel goed, pupsel wil weleens donderjagen.
Het gaat heel goed, maar als er niemand thuis is, gaat die kleine
achter een hekje apart. Neem geen enkel risico.
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik heb er 2 broer en zus...

dit is de reu:
Afbeelding

Afbeelding

en dit is de teef:
Afbeelding

Afbeelding
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Ik heb twee intacte reuen in huis en het gaat perfect.

Ze zijn van juni 2004 en van augustus 2005

Iedereen waarschuwde mij dat ik geen twee honden zo snel achter elkaar moest doen maar geen seconde spijt gehad.

Ze zijn dag en nacht bij elkaar ook als ik weg ben.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Martijn schreef:Ik baal altijd een beetje van deze discussie omdat het de schijn wekt dat er iets te vinden valt.
Dat is niet zo. Twee reuen of twee teven in huis geeft een kans op oorlog.
Hoe dichter twee honden op elkaars lip zitten qua eigenschappen (waarvan geslacht er een hele grote is) hoe groter de kans dat het niet gaat.
Daar hoef je niet over te discussiëren. Dat is gewoon zo.

Ik zeg niet dat het niet mag of zo...maar laten we er in vredesnaam een keer overheen stappen dat je wel het risico neemt op een eventuele herplaatssituatie. Dat het bij de buurman en z'n tante wel goed is gegaan heeft daar niets mee te maken.
:ok:
Afbeelding
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

hier 2 ongecastreerde reuen.
de een is geboren in 2005 de andere in 2007 er zit dus ruim 2 jaar tussen.
ook naar de karakters is gekeken de een heel teruggetrokken en rustig de ander heel speels maar wel onder de indruk van een correctie van een hond die hoger is geplaatst in de rangorde dan hij.
tot op heden gaat het gelukkig goed, wel scheid ik ze bij mijn afwezigheid better safe than sorry is hier dan het motto.
vooral omdat de jongste net begonnen is met puberen en ik wil de kat niet om het spek binden.
mocht het later onverhoopt niet gaan dan heb ik een vangnet achter de hand
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hoewel Martijn zeker een punt heeft met zijn opmerking :ok:

Hangt het ook sterk af van het karakter van beide honden en in een aantal gevallen is het risico ook groter bij bepaalde rassen.
Ik heb gedurende 20 jaar 2 volle reuen in huis gehad (in wisselende samenstelling, ze zijn geen 20 jaar oud geworden :wink: ).
Ik heb ze nooit uit elkaar gezet en er is nooit een vechtpartij geweest.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
M@scha
Zeer actief

nmartijn zegt niet dat er niet meer factoren meespelen martijn zegt heel plat: hoe meer ze op elkaar lijken (geslacht, leeftijd, gewicht, kracht) dez te groter is het risico.

dat jouw honden nooit gevochten hebben doet daar niks aan af.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

massam schreef:nmartijn zegt niet dat er niet meer factoren meespelen martijn zegt heel plat: hoe meer ze op elkaar lijken (geslacht, leeftijd, gewicht, kracht) dez te groter is het risico.

Ik neem even aan dat je op mij reageert? :wink:
Ik zeg dus nergens dat dat Martijn niet zegt dat er meer factoren meespelen :19:

Hier was:
Geslacht hetzelfde
Gewicht hetzelfde
Ras hetzelfde (Teckel ruwhaar)
De eerste twee leeftijdsverschil 1,5 jaar
Beiden zelfverzekerd en stabiel van karakter.
Bij de latere hond was het verschil in leeftijd groter en dat was geen zelfverzekerde hond.

Ik denk dat je bij twee honden van het zelfde geslacht meer alert moet zijn op de onderlinge rangorde tussen de twee honden. Daar moet je op inspelen met je eigen houding naar de honden toe.
Daarbij krijg ik de indruk dat twee teven een groter risico zijn dan twee reuen. Maar dat kan ik mis hebben.
Dat zijn alleen mijn eigen ervaringen en wat ik in mijn omgeving heb gezien. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
reem
Actief

Ongelezen bericht door reem »

eddie vedder schreef:ik heb er 2 broer en zus...

dit is de reu:
Afbeelding

Afbeelding

en dit is de teef:
Afbeelding

Afbeelding
de tekst boven de foto s;overbodig :pffff: :wink:
nooit meer zonder een Aussie
Horus

Ongelezen bericht door Horus »

Ik heb twee reuen en een teef.
Een reu is gecastreerd. Hier gaat alles in harmonie. :ok:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Volgens mij word er gevraagd wat de ervaringen zijn en niet om het wel of niet te doen of wat voor een discussiepunt ook.

