Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

AKTIE!! tegen losloopverbod Hoornseplas Groningen

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Fahrah
Actief

AKTIE!! tegen losloopverbod Hoornseplas Groningen

Ongelezen bericht door Fahrah »

Bij deze wil ik iedereen oproepen om een e-mail te sturen naar de bestuurders van het Meerschap vanwege het opheffen van het losloopgebied per 1 oktober aan de Hoornseplas. Dit n.a.v. 1 !! klacht van het raadslid Marco in 't Veldt ( zie pag. 9 :Dagblad van het Noorden zat 6 okt) over problemen met loslopende honden.
zie de site www.joswillos.nl voor e-mail adressen.
Het is toch niet te geloven dat honden bijna nergens meer los mogen lopen terwijl als argument word gegeven dat kinderen moeten kunnen spelen aan de Hoornse plas. Terwijl deze kinderen dat tussen 1 april en 1 oktober al mogen en op vele honderden andere plaatsen het hele jaar door. Waar mogen onze honden nog spelen :denken:

Als je net zo boos :devil: :devil: :devil: bent daarover als wij dat zijn dan kun je nu wat doen!!!!
groetjes,
Carolina
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ìk heb het op tv Noord gezien
Te belachelijk voor woorden
Ik kom er regelmatig om Gizmo daar te laten zwemmen
Hoe moet je dat nu eingelijk gaan doen als je hond niet meer los mag :devil:
Ik ga tekenen
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Handtekeningenactie tegen verbod op loslopende honden

Gepubliceerd op 04 oktober 2007, 09:45

groningen -
Het verbod op loslopende honden bij de Hoornse Plas veroorzaakt veel commotie onder omwonenden en hondenliefhebbers. Gisteren zijn wijkbewoners van de Hoornse Meer begonnen met het verzamelen van handtekeningen tegen het verbod.

”We mogen van de ene op de andere dag onze honden niet meer los laten lopen”, zegt Sabine Henrich, initiatiefneemster van de actie. ”Dat is belachelijk. Het is altijd gedoogd. We hebben deze woonwijk juist gekozen om lekker te kunnen lopen met de hond. Dat mogen ze niet van ons afpakken. Het zijn geen agressieve honden. En bovendien: aangelijnde honden worden er sociaal niet beter op, ze moeten hun energie kwijt kunnen.”

Als er voldoende handtekeningen zijn, willen Henrich en haar medestanders, samen met hun honden, ze aanbieden bij het Meerschap. Het Meerschap heeft de politie gevraagd sinds afgelopen maandag extra te controleren om het verbod, dat feitelijk allang bestaat, nu daadwerkelijk te handhaven.

Geert Spieker zit als raadslid van de Stadspartij in het algemeen bestuur van het Meerschap. Hij hoorde via de krant van het verbod, maar heeft begrip voor het besluit van het Meerschap. ”Er zijn klachten, iemand is zelfs gebeten. Dan moet je optreden. De goeden lijden hier onder de kwaden.”

Spieker wil binnenkort om tafel met zijn mede-bestuurdleden om te overleggen over de kwestie. ”Ik heb begrepen dat veel overlast veroorzaakt wordt door uitlaatcentrales die soms met twintig honden tegelijk lopen. Misschien moeten we daar eerst mee gaan praten om tot een oplossing te komen. Maar ik vind wel: als de veiligheid van mensen in het geding is, dan moet je kiezen voor handhaving van het verbod.”

En ik heb nog altijd op de stads partij gestemd maar Geert is nu heel erg ver gedaald ook al is het een bekende :jank:
Afbeelding
Fahrah
Actief

Ongelezen bericht door Fahrah »

:ok:

In de 20 jaar dat wij met onze kinderen en honden (en vele vrienden/kennissen van ons) hier al wekelijks lopen hebben wij dit soort incidenten nog nooit meegemaakt! En het SP raadslid zou dit in korte tijd al drie keer hebben meegemaakt......
Onderstaande mail heb ik gisteren opgestuurd naar de burgemeester en voorzitter van het Meerschap:
Beste Heer van der Zwaag,

Met verbazing heb ik vorige week zaterdag via het Dagblad van het Noorden vernomen dat het i.t.t. andere jaren ineens verboden is om honden vanaf 1 oktober nog los te laten bij de Hoorsneplas in Groningen. Vandaag heb ik vanuit dezelfde krant vernomen dat i.t.t. de berichtgeving van vorige week het zou gaan om 1 !! klacht van SP raadslid Marco in ´t Veldt. Al jarenlang (zo´n 20 jaar) zijn wij en onze honden favoriete gebruikers van dit gebied waar het nog toegestaan was om honden los te laten. In al die jaren hebben wij met onze honden maar ook met onze kinderen nog nooit problemen ervaren zoals het raadslid deze omschrijft. Ik kan mij voorstellen dat hierop geschrokken gereageerd werd, mijn vraag die bij mij opkomt is de volgende, zijn deze klachten serieus onderzocht. Of hebben wij hier misschien ook wel te maken met iemand die een hekel heeft aan honden...
Ik spreek dan ook mijn hoop uit dat u misschien uw beslissing zoudt willen herzien om (evt. met een testperiode) weer toe te staan dat de honden tot 1 april weer gewoon los mogen lopen. Hier maakt u een heleboel honden, kinderen en hun baasjes heel blij mee.
Met vriendelijke groeten,
Carolina Elzinga
groetjes,
Carolina
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”