De dog zonder papieren is nooit ingeschreven in het ras. Alleen dat maakt al dat de rasvereniging niks met die hond te maken heeft.chrico schreef:Ik praat vanuit mijn eigen ervaring. Een dog is een dog, met of zonder papier. Dat verandert het ras niet en als rasvereniging vind ik dat je er bent voor het ras en niet voor het papiertje. Bij de dog is duidelijk te zien of het een kruising is of niet en er word ook duidelijk verteld dat de opvang beoordeeld of de hond bemiddeld kan worden ja of nee. De huidige baasjes stemmen erin toe ja of nee, dat is aan hun.
Er kan een hoop gezegd worden maar dat vind ik belangrijk als een rasvereniging een opvang/herplaatsing heeft. Het zal niet voor alle rassen duidelijk zijn wat wel of geen kruising is maar zolang paps en mams van hetzelfde ras zijn zijn het in mijn ogen rashonden zonder stamboom
De rasvereniging is er oa om bij hen ingeschreven honden indien nodig te bemiddelen. Meer doen ze niet voor herplaatsers. Ze zijn geen hulporganisatie en ook geen herplaatsinstantie. Ze hebben alleen een vangnet voor de bij hen ingeschreven honden. Als jij met een dog fokt hoef je toch ook alleen je eigen pups terug te nemen indien het niet klikt in het nieuwe huis en niet die van een andere fokker omdat het ook doggen zijn?