Ik heb altijd reuen bij elkaar gehad zonder problemen. De eerste teef die hier kwam bij mijn reu daar kwam rottigheid tussen de meest veilige combi zoals gesteld, reu/teef.

Nu heb ik ook 2 reuen van hetzelfde ras met 2 jaar ertussen en tot nu toe gaat het prima. De jongste is 6 maanden en de oudste ruim 2. in de toekomst kan ik niet kijken, wi eweet steld men over een paar jaar deze vraag weer :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Wij hebben altijd 2 doggenreuen gehad bij de teven (waren ook nog dekreuen) , nooit een probleem geweest , ook niet als de teven loops waren. Maar met de 2 naker reuen ging het wel goed mis :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier 3 ongecastreerde reuen in huis, wordt soms best wat afgemopperd maar meer mogen ze ook niet... er wordt hier niet geknokt... dus dat kap ik meteen af... de 4e reu zit dus buiten en kan niet bij de andere heren...
Zeker rond de loopsheid van mn teef moet ik alle zeilen bijzetten om het allemaal gladjes te laten verlopen aangezien ze het allemaal hun meissie vinden.... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cissy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cissy »

Martijn schreef:Ik baal altijd een beetje van deze discussie omdat het de schijn wekt dat er iets te vinden valt.
Dat is niet zo. Twee reuen of twee teven in huis geeft een kans op oorlog.
Hoe dichter twee honden op elkaars lip zitten qua eigenschappen (waarvan geslacht er een hele grote is) hoe groter de kans dat het niet gaat.
Daar hoef je niet over te discussiëren. Dat is gewoon zo.

Ik zeg niet dat het niet mag of zo...maar laten we er in vredesnaam een keer overheen stappen dat je wel het risico neemt op een eventuele herplaatssituatie. Dat het bij de buurman en z'n tante wel goed is gegaan heeft daar niets mee te maken.
Helemaal waar ik heb het aan den lijve ondervonden met twee teven (hounds) en uiteindelijk èèn hond moeten herplaatsen .

En teven zijn nog een graadje erger wat dat betreft , reuen vechten om de rangorde maar teven gaan voor de kill.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

reem schreef: de tekst boven de foto s;overbodig :pffff: :wink:
misschien is het handig als je eerst alle reacties in het topic leest voor je zo'n bijdehandte reactie geeft? Dit schreef hij nl eerder:
eddie vedder schreef:ik heb 2 ongecastreerde reuen(argentijnse dog en rottweiler)en 2 gecastreerde reuen rondlopen(rottweiler en X argentijn/rotweiler),en het gaat goed,alleen heel soms gaat het aan de knok,dan vooral de argentijn reu en de gecastreerde kruising,maar dat is een heel oude vete die nooit uitgevochten is,en zo af en toe weer de kop opsteekt...

ik heb bij deze honden vorig jaar een gecastreerde(pas gecastreerd,hechtingen zaten er nog in)dobermann geintroduceerd,dat ging goed,en mijn broer heeft een volle labrador reu,en dat gaat ook goed...

alleen is het wel zo,dat als zo'n intro reu erg dominant is, dat het dan foute boel is,maar als deze onderdanig is,of gewoon geen veschtersbaas,dan is het geen probleem...
en Naad vroeg naar aanleiding daarvan of hij foto's wilde laten zien.

Heb je verder ook nog een zinvolle bijdrage?
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

massam schreef:nmartijn zegt niet dat er niet meer factoren meespelen martijn zegt heel plat: hoe meer ze op elkaar lijken (geslacht, leeftijd, gewicht, kracht) dez te groter is het risico.

Klopt helemaal. Wij hadden dus 2 heren die qua karakter veel van elkaar verschilden (elkaar zelfs aanvulden) en waarvan de jongste totaal niet de behoefte had om de ranghoogste te worden. 2e plek voldeed prima.
Verder verschilden ze genoeg in leeftijd (ruim 2 jaar) waardoor de oudste al een stabiel karakter had ontwikkeld. Daardoor hebben wij dus 10 jaar lang een koppel reuen in huis gehad dat geen enkel conflict had met elkaar.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Afgezien van het risico, wat volgens mij toch ook sterk rasafhankelijk is, zou het nou ook niet zo zijn dat je een hond veel meer plezier doet met een reu/teef combi? Mijn stel is allebei gecastreerd, dus ik mag niet eens meelullen :mrgreen: , maar ik doe het toch. :mrgreen:

Naarmate ze 'volwassener' worden/werden zijn ze eigenlijk allebei buiten steeds meer gaan spelen met honden van het andere geslacht. Ze hebben ook wel vriendjes van hetzelfde geslacht, maar de *dikke* vrienden, dat zijn toch teven voor Jack en stoere reuen voor Lilo.

En binnen kunnen ze best wel eens bekvechten, maar het gaat in mijn ogen veel gemoedelijker dan in een teven- of reuenroedel. Er is wel een rangorde, maar de grenzen zijn heel vaag en ze hoeven nooit echt hun plek te verdedigen ofzo.

Ik heb een beetje de indruk dat honden vaak net wat meer relaxed zijn in een reu/teef-roedel, maar nogmaals, wel afhankelijk van ras en karakter.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik heb er geen ervaring mee,

En dat ga ik ook zo houden. :wink:

Ik heb namelijk geen behoefte aan het nemen van onnodige risiko´s.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

ranetje schreef:Hoewel Martijn zeker een punt heeft met zijn opmerking :ok:

Hangt het ook sterk af van het karakter van beide honden en in een aantal gevallen is het risico ook groter bij bepaalde rassen.
Ik heb gedurende 20 jaar 2 volle reuen in huis gehad (in wisselende samenstelling, ze zijn geen 20 jaar oud geworden :wink: ).
Ik vond Martijn ook een punt maken, vraag me dan ook af.. degenen waar het inderdaad goed gaat zonder knokpartijen, hoe lang zijn die honden dan bijvoorbeeld overdag alleen en bij elkaar zonder dat de baas in de buurt is?

Ik denk nl dat dat ook een rol speelt?
ranetje
Zeer actief

blondie schreef:
ranetje schreef:Hoewel Martijn zeker een punt heeft met zijn opmerking :ok:

Ik vond Martijn ook een punt maken, vraag me dan ook af.. degenen waar het inderdaad goed gaat zonder knokpartijen, hoe lang zijn die honden dan bijvoorbeeld overdag alleen en bij elkaar zonder dat de baas in de buurt is?

Ik denk nl dat dat ook een rol speelt?
Dat zou een rol kunnen spelen.
Maar je kunt ook zeggen, dat als de honden elkaar niet accepteren 5 minuten alleen zijn genoeg kan zijn voor een bloedbad :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Martijn schreef:
chrico schreef:Volgens mij word er gevraagd wat de ervaringen zijn en niet om het wel of niet te doen of wat voor een discussiepunt ook.
Afbeelding
Waarom?? Omdat jij jezelf graag hoort praten??
Er worden ervaringen gevraagd en die worden gegeven. de discussie wel of niet doen of wat ook word niet gesteld. Daarbij als je de ervaring van mensen met meerdere reuen naast de theorie legt krijg je een verbazend verschil te zien.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

eddie vedder schreef:ik heb er 2 broer en zus...

dit is de reu:
Afbeelding

Afbeelding

en dit is de teef:
Afbeelding

Afbeelding

Mooie honden :ok: lijkt wel of de teef groter is? Of komt dat door de foto?

Gizmo van mij is Arg dog X American Akita vandaar dat ik een foto wilde zen ben altijd benieuwd naar dit soort kruizingen :wink:
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”